Hop til indhold

Erfaringer med Water Walker


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Overvejer at Hayly skal prøve til træning med en Water Walker.

Har nogen af jer prøvet det? Og hvad synes jeres hunde om det?

 

Hayly har slidgigt i venstre hase på bagbenet. Ved I hvor ofte, man skal regne med at træne, for at hun får noget ud af det - udover oplevelsen altså?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har gået meget waterwalk. Men pt har vi ikke råd. Vi gik hos dyrlægen.

 

Vi startede langsomt op med 5-10 minutter og så op til 20-25 minutter. I starten var det 2 gange om ugen, men ellers var det en gang om ugen.

 

Luna synes ikke det var sjovt, men hun gik, og havde man en guffer i hånden, kunne hun sagtens gå..

 

Vores waterwalk er en, hvor hunden bliver sænket ned i vand, jeg ved at de mange andre steder har en, hvor hunden går ind i boksen, hvorefter vandet kommer ind. Hvad der er bedst, aner jeg ikke, da vi kun har prøvet den ene.

 

Men det er helt klart noget jeg vil anbefale. Dog med en dyrlæge eller sagkyndig indover.

 

Lige nu er det meningen, at jeg selv vil gøre det nede på stranden i mine waders:mrgreen: Jeg har fået at vide af min massør (der styrer waterwalkeren på Kbh Dyrehospital), hvor dybt vi skal gå ud.

 

Men prøv et 10 turs kort og se:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har gået meget waterwalk. Men pt har vi ikke råd. Vi gik hos dyrlægen.

 

Vi startede langsomt op med 5-10 minutter og så op til 20-25 minutter. I starten var det 2 gange om ugen, men ellers var det en gang om ugen.

 

Luna synes ikke det var sjovt, men hun gik, og havde man en guffer i hånden, kunne hun sagtens gå..

 

Vores waterwalk er en, hvor hunden bliver sænket ned i vand, jeg ved at de mange andre steder har en, hvor hunden går ind i boksen, hvorefter vandet kommer ind. Hvad der er bedst, aner jeg ikke, da vi kun har prøvet den ene.

 

Men det er helt klart noget jeg vil anbefale. Dog med en dyrlæge eller sagkyndig indover.

 

Lige nu er det meningen, at jeg selv vil gøre det nede på stranden i mine waders:mrgreen: Jeg har fået at vide af min massør (der styrer waterwalkeren på Kbh Dyrehospital), hvor dybt vi skal gå ud.

 

Men prøv et 10 turs kort og se:-D

 

Stedet, jeg overvejer, er på et dyrehospital, så der skulle være sagkyndigt personale - både sygeplejesker samt dyrlæger.

Og det er en af de bokse, hvor der fyldes vand ind, når hunden er gået ind.

 

Kunne du mærke/se forskel på Luna ved behandlingerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo har prøvet, i en hvor han gik ind og vandet hæves, roligt..

 

han er vandskræk :shock: big time, men med tålmodighed og masser af guffer gik han.

 

vi er blevet opfordret til at begynde med det igen så snart han virker frisk nok til at kunne klare det.

 

Det er også sådan en, de har, hvor vi overvejer at tage hen!

 

Hvor mange gange og hvor ofte var I afsted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stedet, jeg overvejer, er på et dyrehospital, så der skulle være sagkyndigt personale - både sygeplejesker samt dyrlæger.

Og det er en af de bokse, hvor der fyldes vand ind, når hunden er gået ind.

 

Kunne du mærke/se forskel på Luna ved behandlingerne?

 

Hun fik hurtigt mere muskulatur på bagpartiet, hvor hun mangler.. Så ja, synes vi fik hurtigt resultat:-)

 

Det er som sagt længe siden vi har været afsted, da jeg ikke liiiige har 2200 kr til et 10-turs kort;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun fik hurtigt mere muskulatur på bagpartiet, hvor hun mangler.. Så ja, synes vi fik hurtigt resultat:-)

 

Det er som sagt længe siden vi har været afsted, da jeg ikke liiiige har 2200 kr til et 10-turs kort;-)

 

Super - det er lige det, at jeg håber, at vi får ud af det:5up:. Altså at hendes muskulatur styrkes på bagbenet - så det ikke mindskes pga mindre brug.

 

Ja man må sige det ikke er billigt - og kan ikke rigtig finde ud af, om det er livslangt, at man skal gøre det, eller kun i perioder, hvor man synes, det forværres??? Må tage en snak med dem derover:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super - det er lige det, at jeg håber, at vi får ud af det:5up:. Altså at hendes muskulatur styrkes på bagbenet - så det ikke mindskes pga mindre brug.

 

Ja man må sige det ikke er billigt - og kan ikke rigtig finde ud af, om det er livslangt, at man skal gøre det, eller kun i perioder, hvor man synes, det forværres??? Må tage en snak med dem derover:-D.

 

I skal ihvertfald på en eller anden måde holde muskulaturen ved lige efterfølgende

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der bestilt til hos Bygholm Dyrehospital til Water walker træning. Hayly starter på tirsdag! Håber hun bliber glad for det - men de ville lave nogle godbider af pølse til hende, så mon ikke de hurtigt vinder hendes hjerte, når nu hun er på kur og er sulten hele tiden:-D.

 

Er meget spændt!

jo hvis hun ikke er voldsom vandskræk skal hun nok tage det roligt ...

 

anden gang vi der, dog skulle vi ikke i water walkeren, gik cujo selv derop i og snuste, så helt skræmt blev han ikke :lol:

 

men spændende at høre hvad Hayly siger til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jo hvis hun ikke er voldsom vandskræk skal hun nok tage det roligt ...

 

anden gang vi der, dog skulle vi ikke i water walkeren, gik cujo selv derop i og snuste, så helt skræmt blev han ikke :lol:

 

men spændende at høre hvad Hayly siger til det.

 

Svært at sige om hun er vandskræk, men hun vil gerne gå i vandkanten ved stranden:-D.

Men de lød rigtig søde. De sagde, at jeg ikke skulle regne med, at hun kom så længe i den første gang, da hun skulle have lov at vænne sig til den. Og de gik meget ind for ros og godbider - ikke noget med tvang, og altsammen i Hayly's tempo. Så det varmede jo mors hjerte:-D.

Men ja spændende:5up:.

 

I aften står den på massage for første gang - bliver også spændende, hvad hun siger til det:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svært at sige om hun er vandskræk, men hun vil gerne gå i vandkanten ved stranden:-D.

Men de lød rigtig søde. De sagde, at jeg ikke skulle regne med, at hun kom så længe i den første gang, da hun skulle have lov at vænne sig til den. Og de gik meget ind for ros og godbider - ikke noget med tvang, og altsammen i Hayly's tempo. Så det varmede jo mors hjerte:-D.

Men ja spændende:5up:.

 

I aften står den på massage for første gang - bliver også spændende, hvad hun siger til det:-D.

cujo går udenom vandpytter hvis han kan og gør af små sprøjt på stranden og kæmper for at komme væk :lol::lol:

 

de er gode til langsomt at fylde karret og lade hunden vænne sig til det :5up:

de nævnte at 5-10 min i sådan en svarer til 20-25 minutters gåtur i kuperet terræn for den uøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu har vi været i Water walkeren for 4. gang - og vil lige sige, at her bliver rigtig godt, tror jeg:5up::klap::banan:

 

De 2 første gange var der ikke meget aktion, da vovse ikke kunne finde ud af at gå på båndet. 3. gang var gennembrudet - med lidt tvang fattede hun det endelig, og idag var helt fantastisk:klap:. Lige så snart båndet satte i gang, så gik Hayly lige så fint - mor var så stolt!

Hun gik idag 3 x 3 min gang med pauser i mellem hvert interval.

 

Man kan virkelig se, hvordan musklerne arbejder i vandet, og hvor pænt hun rent faktisk bruger begge ben ens. Tror virkelig på, at dette er det rette for at få genopbygget noget muskel på bagbenet - i hvert fald for Hayly:lol:.

 

Og personalet er virkelig gode til at læse Hayly - hvornår hun har brug for pause, og hvor mange ture hun kan klare. Personalet havde advaret, at de første gange gik med at vænne hunden til at være i tanken, og det havde de ret i. Men pludselig fanger vovsen det:5up:.

Idag virkede Hayly også selv stolt - halen var placeret over vandet, og hun logerede når hun stod og holdt pause:-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også kun gode oplevelser med water walkeren. Vores hunde elsker det. De går hver 1 1/2 uge nu, men startede på 2 gange om ugen.

Vi startede med at gå i water walkeren i efter året sidste år og det tror jeg nok vi bliver ved med. Molly har moderat HD på venstre hofte og Sille har meget svær HD på begge hofter og har fået fjernet den ene hoftekugle. Meningen var at den anden skulle have været fjernet nogle måneder efter den første, men water walkeren er så god for hende at dyrlægen har vurderet at hun synes vi skal vente til hun viser hun har ondt, for det viser hun bestemt ingen tegn på nu selvom det er så slemt. Så vi kan bestemt anbefale water walkeren.

Vi går hos Christian som har kennel Moonsisters (er ved at skifte navn til Magtor).

Moonsisters.dk

(klik på billedet af berneren)

 

Dejligt at høre at det går godt : )

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også afsted 2 gange om ugen her i starten - og når det så er kommet i gang, så skal vi ned på 1 gang om ugen.

 

Lyder sørme godt, at din hund har kunne undgå operation i den anden hofte indtil nu ved hjælp af træningen:5up:. Håber også at træningen kan hjælpe Hayly i den retning - vil gerne have hende af de smertestillende:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...