Hop til indhold

LP1 prøve om en måned - Kan vi nå det?


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Hehe ja nervøsitet kender alt for godt:blink:

Hvis de godtager at falde over hunden... så gør de nok os hvis at du kommer til at gå lidt på hende... om hun gør det er jo en anden sag:hmm:

 

Vil os lige sige at næseprøven, os er vores værste øvelse...

Enten kommer hun med flere eller os så løber hun med den, og tygger den i stykker... sååå der skal vi helt sikkert os ha arbejdet på..

Det gjorde hun os i søndags... gik ud og fandt den rigtige, men valgte så at løbe et par meter væk, og lave lagebuk og andre underlige ting..

Det tog 5 ekstra signaler at få inde ind igen. og så kan jeg sige dig man står og tænker :damn::damn::damn::damn::damn:

 

Så finder hun bare den rigtige.. så er halt suuuupperrrr:klap:

 

Godt de ikke er så strænge.

Jeg håber vi kan få det trænet lidt til hundetræning næste gang, og også holde nogle generalprøver.

 

Og forresten, tillykke med de fine resultater, til trods for uheldene.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha!! Tillykke til Soey med det superflotte resultat:banan::banan:!

 

--Og Karina, læg mærke til hvordan vi beskriver vores oplevelser: alle beskrivelser er med bobler i maven af glæde over vores helt fantastiske hunde, trods fejl og mangler.

Det vigtigste overhovedet er at vi har en rigtig god oplevelse på dagen.

 

 

Som regel udveksler man lige et par ord med dommeren inden man går i gang med sin prøve. Så hvis du kan komme til det, så prøv på at få sagt, at du kun har haft Gracie i 4 måneder.

 

Jeg er sikker på, at det vil dommeren gerne vide.

Og det vil berolige dig selv at få det sagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha!! Tillykke til Soey med det superflotte resultat:banan::banan:!

 

--Og Karina, læg mærke til hvordan vi beskriver vores oplevelser: alle beskrivelser er med bobler i maven af glæde over vores helt fantastiske hunde, trods fejl og mangler.

Det vigtigste overhovedet er at vi har en rigtig god oplevelse på dagen.

 

 

Som regel udveksler man lige et par ord med dommeren inden man går i gang med sin prøve. Så hvis du kan komme til det, så prøv på at få sagt, at du kun har haft Gracie i 4 måneder.

 

Jeg er sikker på, at det vil dommeren gerne vide.

Og det vil berolige dig selv at få det sagt.

 

Ja, jeres beskrivelser af jeres oplevelser beroliger mig meget. Jeg er dog ikke sikker på at jeg vil finde det sjovt at kludre i det, men det er jo nok noget man kan grine af senere.:mrgreen:

 

Og min dejlige hund giver mig bobler i maven af glæde, og træningen går så godt. Uanset hvordan det går på dagen, er hun min pragtfulde hundpige. Vi er allerede nået meget længere end jeg havde turde håbe på. Da jeg fik hende, tænkte jeg på om vi overhovedet var egnet til at kome på et unghundehold til træning, da jeg frygtede de unge kunne mere end hende, men min egen træning hen over sommeren har virkelig rykket, selvom vi ikke har trænet så meget som jeg havde håbet.

 

Men håber vi kan nå en genealprøve eller to til træning inden prøvedagen, det vil give mig mere ro. Er mest bekymret for fællesdæk, da jeg er bange for at hun vil rejse sig og måske tage andre med. ën ting er at vi selv kludrer, men jeg vil nødigt blive upopulær hos de andre.

Og så vil jeg lige prøve at få talt lidt med dommeren inden prøven, tror også det vil hjælpe, hvis jeg har nerver på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej igen.

 

Tænkte jeg hellere måtte afslutte min tråd her ordentligt ved at skrive hvordan det gik os.

 

Vi endte med 130 points, fordi vi både fik 0 i næseprøven og på springet. Næseprøven havde jeg ikke regnet med, men springet havde vi trænet meget på et hegn hjemme. men det er lavere end LP springet og åbent for neden. LP springet har vi prøvet et par gange til træning, men åbenbart ikke nok til at hun føler sig sikker på det, selvom hun kender kommandoen, så hun løb desværre uden om = 20 dyre points. Jeg kunne måske have reddet den med en ekstrakommando, men jeg kom til at løbe med.

 

Ellers fik vi:

Tandvisning 10

 

Lineføring 9,5 (hun var ude i stram line et par gange)

 

Stå 10

 

Spring 0

Stillingsskift 9,5 (karaktersænkning fordi jeg ubevidst klappede mig på låret, da hun skulle i plads)

 

Indkald 8,5 (hun stod stille, da dommeren kom og jeg kaldte. Måtte kalde et par gange. Det har jeg aldrig oplevet før, virkelig mærkeligt)

 

Næseprøve 0 (hun gik ud og kom tilbage med en forkert pind)

 

Fællesdæk 9,5 (igen karaktersænkning pga. mit lårklapperi. gracie lå i fællesdæk med 3 andre hunde, hvoraf de 2 gik ind til deres ejere, så jeg er stolt)

 

Heljedsindtryk 8 (Stille og roligt arbejdende par, hvor der mangler lidt prøveerfaring)

 

 

Jeg fik i øvrigt aldrig sagt til dommeren at jeg aldrig før havde været til prøve, og jeg kun haavde haft Gracie i knap 5 måneder, men det gik jo alligevel. Jeg har været meget nervøs de sidste par uger, og på selve dagen, men nerverne forsvandt, så snart vi var i gang.

Jeg er virkelig stolt af min dejlige hund.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen.

 

Tænkte jeg hellere måtte afslutte min tråd her ordentligt ved at skrive hvordan det gik os.

 

Vi endte med 130 points, fordi vi både fik 0 i næseprøven og på springet. Næseprøven havde jeg ikke regnet med, men springet havde vi trænet meget på et hegn hjemme. men det er lavere end LP springet og åbent for neden. LP springet har vi prøvet et par gange til træning, men åbenbart ikke nok til at hun føler sig sikker på det, selvom hun kender kommandoen, så hun løb desværre uden om = 20 dyre points. Jeg kunne måske have reddet den med en ekstrakommando, men jeg kom til at løbe med.

 

Ellers fik vi:

Tandvisning 10

 

Lineføring 9,5 (hun var ude i stram line et par gange)

 

Stå 10

 

Spring 0

Stillingsskift 9,5 (karaktersænkning fordi jeg ubevidst klappede mig på låret, da hun skulle i plads)

 

Indkald 8,5 (hun stod stille, da dommeren kom og jeg kaldte. Måtte kalde et par gange. Det har jeg aldrig oplevet før, virkelig mærkeligt)

 

Næseprøve 0 (hun gik ud og kom tilbage med en forkert pind)

 

Fællesdæk 9,5 (igen karaktersænkning pga. mit lårklapperi. gracie lå i fællesdæk med 3 andre hunde, hvoraf de 2 gik ind til deres ejere, så jeg er stolt)

 

Heljedsindtryk 8 (Stille og roligt arbejdende par, hvor der mangler lidt prøveerfaring)

 

 

Jeg fik i øvrigt aldrig sagt til dommeren at jeg aldrig før havde været til prøve, og jeg kun haavde haft Gracie i knap 5 måneder, men det gik jo alligevel. Jeg har været meget nervøs de sidste par uger, og på selve dagen, men nerverne forsvandt, så snart vi var i gang.

Jeg er virkelig stolt af min dejlige hund.:hjerte:

 

Hihi... Tillykke med resultatet! :mrgreen: I bestod med en rigtig flot 3. præmie! Der var helt sikkert andre, der slet ikke bestod. Og der var ingen der slog DEM eller jer oveni hovedet med resultatet;-).

Øhøøøøøø hvad var det nu, I havde problemer med??? :blink:

Nåh, jahh:genert:.. apportering ved næseprøven.. DET var ikke noget problem, men det var bare den forkerte pind..:klap: Den får I rigtig næste gang.

 

Og det var MEGAFLOT at hun blev liggende i fællesdæk. Det viser jo også, at HUN er ikke nervøs. Det er kun dig selv, der har lidt sommerfugle.

Stillingsskift var osse flot, trods dine lårklaps. Det er en øvelse rigtig mange hunde har problemer med fordi de kommer til at kravle lidt fremad for hvert skift.

Jeg kan godt se, at springet er et problem når du ikke har et springbræt i de rigtige mål. Det var ikke noget problem for Silke og mig, men jeg havde til gengæld problemer med de kegler der bliver brugt til fremadsending i klasse 2. DEM måtte jeg anskaffe 4 af selv, for at få styr på den prøve. For Silke VILLE bare ikke gå ind i feltet til prøverne. Men gerne til træning:vedikke:.

 

Måske skal du undersøge, om du kan låne et spring fra din træner, eller om du skal have lavet noget selv? Springbrættet er jo bare en plade med en tværfod i hver side. I de rigtige mål. Og du skal bruge det både i klasse 2 og 3 osse.

 

Jeg tror at problemerne med indkaldet skyldes at hun er blevet lidt forvirret over situationen. Det er DIG, der er hendes fører, men hun fornemmer, at dommeren er en vigtig person osse. Hun oplever jo det samme til træning, så hun vænner sig hurtigt til situationen på prøvebanen osse. Lige netop på grund af sådan nogle ting var det vigtigt, at I kom til prøve, selv om du slet ikke syntes at I var klar.

 

Prøv at se: I havde nul i 2 øvelser, der hver trak 20p ned. Og alligevel bestod I med en 3. præmie og hele 130 points. Det er altså rigtig, rigtig flot!

 

TILLYKKE med det!

Er du begyndt at glæde dig til næste gang:lol:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... Tillykke med resultatet! :mrgreen: I bestod med en rigtig flot 3. præmie! Der var helt sikkert andre, der slet ikke bestod. Og der var ingen der slog DEM eller jer oveni hovedet med resultatet;-).

Øhøøøøøø hvad var det nu, I havde problemer med??? :blink:

Nåh, jahh:genert:.. apportering ved næseprøven.. DET var ikke noget problem, men det var bare den forkerte pind..:klap: Den får I rigtig næste gang.

 

Og det var MEGAFLOT at hun blev liggende i fællesdæk. Det viser jo også, at HUN er ikke nervøs. Det er kun dig selv, der har lidt sommerfugle.

Stillingsskift var osse flot, trods dine lårklaps. Det er en øvelse rigtig mange hunde har problemer med fordi de kommer til at kravle lidt fremad for hvert skift.

Jeg kan godt se, at springet er et problem når du ikke har et springbræt i de rigtige mål. Det var ikke noget problem for Silke og mig, men jeg havde til gengæld problemer med de kegler der bliver brugt til fremadsending i klasse 2. DEM måtte jeg anskaffe 4 af selv, for at få styr på den prøve. For Silke VILLE bare ikke gå ind i feltet til prøverne. Men gerne til træning:vedikke:.

 

Måske skal du undersøge, om du kan låne et spring fra din træner, eller om du skal have lavet noget selv? Springbrættet er jo bare en plade med en tværfod i hver side. I de rigtige mål. Og du skal bruge det både i klasse 2 og 3 osse.

 

Jeg tror at problemerne med indkaldet skyldes at hun er blevet lidt forvirret over situationen. Det er DIG, der er hendes fører, men hun fornemmer, at dommeren er en vigtig person osse. Hun oplever jo det samme til træning, så hun vænner sig hurtigt til situationen på prøvebanen osse. Lige netop på grund af sådan nogle ting var det vigtigt, at I kom til prøve, selv om du slet ikke syntes at I var klar.

 

Prøv at se: I havde nul i 2 øvelser, der hver trak 20p ned. Og alligevel bestod I med en 3. præmie og hele 130 points. Det er altså rigtig, rigtig flot!

 

TILLYKKE med det!

Er du begyndt at glæde dig til næste gang:lol:?

 

 

Jeg ER også mere end tilfreds. Jeg vidste jo at vi havde brændt 40 points af på springet og næseprøven, og havde derfor ikke regnet med at vi endte ud med hele 130 points.

 

Det var også fedt at opleve nerverne forsvinde, da vi gik i gang. Jeg ænsede hund min hund og dommeren. Det var fedt.

 

Næseprven var jeg på forhånd klar over at vi ville få 0 i, men jeg havde satset på hun sprang, da hun kender kommandoen og også ved hun skal på plads efter springet. Men jeg bebrejdrer hende ikke. Tror hun blev lidt usikker over at det er højere end vores 'træningshegn' og helt lukket. Så hun har måske tænkt "Den der væg er det vist nemmere at rende udenom."

 

Vi var ellers til træning dagen før, men der havde min træner bilen fyldt med præmier til prøven, så springet kunne ikke komme ud. Jeg ærgrer mig lidt over at jeg ikke tilbød at hjælpe med at læsse de præmier ud og ind i bilen, bare for at prøve det spring en sidste gang.

Vi trænede også indkald, hvor træneren holdt hende, helt uden problemer, så hendes tøven til prøven var lidt mærkelig. I mandags prøvede vi så at træne det på vores gåtur. Jeg bad hende gå på plads, blive og gik så fra hende og kaldte. Igen blev hun siddende og tøvede, og jeg måtte huje og klappe lidt inden hun løb. Virkelig mærkeligt hun fra den ene dag til den anden er blevet usikker på den øvelse?

 

Jeg tror i øvrigt vi blev nr sidst med vores 130 points, men det var også Fynsmesterskaberne, og vi var oppe mod flere erfarne LP1 hunde. Men vi kom ikke for at vinde, men for at træne.

 

Jo, jeg glæder mig til vi skal til prøve igen, men først hun vi have helt styr på springet og næseprøven. Om en måned skal vi til prøve i Dch ffor at komme fra før-agiliyt holdet til begynder-agilityholdet, hvor vi skal vise noget fremadsendelse i forskellige retninger, fri ved fod på højre side osv, så det bliver det vi koncentrerer os om den næste tid. Hun har virkelig rykkt meget den sidste måned, og vi har trænet meget, så nu tager vi det lidt stille og roligt. Jeg regner derfor først med at gå til prøve igen i det nye år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha! Hun/I har rykket, FORDI I har trænet seriøst op til en prøve.:banan:

Hvis du ikke havde meldt jer til, så var hun/I ikke kommet nær så langt. Heller ikke selv om I havde trænet en masse.

 

Selvfølgelig skal I træne mere næseprøve og spring. Men I behøver altså ikke have "helt styr på det" før du melder jer til. Det, at der er en dato hvor det hele skal være ok, det gør jo, at I begge får mest ud af træningen.

 

Faktisk skal du nok hellere finde en prøve langt ude i fremtiden og melde dig til i rigtig god tid. Hvis du melder dig til flere måneder i forvejen, så har du så meget mere tid til at arbejde med eventuelle problemer.

 

Men lige nu har I vist nok at gøre med den oprykningsprøve.. Den kender jeg ikke noget til, -den har du nok mere styr på, når I har gået til før-agility. Fremadsendelse får du jo brug for senere i lydighed osse.

--Højresidig plads har jeg aldrig lært Silke...:lol::lol:. Det.. kunne være at jeg skulle lufte tanken for hende.. :mrgreen:

Hvilken kommando bruger du når hun skal gå på højre side?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha! Hun/I har rykket, FORDI I har trænet seriøst op til en prøve.:banan:

Hvis du ikke havde meldt jer til, så var hun/I ikke kommet nær så langt. Heller ikke selv om I havde trænet en masse.

 

Selvfølgelig skal I træne mere næseprøve og spring. Men I behøver altså ikke have "helt styr på det" før du melder jer til. Det, at der er en dato hvor det hele skal være ok, det gør jo, at I begge får mest ud af træningen.

 

Faktisk skal du nok hellere finde en prøve langt ude i fremtiden og melde dig til i rigtig god tid. Hvis du melder dig til flere måneder i forvejen, så har du så meget mere tid til at arbejde med eventuelle problemer.

 

Men lige nu har I vist nok at gøre med den oprykningsprøve.. Den kender jeg ikke noget til, -den har du nok mere styr på, når I har gået til før-agility. Fremadsendelse får du jo brug for senere i lydighed osse.

--Højresidig plads har jeg aldrig lært Silke...:lol::lol:. Det.. kunne være at jeg skulle lufte tanken for hende.. :mrgreen:

Hvilken kommando bruger du når hun skal gå på højre side?

 

 

Du har helt ret. Vi var aldrig rykket så meget, hvis jeg ikke havde meldt til den prøve. Men jeg gjorde det også primært for at have et mål med træningen, så jeg kunne finde motivation til at træne til dagligt.

 

Du har nok ret i at jeg skal finde en prøve langt ude i fremtiden og bare melde os til der, så skal jeg nok få trænet.

 

Men nu gælder det agility, som jeg faktisk har forsønt lidt pga LP. Gracie har i forvejen skulle lære Lp1 øvelserne fra 0 på kort tid, og jeg har været bange for at forvirre hende med øvelserne fra AG også.

 

Jeg bruger "fod" som kommando til fri ved fod på højre side, andre siger "cykel". Jeg kan forestille mig at det er sundt for lydighedshunde at lære at gå plads på højre side, for at styrke dem i den side også. Jeg syntes virkelig det så forkert.ud, de første gange jeg så videoer fra lydighedsprøver, når hundene gik skævt med hovedet bøjet skråt bagover for at kikke på deres førere. Nu har jeg efterhånden vænnet mig til at det skal se sådan ud, men jeg kan ikke forestille mig at det er ret sundt for hundene at gå sådan i længden, men hvorfor så ikke styrke dem ved at træne det samme i den anden side også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...