Hop til indhold

Vil 2 hanhunde kæmpe om en tæve??


Gæst Gumpe
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Vi har 2 dejlige hanhunde - en lille westie og en stor labrador. Westien er som udgangspunkt "kongen"...men labradoren udfordrer ham enormt meget i øjeblikket.

Nu er vi så blevet spurgt om vi vil passe vores venners hun-hund i en uge, imens de skal til NY. Og det vil vi umiddelbart gerne.

Men så tænker jeg bare lidt: Kan det ikke give nogle problemer, når der er 2 hanner og én hun?? Vil de duellere om hendes "gunst"? Eller er det normalt slet ikke noget problem?

 

Hej fra Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

De har aldrig været sammen før. Vi bor ret langt fra hinanden, så det er ikke så nemt at få ordnet.

Det er også træls.... Men kan man sige noget sådan overordnet om den slags situationer?

jeg ville ALDRIG passe en hund jeg ikke havde set med min hund, hvis det ikke går godt, har i en kamp i 1 uge med at holde dem adskilt og skabe en evt. unødig konflikt mellem jeres hunde.

 

Jeg har aldrig været i sådan en situation så kan ikke udtale mig yderligere, men man kan kun frygte det værste når man ikke kender noget til jeres hunde.

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundemotivationdk
Hej med jer,

Vi har 2 dejlige hanhunde - en lille westie og en stor labrador. Westien er som udgangspunkt "kongen"...men labradoren udfordrer ham enormt meget i øjeblikket.

Nu er vi så blevet spurgt om vi vil passe vores venners hun-hund i en uge, imens de skal til NY. Og det vil vi umiddelbart gerne.

Men så tænker jeg bare lidt: Kan det ikke give nogle problemer, når der er 2 hanner og én hun?? Vil de duellere om hendes "gunst"? Eller er det normalt slet ikke noget problem?

 

Hej fra Rikke

Jeg tror du roligt kan gøre det. Jeg har et rend af hunde her hos mig, og det bliver ganske givet ikke et problem. Ikke gøre en stor ting ud af det, lade dem rende ud i haven til at starte med hvis du har sådan en, eller mødes på en lille græsplæne eller lign, så er det på plads i løbet af to minutter.

 

God fornøjelse! Jeg håber i passer den for det er for langt ude hvis man ikke kan passe en hund i ny og næ, det er kun godt med adspredelse for dem.

Mvh Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville ALDRIG passe en hund jeg ikke havde set med min hund, hvis det ikke går godt, har i en kamp i 1 uge med at holde dem adskilt og skabe en evt. unødig konflikt mellem jeres hunde.

 

Jeg har aldrig været i sådan en situation så kan ikke udtale mig yderligere, men man kan kun frygte det værste når man ikke kender noget til jeres hunde.

 

Jeg må nok erklærer mig enig her.

 

Hvis TS hunde ikke er vant til at omgås andre hunde, og ikke kender denne feriegæst, så er der stor risiko for at det kan ende med at blive en rigtig laaang uge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil der være nogen ved hundene hele tiden eller skal i på arbejde så de skal kunne være alene hjemme sammen?

 

Personligt ville jeg ikke kunne overskue en hel uge med en fremmed hund hvor jeg ikke vidste hvordan de ville reagere på hinanden... Men det kan selvfølgelig sagtens gå fint, en uge er bare meget længe hvis nu det ikke går...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok også lade det komme an på en prøve først, inden i beslutter jer. Vores egen hanhund og vores plejehund (også han) kan som regel sagtens "deles" om tæver når de får muligheden for at lege sammen.

Men enkelte gange har jeg oplevet at det er lige ved at gå i lagkage, og det har som regel været herhjemme.

Det har atid fungeret bedst ude på neutral grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis tæven er en selvbevidst model, vil hun sikkert tryne de hanhunde og skabe respekt. Hvis hun så stresser over at blive passet fremmed sted så påvirker det jo de 2 hanhunde meget.

Jeg ville ikke tage en ukendt fertil hund ind i flokken uden alle hunde i forvejen var gode venner.

Og så skal man lige vide om hvornår hun ventes i løbetid???? Eller om der er risiko for en falsk drægtighed under opholdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer,

Jeg vil bare lige fortælle, at vi har haft hundene sammen her i weekenden - og det gik egentligt fint.

Der var i hvert fald ikke så meget som antydningen af han-kamp om tæven...for Futte (labradoren) var stort set ligeglad med hende.

Fixen (westien) var til gengæld FULDSTÆNDIG tosset med hende...og hægtede sig nærmest fast på hendes bagdel. Og det var tæven ikke særligt glad for. Hun øffede lidt fra sig...men det tog han sig ikke af. Han fortsatte ufortrødent.

 

Det ender nok med at vi ikke kommer til at passe hende. Vi prøver lige at sætte dem sammen igen en gang mere - og ser om vi Fixen kan overtales til at lade hende være lidt i fred.

Hvis ikke, så må de nok finde et andet sted at få hende passer:-)

 

Tusind tak for alle jeres råd!

Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer,

Jeg vil bare lige fortælle, at vi har haft hundene sammen her i weekenden - og det gik egentligt fint.

Der var i hvert fald ikke så meget som antydningen af han-kamp om tæven...for Futte (labradoren) var stort set ligeglad med hende.

Fixen (westien) var til gengæld FULDSTÆNDIG tosset med hende...og hægtede sig nærmest fast på hendes bagdel. Og det var tæven ikke særligt glad for. Hun øffede lidt fra sig...men det tog han sig ikke af. Han fortsatte ufortrødent.

 

Det ender nok med at vi ikke kommer til at passe hende. Vi prøver lige at sætte dem sammen igen en gang mere - og ser om vi Fixen kan overtales til at lade hende være lidt i fred.

Hvis ikke, så må de nok finde et andet sted at få hende passer:-)

 

Tusind tak for alle jeres råd!

Rikke

i må arbejde med at stoppe stumpen INDEN han bestiger hende, simpelthen holde godt øje.

Kom med et tydeligt nej, ikke et HÅRDT et, men tydeligt og klart og når han så vender sig væk, kigger væk, ros ham for at ikke gøre det.

Det kan også være lidt stress over en ny hund osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...