Lonny Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Jeg kan virkelig ikke beslutte mig for om vi skal tage afsted til træning i weekenden eller ej, det ene øjeblik er jeg overbevist om at vi skal afsted, og det næste øjeblik er jeg overbevist om at vi ikke skal afsted Kurset varer hele weekenden, fra 9-17 hver dag, men Luna skal jo ikke være på hele dagen, 80%-90% af tiden vil hun tilbringe i bilen. For nytilkommere, må jeg jo hellere lige give et kort resumé af baggrundshistorien for min tvivl. I efteråret 2009 fik Luna kennelhoste, dette blev ikke opdaget og kennelhosten udviklede sig så til lungebetændelse, denne blev heller ikke opdaget. Luna udviste ikke rigtig nogen symptomer, hun virkede måske en lille smule træt, men hun hostede ikke rigtig og vi tænkte ikke nærmere over det. Dette gjorde så, at lungebetændelsen udviklede sig til en ondartet bakterie i Luna's lunger, og dette lod hun sig mærke med, hun havde svært ved at få vejret og hun begyndte at hoste lidt hver dag. Alt dette vidste vi ikke før her til foråret, da vi efter utallige undersøgelser, langt om længe fandt ud af hvad hun fejlede. Luna fik derefter binyrebarkomon og astma medicin via inhalator i tre måneder, og hun virkede igen frisk, dog har hun hele tiden hostet lidt, kun et enkelt host 4-5 gange om ugen, ikke noget vildt. Jeg sagde så til dyrlægen, at hun kunne jo sagtens leve med at hoste så lidt, så det var vel egentlig ikke noget problem? Men det mente dyrlægen at det var, fordi hvis hun fik lov til at gå og hoste (også selvom det var så lidt), så ville det blive kronisk, og hun ville begynde at hoste mere og mere hen ad vejen. Vi har nu været af medicinen i 2 måneder, og Luna virkede til at have det rigtig godt, og hun har gået til træning, hundeleg, været ude og gå lange ture, leget med os, og i det hele taget haft et helt normalt hundeliv. Dog har jeg hele tiden været opmærksom på at give hende rigeligt med afslapningsdage, det vil sige, én dag med høj aktivitet og derefter to dages afslapning, og det har virket fint. I forbindelse med at vi har holdt ferie, begyndte vi at gå i skoven med Luna hver dag, det er en tur på 3,5 km, som varer ca. 45 minutter. Luna er superglad og spæner rundt og hygger sig på denne daglige tur. Men efter en uge med skovture begyndte hun pludselig at hoste dagligt og lidt mere end hun plejede, dog stadig ikke andet end 5-6 host om dagen. Lige indtil hun en nat vågnede og hostede og hostede, hun kunne slet ikke stoppe igen, og hun endte med at kaste op af at hoste så meget. Vi gav hende noget af hendes astma medicin, og hendes hoste gik over igen med det samme. De næste par dage hostede hun ikke, og vi var ikke i skoven. I går var vi så igen i skoven, og om eftermiddagen hostede hun igen, dog kun 3-4 host... Jeg spurgte dyrlægen om vi kunne tage til denne træningsweekend, men hun mente det ville være for meget, og at Luna max burde være afsted 4 timer. Men da jeg ikke talte med dyrlægen direkte, så fik jeg ikke fortalt hende, at Luna jo altså ikke skulle træne konstant, og at hun hovedsageligt skulle ligge i bilen, og så måske kommer ud og træner i 10 minutter én gang i timen. Jeg har nok lidt svært ved helt at forstå dette her med at hendes hoste skulle være så seriøs, jeg mener, hun hoster lidt, men hun er ikke generet af det, og hun spæner rundt som hun plejer. Hun er glad og hun vil gerne træne, og de host hun kommer med er bare sådan en form for harken (som hvis man har noget galt i halsen), og det var et splitsekund, så er det overstået. Så i mit hoved burde vi jo godt kunne tage afsted på et weekend kursus, hvor vi ikke engang skal lave fysisk udfoldelse, men bare stå og træne små lydighedsmomenter. Jeg vil selvfølgelig ikke risikerer at hun bliver syg, men samtidig har jeg som sagt nok svært ved at se hvor seriøst lidt hoste kan være. Dog er det åbenbart seriøst nok til at dyrlægen mener at Luna skal tilbage på behandlingen med binyrebarkomon og astma medicin hvis hendes hoste forværres inden for de næste 5 dage... Og blev den så det fordi hun hostede i et halvt minut i går, eller overreagerer jeg, eller overreagerer dyrlægen Kurset vi skal på er møg dyrt, og det vil ikke være noget jeg får mulighed for at gentage igen, men derfor vil jeg jo ikke sætte Luna's helbred over styr. Jeg er i syv sind her, hvad ville du gøre hvis du var mig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg kan virkelig ikke beslutte mig for om vi skal tage afsted til træning i weekenden eller ej, det ene øjeblik er jeg overbevist om at vi skal afsted, og det næste øjeblik er jeg overbevist om at vi ikke skal afsted Kurset varer hele weekenden, fra 9-17 hver dag, men Luna skal jo ikke være på hele dagen, 80%-90% af tiden vil hun tilbringe i bilen. For nytilkommere, må jeg jo hellere lige give et kort resumé af baggrundshistorien for min tvivl. I efteråret 2009 fik Luna kennelhoste, dette blev ikke opdaget og kennelhosten udviklede sig så til lungebetændelse, denne blev heller ikke opdaget. Luna udviste ikke rigtig nogen symptomer, hun virkede måske en lille smule træt, men hun hostede ikke rigtig og vi tænkte ikke nærmere over det. Dette gjorde så, at lungebetændelsen udviklede sig til en ondartet bakterie i Luna's lunger, og dette lod hun sig mærke med, hun havde svært ved at få vejret og hun begyndte at hoste lidt hver dag. Alt dette vidste vi ikke før her til foråret, da vi efter utallige undersøgelser, langt om længe fandt ud af hvad hun fejlede. Luna fik derefter binyrebarkomon og astma medicin via inhalator i tre måneder, og hun virkede igen frisk, dog har hun hele tiden hostet lidt, kun et enkelt host 4-5 gange om ugen, ikke noget vildt. Jeg sagde så til dyrlægen, at hun kunne jo sagtens leve med at hoste så lidt, så det var vel egentlig ikke noget problem? Men det mente dyrlægen at det var, fordi hvis hun fik lov til at gå og hoste (også selvom det var så lidt), så ville det blive kronisk, og hun ville begynde at hoste mere og mere hen ad vejen. Vi har nu været af medicinen i 2 måneder, og Luna virkede til at have det rigtig godt, og hun har gået til træning, hundeleg, været ude og gå lange ture, leget med os, og i det hele taget haft et helt normalt hundeliv. Dog har jeg hele tiden været opmærksom på at give hende rigeligt med afslapningsdage, det vil sige, én dag med høj aktivitet og derefter to dages afslapning, og det har virket fint. I forbindelse med at vi har holdt ferie, begyndte vi at gå i skoven med Luna hver dag, det er en tur på 3,5 km, som varer ca. 45 minutter. Luna er superglad og spæner rundt og hygger sig på denne daglige tur. Men efter en uge med skovture begyndte hun pludselig at hoste dagligt og lidt mere end hun plejede, dog stadig ikke andet end 5-6 host om dagen. Lige indtil hun en nat vågnede og hostede og hostede, hun kunne slet ikke stoppe igen, og hun endte med at kaste op af at hoste så meget. Vi gav hende noget af hendes astma medicin, og hendes hoste gik over igen med det samme. De næste par dage hostede hun ikke, og vi var ikke i skoven. I går var vi så igen i skoven, og om eftermiddagen hostede hun igen, dog kun 3-4 host... Jeg spurgte dyrlægen om vi kunne tage til denne træningsweekend, men hun mente det ville være for meget, og at Luna max burde være afsted 4 timer. Men da jeg ikke talte med dyrlægen direkte, så fik jeg ikke fortalt hende, at Luna jo altså ikke skulle træne konstant, og at hun hovedsageligt skulle ligge i bilen, og så måske kommer ud og træner i 10 minutter én gang i timen. Jeg har nok lidt svært ved helt at forstå dette her med at hendes hoste skulle være så seriøs, jeg mener, hun hoster lidt, men hun er ikke generet af det, og hun spæner rundt som hun plejer. Hun er glad og hun vil gerne træne, og de host hun kommer med er bare sådan en form for harken (som hvis man har noget galt i halsen), og det var et splitsekund, så er det overstået. Så i mit hoved burde vi jo godt kunne tage afsted på et weekend kursus, hvor vi ikke engang skal lave fysisk udfoldelse, men bare stå og træne små lydighedsmomenter. Jeg vil selvfølgelig ikke risikerer at hun bliver syg, men samtidig har jeg som sagt nok svært ved at se hvor seriøst lidt hoste kan være. Dog er det åbenbart seriøst nok til at dyrlægen mener at Luna skal tilbage på behandlingen med binyrebarkomon og astma medicin hvis hendes hoste forværres inden for de næste 5 dage... Og blev den så det fordi hun hostede i et halvt minut i går, eller overreagerer jeg, eller overreagerer dyrlægen Kurset vi skal på er møg dyrt, og det vil ikke være noget jeg får mulighed for at gentage igen, men derfor vil jeg jo ikke sætte Luna's helbred over styr. Jeg er i syv sind her, hvad ville du gøre hvis du var mig? Jeg ville uden tvivl tage afsted! Jeg tror helt sikkert at dyrlægen har fået opfattelsen af at det er et kursus der er mere fysisk krævende end det rent faktisk er. Jeg går ikke ud fra at det er runderingskursus eller IPO eller andet der er enormt fysisk hårdt? Hvis nu det kom til at stå ned i stænger i to dage i træk, så ville jeg overveje det. Mest pga. luftfugtigheden. Kan ikke forestille mig at det er rart at gå rundt i regnvejr og ligge i en fugtig bil, når man har problemer med lungerne. Men imidlertid ser vejret jo meget fornuftigt ud i weekenden. Det er selvfølgelig en individuel afgørelse og en subjektiv vurdering - og kun du kan træffe det endelige valg! Men jeg var helt sikkert taget med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Selvfølgelig skal du passe på Luna og lytte til dyrlægen. Men hvis det var mig, ville jeg tage af sted på kurset. Som du skriver skal Luna jo ikke være på 80-90 pct. af tiden, så hun får masser af pauser og hvile, og der er jo heller ikke tale om hård, fysisk aktivitet. Hvis du havde spurgt, om du skulle tage Luna med på vandretur i weekenden, havde jeg helt sikkert sagt no go, men det her mener jeg er noget andet. Ja, jeg ville tage af sted, men det er selvfølgelig bare min mening. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg kan godt forstå du er i tvivl. Jeg tror, jeg ville tage hende med om lørdagen, og se om det går. Hvis hun virker mat i sokkeholderne, ville jeg måske lade hende blive hjemme søndag, hvis du mener, hun behøver ro. Lonny, nu kender jeg dig kun herindefra, men du virker meget seriøs omkring det at have hund. Så jeg er sikker på, at bliver det for meget for Luna i weekenden, så siger du stop og giver hende ro resten af dagen (eller weekenden, hvis hun nu behøver). Men med det jeg læser, så er du også seriøs med træningen, så det ville være syndt at skrotte kurset (med Luna) på forhånd, synes jeg. Alt i alt, så siger jeg 'go for it'. Du kender Luna bedst, og du kan (vel) løbende vurdere om det er for meget for hende. /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Først og fremmest :ae: til dig og Luna. Jeg synes også godt at i kan tage afsted. Du er en person der er enormt dygtig til at se hvordan Luna har det og ville aldrig presse citronen for meget. Du kan jo deltage med Luna i det omfang du føler hun kan magte og hvis det går helt galt, så kan i jo altid tage hjem. Ja, ja, jeg ved godt at det er dyrt med bro und alles, men det er jo også et dyrt kursus - så jeg siger: Give it a shot :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg ville uden tvivl tage afsted! Jeg tror helt sikkert at dyrlægen har fået opfattelsen af at det er et kursus der er mere fysisk krævende end det rent faktisk er. Jeg går ikke ud fra at det er runderingskursus eller IPO eller andet der er enormt fysisk hårdt?Hvis nu det kom til at stå ned i stænger i to dage i træk, så ville jeg overveje det. Mest pga. luftfugtigheden. Kan ikke forestille mig at det er rart at gå rundt i regnvejr og ligge i en fugtig bil, når man har problemer med lungerne. Men imidlertid ser vejret jo meget fornuftigt ud i weekenden. Det er selvfølgelig en individuel afgørelse og en subjektiv vurdering - og kun du kan træffe det endelige valg! Men jeg var helt sikkert taget med. Selvfølgelig skal du passe på Luna og lytte til dyrlægen. Men hvis det var mig, ville jeg tage af sted på kurset. Som du skriver skal Luna jo ikke være på 80-90 pct. af tiden, så hun får masser af pauser og hvile, og der er jo heller ikke tale om hård, fysisk aktivitet. Hvis du havde spurgt, om du skulle tage Luna med på vandretur i weekenden, havde jeg helt sikkert sagt no go, men det her mener jeg er noget andet. Ja, jeg ville tage af sted, men det er selvfølgelig bare min mening. :blink: Det er også min tanke, at dyrlægen har misforstået mig når jeg sagde "træning". Jeg fik jo ikke selv lov til at tale med dyrlægen, det gik igennem hendes assistent, og træning er jo et vidt begreb. Men i denne weekend skal vi træne det at sætte signal på en øvelse, så vi skal "bare" udvælge nogle øvelser hun allerede kan udføre frivilligt, og så skal vi sætte signal på. Der er hverken indkald, rundering, fremadsendelse eller andre fysisk krævende aktiviteter, vi vil nok forsøge os med "bakke", "på plads" og "stå", så det er jo absolut ikke fysisk krævende Der er dog to ting der kan bekymre mig... Den første er, at sidste gang vi var afsted, der kunne Luna slet ikke tåle at jeg efterlod hende i bilen eller buret, hun hylede og skreg, hvilket absolut ikke er godt for hendes hals/lunger, så jeg endte med at måtte tage hende ud af bilen og bare stå ude med hende. Vi har så øvet dette i mellem tiden, og på træningspladsen og herhjemme kan hun nu sagtens være i buret selvom hun kan se mig (problemet var at hun kunne se og høre mig). Men vi har kun øvet det disse to steder, så jeg kan ikke 100% garantere at hun ville kunne det dette nye sted. Og den anden ting er, vil den mentale belastning kunne påvirke hende lige så meget som en fysisk belastning ville? For hun vil helt sikkert blive enormt træt på dette weekend kursus, der er jo en masse nye indtryk og hun skal arbejde med nye ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg er enig med de andre, når hun ikke skal træne mere end hun skal så tror jeg ikke at det gør noget. Men ja hvis det skal regne hele weekenden er det nok ikke smart for hendes lunger, men ellers synes jeg da du skal tage afsted. Hvis du havde fortalt dyrelægen at hun ikke skal træne hele weekenden så tror jeg da også han havde sagt go for it. Og som de andre siger så passer du jo på Luna og kan mærke hvis det skulle være for meget for hende. Jeg havde gjort det, når det ikke er mere end det i skal og hvis vejret er fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg kan godt forstå du er i tvivl. Jeg tror, jeg ville tage hende med om lørdagen, og se om det går. Hvis hun virker mat i sokkeholderne, ville jeg måske lade hende blive hjemme søndag, hvis du mener, hun behøver ro. Lonny, nu kender jeg dig kun herindefra, men du virker meget seriøs omkring det at have hund. Så jeg er sikker på, at bliver det for meget for Luna i weekenden, så siger du stop og giver hende ro resten af dagen (eller weekenden, hvis hun nu behøver). Men med det jeg læser, så er du også seriøs med træningen, så det ville være syndt at skrotte kurset (med Luna) på forhånd, synes jeg. Alt i alt, så siger jeg 'go for it'. Du kender Luna bedst, og du kan (vel) løbende vurdere om det er for meget for hende. /Mette Først og fremmest :ae: til dig og Luna. Jeg synes også godt at i kan tage afsted. Du er en person der er enormt dygtig til at se hvordan Luna har det og ville aldrig presse citronen for meget. Du kan jo deltage med Luna i det omfang du føler hun kan magte og hvis det går helt galt, så kan i jo altid tage hjem. Ja, ja, jeg ved godt at det er dyrt med bro und alles, men det er jo også et dyrt kursus - så jeg siger: Give it a shot :5up: Jeg er ikke helt sikker på om jeg vil kunne se på Luna om det bliver for meget, hun vil jo syntes at det er helt vildt sjovt, og vil derfor ikke lade sig mærke med noget. Og hosten kommer ikke i forbindelse med selve aktiviteten, men altid først 5-10 timer senere. Og én ting jeg glemte at nævne i startindlægget var, at træningen er i Århus og jeg bor på sjælland, så jeg kan ikke sådan lige køre hjem med hende hvis det viser sig at være for meget :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Og én ting jeg glemte at nævne i startindlægget var, at træningen er i Århus og jeg bor på sjælland, så jeg kan ikke sådan lige køre hjem med hende hvis det viser sig at være for meget :blink: Åh hold da op, der er da ikke så langt hjem.. Ellers kommer du bare til Kolding med hende så skal jeg nok passe på hende, der er ikke så langt. :klap: Ej spøg til side, står hun stille ved din side når du har hende ude af bilen? Tænker, hvis hun ikke vil side derinde alene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Vejret havde jeg slet ikke tænkt over, lørdag vil det være fint vejr, men søndag vil det regne 16 mm, men jeg kan ikke se om det vil være om dagen eller natten, da DMI endnu ikke har opdateret så langt fremme for Århus: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Åh hold da op, der er da ikke så langt hjem.. Ellers kommer du bare til Kolding med hende så skal jeg nok passe på hende, der er ikke så langt. :klap: Ej spøg til side, står hun stille ved din side når du har hende ude af bilen? Tænker, hvis hun ikke vil side derinde alene? Hun er jo i snor, så hun står stille og kigger, men hun er ikke afslappet, hun vil jo gerne være med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 ja ok, så kom jeg også lige i tvivl. :hmm: hmm den er lidt svær. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 ja ok, så kom jeg også lige i tvivl. :hmm: hmm den er lidt svær. Jeg syntes også at den er svær... Hvis Luna opfører sig som hun skal, så kan jeg ikke se nogen problemer i at tage afsted, for så kan hun jo som sagt sove en stor del af tiden. Men hvis hun syntes at det hele er alt for spændende og begynder at skrige af bar iver, hvilket hun godt kan finde på (), så er det måske ikke så god en idé Heldigvis er det længe siden hun sidst har skreget af bar iver, sidst var rent faktisk sidste gang vi var på weekend kursus, men her skal det så også siges, at hun havde været "sygemeldt" længe, og havde været uden oplevelser, hvorefter jeg slæber hende med til en ny by, en ny træningsbane, nye hunde, nye mennesker og nye øvelser. Så det er slet ikke sikkert det vil ske igen, men jeg ved det ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg stemmer stadig for, at du tager af sted og ser, hvordan det går. Du har jo trænet med hende, at hun kan være i buret i bilen, og hun er både ældre og mere velstimuleret, end sidst du havde hende med. Jeg tror, at det går. Og hvis det ikke gør, så må du jo tage den derfra og måske sidde sammen med hende og prøve at få hende til at slappe af, gå en tur lidt væk - eller i sidste ende helt sige stop og droppe resten af kurset. Men så har du i hvert fald givet det chancen, og jeg tvivler altså stærkt på, at det vil være nødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg stemmer stadig for, at du tager af sted og ser, hvordan det går. Du har jo trænet med hende, at hun kan være i buret i bilen, og hun er både ældre og mere velstimuleret, end sidst du havde hende med. Jeg tror, at det går. Og hvis det ikke gør, så må du jo tage den derfra og måske sidde sammen med hende og prøve at få hende til at slappe af, gå en tur lidt væk - eller i sidste ende helt sige stop og droppe resten af kurset. Men så har du i hvert fald givet det chancen, og jeg tvivler altså stærkt på, at det vil være nødvendigt. Ja, det var også min tanke, hun var jo enormt understimuleret sidste gang, så det sagde næsten sig selv at hun ville overreagerer, men sådan er det jo ikke denne gang. Nu vil jeg bestille færgebilletten, og for en sikkerheds skyld, så tager jeg den lige en ekstra gang med dyrlægen i morgen, men jeg kan ikke forestille mig at hun ikke skulle kunne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg stemmer stadig for, at du tager af sted og ser, hvordan det går. Du har jo trænet med hende, at hun kan være i buret i bilen, og hun er både ældre og mere velstimuleret, end sidst du havde hende med. Jeg tror, at det går. Og hvis det ikke gør, så må du jo tage den derfra og måske sidde sammen med hende og prøve at få hende til at slappe af, gå en tur lidt væk - eller i sidste ende helt sige stop og droppe resten af kurset. Men så har du i hvert fald givet det chancen, og jeg tvivler altså stærkt på, at det vil være nødvendigt. Enig :5up: Selvom du bor på Sjælland, så kan du jo stadig godt tage hjem Det er så spild af tid og penge, men er det ikke chancen værd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Enig :5up: Selvom du bor på Sjælland, så kan du jo stadig godt tage hjem Det er så spild af tid og penge, men er det ikke chancen værd. Og især penge, jeg har lige bestilt færgebilletten, 1.200 kroner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Og især penge, jeg har lige bestilt færgebilletten, 1.200 kroner :shock: Det var dyrt. Kan du ikke få en grøn billet, så sparer du da lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 :shock: Det var dyrt. Kan du ikke få en grøn billet, så sparer du da lidt Nej, jeg kan kun få en gul billet, og det kræver at jeg gider vente med at tage færgen til fredag aften kl. 21, og så ender jeg først på mit bestemmelsessted omkring kl. 22.30... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Men er det kennelhoste hun har nu? For det smitter da? Og skrev du ikke, at det bl.a. også var fordi at Luna ikke skulle udsættes for en masse fremmede bakterier? Hvis hun ikke smitter, ville jeg nok også tage afsted. Men hvis hun er meget på mens hun er i bur, ville jeg nok springe nogle af trænings opgaverne over, og være sammen med hende så jeg var helt sikker på, at hun fik ro i løbet af dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Men er det kennelhoste hun har nu? For det smitter da? Og skrev du ikke, at det bl.a. også var fordi at Luna ikke skulle udsættes for en masse fremmede bakterier?. Hun havde ikke feber, så dyrlægen mente ikke at det var kennelhoste, men "better safe than sorry", så ville hun ikke have at vi tog til træning i tirsdags, men hun havde ikke noget imod at vi tog til træning i weekenden, dog ville hun kun have at det var i 4 timer. Så både hvad angår smitten til andre, og smitten til Luna, så tror jeg ikke at dyrlægen stadig mente at risikoen var tilstede i weekenden, da jeg så ikke vil kunne forstå hvorfor vi godt måtte tage afsted i 4 timer? Hvis hun ikke smitter, ville jeg nok også tage afsted. Men hvis hun er meget på mens hun er i bur, ville jeg nok springe nogle af trænings opgaverne over, og være sammen med hende så jeg var helt sikker på, at hun fik ro i løbet af dagen. Hvis hun stresser, så kan jeg jo sidde sammen med hende imens de andre træner. Normalt er vi observatører, men det må jeg jo så springe over hvis det er, så det var da en god idé :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Og især penge, jeg har lige bestilt færgebilletten, 1.200 kroner Så havde jeg sku taget broen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Så havde jeg sku taget broen Nej, det tager alt for lang tid og er alt for besværligt Og så meget billigere er det jo heller ikke, man skal jo lige huske den ekstra benzin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Toget - nemt, bekvemt og afslappende (arj, er bare misundelig på din bil) Håber det bliver en god tur derover, jeg var nok også taget afsted med Luna! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret August 26, 2010 Rapporter Share Besvaret August 26, 2010 Jeg synes sku også den er svær :hmm: Men altsååå, med alle forbehold osv. og med tanke på at hun kan ende med at blive så udmattede at i må droppe endnu en tirsdag som vi snakkede om, ja så tage af sted og tag det stille og roligt og bare sørg for at hun får hvile flere gange i løbet af dagen, evt. tage hende væk som andre også forslår. Ja, så går det nok (7-9-13) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts