Hop til indhold

Flere stramninger i hundelovgivningen ??


Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

I dag indeholder min avis igen en artikel om løse hunde på steder hvor det ikke er tilladt. :stupid:

I artiklen fortælles, at problemet bliver større og større og at der nu ikke længere bare vil falde advarsler, men at alle hundejere vil blive meldt til politiet, hvis de slipper deres hunde løs på steder hvor det ikke er tilladt. Med de nye bødetakter er der nok en hundejer eller to der må leve af vandgrød en månedstid eller mere.

 

Personligt er jeg helt tilfreds med, at der strammes op omkring de løse hunde. Jeg ser ikke noget problem i, at holde min hund i snor, når man færdes på offentlige arealer og sådan tror jeg de fleste hundejere har det.

 

Derfor kan jeg frygte, at de få der slipper deres hunde løs til gene for andre, kan blive dem der kommer til at "sætte dagsordenen" når vor hundelovgivning inden for få år skal ajour føres. Der skulle jo meget nødigt gå, som det gjorde med kamphundene, at de få ulydige hundejere, blev dem der bestemte hvilke lovregler der skal vedtages, mens de mange lovlydige borgere, så bare må rette ind.

Denne gang må os der overholder gældende regler, "frem på banen".

Vi kan gøre meget, alt fra direkte kontakt til de mennesker som overtræder loven til påvirkning gennem medier, læserbreve, organisationer osv.

 

Så lad os ikke "sove i timen", for så vi ender det med yderligere stramninger omkring vore muligheder for at færdes med vore hunde, bare fordi nogle få egoister, ikke kan tage hensyn til andre hunde og mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Derfor kan jeg frygte, at de få der slipper deres hunde løs til gene for andre, kan blive dem der kommer til at "sætte dagsordenen" når vor hundelovgivning inden for få år skal ajour føres.

 

Når det sker har Brian Makkelsen, Lars Barfod og Lars Løkke Rasmussen formentlig ingen ministerposter længere, og Pia Kjærsgaard med portefølje heller ingen indflydelse mere.

Derfor går det næppe så galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det sker har Brian Makkelsen, Lars Barfod og Lars Løkke Rasmussen formentlig ingen ministerposter længere, og Pia Kjærsgaard med portefølje heller ingen indflydelse mere.

Derfor går det næppe så galt.

 

Jeg tror nu ikke det er "partifarven" der bestemmer hvilken lovgivning der indføres. Nej der er "nemme stemmer" i at lovgive efter en folkestemning og det vil naturligvis blive brugt.

Folketingsmedlemmer er trods alt kun mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo nemt at sige for dem med hus og have, ved godt det ikke er en hunderet at løbe løs....men så må jeg jo betale mig fra det :engel:

 

Forhåbentlig mener du ikke bøde, når du skriver, at du må betale dig fra det. Jeg håber du mener transport til sted hvor det er lovligt, at lade din hund løbe løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

ligesom det er nemt for dem uden listehunde at sige man bare skal gå med mundkurv ect. :engel:

 

Ja, det er nemt, men hvor var I henne - og hvad gjorde I for at undgå loven om mundkurve blev indført ??

Nu skal denne tråd ikke handle om listehunde, men være et forsøg på, at lære af andres fejltagelser og dermed forebygge flere stramninger i vor hundelovgivning, som er forårsaget af et mindretal af egoister.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, mange går med deres hund ulovlig løst, men man må jo bryde reglerne hvor man syntes loven er dårlig og uretfærdig :engel:

Jeg personligt synes det er pænt træls, at underboen har pænere møbler end mig, og det er irriterende at jeg ikke bare må tage dem, når jeg nu vil have dem...så jeg må bare gå ned og stjæle dem i følge dig?

 

Jeg synes, at det er synd for de få hundeejere, jeg ser, som går rundt med deres hund med mundkurv, når så mange andre listehundeejere er fuldstændig ligeglade...så det skal gå ud over nogle få ærlige mennesker, at andre mener at man må gøre som man har lyst til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nemt, men hvor var I henne - og hvad gjorde I for at undgå loven om mundkurve blev indført ??

Nu skal denne tråd ikke handle om listehunde, men være et forsøg på, at lære af andres fejltagelser og dermed forebygge flere stramninger i vor hundelovgivning, som er forårsaget af et mindretal af egoister.

hvis den ikke skal handle om listehunde undlader jeg at svare på dine spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, mange går med deres hund ulovlig løst, men man må jo bryde reglerne hvor man syntes loven er dårlig og uretfærdig :engel:

 

NEJ det må man IKKE, for det kan betyde at loven strammes, så alle hunde får dårligere betingelser. Vil du have det på din samvittighed ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nemt, men hvor var I henne - og hvad gjorde I for at undgå loven om mundkurve blev indført ??

Nu skal denne tråd ikke handle om listehunde, men være et forsøg på, at lære af andres fejltagelser og dermed forebygge flere stramninger i vor hundelovgivning, som er forårsaget af et mindretal af egoister.

 

hvis du gerne vil undgå at dreje debatten over på liste hunde, så skal du måske lade være med at komme med så provokerende kommentarer, hvad ved du om hvor jeg var henne og hvad jeg har gjort for at forhindre denne åndsvage lov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg personligt synes det er pænt træls, at underboen har pænere møbler end mig, og det er irriterende at jeg ikke bare må tage dem, når jeg nu vil have dem...så jeg må bare gå ned og stjæle dem i følge dig?

 

Jeg synes, at det er synd for de få hundeejere, jeg ser, som går rundt med deres hund med mundkurv, når så mange andre listehundeejere er fuldstændig ligeglade...så det skal gå ud over nogle få ærlige mennesker, at andre mener at man må gøre som man har lyst til.

:shock:

 

tror bare jeg dropper ironi her på siden..

 

når tråde om løse hunde kommer op forsvare folk deres "ret" til at gå med løs hund selvom det er ulovligt.

 

antydes det at én listehundeejer går uden mundkurv er der bål og brand stemning, personen skal lynches og giver alle et dårlig ry ...

 

uanset hvilken lov man overtræder er den ene ikke mere "rigtig" at overtræde end den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nemt, men hvor var I henne - og hvad gjorde I for at undgå loven om mundkurve blev indført ??

Nu skal denne tråd ikke handle om listehunde, men være et forsøg på, at lære af andres fejltagelser og dermed forebygge flere stramninger i vor hundelovgivning, som er forårsaget af et mindretal af egoister.

 

Siger som Lonny - hvad i alverden har det med noget at gøre? Og lige på det punkt er min samvittighed ren som sne.

 

Og jo, mente jeg vil betale bøden, ikke at jeg vil bruge en times transport til et sted, det er tilladt at løbe løs, jeg er lige så bragende ligeglad med den lov som størstedelen af danskerne er ligeglade med forholdene på Nørrebro (vupti, endnu et sidespring).

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis du gerne vil undgå at dreje debatten over på liste hunde, så skal du måske lade være med at komme med så provokerende kommentarer, hvad ved du om hvor jeg var henne og hvad jeg har gjort for at forhindre denne åndsvage lov!

 

Kan blot konstatere, at der ikke blev gjort nok, så derfor forsøger jeg (også mange andre steder end her) at "gøre nok" for at undgå yderligere stramninger, hvilket også må være til glæde for listehundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger som Lonny - hvad i alverden har det med noget at gøre? Og lige på det punkt er min samvittighed ren som sne.

 

Og jo, mente jeg vil betale bøden, ikke at jeg vil bruge en times transport til et sted, det er tilladt at løbe løs, jeg er lige så bragende ligeglad med den lov som størstedelen af danskerne er ligeglade med forholdene på Nørrebro (vupti, endnu et sidespring).

 

Ja, så må jeg desværre konstatere, at du er en af de egoister, som kan være medvirkende til, at alle hunde vil få et mindre frit liv fremover. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan blot konstatere, at der ikke blev gjort nok, så derfor forsøger jeg (også mange andre steder end her) at "gøre nok" for at undgå yderligere stramninger, hvilket også må være til glæde for listehundene.

 

Jeg er helt enig i at der skal gøres noget, men dette bliver ikke gjort ved at forsøge at stille andre i dårligt lys...

 

Desværre tror jeg at dette forsøg på "at gøre noget", bliver lige så frugtesløst som da ejere af listehunde forsøgte at gøre noget, simpelthen fordi det ikke vil være muligt at få alle overbevist om det fornuftige i at være ansvarlig.

 

Og som vi kunne se i sagen om listehunde, så er det jo desværre mindretallets handlinger der bliver bemærket, der bliver ikke lagt mærke til alle dem der opfører sig ordentligt...

 

Men jeg håber, at det denne gang vil lykkedes at dæmme op for problemet, før at det bliver helt umuligt at holde hund her i danmark. Og hvis det ikke gør, så vil det jo egentlig bare blive endnu en lov der ikke bliver overholdt, fordi når folk syntes at en lov er uretfærdig eller meningsløs, så har de en tendens til at udøve civil ulydighed...

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ det må man IKKE, for det kan betyde at loven strammes, så alle hunde får dårligere betingelser. Vil du have det på din samvittighed ??

 

Og hvad er logikken i at loven strammes fordi den gældende lov ikke overholdes?

Det er at man får en ny lov der heller ikke overholdes.

Det hundelovsmikkelsenværk der blev indført for et par måneder siden er resultatet af nogle meget ynkelige justitsminstres arbejde. De, og deres regering stod så dårligt at de var nødt til at klmare sig til en folkestemning som bla. BT fik pisket op. Når medierne er på, er DF heller ikke langt væk.

Det har ikke noget med partifarve at gøre. Dengang Anders Fogh var statsminsiter havde han en heldigere hånd med ministervalg, og de var ikke på ferie når der skulle arbejdes. De var heler ikke så svagt funderede at de måtte bøje sig for en mediestorm.

Sådan er politik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er politik.

 

Ja sådan er politik desværre blevet, uanset hvem der sidder i regering.

 

Måske vi derfor skulle "køre lidt mere" på medierne, da det jo åbenbart er dem der "sætter dagsordnen".

Eller vi kunne nægte at acceptere, at medierne fik noget at skrive om.

Den påstand om, at der altid er nogen der vil overtræde reglerne, kunne måske blive gjort til skamme, naivt håb måske, men hvis vi var nok til at forklare de mennesker, som kun tænker på sig selv, at det ikke er særlig smart, så måske ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde er man nødt til at komme snor og mundkurv på for at de ikke skal være til gene og fare for andre.

 

Andre hunde kan klare sig uden begge dele.

Sådan er det bare.

Det er muligt, at der er flere M/K-hunde end andre hunde, der må have mundkurv på. Det er nok svært at vide, når man ikke har en uvildig statistik om emnet.

 

Ligesom det er muligt, at der er flere SMÅ hunde end andre hunde, der har brug for altid at gå i snor.

Men der er masser af små hunde og andre størrelser hunde, der sagtens kan gå uden snor.

Og der er I HVERT FALD også masser af M/K hunde, der ikke har brug for alt det isenkram..

 

Hundelovens ændringer er idiotiske.

Den bliver ikke bedre af at lave endnu flere idiotiske ændringer.

 

Silke går stadig løs. Jeg foretrækker også at betale mig fra problemet!

Indtil nu (3xdaglig luftning i skoven siden 1.juli) har regningen lydt på ZERO! Heldigvis har politiet da ikke tid til at jagte hundeejere ude i skoven.

To hunde, jeg kender, -jagtede og nedlagde en hjort. Politiet FIK en anmeldelse men de gad ikke engang møde op. Og ejeren fik ikke så meget som en bøde.

 

Så forargeligt det end er, så er det til gavn for os andre, der lider under en helt urimelig hundelov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde er man nødt til at komme snor og mundkurv på for at de ikke skal være til gene og fare for andre.

 

Andre hunde kan klare sig uden begge dele.

Sådan er det bare.

Det er muligt, at der er flere M/K-hunde end andre hunde, der må have mundkurv på. Det er nok svært at vide, når man ikke har en uvildig statistik om emnet.

 

Ligesom det er muligt, at der er flere SMÅ hunde end andre hunde, der har brug for altid at gå i snor.

Men der er masser af små hunde og andre størrelser hunde, der sagtens kan gå uden snor.

Og der er I HVERT FALD også masser af M/K hunde, der ikke har brug for alt det isenkram..

 

Hundelovens ændringer er idiotiske.

Den bliver ikke bedre af at lave endnu flere idiotiske ændringer.

 

Silke går stadig løs. Jeg foretrækker også at betale mig fra problemet!

Indtil nu (3xdaglig luftning i skoven siden 1.juli) har regningen lydt på ZERO! Heldigvis har politiet da ikke tid til at jagte hundeejere ude i skoven.

To hunde, jeg kender, -jagtede og nedlagde en hjort. Politiet FIK en anmeldelse men de gad ikke engang møde op. Og ejeren fik ikke så meget som en bøde.

 

Så forargeligt det end er, så er det til gavn for os andre, der lider under en helt urimelig hundelov.

 

:damn::fornaermet::stupid:

Du foretrækker at betale !! Ja men tænker du slet ikke på, at næste gang er det måske din hund der slagter et dyr, og med sådanne eksempler på forsiden af aviserne, vil politikkerne have al mulig grund til at stramme loven.

Måske kan man tillade sig, at være ligeglad med loven, hvis ens ligegyldighed ikke rammer andre, men hvis en sådan ligegyldighed rammer andre, som den kan gøre i dette tilfælde, synes jeg det er helt uacceptabelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sådan er politik desværre blevet, uanset hvem der sidder i regering.

 

Måske vi derfor skulle "køre lidt mere" på medierne, da det jo åbenbart er dem der "sætter dagsordnen".

Eller vi kunne nægte at acceptere, at medierne fik noget at skrive om.

Den påstand om, at der altid er nogen der vil overtræde reglerne, kunne måske blive gjort til skamme, naivt håb måske, men hvis vi var nok til at forklare de mennesker, som kun tænker på sig selv, at det ikke er særlig smart, så måske ???

 

Jeg tænker mest på på mig selv, hvem politikerne tænker på, må jeg indrømme :vedikke: og det er ikke sjovt!:megaked: Især hvis de kun tænker på sig selv!

Så er de jo ikke bedre end mig!:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

ej det synes jeg ikke er helt fair :vedikke: for når vi går tur går vi i kirkegårdsparken, der er aldrig nogen mennesker så izzie får lov at løbe frit. Og når vi går gennem legepladsen på skolen tæt ved. Og i skoven, som jo ikke er hundeskov. Og ved stranden når der ingen mennesker er. og diverse store græsplæner vi finder :genert:

 

Men har ingen problemer med at kalde hende til mig, hvis der kommer nogen det kunne genere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg synes heller ikke det er fair :genert: Jason er også løs stort set hele tiden. Kommer der en hund bliver han kaldt på plads og får snor på, men ellers får han lov at rende løs.

(Ved vejen er han dog ALTID i snor - INGEN undtagelse)

Link til indlæg
Del på andre sites

ej det synes jeg ikke er helt fair :vedikke: for når vi går tur går vi i kirkegårdsparken, der er aldrig nogen mennesker så izzie får lov at løbe frit. Og når vi går gennem legepladsen på skolen tæt ved. Og i skoven, som jo ikke er hundeskov. Og ved stranden når der ingen mennesker er. og diverse store græsplæner vi finder :genert:

 

Men har ingen problemer med at kalde hende til mig, hvis der kommer nogen det kunne genere.

 

Synes du det er fair, at loven strammes, fordi bl.a. du ikke overholder den lov som gælder nu ??

Forøvrigt finder jeg det usmageligt, at du lader din hund løbe løs på en kirkegård, totalt respektløst :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...