Hop til indhold

Sterilisation af han hund?


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Nu har jeg siddet og kigget lidt herinde hva angår sterilisation. Hva jeg kan forstå synes jeg kun at jeg kan finde at det kun foregår på tæver.

Men til hundetræning idag fik jeg af vide af min træner, og jeg under ingen omstændigheder måtte kastere ham på grund af hans angst. Men da mine forældre har 2 tæver vil det bare være bedst da de jo ikk må få hvalpe.

Og så fortalte hun at man også kunne sterilisere en han hund, og der ville det ikk påvirke ham, som med en kastration....

 

Er der noget jeg har misforstået eller???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, den er god nok :-D

 

Når du sterriliserer en hanhund, så skærer du sædlederne over, men han stopper ikke med at producerer sæd, og vil derfor bibeholde sine mandlige kønshormoner (jeg kan ikke helt den tekniske forklaring, men måske er der andre der kan)

 

Og hvis din hund er angst, så giver jeg din træner ret i at det er en rigtig dårlig idé at kastererer ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået foretaget dette indgreb på 2 hanhunde.

Man operere simpelthen sædstrengen ud som på mænd.

Min 1 ste fik det gjort for nok 20 år siden , da jeg også havde fertile tæver.

Min anden fik det gjort af samme grund. Men altså, han parrede jo fint og min ene tæve blev drægtig. Det viste sig at sædstrengen var vokset sammen igen, fordi dr dyr havde taget for lidt ud???

Men det er en glimrende operation for de hanner, der ikke er så macho, og stadig har brug for deres hanhundehormoner. Og tæverne elsker dem stadigvæk og så viderer.

Men det tager jo intet af dette, visse har med hanhunde, der flaner helt ud , hvergang een af kvarteres tæver er i løb.

Man bør ikke fjerne testikler på usikre hanhunde, de bliver resten af livet underhunde mellem andre fertile hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...