Hop til indhold

Have-tisseri


Gæst maian889
 Share

Recommended Posts

Gæst maian889

Hmm, var den bedst beskrivende overskrift jeg kunne finde..

 

Vi har jo stået med spørgsmålet kastration contra ikke-kastration.

Som udgangspunkt lader vi være - hvis vi kan få ham til at lade være med at overtisse haven..

 

Her kommer I ind i billedet, how??????

 

NEJ, er forsøgt, men vi render jo ikke rundt i røven af ham ude i haven.

 

Nogen der er superkloge, så del endelig jeres viden.. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jeg dig ret: Du vil ikke have at han skal tisse i haven?

 

Tror det bliver umuligt - og urimeligt at forlange - at lære ham.

 

EDIT:

Fik lige læst dit indlæg igen, og kan se at du vil kastrere ham medmindre han lærer ikke at tisse. Måske er jeg lidt sippet, men jeg ville aldrig udsætte min hund for en operation, blot for at den ikke skal tisse i min have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jeg dig ret: Du vil ikke have at han skal tisse i haven?

 

Tror det bliver umuligt - og urimeligt at forlange - at lære ham.

 

EDIT:

Fik lige læst dit indlæg igen, og kan se at du vil kastrere ham medmindre han lærer ikke at tisse. Måske er jeg lidt sippet, men jeg ville aldrig udsætte min hund for en operation, blot for at den ikke skal tisse i min have.

 

Hvor vil jeg give dig ret. Det er bare ikke grund nok....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Til historien hører at hans tis STINKER!!! Ikke bare "puha her har da været en han-hund", men "fy føj, lad os gå ind igen"

 

Han kommer ud og gå flere gange dagligt, og får klaret sine ting osv. Men når vi kommer hjem skal han lige en tur rundt i haven og markere.

går der en hund forbi haven så skal der lige markeres en ektra gang osv...

 

Det lugter så meget at selv noboen har kommenteret det.. :genert:

 

Han må såmænd gerne tisse i haven - i begrænsede mængder. Så vi rent faktisk kan holde ud at være udendørs.. :blink:

 

Så jeg er ikke "barbarisk kugle-klipper" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg tænker om det ikke skal gribes an ligesom når du skal lære en hvalp ikke at tisse indenfor?

 

Så du skal simpelthen være hurtig hele tiden og rose ham for at tisse udenfor haven. Og så lader det jo til at han gerne vil markere - kan du ikke aflede ham, når du ved, at han vil gøre det? Lave lækkert fodersøg hver gang en hund kommer forbi jeres have osv?

 

Laki vil ikke tisse i haven, det er åbenbart pænt klamt, så det lader til, at det godt kan læres, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til historien hører at hans tis STINKER!!! Ikke bare "puha her har da været en han-hund", men "fy føj, lad os gå ind igen"

 

Han kommer ud og gå flere gange dagligt, og får klaret sine ting osv. Men når vi kommer hjem skal han lige en tur rundt i haven og markere.

går der en hund forbi haven så skal der lige markeres en ektra gang osv...

 

Det lugter så meget at selv noboen har kommenteret det.. :genert:

 

Han må såmænd gerne tisse i haven - i begrænsede mængder. Så vi rent faktisk kan holde ud at være udendørs.. :blink:

 

Så jeg er ikke "barbarisk kugle-klipper" :-D

 

For at være fair overfor hunden, tror jeg det skal være alt eller intet.

 

Hvis I ikke kan være med ham ude ALTID, vil det blive meget svært. Måske findes der noget spray ala "Gå væk kat"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Det lugter hovedsageligt fordi han markerer det samme sted hver gang. Så de ukrudtsplanter han sigter efter på gåturene lugter ikke :mrgreen:

 

Han har sine faste steder i haven som står for skud. En bestemt del af hækken, mine ene geogine og en lille busk vi har i forhaven..

 

Som sagt er det jo ikke fordi han død-og-pine skal tisse, han kommer jo ud og gå flere gange dagligt.

Men egentlig har jeg heller ikke noget i mod han tisser i haven, men jeg har noget imod lugten.

 

Så enten skal han ikke tisse/markere på sine favoritsteder, eller også skal jeg bruge et smart trick til at komme lugten til livs bagefter - også for naboens skyld.. :klap:

 

Nogen der har tricks?? :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Ja, det har jeg hørt, men de dyrlæger jeg har talt med siger at lugten bliver markant mindre...

 

Men som sagt synes jeg han skal forblive hanhund, eftersom han ikke skaber problemer (hverken strejfer, hyler eller noget)

 

Men tænkte at der måske var en plante eller noget som måske kunne "overdøve" lugten, så kunne der stinke af blomster i stedet for tis...

 

Eller måske der var noget man kunne sætte foran de vanlige tisse steder, som ville gøre det uattraktivt at tisse der hele tiden, så det blev spredt på et lidt større areal...

 

Giver det overhovedet mening?? Eller er jeg dømt til at have en rigtig testosteron hund :mrgreen:

 

Elsker min vovse hvad end han lugter eller ej, han får bare lidt med vandslangen (når han tisser på sig selv) - men synes det ville være rart at kunne være i haven med gæster, uden at de kommentere på at der lugter :???:

 

Er min hund virkelig den eneste der lugter så kraftigt?? Nogen siger det handler om foderet, men han får Olivers adult, som så mange andre med en lille smule olie i... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har jeg hørt, men de dyrlæger jeg har talt med siger at lugten bliver markant mindre...

 

Men som sagt synes jeg han skal forblive hanhund, eftersom han ikke skaber problemer (hverken strejfer, hyler eller noget)

 

Men tænkte at der måske var en plante eller noget som måske kunne "overdøve" lugten, så kunne der stinke af blomster i stedet for tis...

 

Eller måske der var noget man kunne sætte foran de vanlige tisse steder, som ville gøre det uattraktivt at tisse der hele tiden, så det blev spredt på et lidt større areal...

 

Giver det overhovedet mening?? Eller er jeg dømt til at have en rigtig testosteron hund :mrgreen:

 

Elsker min vovse hvad end han lugter eller ej, han får bare lidt med vandslangen - men synes det ville være rart at kunne være i haven med gæster, uden at de kommentere på at der lugter :???:

 

Er min hund virkelig den eneste der lugter så kraftigt?? Nogen siger det handler om foderet, men han får Olivers adult, som så mange andre med en lille smule olie i... :vuf:

 

du skal da ikek sprøjte på din hund :shock: du skal bare "vande" der hvor han tisser.

 

Cujo's tis lugter ikke (intakt hanhund på snart 3), til gengæld slår hans tis græsset ihjel :lol: så for at komme det i forkøbet vander vi så tit vi husker det der hvor han tisser mest...

 

vores lugter ikke anderledes af olivers. Men ved ikke om fodret kan have indvirkning på tis lugte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Hehe han bliver vasket på maven engang i mellem..

 

Ellers havde jeg en temmelig tisgul hund.. Eftersom han er hvid og lang-pelset har han en fantastisk evne til at tisse på sin egen mave og sågar forben...

 

Kan ikke huske hvem der nævnte det med at foderet kunne have indflydelse, men var herinde et sted :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe han bliver vasket på maven engang i mellem..

 

Ellers havde jeg en temmelig tisgul hund.. Eftersom han er hvis og langpelset har han en fantastisk evne til at tisse på sin egen mave og sågar forben...

 

Kan ikke huske hvem der nævnte det med at foderet kunne have indflydelse, men var herinde et sted :mrgreen:

okay :lol: troede lige du ville spule ham hvergang han løftet benet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, der er jo visse grøntsager f.eks (asparges bl.a.) der får tis til at stinke, så måske foderet godt kan have noget at sige :vedikke: Du kan da afprøve det i hvert fald.

 

Jeg ved med mange andre dyr, at deres urin holder op med at lugte, så snart de bliver neutraliserede, så jeg vil tro, at det også gælder for hunde. Men det lyder ikke til at du har lyst til at få ham kastreret, så det er nok andre metoder, du skal kigge på.

 

Mht. blomster så tror jeg altså, at det bliver som at sprøjte sig med parfume, fordi man lugter af sved :mrgreen: Ikke noget man skal gøre! Så jeg kan forestille mig, at det vil lugte lidt mystisk.

 

Hvis han stadig skal tisse i haven, så synes jeg, at løsningen må være som foreslået, at du bruger vandslangen regelmæssigt til at skylle efter dér hvor han tisser. Jeg har før forsøgt at bruge diverse "gå-væk-hund"-remedier, og de virker ikke. Så spar pengene dér. Men der skal da helt sikkert findes en løsning, for det er da synd, at det skal gå ud over naboen, synes jeg.

 

EDIT: jeg slog det op. Større mængder protein i foderet kan hæve nitrogen-indholdet i urinen. Så kig på noget foder med mindre proteinindhold. Derudover anbefales det rundt omkring, at du enten finder et sted i haven, hvor det kun er dér, der må markeres og tisses, eller at du lærer hunden at sprede det rundt over det hele ved at du samler lidt af hans urin op og får det strøet rundt i haven - og at du sætter foderbrætter osv (høje ting) rundt omkring i haven :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Tja, der er jo visse grøntsager f.eks (asparges bl.a.) der får tis til at stinke, så måske foderet godt kan have noget at sige :vedikke: Du kan da afprøve det i hvert fald.

 

Jeg ved med mange andre dyr, at deres urin holder op med at lugte, så snart de bliver neutraliserede, så jeg vil tro, at det også gælder for hunde. Men det lyder ikke til at du har lyst til at få ham kastreret, så det er nok andre metoder, du skal kigge på.

 

Mht. blomster så tror jeg altså, at det bliver som at sprøjte sig med parfume, fordi man lugter af sved :mrgreen: Ikke noget man skal gøre! Så jeg kan forestille mig, at det vil lugte lidt mystisk.

 

Hvis han stadig skal tisse i haven, så synes jeg, at løsningen må være som foreslået, at du bruger vandslangen regelmæssigt til at skylle efter dér hvor han tisser. Jeg har før forsøgt at bruge diverse "gå-væk-hund"-remedier, og de virker ikke. Så spar pengene dér. Men der skal da helt sikkert findes en løsning, for det er da synd, at det skal gå ud over naboen, synes jeg.

 

EDIT: jeg slog det op. Større mængder protein i foderet kan hæve nitrogen-indholdet i urinen. Så kig på noget foder med mindre proteinindhold. Derudover anbefales det rundt omkring, at du enten finder et sted i haven, hvor det kun er dér, der må markeres og tisses, eller at du lærer hunden at sprede det rundt over det hele ved at du samler lidt af hans urin op og får det strøet rundt i haven - og at du sætter foderbrætter osv (høje ting) rundt omkring i haven :D

 

Det kan da godt ske der er for meget protein i maden til ham.. Det må vel så åbenbart være individuelt fra hund til hund, eftersom jeg ikke hører andre klage over lugtende vovser..

 

Umiddelbart tænker jeg så, at det da ville gå helt galt hvis jeg begyndte at BARFE.. eftersom det jo er den rene proteinkilde... Men selvfølgelig afbalanceret mere nøjagtigt (eftersom der ikke er nogen der sammensætter en ko):klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nu godt at du kan komme tisseriet til livs, men det kræver snor og tålmodighed i en 2-3 uger. Ligesom Motor skulle lære ikke at strinte op af cykler, biler, kurve der stod med tøj og ting foran butikker etc - det var neeej og hurtigt væk derfra. Tænker at hvis du har en lang line på ham i haven, så behøver du ikke gå lige bag ham hele tiden men kan stadig lige trække ham væk fra de par steder han helst vil strinte.

 

Enten det, eller som Frigga skriver, fnis, saml hans tis op og spred det.

 

Eller - endnu bedre, lån Motor, han skulle nok kunne tage et par strinte runder i jeres have, så skal din lille basse nok få travlt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Haha, Motor er altid velkommen.. :klap:

 

Tror du har ret, det kan godt blive minimeret. Selvfølgelig skal han have lov at tisse hvis han absolut skal, men der er han heldigvis nem at se forskel på.

 

Han har da lært at han ikke må tisse på fællesarealet ved de rækkehuse vi bor i (der bliver en fandens ballade hvis hundene besørger der)..

 

Så tålmodighed er måske det jeg skal på jagt efter... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...