Hop til indhold

Rottweiler hvalp


Gæst Muttley
 Share

Recommended Posts

Gæst Muttley

Ja Rottweiler hvalp søger aktivering på lolland - hun er lidt bange naboen's hund og da jeg lige er flyttet til lolland og slet ikke kender nogen her så mangler jeg nogen der vil hjælpe med den super vigtige aktivering, hun er kun 11 uger og vores anden hund Muttley vil også komme med som er super god med andre hunde men hun skal jo også se andre hunde end rotter så håber der er nogle der er intrasseret. :-D

 

Hilsen Jenny

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Hej Jenny

 

De fleste af vores hunde er for så vidt altid frisk på at mødes med andre hunde, men de er temmelige små i forhold til rottweileren, så der kommer nok lige en tid, hvor din hvalps leg bliver for voldsom for vores hunde. Men hvis du har lyst så lad os endeligt mødes. Jeg ved ikke helt hvor på Lolland at Nørreballe ligger, men der er en hundeskov i Nykøbing, som kunne være et fint sted til at mødes til en gåtur, ellers har vi bil og kan komme til et sted i nærheden af dig, hvis det er nødvendigt.

 

Jeg er ikke så tit på nette for tiden, så tvivl ikke, hvis jeg ikke lige svare tilbage lige med det samme :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Lyder rigtigt hyggeligt, jeg er nemlig lidt deprarat da hun er blevet bange for fremmede hunde..

Kan godt komme til nykøbing hvis det var, men hvis det er en hundeskov ville der måske være andre hunde for Muttley vores store er meget voldsom i leg!

Men tøsen skal ud og møde hunde, Muttley elsker nye hunde, men er jo meget stor hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes sørme, at du skal se at melde dig til hvalpemotivation med din hvalp. Det kan næsten ikke gå stærkt nok. Tit har man bestilt plads på et hold inden man får hvalpen hjem.....

 

Jeg ved ikke hvilke træningspladser, der på Lolland. Men Dansk Kennelklub har træning i Nakskov. Hunden behøver ikke at have stambog i DKK, men man skal være medlem. Og alle kan melde sig ind.

 

DKK medlemsskab koster 410 kr for et år. Så får man et godt medlemsblad 10 gange om året, og mulighed for at gå til træning for et ret lille beløb i forhold til hvad træning koster andre steder.

F.eks. koster hvalpemotivation 350 kr for en teori-aften, en bytur, en skovtur og 8 træningsgange. Altså 11 gange for 350 kr. Det fås vist ikke billigere..

 

Kik på det:

Hvalpemotivation-hvalpetræning | Hunde træning for alle hunde under Dkk

 

Det har osse den fordel at I vil møde jævnaldrende hvalpe, som I kan aftale at mødes med udenfor "skoletid"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Der er ikke så meget fællesleg i Nykøbing hundeskov, for der er ikke nogle store åbne arealer. Det er mest, at man tilfældigt møder nogle andre hunde derinde og så følges man rundt. Men hvad med at vi mødes derinde med din hvalp, så tager jeg Andersand og et par af de stille voksne med, som sandsynligvis vil ignorere din hvalp, og så kan vi gå en tur rundt derinde, mens din hvalp ser de andre hunde an på hendes præmisser, dog uden at hun kan gemme sig bag Muttley.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Klüssendorf
Jeg har undersøgt det DCH har noget i maribo som er tættere på mig men skal man være medlem for at komme på kursus i DCH? Kurset koster i sig selv 550kr!

 

Det ved jeg ikke. Jeg har aldrig trænet i DCH, men måske nogle andre ved det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...