Hop til indhold

Hvilken shampoo bruger i?


Gæst Malene v.
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Lige nu bruger jeg shampoo lidt forskelligt i en omgang miks match:lol:...

 

Men vasker hende først med Chris Christensens clean start, derefter med en blanding af petsilks bright white og chris christensens white on white... og så slutter jeg af med en light conditioner fra isle of dogs.

 

Hvis hun skal have mere fylde bruger jeg royal jelly shampoo fra isle of dogs...

 

Det er så også udstillingsvask.

 

Det er en mega omgang, men jeg vil også anbefale petsilks shampoo'er til hverdagsbrug:5up:.. de er rigtig gode, og der er mange gode dufte..:lun:... og du kan bare nøjes med en shampoo og en conditioner.:5up:

 

www.petsilk.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Nelson jo korthåret, så jeg bruger bare KWs hvalpeshampoo. Den lille flaske koster ca. 70 kr og kan købes i dyrehandleren (fx maxizoo). Den skal blandes op med vand, så en flaske holder længe...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Guincho bruger "Soap on a rope", som er en fast sæbe fra Cain & Able.

 

https://secure.cainandablecollection.com/bathProducts.asp?ID=1002

 

Jeg har netop fået www.smileydog.dk til at bestille den hjem, den er på vej. Der hvor jeg tidligere købte den, har de den ikke mere.

 

Den er superlækker, nærmest cremet at røre ved. De skriver endvidere at den er god til allergihunde og hunde med følsom hud. Den er fri for syntetisk parfume og anden dum kemi, men dufter dejligt, diskret men godt. Der står mere i linket.

 

Hundens pels bliver dejlig blød, og huden bliver ikke udtørret, som man af og til kan se ved flydende sæber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Héry og bruger den måske igen til hverdagsbrug, den er faktisk ganske god - blev bare skræmt af min uvidenhed om hvalpe og pelsskift og deraf følgende skel, da jeg brugte deres balsam engang :lol: Så jeg skyndte mig at finde et andet mærke, men er så blevet klogere efterfølgende...

 

Bruger Isle of Dogs nu, blev anbefaldet det af Freya3010 og har ikke fortrudt! Synes de mærker derfra jeg har brugt er rigtig gode! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Jeg har brugt Héry og bruger den måske igen til hverdagsbrug, den er faktisk ganske god - blev bare skræmt af min uvidenhed om hvalpe og pelsskift og deraf følgende skel, da jeg brugte deres balsam engang :lol: Så jeg skyndte mig at finde et andet mærke, men er så blevet klogere efterfølgende...

 

Hvad mener du?

Forklar lige...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du?

Forklar lige...:vedikke:

 

Har fået at vide, at hvalpe skæler (er det ikke sådan, det staves? :hmm:), når de skifter pels - og det faldt så liiige sammen med, at jeg brugte balsamen :lol:

 

Derudover KAN det ske, at jeg ikke har skyllet balsamen ordentligt ud (har fundet ud af, at balsam generelt bare tager en krig at skylle ud, så kan ske, at jeg har tænkt, ok, vandet ser rent ud nu, fint, færdig, giiiiiiiiiider ikke mer'!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst casperst

Ejer en korthåret gravhund og bruger derfor en fast økologisk hundesæber fra FuzzYard. Den er nem at arbejde med og så er den ikke fyldt med ukendeligt kemi.

Give 69 kr. for den, hos 4hotdogs.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Hvilken hund er det du har og hvilken pels har den - det vil være afgørende for hvilken shampoo du bør gøre brug af.

 

Jeg har en 3 i 1, Hun er en blanding af Cavalier, Skotte og Cairn terrier:slem:

Hendes pels er også blandet, helt blød og silkeagtig foran og ru bagtil.

Bella bliver klippet, da hun ellers har lang pels;-)

 

Lige et før og efter billed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en intimshamposæbe fra Kvickly. Det læste jeg herinde på et tidspunkt var lige så godt, og at ph-værdien passede til hundens pels, og så er det jo uden parfume og alle mulige kemikaler.

 

Jeg ved så ikke om han hans pels ville være pænere, hvis jeg brugte decideret hundeshampo, men da jeg ikke har andet sammenligningsgrundlag så r jeg ganske tilfreds. En del af mig kunne godt tænke mig at han rendte rundt og duftede af citrus, men den er kæresten ikke med på :-D

 

Jeg tror jeg vil betegne Lakis pels som semi-lang labradorpels :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger KW minkolie shampoo til Jacki.

 

Pelsen bliver så lækker så lækker :lun: desværre kommer hun det første lille døgn tid til at lugte af "gammel tante" :genert: men det opvejes af nussevenligheden :engel:

 

Har købt en lille flaske hos avifauna til 59,-, min dyrlæge sælger den store flaske til 80,- :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Til mine semi langhårede, bruger jeg mandel shampoo´en fra KW, nok fordi at jeg eeelsker duften af marcipanbrød :klap::klap:

 

åh gud jeg kan slet ikke klare lugten af den mandelshampoo :shock: Synes det er fryyyygteligt når kunderne spørger hvordan den lugter og jeg så troeligt skruer låget af så dunsten kommer op :lol:

 

Sjovt nok eeelsker jeg ellers lugten af mandel - bare ikke til shampoo:rolleyes:

 

 

Jason bliver pt. vasket med kws minkolie, efterfulgt af kw hvid shampoo og til sidst kw aloe vera balsam. At sige jeg er tilfreds med det ville være meget forkert :mrgreen:

 

Har noget stående derhjemme der hedder "spa" til hvid pels - den prøver jeg næste gang (fik den gratis på verdensudstillingen, da jeg havde fået en shampoo der lavede min hunds forben karrygule :shock::shock: 8 dage før WDS!!!:damn:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg bruger KW minkolie shampoo til Jacki.

 

Pelsen bliver så lækker så lækker :lun: desværre kommer hun det første lille døgn tid til at lugte af "gammel tante" :genert: men det opvejes af nussevenligheden :engel:

 

Har købt en lille flaske hos avifauna til 59,-, min dyrlæge sælger den store flaske til 80,- :damn:

 

Jeg er også vild med hvordan hunden føles bagefter :lun: Bare ikke med hvordan den gør rent (meget aktiv pudel der pløjer gennem mark og skov og sand og jord er ikke køn på benene :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

åh gud jeg kan slet ikke klare lugten af den mandelshampoo :shock: Synes det er fryyyygteligt når kunderne spørger hvordan den lugter og jeg så troeligt skruer låget af så dunsten kommer op :lol:

 

Sjovt nok eeelsker jeg ellers lugten af mandel - bare ikke til shampoo:rolleyes:

 

 

Jason bliver pt. vasket med kws minkolie, efterfulgt af kw hvid shampoo og til sidst kw aloe vera balsam. At sige jeg er tilfreds med det ville være meget forkert :mrgreen:

 

Har noget stående derhjemme der hedder "spa" til hvid pels - den prøver jeg næste gang (fik den gratis på verdensudstillingen, da jeg havde fået en shampoo der lavede min hunds forben karrygule :shock::shock: 8 dage før WDS!!!:damn:)

Jeg bruger B&B økologisk shampo og conditioner.. Selvom jeg fortynder den 1/15 skummer shampoen og vasker helt rent.. De hvide hunde bliver kridhvide..

Spa bruger jeg kun facial scrub fra.. og kun til de hunde som har tårestriber (altså kun under øjnene jeg bruger den)..

KW har jeg brugt og også Isle of..Ingen af dem synes jeg er specielt gode..

Hele efteråret og vinteren bruger jeg jo sæbespåner, medmindre vi skal på udstilling..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg bruger B&B økologisk shampo og conditioner.. Selvom jeg fortynder den 1/15 skummer shampoen og vasker helt rent.. De hvide hunde bliver kridhvide..

Spa bruger jeg kun facial scrub fra.. og kun til de hunde som har tårestriber (altså kun under øjnene jeg bruger den)..

KW har jeg brugt og også Isle of..Ingen af dem synes jeg er specielt gode..

Hele efteråret og vinteren bruger jeg jo sæbespåner, medmindre vi skal på udstilling..

 

spa fik jeg shampooen af på WDS - som kompensation på den dersens "hvid natur shampoo"-fittelifut som farvede hans ben - og nu jeg har den kan jeg igesågodt bruge den :mrgreen:

 

HAR jo sagt jeg gerne vil prøve den B&B, men kan ikke finde den nogen steder (og kan ligesågodt bruge det jeg har).

 

Jeg har også Spa facial scrub - jeg bruger ("bruger"= burde bruge) den til hans poter, der er røde, da han ikke vil lade være med at slikke når han venter :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

spa fik jeg shampooen af på WDS - som kompensation på den dersens "hvid natur shampoo"-fittelifut som farvede hans ben - og nu jeg har den kan jeg igesågodt bruge den :mrgreen:

 

HAR jo sagt jeg gerne vil prøve den B&B, men kan ikke finde den nogen steder (og kan ligesågodt bruge det jeg har).

 

Jeg har også Spa facial scrub - jeg bruger ("bruger"= burde bruge) den til hans poter, der er røde, da han ikke vil lade være med at slikke når han venter :evil:

Her f.eks :mrgreen:

http://løveshoppen.dk/category.php?id_category=70

 

:engel: den virker ikke så godt når den bliver i flasken, den facial scrub :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg planlægger mine hundes bad, bliver de vasket i enten en god kraftig hundeshampoo på mit arbejde, eller i dejlige økologiske shampooer (også på mit arbejde), men den økologiske tager ikke sådan rigtig stank, som f.eks Sally da vi hentede hende..

Hvis de ruller i rævelort på turen (Charles :evil:) ryger de op i badekaret og bliver søbet ind i min egen hårshampoo, og det er der ikke sket noget ved endnu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I har måske ikke ræve dernede i det sydlige?? :fornaermet:

 

.... eller marksøer stærkt lugtende af gylle :fornaermet:

 

Jeg har kun haft en hund i bad 2 gange i alle de år, jeg har haft hund, begge gange prinsessen :roll: Hun, der går uden om vandpytter for ikke at få våde poter :rolleyes:, æææælsker at iføre sig perfume mærke eau de rævelort og bade i gyllelugtende marksøer :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

.... eller marksøer stærkt lugtende af gylle :fornaermet:

 

Jeg har kun haft en hund i bad 2 gange i alle de år, jeg har haft hund, begge gange prinsessen :roll: Hun, der går uden om vandpytter for ikke at få våde poter :rolleyes:, æææælsker at iføre sig perfume mærke eau de rævelort og bade i gyllelugtende marksøer :badr:

 

ha mine hunde er jo velopdragne :lol:

De gør INTET de ikke må:mrgreen:

Kleo er vasket 2 gange i sit liv hun er 6 år, Alfen er aldrig blevet vasket endnu, hun er jo også kun 1 år:5up:

Men faktisk har de aldrig rullet sig i noget :engel:

Søde hunde jeg har;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...