Hop til indhold

støvsuger


Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

ja, så kom dagen hvor jeg blev nødt til at præsentere arnold for støvsugeren! hos avler havde de en meget lydløs en, men min larmer altså!

 

Så jeg lagde den ind på gulvet så han kunne se den og efter lidt tid trak jeg den ud i køkkenet og tændte kort for den.. stakkels arnold løb ind under min seng! jeg prøver selvfølgelig at lyde glad og ikke ynke ham..

 

så prøvede jeg at lede ham ud på badeværelset, mens jeg støvsugede stuen.. da jeg kom ud på badeværelset havde han tisset en lille pøl af ren skræk, tænker jeg .. og han ville bare ikke ud af badeværelset... så jeg lokkede ham stille og roligt, for han klamrede sig til mig som et lille barn og kom med små pive-lyde.

 

det tog lige lidt tid men nu er han ude i stuen igen og går rundt, men han er vist stadig ikke helt tryg ved det hele.

 

Hvad har i andre gjort for at lære jeres hund at støvsugeren ikke er farlig? mine forældres hund har aldrig lært det, han flygter ud i den anden ende af huset når der støvsuges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har givet en tyggestang/smidt godbidder, og så støvsuget længst væk muligt. Det tager nogle gange - måske 10 endda, men nu er Motor helt ligeglad med den. Han syntes osse den var skummel i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har ikke gjort noget, som vi ikke plejer - vi har bare støvsuget som normalt :vedikke:

 

Joey skulle vi lige hive af mundstykket et par gange med et 'Nej', men derudover har hundene ikke reageret og da slet ikke med angst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Har givet en tyggestang/smidt godbidder, og så støvsuget længst væk muligt. Det tager nogle gange - måske 10 endda, men nu er Motor helt ligeglad med den. Han syntes osse den var skummel i starten.

 

ja, god ide.. jeg prøvede med et tyggeben, men det var ikke spændende nok:vedikke: så må han have lidt guffere næste gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Hayly er ikke vild med støvsugeren heller - hun har dog lært at leve med den, så når den kommer frem, forlader hun rummet:-D. Men hun er ikke skræmt af den, hun kan sagtens gå forbi den uden at pive eller stikke halen med mellem benene. Det er bare ikke hendes bedste ven:-D.

Vi gjorde ikke et stort nummer ud af det - hun fik lov at snuse til den, uden den var tændt. Og da den blev tændt gik hun hurtigt sin vej. Siden har det været sådan, for der skal støvsuges, og så længe hun ikke piver og hyler, så er det ok, at hun ikke er vild med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Bella er stadigvæk ikke glad for støvsugeren, men kun når den er tændt ellers er hun ligeglad med den.

Jeg brugte meget kosten, da hun var lille og det kan ikke anbefales.:stupid:

 

Nu ville jeg gøre, som jeg gjorde med føntørren, nemlig bruge den hver dag.

Det kan jo bare være i et par minutter ad gangen, at den står tændt, mens du evt. sidder på den, snakker med den og kæler den.

 

I andre situationer, hvor Bella var bange, som bil og bus, har jeg givet hende meget lækre godbidder, som pølser og kylling og så syntes hun efter et par gange, at det var ret hyggeligt og slappede af.

Det kunne du også prøve;-)

 

Held og lykke:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

han blev godt nok meget bange idag! det var ikke bare lidt skræmt, han turde ikke komme ud af badeværelset! :oops:

 

jeg må først prøve at starte støvsugeren i et andet, lukket, rum, så kan det være han lige kan holde det ud.. men vil jo så nødig give dem flere af sådan nogle grimme oplevelser :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Der kommer altså den slags oplevelser med en hvalp, men du må ikke lade dig slå ud af det.

Vovsen mærker det bare, hvis du bliver bekymret, når du finder støvsugeren frem.

Det tager altså noget tid og en del gange, at lære alle nye ting, at kende.

 

Det skal nok gå;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke gjort noget - når jeg hev et eller andet "farligt" frem. Skulle jeg støvsuge eller andet - så har jeg gjort det, uden at tage notits af hvad beaglerne tænkte.

Det samme gælder græsplæne klipperen. Darwin gøede af den de første par gange - men nu syntes han den er spændende og om ikke så længe tager han sig sikkert ikke af den mere - det samme gælder støvsugeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig gjort et stort nummer ud af det.

 

Bamse er total ligeglad, faktisk kommer han tit hen og vil gerne have en tur hen over ryggen. Så tager jeg stangen af og støvsuger ham - han står så og tripper, når jeg rammer et bestemt sted :mrgreen:

 

Nana tåler den, men går enten ud eller ind i et andet rum. Hun kan dog godt gå forbi den, mens den er tændt, men helst ikke når jeg bevæger den.

Håndstøvsugeren er hun ligeglad med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kingsky

King har heller aldrig været bange for støvsugeren. Han vil tilgengæld gerne "lege med" og springer rundt som en anden hoppebold indtil man stopper ham :)

 

Men musik instrumenter bryder han sig ikke om. Guitaren var han meget bange for i starten - Det har hjulpet meget at bruge godbidder, men han er stadig ikke helt glad for den.

Jeg må hellere prøve at "kæle" for den også :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heller ikke gjort noget, vi støvsugede bare som vi plejede Ozzie gik bare væk de første gange, men nu kan han godt finde på at komme hen og kigge på den.

 

Når den er slukket skal de rså lige prøve og bides i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Elkjær

Jeg læste om præsentation af en støvsuger i Lone Grevas bog "Hvalpen" under afsnittet om miljøtræning, og gjorde som der stod der:

 

Først tog jeg den frem, lod ham snuse og lagde godbidder på den. Talte med opmuntrende tone - derefter kørte jeg den lidt frem og tilbage, og da han ikke sagde noget til det (det varede ikke længe), tændte jeg den. Første gang fløj han ud i køkkenet, men allerede anden gang, kunne jeg støvsuge lige ved siden af hans kurv, imens han lå og slappede af, uden han sagde noget som helst til det.

Så den metode har været rigtigt god for os.

 

Venlig hilsen Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig gjort et stort nummer ud af det.

 

Bamse er total ligeglad, faktisk kommer han tit hen og vil gerne have en tur hen over ryggen. Så tager jeg stangen af og støvsuger ham - han står så og tripper, når jeg rammer et bestemt sted :mrgreen:

 

Nana tåler den, men går enten ud eller ind i et andet rum. Hun kan dog godt gå forbi den, mens den er tændt, men helst ikke når jeg bevæger den.

Håndstøvsugeren er hun ligeglad med.

 

Liva har det ligesom Nana - smutter helst ud, når støvsugeren kommer frem, men er ikke bange for den som sådan

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...