Hop til indhold

Cairn og majs??


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Jeg har nu fra to forskellige cairn ejere modt den påstand at cairner skulle have svært ved at tåle majs?

 

Er der nogen af jer der kender til det problem specifikt ved cairner??

 

Nej egentlig overhovedet ikke :-D

 

Hvad skulle det handle om, hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej egentlig overhovedet ikke :-D

 

Hvad skulle det handle om, hvorfor?

 

jamen jeg ved det ikke... Først var det den ene dame, der vist nok opdrætter cairn og så var der lige en mere her igår...

 

Jeg ved ikke om de blandes sammen med westier eller der bare lige har været et par cainer i deres omgangskreds der, som nogle hunde ikke kan, ikke har kunnet tåle majs...

 

Men jeg er da glad for at du ikke har hørt om det, du plejer jo at have styr på den slags:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
jamen jeg ved det ikke... Først var det den ene dame, der vist nok opdrætter cairn og så var der lige en mere her igår...

 

Jeg ved ikke om de blandes sammen med westier eller der bare lige har været et par cainer i deres omgangskreds der, som nogle hunde ikke kan, ikke har kunnet tåle majs...

 

Men jeg er da glad for at du ikke har hørt om det, du plejer jo at have styr på den slags:mrgreen:

 

Jeg har ikke hørt om det :hmm:

 

Men majs er meget energifyldt så ikke superegnet til hunde der kører højt, ved ikke om det kan være sådan noget :-)

 

Desværre bliver cairner avlet mere intenst nu, men jeg har ikke hørt om fx allergi :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke hørt om det :hmm:

 

Men majs er meget energifyldt så ikke superegnet til hunde der kører højt, ved ikke om det kan være sådan noget :-)

 

Desværre bliver cairner avlet mere intenst nu, men jeg har ikke hørt om fx allergi :hmm:

 

Jeg tvivler på at det kan være det første, det er der jo ikke ret mange der ved... Kun dem der har været på kursus med AH, eller hørt derom:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Man hører meget, at rugbrød er farligt , at hunde ikke tåler svinekød og meget meget andet, måske er der i det sydlige Århus en holdning til at cairner ikke tåler majs :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
øøøhm må en af de dumme "nybegyndere" godt spørge om noget? :oops:

 

Hvorfor skulle rugbrød være farligt?

 

Man må spørge om alt :-D

 

Det ved jeg virkelig ikke :lol:

 

Jeg tror ikke at hverken rugbrød eller svinekød er farligt for hunde, svinekød er en del af mine hundes kost der tilrettelægges sammen med en dyrlæge ;-)

 

Rugbrød er ikke oplagt godt foder, men farligt, nej det tror jeg ikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må spørge om alt :-D

 

Det ved jeg virkelig ikke :lol:

 

Jeg tror ikke at hverken rugbrød eller svinekød er farligt for hunde, svinekød er en del af mine hundes kost der tilrettelægges sammen med en dyrlæge ;-)

 

Rugbrød er ikke oplagt godt foder, men farligt, nej det tror jeg ikke på.

 

Nej jeg ville heller ikke mene, at det var et oplagt foder, men kunne ikke lige gennemskue hvorfor det skulle være farligt :genert: Men det ser det så heller ikke ud til at det er... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej jeg ville heller ikke mene, at det var et oplagt foder, men kunne ikke lige gennemskue hvorfor det skulle være farligt :genert: Men det ser det så heller ikke ud til at det er... :lol:

 

Nej det kan jeg ikke tro, en del hunde har i tidernes løb nærmest levet af leverpostej og rugbrød, kender flere, og de døde ikke særligt tidligt :hmm:

 

Jeg tror ikke det er optimalt, men intet tyder da på at det er farligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man hører meget, at rugbrød er farligt , at hunde ikke tåler svinekød og meget meget andet, måske er der i det sydlige Århus en holdning til at cairner ikke tåler majs :-D

 

Det kan være:-D jeg må have det udspecifiseret næste gang en af dem kommer.

 

Og er det ikke kun oksekød dalmatinere ikke tåler så godt?? Der var nemlig også en der mente at dalmatinere nærmest var multiallergiker...

 

Og så var der en der lige havde købt hvalp og ønskede et dyrlægesolgt allergifoder, da de var det eneste begge forældre kunne tåle:shock: Så spør man lige sig selv om de der forældre måske overhovedet skulle have haft hvalpe:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det kan være:-D jeg må have det udspecifiseret næste gang en af dem kommer.

 

Og er det ikke kun oksekød dalmatinere ikke tåler så godt?? Der var nemlig også en der mente at dalmatinere nærmest var multiallergiker...

 

Og så var der en der lige havde købt hvalp og ønskede et dyrlægesolgt allergifoder, da de var det eneste begge forældre kunne tåle:shock: Så spør man lige sig selv om de der forældre måske overhovedet skulle have haft hvalpe:confused:

 

Hold da kæft, tænk at købe sådan en hvalp med syge forældre :shock:

 

Så er det alt for prikkerne ;-)

 

Det med dalmatinere har jeg hørt, men ved det ikke :hmm:

Men oksekød er generelt det der kan være mest problematisk for de fleste tror jeg :-)

 

Du hører sørme meget i sådan en butik :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da kæft, tænk at købe sådan en hvalp med syge forældre :shock:

 

Så er det alt for prikkerne ;-)

 

Det med dalmatinere har jeg hørt, men ved det ikke :hmm:

Men oksekød er generelt det der kan være mest problematisk for de fleste tror jeg :-)

 

Du hører sørme meget i sådan en butik :-D

 

Hov hov her gør vi altså alt for prikkerne :-D :-D

 

Men ligefrem at købe hvalp af syge forældre, det er ikke særlig smart. Tacco havde et problem med svindekød da han var mindre men det er han vist vokset fra, i hvert fald får han det en gang i i fodrer på allergifoder men det er mere for at være på den sikre side fordi han får så meet andet ved siden af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da kæft, tænk at købe sådan en hvalp med syge forældre :shock:

 

Så er det alt for prikkerne ;-)

 

Det med dalmatinere har jeg hørt, men ved det ikke :hmm:

Men oksekød er generelt det der kan være mest problematisk for de fleste tror jeg :-)

 

Du hører sørme meget i sådan en butik :-D

 

he, ja jeg hører mange røverhistorier:lol:

 

For en god ordens skyld ved jeg ikke hvad race den omtalte hvalp var, jeg fik vist bare skruet en mærkelig sætning sammen.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov hov her gør vi altså alt for prikkerne :-D :-D

 

Men ligefrem at købe hvalp af syge forældre, det er ikke særlig smart. Tacco havde et problem med svindekød da han var mindre men det er han vist vokset fra, i hvert fald får han det en gang i i fodrer på allergifoder men det er mere for at være på den sikre side fordi han får så meet andet ved siden af :-)

 

 

Hvordan skulle allergifoder hjælpe, hvis man giver en helt masse ved siden af...Ved ikke om jeg forstod dig rigtigt, men blev lige nysgerrig.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hov hov her gør vi altså alt for prikkerne :-D :-D

 

Men ligefrem at købe hvalp af syge forældre, det er ikke særlig smart. Tacco havde et problem med svindekød da han var mindre men det er han vist vokset fra, i hvert fald får han det en gang i i fodrer på allergifoder men det er mere for at være på den sikre side fordi han får så meet andet ved siden af :-)

 

Alt for prikkerne :vinken:

 

:lol:

 

Har han allergi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
he, ja jeg hører mange røverhistorier:lol:

 

For en god ordens skyld ved jeg ikke hvad race den omtalte hvalp var, jeg fik vist bare skruet en mærkelig sætning sammen.:-)

 

 

Nogen gange er historier bare bedst når de ikke er helt sande :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luckyluna og Anne-marie :-D

 

Altså jeg har jo ikke så meget styr på det med foder men jeg snakkede med vores dyrlæge om det da han var mindre fordi han kløede sig hele tiden og dyrlægen mente det kunne være allergi så derfor får han allergifoderet. Dyrlægen siger at så behøver vi ikke tænke så meget over hvad vi ellers giver ham :confused:

 

Nu har vi så prøvet at købe Royal Canin senstive i stedet for og det fungerer fint ud over at pelsen ikke er så blank men det tror det måske kan ordnes med lidt fikeolie :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luckyluna og Anne-marie :-D

 

Altså jeg har jo ikke så meget styr på det med foder men jeg snakkede med vores dyrlæge om det da han var mindre fordi han kløede sig hele tiden og dyrlægen mente det kunne være allergi så derfor får han allergifoderet. Dyrlægen siger at så behøver vi ikke tænke så meget over hvad vi ellers giver ham :confused:

 

Nu har vi så prøvet at købe Royal Canin senstive i stedet for og det fungerer fint ud over at pelsen ikke er så blank men det tror det måske kan ordnes med lidt fikeolie :-D

 

Ok, tak. Det dyrlægen sagde, synes jeg da ikke rigtigt giver mening.. Men hovedsagen er jo at tacco har det godt og ikke klør sig.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, tak. Det dyrlægen sagde, synes jeg da ikke rigtigt giver mening.. Men hovedsagen er jo at tacco har det godt og ikke klør sig.:-D

 

Jeg tror ikke min dyrlæge går så meget op i foder, men jeg troede på ham og så gjorde vi sådan. Nu er vi gået over til sensitive fordi det er nemmere at få fat i og så længe han ser sund ud og ikke klør sig eller har udslet så satser vi på det er i orden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst donna155
Jeg har nu fra to forskellige cairn ejere modt den påstand at cairner skulle have svært ved at tåle majs?

 

Er der nogen af jer der kender til det problem specifikt ved cairner??

 

 

citat:

 

" Denne hund er i almindelighed sund, men mange har allergi. Ofte allergi i form af hudirritation. Majs er ofte årsagen, så en ejer af en cairnterrier skal altid prøve at undgå at fodre med mad der indeholder majs, også selv om hunden ikke viser symptomer på majsallergi. Da majsallergi er så udbredt og kan optræde på et hvilket som helst tidspunkt i hundens liv, anbefales det at undgå majs selv om hunden er rask."

 

Dette indlæg fandt jeg i hunde-info.dk idag. Har selv en cairn som har fået nogle "små klumper" under huden i lysken, undres om det har noget med kosten at gøre ?

 

Hilsen donna155

Link til indlæg
Del på andre sites

blander mig lige lidt. Jeg har for mange år siden læst i et hundeblad at hunde ikke særlig godt tåler rugbrød. Det er fordi det er lavet af surdej, det kan hunde ikke fordøje, så det ligger i maven og gærer videre. Hundene dør ikke af det, men det kan resulterer i en omgang meget dårlig mave. Desværre læste jeg det for sent, så min terrier havde sådan en gang "roskilde-syge" ca. 1 gang månedeligt. Det stoppede da jeg stoppede med at give ham rugbrød.

 

Med hensyn til majs - har jeg ikke hørt at de kan være allergifremkaldende, kun at hundemaver ikke kan fordøje dem og at de kommer hele ud:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...