Hop til indhold

hvor hurtig voksede jeres hvalp?


Gæst Qde
 Share

Recommended Posts

Nova er nu 13 uger og vejer 4,1 kg. Synes umiddelbart det er meget, for hun vokser vel lige så meget det næste stykke tid.

 

Så derfor er det helt normalt?

 

Hvornår stopper hun ca med at vokse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det godt nok ikke en cavalier jeg har, men en lille blanding, der størrelsesmæssigt endte lidt større og tungere end en fuldvoksen cavalier ... hun vejer 9 kg som voksen.

 

Hun tog i starten ca 500g på om ugen og voksede indtil hun ramte den første løbetid - da var hun ca 9 måneder gammel.

 

Hendes vægt de første par uger så således ud

8 uger 2.4 kg.

9 uger 2.8 kg

10 uger 3.2 kg

11 uger 3.7 kg

12 uger 4.2 kg

13 uger 4.6 kg tung

15 uger 5.4 kg

16 uger 5.6 kg

17 uger 5.9 kg

 

7 måneder gammel, 38 cm over skulderen og 8.1 kg.

 

9 måneder gammel, 38 cm over skulderen og 8.3 kg. løbetid

Karla 1 år gammel, 8.7kg

Karla 2 år gammel, 9,3 kg - og jeg ville gerne have hende ned på 9!

 

Men kig på jeres hvalp, hun skal helst ikke være for tyk - dvs. I skal kunne mærke hendes ribben, uden at presse, når i rører hende på siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det godt nok ikke en cavalier jeg har, men en lille blanding, der størrelsesmæssigt endte lidt større og tungere end en fuldvoksen cavalier ... hun vejer 9 kg som voksen.

 

Hun tog i starten ca 500g på om ugen og voksede indtil hun ramte den første løbetid - da var hun ca 9 måneder gammel.

 

Hendes vægt de første par uger så således ud

8 uger 2.4 kg.

9 uger 2.8 kg

10 uger 3.2 kg

11 uger 3.7 kg

12 uger 4.2 kg

13 uger 4.6 kg tung

15 uger 5.4 kg

16 uger 5.6 kg

17 uger 5.9 kg

 

7 måneder gammel, 38 cm over skulderen og 8.1 kg.

 

9 måneder gammel, 38 cm over skulderen og 8.3 kg. løbetid

Karla 1 år gammel, 8.7kg

Karla 2 år gammel, 9,3 kg - og jeg ville gerne have hende ned på 9!

 

Men kig på jeres hvalp, hun skal helst ikke være for tyk - dvs. I skal kunne mærke hendes ribben, uden at presse, når i rører hende på siden

 

:shock: hvordan hulen ved du at Nova er en Cavalier :shock: Kvinde, er du synsk eller skal jeg gå ud og pudse briller :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bliver sørme nød til at fortælle hvilken race / blanding Nova er. Hvis hun nu er en Berner, så er hun i letvægtsklassen, men hvis hun er en chi, så hun måske på kur.

 

Der er også forskel på, hvornår de forskellige racer stopper med at udvikle sig.

 

psst. Zaz-zaz - det er skrevet i cavalier forummet, så mon ikke trådstarter har en cavalier :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

psst. Zaz-zaz - det er skrevet i cavalier forummet, så mon ikke trådstarter har en cavalier :mrgreen:

 

 

Nej, det tror jeg sgu ikke, du skal regne med....eller et eller andet :mrgreen:. Og så er næste spørgsmål; hvordan ser man i hvilket forum et indlæg er skrevet i. Nå, det kan jeg sikkert bruge resten af dagen på at gennemskue :mrgreen:

 

PS: Ha ha det står jo lige deroppe øverst....det har jeg da godt nok ikke lagt mærke til, men nu har jeg jo heller ikke været medlem så længe *host-host*:mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke for tyk eller noget. Jeg synes egentlig bare det var vildt at hun allerede nu er så tung.:-) men det ser ud som om hun følger din nogenlunde. Lige en smule under siden de 8 uger. Så det er helt sikkert rigtig fint.:-)

 

Tusind tak for dit svar.

Nu er det godt nok ikke en cavalier jeg har, men en lille blanding, der størrelsesmæssigt endte lidt større og tungere end en fuldvoksen cavalier ... hun vejer 9 kg som voksen.

 

Hun tog i starten ca 500g på om ugen og voksede indtil hun ramte den første løbetid - da var hun ca 9 måneder gammel.

 

Hendes vægt de første par uger så således ud

8 uger 2.4 kg.

9 uger 2.8 kg

10 uger 3.2 kg

11 uger 3.7 kg

12 uger 4.2 kg

13 uger 4.6 kg tung

15 uger 5.4 kg

16 uger 5.6 kg

17 uger 5.9 kg

 

7 måneder gammel, 38 cm over skulderen og 8.1 kg.

 

9 måneder gammel, 38 cm over skulderen og 8.3 kg. løbetid

Karla 1 år gammel, 8.7kg

Karla 2 år gammel, 9,3 kg - og jeg ville gerne have hende ned på 9!

 

Men kig på jeres hvalp, hun skal helst ikke være for tyk - dvs. I skal kunne mærke hendes ribben, uden at presse, når i rører hende på siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schnitzel

Coco's scala ser sådan her ud, og jeg gætter på at der kan tilføjes omkring 500g her på søndag, hvor hun bliver 14 uger.:banan:

(Edit : Jeg er ikke ret god til at skyde)

 

08 uger : 2530g.

09 uger : 2760g.

10 uger : 2940g.

11 uger : 3220g.

12 uger : 3500g.

13 uger : 3950g.

14 uger : 4200g.

Redigeret af Schnitzel
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bountystar

Vores Bounty på nu 15 uger ligger omkring de 5 kg - og det skulle være nogenlunde normalt. Dog sagde dyrlægen for nogle dage siden, at han måske lige vejede 500 g for meget - men at han er ååh så fin ;-)

 

Men han er pæn og slank - og vi syntes godt nok også, han tog hurtigt på i starten. Men ben og krop er fulgt pænt med, og han følger vist nogenlunde statistikken herinde også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Oskar er meget meget lille, og det bekymrer os og dyrelægen. Han fejler dog ikke noget :-) Det er jo da det vigtigste.

 

Oskar er født den 5/5 2010, han vejer nu 3.2 kg. Han er ikke for tynd - han er bare meget meget lille, også i bygning, højde drøjde--- ja han ligner en hvalp på 8 uger stadigvæk, synes jeg.

 

Da han var 9 uger og vi fik ham hjem vejede han knap 1800 g.

 

Nogle synes det er chokerende lidt !!! Andre synes det er normalt - der ER jo også stor forskel på cavilieren i størrelse.

 

Noah på 1½ år vejer 9.1 kg - det tror jeg nu aldrig Oskar kommer i nærheden af - men hans forældre skulle ligge på de 9 kg begge to også.

 

Vi må se.... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Oskar er meget meget lille, og det bekymrer os og dyrelægen. Han fejler dog ikke noget :-) Det er jo da det vigtigste.

 

Oskar er født den 5/5 2010, han vejer nu 3.2 kg. Han er ikke for tynd - han er bare meget meget lille, også i bygning, højde drøjde--- ja han ligner en hvalp på 8 uger stadigvæk, synes jeg.

 

Da han var 9 uger og vi fik ham hjem vejede han knap 1800 g.

 

Nogle synes det er chokerende lidt !!! Andre synes det er normalt - der ER jo også stor forskel på cavilieren i størrelse.

 

Noah på 1½ år vejer 9.1 kg - det tror jeg nu aldrig Oskar kommer i nærheden af - men hans forældre skulle ligge på de 9 kg begge to også.

 

Vi må se.... :vedikke:

 

 

Det lyder vildt lille :shock: Tilde vejet 2,5kg da vi fik hende hjem :shock: Må vi ikke se billeder af den bette splejs ? :drille:

 

Vi leget med en 10ugers Cavalier igår, Kææææft Tilde er vokset :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare det var Oskar der voksede godt Karina. Jeg får helt åndenød når jeg læser at det normalt sige ca 500 gram pr uge.

Oskar har taget 1.4 kg på, siden vi hentede han den 9 juli !

 

Jo jeg vil lige forsøge at ligge billeder ind af min lille vapper - jeg mobbes på vejen, vi har et hold naboer som har en lækker cavilier, de mener han er en chi/cavilier :blink:

 

Flere har spurgt om der er pekingeser i ham, og om det er derfor han er så lille, selv min dyrelæge har spurgt om det - men han skulle altså være 100% ren cavilier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare det var Oskar der voksede godt Karina. Jeg får helt åndenød når jeg læser at det normalt sige ca 500 gram pr uge.

Oskar har taget 1.4 kg på, siden vi hentede han den 9 juli !

 

Jo jeg vil lige forsøge at ligge billeder ind af min lille vapper - jeg mobbes på vejen, vi har et hold naboer som har en lækker cavilier, de mener han er en chi/cavilier :blink:

 

Flere har spurgt om der er pekingeser i ham, og om det er derfor han er så lille, selv min dyrelæge har spurgt om det - men han skulle altså være 100% ren cavilier.

 

Glæder mig til at se billeder af den lille splejs :drille: Var resten af kuldet lige så små?...

 

Tildes mor var vidst omkring 8kg og hendes far 9?kg.. Hun virker så generelt til at ville ligne farmand mest.... (Han var også lækrest :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare det var Oskar der voksede godt Karina. Jeg får helt åndenød når jeg læser at det normalt sige ca 500 gram pr uge.

Oskar har taget 1.4 kg på, siden vi hentede han den 9 juli !

 

 

rolig rolig - de 4-5oo g om ugen var min tæve - som er lidt større end en cavaliertæve :mrgreen: hun vejer 9 kg udvokset...

 

Cocos vægtskema siger ca 200-300g om ugen :-) og hun er en cavalier...

 

så ikke få åndenød ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved desværre ikke hvor lille de andre hvalpe er nu ? Oskar skulle dog have været den største i kuldet. Og de andre var meget lig ham :-)

Han havde en søster der dog ver meget lille i forhold til de andre hvalpe - hold op hun var dejlig og havde krudt i bagen :klap:

 

Men nu kan i se billeder af min dejlige basse :hjerte:

 

Meeen fik et chok da jeg var dyrelæge sidst - mødte en Cavalier på 15 kg - den var på størrelse med en cocker, og så synes jeg godt nok, de bliver for store.

 

Det var helt vidt så mega stor den hund var - men ejer fortalte at de havde købt ved den kennel netop for at opnå en stor hund.

 

Så vil jeg dog hellere at Oskar er lille :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schnitzel
Vi har en UTROLIG fed Cavalier i byen :oops:

 

Hvergang jeg ser den tænker jeg bare SÅDAN SKAL TILDE AALDRIG SE UD!...

 

Tør ikke tænke på hvad den vejer, den er nok en halv meter bred :stupid:

 

Det er her et spionfoto ville være passende, som skræk og advarsel.

Kan det arrangeres ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...