Hop til indhold

Slåskamp mellem hvalpe


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Ja, prøvede altså at søge på google, men kunne ikke finde et svar jeg mente kunne berolige mig. :genert:

 

Er det normalt at en hvalp på 11 uger kommer rigtig op at slås med en anden hvalp ? Altså vi snakker for alvor, for da de begge var placeret under mine ben (hvor jeg iøvrigt altid synes det meste hvalpeleg foregår :stupid:) knurrer de begge helt hysterisk og viser virkelig tænder, og inden vi kan nå at reagere - HAPS - får Ninja lige placeret tænderne forkert, I mit ben !!!!!

 

For dælen da det gjorde ondt! Og i dét sekund var jeg ikke et øjeblik i tvivl om at de to hvalpe bare skulle skilles ad. Sidder lige pt. med to huller gennem huden.. Det ligner et vampyrbid :shock:

 

Det er den første hvalp/hund vi har oplevet det med - og de startede ud med fin hvalpeleg. Men lur mig om ikke enten Ninja eller den anden hvalp har overskredet den andens grænse. Havde bare ikke troet at det var måden små legesyge hvalpe ordnede tingene på ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det virker lidt usædvanlig. men een af dem har nok ved en fejltagelse hakket den anden og så er den gået i forsvar osv. og begge har så beskyttet sig. De har sikkert begge været bange over hændelsen.

Tro ikke at nogle af dem er dårlige mht temperament, det kan sagtens ske også med hvalpe under 8 uger hos opdrætter. Men tror, det er uheld.

Under normale omstændigheder synes jeg ikke at se aggresivitet hos så små hvalpe.

Og jeg har da set mange i den alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen den på 9 uger er jo stadig i en face , hvor den måske ikke har knyttet tætte bånd , læs" de passer på mig" hos ny ejer og har nok ikke mødt så mange fremmede hunde.

Og disse små bliver da nemt ophidsede både til leg, fordi de savner deres søskende og til frygt, fordi tævemoderen ikke er til stede.

Lad dem bare lege igen, men vær OBS på deres reaktion.

De skal jo nu lære hundesprog og venlig /sjov omgang med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang læs om hvalpe, altså små hvalpe der sloges for alvor med blod flydende. Det var alle bullterrier af usædvanlig aggresiv afstamning og tæverne, der var mor , måtte have mundkurv på ved amning, selv da hvalpene vcar spæde.

Dette var undersøgelser fra et tysk universitet og det er nok 30 -40 år siden.Sådanne hvalpe ville ikke overleve med sådan en tævehund hos almindelige opdrættere i DK, og tæven kunne kun tvangsparres.

Husker måske at sammenligningerne videnskabeligt var med puddel og cocker og der fandtes intet unormalt adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

sindsygt :shock:

 

Min veninde har en bekendt der fik hvalpe på sin D/S Gårdhund med en hanhund der var amstaff/ambull blanding.

 

De måtte vogte over hvalpene som tæven desværre jævnligt fik raserianfald på - ligeledes blev faren aflivet efter at have angrebet en anden hund.

 

Det er altså ikke ligefrem de bedste gener der er givet videre til hvalpene...

Link til indlæg
Del på andre sites

En pzykisk stabil sund tæve er yderst omsorgsfuld og har meget vide rammer mht hvalpes opførsel. Selv ca 3 mdr´s plejehvalpe , jeg har haft fra Grækenland har også min gamle avlshan taget under sine vinger, selvom han ikke lige var vild med hvalpes unoder overfor voksne hunde.

Har også haft hvalpe , moderløse fra Ammestuen og de fik også den omsorg, som hvalpe har behov for.

En pzykisk hård modertæve vil påvirke meget negativt.

Der er foretaget undersøgelse ri Sverige vedr. moder/hvalpeforhold og det er sjældens at tæven er sur/streg og udfarende.

Så stakkels hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...