Hop til indhold

Jeg troede min hund var renlig ..............


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Vores dejlige Shih Tzu, Miss Soffi, er nu 5 måneder.

 

I starten sov hun i en lille kurv imellem os i sengen - hyggeligt, men lidt for uroligt i længden.

Da hun var ca. 10 uger, prøvede vi at lægge hende i bryggerset, med hendes kurv, hendes bamse, et tæppe og lidt godbidder og lukkede døren. Hun sagde ikke et kuk, og det har hun faktisk ikke gjort siden, når hun bliver sat derud. Det gør vi også, hvis vi går hjemmefra, så skal hun jo ikke forholde sig til, om der er noget spændende at ødelægge mens vi er væk, og hun får altid lidt godbidder med.

Hun kan holde sig fuldstændig om natten. Det mest almindelige er, at vi står op, så hun har været derude i ca. 7-8 timer. Og hun har endnu ikke lavet noget - hverken småt eller stort på gulvet.

Men en søndag, hvor vi havde glemt at sætte vækkeuret, sov vi i 11 timer,

jeg sprang ud af sengen, og ud til Soffi - lukkede op med bange anelser, men nej - der var helt tørt og rent :engel:

Vi bor i et lille rækkehus, så døren fra bryggers og ud i haven står åben lige så snart vi er hjemme. Der skal siges, at 3 dage om ugen er min mand hjemme hele dagen. De 2 andre dage går han til hjernetræning. Og de dage er hun også i bryggerset 6-7 timer.

Jeg arbejder hele dagen alle 5 dage.

Om morgenen og inden sovetid, har vi et ritual med, at jeg går med hende ud i haven og ser at hun laver både det ene og det andet :-)

Hun vil IKKE lave noget, når vi går tur med hende, derfor går jeg ikke med hende om morgenen, min mand går tur med hende, når han har fået middagshvil.

Hele dagen løber hun ud og forretter det hun har behov for, MEN -- om aftenen, når vi skal sidde og hygge lidt - evt. se TV, så kan hun finde på, at tisse på gulvtæppet, og endog gå ud i vores udestue og lave på gulvet (selvom døren til haven stadig er åben) .......... hvorfor gør hun det mon :?: Jeg holder øje med hende, og hvis hun snuser, kalder jeg straks på hende og går ud med hende, hvis jeg ikke når det og hun tisser eller laver på gulvet, så skælder jeg lidt ud, hvis jeg tager hende i det, og sætter hende ud, men hvis ikke jeg har set hende gøre det, så tørrer jeg bare op.

 

Min mand har ikke meget initiativ til at lave noget med hende i løbet af dagen - jo de leger LIDT, og jeg tror han snakker LIDT med hende.

 

Men når jeg kommer hjem, så leger jeg MEGET - synes jeg - med hende, og hun vil helst være midtpunkt hele aftenen, der skal helst ske noget hele tiden - hun kommer med en bold, der skal kastes - eller et tov, der skal trækkes i - hun ligger faktisk ALDRIG og hviler sig, som jeg troede hvalpe gjorde.

Vi går til hvalpetræning en gang om ugen, og de øvelser træner jeg også hjemme.

Jeg ELSKER hende - men må indrømme, at jeg sommetider er træt, når jeg går i seng, jeg når jo faktisk ikke andet end at tage mig af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. at hun gerne vil være midtpunkt når du er hjemme, det kan ingen vel fortænke hende i :-)

Hvis jeg havde været alene, eller ikke-aktiveret, i 6-7 timer - så skulle der denondelyme også ske noget når der så ER nogen som gider lege.. Aaaalt energi skal bruges, og hun har opdaget at det er hos dig det sker..

 

Jeg ville nok skifte boldkast og tovtrækning ud med noget mere hjerneaktivering, som søg (gerne udenfor på græsset) og så sørge for hun har en fyldt aktiveringsbold..

Jeg tror i bund og grund ikke der sker nok for hende - hun keder sig, det er jo mange timer hun ikke laver noget som helst.. Og så "går det ud over dig" når du så er hjemme..

 

Mht. at tisse, så er der nok flere som har gode bud.. Men jeg har oplevet, nu hvor jeg skriver opgave - at min hanhund tisser op af mit bord (!) når han mener jeg ikke har aktiveret dem nok.. For dét får ihvertfald min opmærksomhed, og så må man tage sig selv i nakken og huske på at det ikke kun er for egen fornøjelse man har dem..

Og så lave noget rigtig sjovt og spændende med dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Der er også den mulighed at selve den meget aktivering får hende til at "glemme" hun skal på potten.

 

Hvis du aktiverer hende så meget, at du synes du ikke laver andet, er det sikkert for meget.

 

Som Tweesa skriver: Udskift de hidsige lege med rolige aktiviteter, f.eks. fodersøg og gemme ting hun skal finde, før hun kan bringe dem til dig.

Tovtrækning og kastelege kører hende op i aktivitet i stedet for at trætte hende.

Tag hende på skødet og masser hende blidt, så hun falder til ro og slapper af.

 

Er det en mulighed, at din mand kan give hende et par godbidsøg i haven i løbet af dagen, så hun laver lidt? Kan han klare det?

Så vil hun ikke have opsparet så meget energi, som skal ud, når du kommer hjem.

 

Jeg bliver lidt bekymret over at læse, at hun stort set må betragte sig som værende alene hjemme i dagtimerne, hvis din man ikke kan tage sig lidt af hende.

 

Det er vældig lang tid for en hund at være alene om natten og så ikke blive videre beskæftiget i dagtimerne også.

Jeg siger dette fordi det kan give jer problemer senere, ikke som en kritik.

 

For at forhindre hende i at tisse på gulvet kan du i en periode give hende fodersøg på det gulv, det er vikke sikkert det virker for hvis hun er urenlig pga. opkørthed er hun sikkert ligeglad med at tisse i sit "madsted", som gulvet ellers kan blive set som, når der fodres på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. at hun gerne vil være midtpunkt når du er hjemme, det kan ingen vel fortænke hende i :-)

Hvis jeg havde været alene, eller ikke-aktiveret, i 6-7 timer - så skulle der denondelyme også ske noget når der så ER nogen som gider lege.. Aaaalt energi skal bruges, og hun har opdaget at det er hos dig det sker..

 

Jeg ville nok skifte boldkast og tovtrækning ud med noget mere hjerneaktivering, som søg (gerne udenfor på græsset) og så sørge for hun har en fyldt aktiveringsbold..

Jeg tror i bund og grund ikke der sker nok for hende - hun keder sig, det er jo mange timer hun ikke laver noget som helst.. Og så "går det ud over dig" når du så er hjemme..

 

Mht. at tisse, så er der nok flere som har gode bud.. Men jeg har oplevet, nu hvor jeg skriver opgave - at min hanhund tisser op af mit bord (!) når han mener jeg ikke har aktiveret dem nok.. For dét får ihvertfald min opmærksomhed, og så må man tage sig selv i nakken og huske på at det ikke kun er for egen fornøjelse man har dem..

Og så lave noget rigtig sjovt og spændende med dem :-)

Nej du har helt ret, og det forstår jeg jo også godt, at der bare SKAL ske noget, når jeg kommer hjem. Hun har også en aktiveringsbold, men hvorfor bruge den, når "mor" vil spille bold med én.

Det er sådan set heller ikke det store problem, det er tisseriet m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig, som Ninjamor siger - hvis du nu bare havde en skål med godbidder stående, evt. en bøtte med kogt kyllling i små bitte bidder.. Kunne din mand så evt. sprede dem ud over et par kvm. græs?

Det kræver ikke så meget, og skal ikke gøres med militær præcision.. det skal bare ud.. Så hunden selv kan gå og nøfle efter det?

Her tager det ihvertfald rigtig meget energi med sådan et dagligt søg :-) Og mine elsker det!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også den mulighed at selve den meget aktivering får hende til at "glemme" hun skal på potten.

 

Hvis du aktiverer hende så meget, at du synes du ikke laver andet, er det sikkert for meget.

 

Som Tweesa skriver: Udskift de hidsige lege med rolige aktiviteter, f.eks. fodersøg og gemme ting hun skal finde, før hun kan bringe dem til dig.

Tovtrækning og kastelege kører hende op i aktivitet i stedet for at trætte hende.

Tag hende på skødet og masser hende blidt, så hun falder til ro og slapper af.

 

Er det en mulighed, at din mand kan give hende et par godbidsøg i haven i løbet af dagen, så hun laver lidt? Kan han klare det?

Så vil hun ikke have opsparet så meget energi, som skal ud, når du kommer hjem.

 

Jeg bliver lidt bekymret over at læse, at hun stort set må betragte sig som værende alene hjemme i dagtimerne, hvis din man ikke kan tage sig lidt af hende.

 

Det er vældig lang tid for en hund at være alene om natten og så ikke blive videre beskæftiget i dagtimerne også.

Jeg siger dette fordi det kan give jer problemer senere, ikke som en kritik.

 

For at forhindre hende i at tisse på gulvet kan du i en periode give hende fodersøg på det gulv, det er vikke sikkert det virker for hvis hun er urenlig pga. opkørthed er hun sikkert ligeglad med at tisse i sit "madsted", som gulvet ellers kan blive set som, når der fodres på det.

 

Jeg har selv tænkt på - om det for "hidsigt", at kaste bold, og trække tov.

Jeg prøver at motivere min mand til at være lidt mere "omkring" hende, når han er hjemme.

Håber at hans træning i forbindelse med hjerneskaderne, kan give ham lidt mere initiativ - det vil være godt for alle.

Vi var jo netop blevet anbefalet at få en lille hund, så han kunne få lidt mere initiativ og ansvar for noget. Men det skal jo også være til glæde for hunden - har man sådan én, så har man bestemt også ansvar for at den har det godt.

Så jeg er næsten parat til alt, for at hun kan fortsætte med at være den glade, frække og dejlige hund hun er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig, som Ninjamor siger - hvis du nu bare havde en skål med godbidder stående, evt. en bøtte med kogt kyllling i små bitte bidder.. Kunne din mand så evt. sprede dem ud over et par kvm. græs?

Det kræver ikke så meget, og skal ikke gøres med militær præcision.. det skal bare ud.. Så hunden selv kan gå og nøfle efter det?

Her tager det ihvertfald rigtig meget energi med sådan et dagligt søg :-) Og mine elsker det!

Jo mere jeg læser om det, så lyder det som en god idé.

Jeg vil prøve at foreslå ham det. Og vi laver et dagligt skema, time for time, over hvad han skal lave i løbet af dagen.

Hvis jeg / vi fører opgaven med at strø mad ud, så kan han sagtens gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo mere jeg læser om det, så lyder det som en god idé.

Jeg vil prøve at foreslå ham det. Og vi laver et dagligt skema, time for time, over hvad han skal lave i løbet af dagen.

Hvis jeg / vi fører opgaven med at strø mad ud, så kan han sagtens gøre det.

 

Det ville ihvertfald være helt ideelt - for det er en aktivering som ikke kræver det vilde, træning af tricks og sådan kræver straks mere af ejeren!

 

Det ville helt sikkert også give hunden en følelse af at "nu laver vi noget sammen" - for jeg kan da se mine hundes øjne lyser af forventning når jeg tager posen med godbidder frem når vi er ude på tur i haven..

Til at starte med behøver det ikke at dække særlig meget, men hun vil med garanti blive hård til det efterhånden og så må man finde på nye måder at gøre det interessant på..

 

Men det er ude i fremtiden :D Bare prøv det! Du vil blive overrasket over hvor træt hun bliver, det er som at slukke på en kontakt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det lyder som nogle gode råd du har fået her :-)

 

Kastelege og trækkelege kører bare hunden op :-)

 

Prøv at lad være med at skælde ud når hun tisser inde, jeg tror hun simpelthen gerne vil være i nærheden af dig når du er der, og derfor måske ikke selv kan styrre det, så måske skulle du gå ud i haven med hende et par gange :-)

 

Er det nødvendigt at lukke døren til brygerset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som nogle gode råd du har fået her :-)

 

Kastelege og trækkelege kører bare hunden op :-)

 

Prøv at lad være med at skælde ud når hun tisser inde, jeg tror hun simpelthen gerne vil være i nærheden af dig når du er der, og derfor måske ikke selv kan styrre det, så måske skulle du gå ud i haven med hende et par gange :-)

 

Er det nødvendigt at lukke døren til brygerset?

 

Jeg skælder aldrig ud, hvis jeg ikke ser det i samme øjeblik, hun gør det.

Og lige så snart hun ser ud som om hun snuser rundt på gulvet, så går jeg ud i haven sammen med hende.

 

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at lukke døren til bryggerset. Vi har ikke prøvet. Har bare på fornemmelsen, at hun så vil stå nede ved siden af min seng og pibe indtil hun kommer op.

Men det kunne selvfølgelig afprøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skælder aldrig ud, hvis jeg ikke ser det i samme øjeblik, hun gør det.

Og lige så snart hun ser ud som om hun snuser rundt på gulvet, så går jeg ud i haven sammen med hende.

 

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at lukke døren til bryggerset. Vi har ikke prøvet. Har bare på fornemmelsen, at hun så vil stå nede ved siden af min seng og pibe indtil hun kommer op.

Men det kunne selvfølgelig afprøves.

 

Hvis hun nu er vant til at sove i sin kurv i bryggerset, er der en chance for at hun vil være okay med at sove i kurven i soveværelset - det vil helt klart give hende den der "vi er en god flok som sover sammen" følelse..

Mine sover i sengen med mig, men vælger tit selv at sove i kurven på gulvet - det er nok for dem til at føle sig som en del af flokken..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv tænkt på - om det for "hidsigt", at kaste bold, og trække tov.

Jeg prøver at motivere min mand til at være lidt mere "omkring" hende, når han er hjemme.

Håber at hans træning i forbindelse med hjerneskaderne, kan give ham lidt mere initiativ - det vil være godt for alle.

Vi var jo netop blevet anbefalet at få en lille hund, så han kunne få lidt mere initiativ og ansvar for noget. Men det skal jo også være til glæde for hunden - har man sådan én, så har man bestemt også ansvar for at den har det godt.

Så jeg er næsten parat til alt, for at hun kan fortsætte med at være den glade, frække og dejlige hund hun er.

 

Nu ved jeg jo ikke hvor handicappet din mand er. Og hvor meget, han laver om dagen...

Men jeg ved at det tit er en hjælp for hjerneskadede at have et skema at arbejde efter. Så kunne et fodersøg skrives ind på et bestemt tidspunkt hver dag.. --Det er tit mere overkommeligt end selv at skulle tage initiativ til at starte en handling..

Selv om det måske ikke optræner din mands evne til at tage initiativer, så kan det give ham en succes-oplevelse, som måske på længere sigt kan give ham overskud til at tage initiativer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg skælder aldrig ud, hvis jeg ikke ser det i samme øjeblik, hun gør det.

Og lige så snart hun ser ud som om hun snuser rundt på gulvet, så går jeg ud i haven sammen med hende.

 

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at lukke døren til bryggerset. Vi har ikke prøvet. Har bare på fornemmelsen, at hun så vil stå nede ved siden af min seng og pibe indtil hun kommer op.

Men det kunne selvfølgelig afprøves.

 

Man kan sagtens lære hunden at sove i kurven ved sengen :-)

 

Og det vil skære i hendes tid væk fra dig :-D

 

Hunde er flokdyr og hunde sover naturligt med flokken, ikke alene :-)

 

 

 

Måske kunne i lukke døren ud til udestuen om aftenen, og så gå ud et par gange, det sammen med de andre tiltag tror jeg kan gøre med for den lille :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du har fået mange rigtig gode råd herinde, så jeg vil egentlig bare sige, at jeg synes at det er super flot at du har overskud til både at tage dig af din mand (for det giver alt andet lige nogle flere opgaver, hvis man har en partner som er blevet hjerneskadet) og af din hund :5up: Jeg kan godt forstå at du føler dig udkørt om aftenen og tager virkelig hatten af for, at du ikke lader hunden "sejle sin egen sø" :-D :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke hvor handicappet din mand er. Og hvor meget, han laver om dagen...

Men jeg ved at det tit er en hjælp for hjerneskadede at have et skema at arbejde efter. Så kunne et fodersøg skrives ind på et bestemt tidspunkt hver dag.. --Det er tit mere overkommeligt end selv at skulle tage initiativ til at starte en handling..

Selv om det måske ikke optræner din mands evne til at tage initiativer, så kan det give ham en succes-oplevelse, som måske på længere sigt kan give ham overskud til at tage initiativer.

 

Min mand er kun lidt fysisk handikappet (i form af besværet gang), men hjerneskadet - ingen initiativ eller korttidshukommelse.

Vi laver netop hver aften et time-for-time skema for næste dag, hvori findføres de forskellige ting, vi sammen planlægger han skal næste dag. F.eks. gå tur med Soffi - og så kunne vi jo også indføre "søgning efter mad" - det kan de sikkert have glæde af begge to. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du har fået mange rigtig gode råd herinde, så jeg vil egentlig bare sige, at jeg synes at det er super flot at du har overskud til både at tage dig af din mand (for det giver alt andet lige nogle flere opgaver, hvis man har en partner som er blevet hjerneskadet) og af din hund :5up: Jeg kan godt forstå at du føler dig udkørt om aftenen og tager virkelig hatten af for, at du ikke lader hunden "sejle sin egen sø" :-D :5up:

Ja, jeg er også rigtig meget glad for alle de gode råd. :klap:

Skønt som førstegangs hunde"mor", at kunne få god hjælp.

Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg spørger om noget.

Og du har helt ret - det er et fuldstændig anderledes liv, jeg/vi skal til at vænne os til m.h.t. min mand. Men sådan er situationen jo desværre for mange andre. :cry:

 

Tak for din tilbagemelding - at lade hunden "sejle sin egen sø" kunne jeg aldrig finde på - når man tager sådan et levende væsen til sig, så har man også ansvaret for at hendes liv er værd at leve. Hun har jo ikke selv valgt os - vi hr valgt hende - og det skal jo ikke kun være til glæde for os, forhåbentlig også for hende. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er også rigtig meget glad for alle de gode råd. :klap:

Skønt som førstegangs hunde"mor", at kunne få god hjælp.

Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg spørger om noget.

Og du har helt ret - det er et fuldstændig anderledes liv, jeg/vi skal til at vænne os til m.h.t. min mand. Men sådan er situationen jo desværre for mange andre. :cry:

 

Tak for din tilbagemelding - at lade hunden "sejle sin egen sø" kunne jeg aldrig finde på - når man tager sådan et levende væsen til sig, så har man også ansvaret for at hendes liv er værd at leve. Hun har jo ikke selv valgt os - vi hr valgt hende - og det skal jo ikke kun være til glæde for os, forhåbentlig også for hende. :hjerte:

 

Det er bare den helt rigtige indstilling til at have hund :5up: Jeg er sikker på hun har det som blommen i et æg, og ved at flette lidt hyggelige øvelser ind i hverdagen vil hun også blive en rigtig dejligt afbalanceret hund..

 

Jeg har lært det af bitter erfaring, vores gamle hund blev stemplet som vanskelig og agressiv - men han var bare stærkt understimuleret, det kan man så se i bagklogskabens ulideligt klare lys..

Det er så lidt der skal til for at vende et hundeliv fra trist og kedeligt, til spændende og godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er også rigtig meget glad for alle de gode råd. :klap:

Skønt som førstegangs hunde"mor", at kunne få god hjælp.

Det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg spørger om noget.

Og du har helt ret - det er et fuldstændig anderledes liv, jeg/vi skal til at vænne os til m.h.t. min mand. Men sådan er situationen jo desværre for mange andre. :cry:

 

Tak for din tilbagemelding - at lade hunden "sejle sin egen sø" kunne jeg aldrig finde på - når man tager sådan et levende væsen til sig, så har man også ansvaret for at hendes liv er værd at leve. Hun har jo ikke selv valgt os - vi hr valgt hende - og det skal jo ikke kun være til glæde for os, forhåbentlig også for hende. :hjerte:

 

Der er rigtig god hjælp at hente herinde, der sidder mange med en masse god erfaring som de gerne vi dele ud af. :mrgreen:

 

Det er en kæmpe omvæltning når en pludselig bliver hjerneskadet, min mor fik en blodprop i hjernen som 49-årig (mange år siden efterhånden) og jeg skal da lige love for at det har givet min far et anderledes liv end han havde forestillet sig. :cry: For nogle kan det blive for stor en opgave, hvis man samtidig også har hund, men på den anden side så giver hunden tilgengæld også muligheden for nogle rigtig dejlige oplevelser som man sagtens kan dele. Vi har "delehund" forstået på den måde at Noomi er min (sådan var det også med den gamle hund), men min far og mor har hende en del af tiden (når jeg er på arbejde og skal noget andet) og jeg er sikker på at hun ligger på top 10 over de bedste ting der er sket i min fars liv. Hun giver ham muligheden for at komme ud, møde andre hundeejere og bare nyde hendes glæde og skøre påfund. Hun er klart et positivt pust i deres liv (ikke sådan at forstå at de har et dårligt liv, jeg tror godt at du ved hvad jeg mener ;-)). Men hvis det er forholdsvis nyt med din mand, så er der mange ting I skal vænne jer til at gøre anderledes og så synes jeg at det er særlig flot at du også har overskudet til at tænke på hundens bedste. Så klap dig selv lidt på skulderen og kys din hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er rigtig god hjælp at hente herinde, der sidder mange med en masse god erfaring som de gerne vi dele ud af. :mrgreen:

 

Det er en kæmpe omvæltning når en pludselig bliver hjerneskadet, min mor fik en blodprop i hjernen som 49-årig (mange år siden efterhånden) og jeg skal da lige love for at det har givet min far et anderledes liv end han havde forestillet sig. :cry: For nogle kan det blive for stor en opgave, hvis man samtidig også har hund, men på den anden side så giver hunden tilgengæld også muligheden for nogle rigtig dejlige oplevelser som man sagtens kan dele. Vi har "delehund" forstået på den måde at Noomi er min (sådan var det også med den gamle hund), men min far og mor har hende en del af tiden (når jeg er på arbejde og skal noget andet) og jeg er sikker på at hun ligger på top 10 over de bedste ting der er sket i min fars liv. Hun giver ham muligheden for at komme ud, møde andre hundeejere og bare nyde hendes glæde og skøre påfund. Hun er klart et positivt pust i deres liv (ikke sådan at forstå at de har et dårligt liv, jeg tror godt at du ved hvad jeg mener ;-)). Men hvis det er forholdsvis nyt med din mand, så er der mange ting I skal vænne jer til at gøre anderledes og så synes jeg at det er særlig flot at du også har overskudet til at tænke på hundens bedste. Så klap dig selv lidt på skulderen og kys din hund :5up:

JJeg forstår helt klart, hvad du mener. Og ja, det er en kæmpeomvælt-ning,når man er 60 år, og havde regnet med at man om et par år skulle nyde efterlønnen og hinanden.

Men jeg er også sikker på, at Soffi giver os nogle dejlige oplevelser.

Hvis man en dag er lidt ked af det, så behøver man bare tage hende op, kigge i hendes dejlige brune øjne, og mærke de vamsede poter på skulderen - så er man totalt solgt, og kan bare smile igen. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

JJeg forstår helt klart, hvad du mener. Og ja, det er en kæmpeomvælt-ning,når man er 60 år, og havde regnet med at man om et par år skulle nyde efterlønnen og hinanden.

Men jeg er også sikker på, at Soffi giver os nogle dejlige oplevelser.

Hvis man en dag er lidt ked af det, så behøver man bare tage hende op, kigge i hendes dejlige brune øjne, og mærke de vamsede poter på skulderen - så er man totalt solgt, og kan bare smile igen. :ae:

 

Ja, det giver jo unægtelig et lidt andet liv end man havde forventet :cry:

Men så er det dejligt med sådan en lille glad hund, som kan give et "fri-rum" og skønne oplevelser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...