Gæst skoge Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Hejsa Har for en uge siden overtaget / købt en fantastisk dejlig 3,5 år COTON de Tulear (kastreret) hanhund. Efter hyggebesøg en gang og afhentning af hunden 2 dage efter lovede jeg, at sælger selvfølgelig måtte se hunden igen. Hunden har på den uge vi har haft ham knyttet sig til alle 3 i sin nye familie - synes vi da selv og vi er blevet utrolige glade for ham. Mit spørgsmål: Hvornår vil det være tilrådeligt at få besøg af sælger og/eller genbesøge sælger med hunden ? Vi ønsker jo ikke at forskrue hovedet på den dejlige fyr mere end højst nødvendigt - det har han ikke fortjent. mvh. skoge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 2, 2010 Rapporter Share Besvaret September 2, 2010 Hejsa Har for en uge siden overtaget / købt en fantastisk dejlig 3,5 år COTON de Tulear (kastreret) hanhund. Efter hyggebesøg en gang og afhentning af hunden 2 dage efter lovede jeg, at sælger selvfølgelig måtte se hunden igen. Hunden har på den uge vi har haft ham knyttet sig til alle 3 i sin nye familie - synes vi da selv og vi er blevet utrolige glade for ham. Mit spørgsmål: Hvornår vil det være tilrådeligt at få besøg af sælger og/eller genbesøge sælger med hunden ? Vi ønsker jo ikke at forskrue hovedet på den dejlige fyr mere end højst nødvendigt - det har han ikke fortjent. mvh. skoge Jeg vil sige, at det kommer an på hunden - men umiddelbart en 3 mdr´s tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret September 2, 2010 Rapporter Share Besvaret September 2, 2010 Hvis sælger, ikke er en i min omgangskreds, ville jeg ikke mødes med ham/hende, da hunden ikke har behov for det, men ville gerne over-øse tidligere ejere med billeder. Hvis jeg køber en hvalp, er det en anden sag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 2, 2010 Rapporter Share Besvaret September 2, 2010 Jeg ville vente en ca 2 mdr og hvis hunden er vilde med jer, ville jeg ikke være bange,. Min 1 ste genbrugs hund reagerede overhovedet ikke på tidligerer ejeres kontakt efter 1 mdr. En anden genbrugshund afleverede jeg til hendes sædvanlige trimmer efter 14 dage og faktisk kom tidligerer ejer der den dag med 2 hunde. Trimmeren sagde at min nye hund ikke viste interesse, da tidligere ejer hentede sine egne hunde,mht til at ville med. Den 1 ste var over et år , den næste over 2 år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst skoge Besvaret September 3, 2010 Rapporter Share Besvaret September 3, 2010 Takker for feed-back Kontakter tidl. ejer og siger, at vi lige venter et par måneder inden den store genforening......det er sådan en fint kompromis af Jeres udmærkede svar. Takker og bukker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mtum Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Jeg ville selv sige mindst 6 mdr. og gerne 9 mdr., men det er bare ud fra, hvad en erfaren bekendt fortalte mig. Ingen grund til at tage chancen for tidligt, når nu det vigtigste må være at hunden trives. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts