Hop til indhold

Det er ikke let at træne med en mand i huset...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Bo er altså bare så sød, også selvom han ødelægger min træning :lun:

 

Lige i øjeblikket er jeg ved at sætte signal på "plads" øvelsen, og det går rent faktisk rigtig godt. Bo følger ikke så meget med i min træning, så han ved ikke hvad vi træner lige i øjeblikket.

 

Så for to minutter siden kom han lige så stolt ind i stuen og sagde, "årh :lun:, du skulle have set hende, hun var bare så sød. Jeg sagde, "hvad siger hunden", og så kom hun ind på en perfekt plads, så jeg skyndte mig at rose hende og give hende en godbid, for hun var bare så sød" :stupid:

 

Men jeg kan så konkluderer, at Luna altså endnu ikke kender signalet for "plads", men at hun bare gætter :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ hæ, lidt sjovt og lidt svært at blive sur over gemalens indblanden. De var da for søde begge to :klap:

 

Jeg syntes også bare at det var så sødt, så jeg kunne ikke lade være at grine :lol:

 

Men Bo forsøgte da at rette op på det, så han gik lige ud og trænede 3 gange plads med hende, og denne gang med det rigtige signal :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der har du jo så lige en pointe, så den må jeg vist også lige træne lidt mere :lol:

 

:lol: Jeg tænker lidt, at når man træner en bestemt øvelse ret intensivt, så "sætter den sig fast"... Karla responderede i en periode på ALLE signaler, ved at lægge sig ned... efter vi havde trænet dæk, dæk, dæk, dæk i lang tid :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Jeg tænker lidt, at når man træner en bestemt øvelse ret intensivt, så "sætter den sig fast"... Karla responderede i en periode på ALLE signaler, ved at lægge sig ned... efter vi havde trænet dæk, dæk, dæk, dæk i lang tid :lol::lol:

 

Luna gør det hver gang vi har trænet intensivt på en øvelse, så begynder hun at tilbyde denne øvelse ligegyldigt hvad jeg siger, og det plejer så at være her at jeg lige lægger den på hylden et kort stykke tid, og begynder at træne nogle af de andre øvelser igen :blink:

 

På et tidspunk kunne jeg ikke engang få hende til at "sitte", og det er ellers en øvelse hun har kunnet lige siden hvalp, men vi havde altså fået overtrænet "bakke", så lige meget hvad jeg sagde, så bakkede hun, og hvis hun ikke fik belønning for det, så begyndte hun at gø :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Åhh hvor jeg kender det.

 

Jeg går hjemme og derved er det blevet mig der håndtere træningen.

 

Jeg bruger meget tid på at forklare Mikkel hvad hunden og jeg har gang i, og hvilke metoder jeg bruger.

 

 

Men men men det er som at tale for døve øre...... Jeg kan bruge rigtig meget tid på noget med godt resultat, og så pludslig er det som om hunden har glemt alt.

 

Det jeg så har opdaget er de få gange vi begge går med hunden er at Mikkel laver sine egne regler ( ja ok men det ville hjælpe hvis han fortalte om dem) og så vil en hver hund da blive forvirret..

 

 

Har endnu ikke lige brudt koden til problemet, men en eller anden dag kommer jeg nok igennem til ham.

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh hvor jeg kender det.

 

Jeg går hjemme og derved er det blevet mig der håndtere træningen.

 

Jeg bruger meget tid på at forklare Mikkel hvad hunden og jeg har gang i, og hvilke metoder jeg bruger.

 

 

Men men men det er som at tale for døve øre...... Jeg kan bruge rigtig meget tid på noget med godt resultat, og så pludslig er det som om hunden har glemt alt.

 

Det jeg så har opdaget er de få gange vi begge går med hunden er at Mikkel laver sine egne regler ( ja ok men det ville hjælpe hvis han fortalte om dem) og så vil en hver hund da blive forvirret..

 

 

Har endnu ikke lige brudt koden til problemet, men en eller anden dag kommer jeg nok igennem til ham.

 

Maria

 

Så slem er Bo heldigvis ikke :-D

 

Dog kan vi som jer, godt have lidt problemer med gåturen, fordi her har Bo ikke den store tålmodighed, så han syntes det er lettere bare at lade hende trække, han kan jo sagtens holde hende... Så nu har han fået sin helt egen snor, så ved Luna, at når hun har den snor på, så må hun gerne trække, men ikke når hun har træningssnoren på, og så er problemet heldigvist løst, og vi kan begge gå som vi vil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, kender det alt for godt. Der er tider hvor jeg synes jeg bruger mere tid på at træne manden end alle hundene tilsammen..

 

Det er jo heller ikke let når man har sådan en, der aldrig havde haft hund før, og som mere eller mindre troede, at hunde kommer til verden med en medfødt forståelse for det engelske sprog.

 

Men hvad, det går jo faktisk meget godt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, kender det alt for godt. Der er tider hvor jeg synes jeg bruger mere tid på at træne manden end alle hundene tilsammen..

 

Det er jo heller ikke let når man har sådan en, der aldrig havde haft hund før, og som mere eller mindre troede, at hunde kommer til verden med en medfødt forståelse for det engelske sprog.

 

Men hvad, det går jo faktisk meget godt...:-D

 

Bo ved så godt at Luna ikke er født med at forstå hvad vi siger, men han mener derimod at hun er så lille og charmerende, så det gør ikke noget at hun trækker eller laver ballade, man kan jo bare fysisk fjerne hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe lyder lidt som her, jeg går hjemme og træner med Ozzie om dagen, og viser så manden det senere når han kommer hjem.

 

Fint nok, bortset fra at når vi så går tur om aften sammen, så må han bide i snoren og hoppe op og hvad ved jeg.

 

Så jeg har brugt længe på at lære at man må ikke bide i snoren, både manden og Ozzie ved det snart :stupid:

 

Og trække, åh jo, jeg lære den at gå pænt, og manden siger ikke et ord han går bare så Ozzie trækker lidt når manden går med ham.

 

Min nabo siger at det ser sjovt ud når manden går tur med Ozzie! hvorfor mon hehe :lol:

 

Så kan han lære det! :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Elkjær

Jeg synes, I er heldige bare at have en mand, der interesserer sig for træningen :rolleyes: Christian gider dårligt nok høre om det, så det er mig, der står for det. Men nogle ting er han jo nødt til at sætte sig ind i - det mest basale, som han er nødt til at vide, når jeg ikke er hjemme. Han har bare en tendens til at tro, at alting kommer på no time :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, I er heldige bare at have en mand, der interesserer sig for træningen :rolleyes: Christian gider dårligt nok høre om det, så det er mig, der står for det. Men nogle ting er han jo nødt til at sætte sig ind i - det mest basale, som han er nødt til at vide, når jeg ikke er hjemme. Han har bare en tendens til at tro, at alting kommer på no time :roll:

 

 

Skal du ikke være ked af, du er ikke den eneste, manden vil kun se hvad han har lært, og når han har det så glemmer han det igen.

 

Han træner overhovedet ikke og siger jeg skal få mig et liv når jeg snakker så meget om træning og de ting jeg gerne vil med Ozzie. :lol:

 

Plejer bare og sige det er mit liv, og er glad for det :5up:

 

Han er bare glad for en hygge hund der gider og nusse lidt med ham, men hvis jeg ikke havde trænet ham så havde han jo heller ikke rigtig kunne det vel! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Elkjær
Skal du ikke være ked af, du er ikke den eneste, manden vil kun se hvad han har lært, og når han har det så glemmer han det igen.

 

Han træner overhovedet ikke og siger jeg skal få mig et liv når jeg snakker så meget om træning og de ting jeg gerne vil med Ozzie. :lol:

 

Plejer bare og sige det er mit liv, og er glad for det :5up:

 

Han er bare glad for en hygge hund der gider og nusse lidt med ham, men hvis jeg ikke havde trænet ham så havde han jo heller ikke rigtig kunne det vel! :stupid:

Det er godt at høre, det ikke kun er mig, der har det sådan :-) Christian og jeg var faktisk næsten ved at komme op og skændes den anden dag, fordi jeg så et klip på computeren med en hund, der bjæffede, og så sagde han noget om, at jeg aldrig laver andet end at se på hunde og snakke om dem (kan ikke huske den præcise formulering) - og for det første passer det overhovedet ikke, for det andet må jeg vel selv om, hvad jeg bruger min tid på, det var jo ikke lige frem, fordi han havde "tilbudt sig" til lidt hygge i sofaen eller noget andet, han sad og arbejdede. Så jeg skulle lige til at hidse mig op, men så sagde han undskyld, inden jeg nåede det - han vidste godt, at han var urimelig, men havde bare haft en rigtig møgdag. Det er jo så også i orden, men så hellere snakke med mig om det - nogle gange er han en rigtig træmand :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sødt :hjerte:

 

Min mand kunne have fundet på det samme :mrgreen: Jeg plejer ikke at indvi ham i hvad jeg træner på, men sommetider skal han jo lige afprøve hvad hundene kan, mest sådan noget sit, dæk og plads, og han afgiver kommandoerne noget sjusket, og kan også finde på at sige ting som hunden overhovdet ikke har lært endnu, når vi har hvalp -men igen, jeg fortæller ham jo som regel ikke hvad de kan eller ikke kan :mrgreen:

Fx. kan han når når han nusser med Joya, godt finde på at sige dæk, og Joya's dækkommando er jo endnu ikke kommet længere end at der skal et meget tydligt håndsignal til, så hun fatter jo ikke en meter af hvad han står og ævler om mens han peger ned i gulvet, så sætter han sig på hug for at komme ned i højde med hende -og gøre det nemmere for hende, går jeg udfra, hvorefter Joya smider sig ned på ryggen og så roser han for det, selvom hun jo altså bare smider sig på ryggen for at blive nusset på maven, når nu han sidder på hug :lol::lol:

 

Det genere mig ikke og ødelægger som regel heller ikke noget i min træning, så jeg griner bare af det, hundene ved godt at ham der med den dybere stemme er lidt underlig i sine kommandoer og behøver ikke at blive taget helt alvorligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sødt :hjerte:

 

Min mand kunne have fundet på det samme :mrgreen: Jeg plejer ikke at indvi ham i hvad jeg træner på, men sommetider skal han jo lige afprøve hvad hundene kan, mest sådan noget sit, dæk og plads, og han afgiver kommandoerne noget sjusket, og kan også finde på at sige ting som hunden overhovdet ikke har lært endnu, når vi har hvalp -men igen, jeg fortæller ham jo som regel ikke hvad de kan eller ikke kan :mrgreen:

Fx. kan han når når han nusser med Joya, godt finde på at sige dæk, og Joya's dækkommando er jo endnu ikke kommet længere end at der skal et meget tydligt håndsignal til, så hun fatter jo ikke en meter af hvad han står og ævler om mens han peger ned i gulvet, så sætter han sig på hug for at komme ned i højde med hende -og gøre det nemmere for hende, går jeg udfra, hvorefter Joya smider sig ned på ryggen og så roser han for det, selvom hun jo altså bare smider sig på ryggen for at blive nusset på maven, når nu han sidder på hug :lol::lol:

 

Det genere mig ikke og ødelægger som regel heller ikke noget i min træning, så jeg griner bare af det, hundene ved godt at ham der med den dybere stemme er lidt underlig i sine kommandoer og behøver ikke at blive taget helt alvorligt :mrgreen:

 

 

Hehe jeg træner ordet NEJ og SLUT.

 

Manden siger stop og hold op!

 

Tror i Ozzie stopper når manden siger noget? :lol:

 

Nope mor på til for at hjælpe. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror mere det har noget med respekt end ordvalg at gøre :oops:

 

Det tror jeg også ;-) Jeg er også sommetider nød til lige at gå ind og sætte trumf på hvis det brænder lidt på og tingene er lidt opkørte, for de almindelige hverdags-opdragelses kommandoer, der bruger min den anden halvdel, de samme som mig -læg dig, nej, slut, bliv osv., og generelt set bliver de adlydt uanset om det er mig eller torben der giver dem, men hvis siturationen er lidt opkørt, er det gerne mig der må træde til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror mere det har noget med respekt end ordvalg at gøre :oops:

 

 

Jeps enig.

 

Men det er altså lidt sjovt og høre ham prøve med flere forskellige ord og ingenting hjælper! :stupid:

 

SÅ går jeg lige ud og siger Ozzie nej eller slut, og så stopper han.

 

Hvis ikke så må jeg bede manden rejse sig og gå væk, så Ozzie kan se at vi ikke leger nu.

 

SÅ stopper han også, så endelig kan jeg ikke forstå hvorfor han ikke bare rejser sig hvis han ikke stopper når han siger noget. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sødt :hjerte:

 

Min mand kunne have fundet på det samme :mrgreen: Jeg plejer ikke at indvi ham i hvad jeg træner på, men sommetider skal han jo lige afprøve hvad hundene kan, mest sådan noget sit, dæk og plads, og han afgiver kommandoerne noget sjusket, og kan også finde på at sige ting som hunden overhovdet ikke har lært endnu, når vi har hvalp -men igen, jeg fortæller ham jo som regel ikke hvad de kan eller ikke kan :mrgreen:

Fx. kan han når når han nusser med Joya, godt finde på at sige dæk, og Joya's dækkommando er jo endnu ikke kommet længere end at der skal et meget tydligt håndsignal til, så hun fatter jo ikke en meter af hvad han står og ævler om mens han peger ned i gulvet, så sætter han sig på hug for at komme ned i højde med hende -og gøre det nemmere for hende, går jeg udfra, hvorefter Joya smider sig ned på ryggen og så roser han for det, selvom hun jo altså bare smider sig på ryggen for at blive nusset på maven, når nu han sidder på hug :lol::lol:

 

Det genere mig ikke og ødelægger som regel heller ikke noget i min træning, så jeg griner bare af det, hundene ved godt at ham der med den dybere stemme er lidt underlig i sine kommandoer og behøver ikke at blive taget helt alvorligt :mrgreen:

 

Det lyder ligesom hjemme hos os, jeg involverer heller ikke Bo i træningen, men ligesom din mand, så syntes han nogen gange at det er meget sjovt at få hende til at gøre et eller andet, og det er som regel mindre succesfuldt, men de hygger sig, og det er det vigtigeste :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ligesom hjemme hos os, jeg involverer heller ikke Bo i træningen, men ligesom din mand, så syntes han nogen gange at det er meget sjovt at få hende til at gøre et eller andet, og det er som regel mindre succesfuldt, men de hygger sig, og det er det vigtigeste :-D

 

Præcis, alle hygger sig, så kan det da ikke blive bedre :5up: Og i hvert fald min mand bliver vældig opløftet når hunden en gang i mellem rent faktisk gør det han siger, det er så sødt at se :lun::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...