Gæst Camijo Skrevet September 7, 2010 Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Kære hundevenner Jeg har brug for hjælp! Sofus er 13 uger nu og i det store hele går det super super De første uger sov han hele natten og havde ikke brug for at komme ud. Så fik han diaré og skulle ud HELE TIDEN! Selvfølgelig også om natten. Nu er han ovre sin diaré, har dog stadig tynd mave, men han vil stadig ud om natten. 2-4 gange hver nat, gør han fordi han og vil ud:vuf:. Jeg har tre problemer med ham om natten 1) Han skal pludselig ud og tisse mm!! 2) Han siger "vov", men det betyder ikke altid at han vil ud, og så kan jeg gå ind i seng igen :damn::damn::damn: 3) Han stjæler ting rundt omkring og bider i det, han har en vågen stund om natten hvor han lister rundt og er lidt fræk Jeg er ret desperat efter at få min nattesøvn tilbage!! HJÆLP inden jeg bliver en zombi! :megaked::gab: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg skrev et lignende indlæg da min skipper var 12 uger, så jeg kender alt til at være helt desperat efter lidt sammenhængende søvn :ae: Ved os hjalp det at flytte hans aftensmåltid til ret sent så han ikke pludselig skulle "af med noget" midt om natten. Og så arbejder tiden altså for dig... ved os stoppede det vist omkring de 3½-4 måneder. Nu skal han kun ud de nætter hvor han har strejket og nægtet at tisse på aftenturen Hvor meget af huset har han adgang til siden han kan stjæle ting? Vi blev anbefalet at træne ham til at være i bur om natten og vi prøvede det også, men han gik helt i panik over at være lukket inde om natten (selvom han er burtrænet i bilen) så det syntes vi var synd for ham. Jeg kan ikke huske om du er alene med ham men ellers kan jeg varmt anbefale at man lige sover hver for sig en enkelt nat eller 2 så den ene kan få sin nattesøvn, for man har ikke meget overskud til at aktivere hunden hvis man ikke har sovet i ugevis... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg kan kun anbefale bur. Alle mine hvalpe har ligget i bur om natten - med stor succes. Du får sovet - du ved hunden ikke laver ulykker - du hører hunden når han skal og får ham ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg har også haft super succes med bur. Der har hvalpen sovet de første par måneder, hvorefter den er blevet flyttet ud af buret. Det er let for os og trygt for hvalpen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camijo Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Tak for alle jeres svar. Pt har han adgang til soveværelse, gang, baggang og begge børneværelser. Her lister han ind og stjæler bamser, dukker mm. Jeg har ikke mulighed for at isolere ham fra disse ting, da jeg ikke vil lukke dørene til børneværelserne og heller ikke til soveværelset. Mine børn skal kunne komme ind til mig og jeg skal kunne høre dem. Han plejer at ligge under min seng og sove, og han plejer at arte sig nogenlunde, det er bare helt utrolig træls at han syntes at han pludselig skal tisse og pølse midt om natten!! Jeg ved ikke rigtig med bur.... Han er i det i bilen, men ellers ikke. Jeg tror han ville blive vildt ked af det! Men jeg kan da give det et forsøg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camijo Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg skrev et lignende indlæg da min skipper var 12 uger, så jeg kender alt til at være helt desperat efter lidt sammenhængende søvn :ae: Ved os hjalp det at flytte hans aftensmåltid til ret sent så han ikke pludselig skulle "af med noget" midt om natten. Og så arbejder tiden altså for dig... ved os stoppede det vist omkring de 3½-4 måneder. Nu skal han kun ud de nætter hvor han har strejket og nægtet at tisse på aftenturen Hvor meget af huset har han adgang til siden han kan stjæle ting? Vi blev anbefalet at træne ham til at være i bur om natten og vi prøvede det også, men han gik helt i panik over at være lukket inde om natten (selvom han er burtrænet i bilen) så det syntes vi var synd for ham. Jeg kan ikke huske om du er alene med ham men ellers kan jeg varmt anbefale at man lige sover hver for sig en enkelt nat eller 2 så den ene kan få sin nattesøvn, for man har ikke meget overskud til at aktivere hunden hvis man ikke har sovet i ugevis... Lige pt er manden i grønland, så det er kun mig der kan tage ham ud om natten. Det er gså ok i en periode, bare det stopper igen.......... snart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Jeg ved ikke rigtig med bur.... Han er i det i bilen, men ellers ikke. Jeg tror han ville blive vildt ked af det! Men jeg kan da give det et forsøg. han skal også først lære at være tryg ved det jo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Tak for alle jeres svar. Pt har han adgang til soveværelse, gang, baggang og begge børneværelser. Her lister han ind og stjæler bamser, dukker mm. Jeg har ikke mulighed for at isolere ham fra disse ting, da jeg ikke vil lukke dørene til børneværelserne og heller ikke til soveværelset. Mine børn skal kunne komme ind til mig og jeg skal kunne høre dem. Han plejer at ligge under min seng og sove, og han plejer at arte sig nogenlunde, det er bare helt utrolig træls at han syntes at han pludselig skal tisse og pølse midt om natten!! Jeg ved ikke rigtig med bur.... Han er i det i bilen, men ellers ikke. Jeg tror han ville blive vildt ked af det! Men jeg kan da give det et forsøg. Det er ret typisk at hvalpen søger ind inder sengen om natten - der er nemlig "tag" over og det er trygt og rart. Det er det man kan lave med bur. Altså eksempelvis smide et tæppe over buret, så det bliver hyggeligt og "huleagtigt". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Hvis nu det ikke går med bur hvad så med et babygitter på døren til soveværelset? Altså jeg ved godt det holder dine børn ude, men du vil jo kunne høre dem når de står ved gitteret og så rejse dig og løfte dem over :hmm: og så vil jeg altså igen gerne slå et slag for at flytte måltiderne... så sent som i går rykkede vi skippers aftensmad fra 21 til 21.30 og vupti så kunne vi sove en halv time længere i morges han var begyndt at vække os 6.30 fordi han var sulten Maden er jo et vist antal timer om at passere igennem hans krop så måske kan du ramme et tidspunkt så i får fred om natten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kvad Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Vi havde også problemer med vores, han var oppe 3-4 gange hver nat. Han sover dog i sengen så han rendte ikke rundt om natten. I vores tilfælde stoppede det heldigvis mere eller mindre fra den ene dag til den anden da han var omkring 3 måneder :klap: Nu er det kun en gang i mellem han skal op en enkelt gang om natten, hvis han ikke har villet tisse så meget om aftenen, og ellers må jeg vække ham om morgenen for at få ham ud af fjerene Jeg ved at det er super hårdt ikke at få sin nattesøvn og så oveni have en hvalp med gang i om dagen, så jeg håber, at din hvalp snart begynder at sove Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 I forhold til det med bur: det er uhyre vigtigt, at det indlæres korrekt og positivt. Så ikke noget med bare at smide hunden i bur og lukke lågen. Det skal trænes og hunden skal syntes buret er hyggeligt. I sin tid havde jeg bur stående i stuen om dagen med åben låge, så hunden selv kunne søge derind - hvilket den ofte gjorde. Så lukkes lågen et par sekunder, og der åbnes igen. Sådan forlænges tiden langsomt, ganske som når man træner alene hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camijo Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 Hvis nu det ikke går med bur hvad så med et babygitter på døren til soveværelset? Altså jeg ved godt det holder dine børn ude, men du vil jo kunne høre dem når de står ved gitteret og så rejse dig og løfte dem over :hmm: og så vil jeg altså igen gerne slå et slag for at flytte måltiderne... så sent som i går rykkede vi skippers aftensmad fra 21 til 21.30 og vupti så kunne vi sove en halv time længere i morges han var begyndt at vække os 6.30 fordi han var sulten Maden er jo et vist antal timer om at passere igennem hans krop så måske kan du ramme et tidspunkt så i får fred om natten Ja, jeg tror jeg vil prøve at flytte hans aftensmad til kl 22. Jeg har lige givet ham frokost nu, (kl 15) så jeg kan også trække den lidt i aften. Desuden tager jeg lige buret med ind fra bilen, smider et tæppe over det og stiller det i stuen. Hvis alt fejler, så vil jeg overveje det med børnegitteret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camijo Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 ZZZZZZZ Mand jeg er træt!!! Sofus skulle ud kl 23:30, 1:30, 3:30 og kl 6!! Havde også skidt kl 18:30 og 21:30!! Diaré gør mig sindssyg!! Han har fået zoolack eller hvad det hedder og jeg syntes det hjalp, men nu er det tilbage!!! What to do??? :gab: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 ZZZZZZZ Mand jeg er træt!!!Sofus skulle ud kl 23:30, 1:30, 3:30 og kl 6!! Havde også skidt kl 18:30 og 21:30!! Diaré gør mig sindssyg!! Han har fået zoolack eller hvad det hedder og jeg syntes det hjalp, men nu er det tilbage!!! What to do??? :gab: Jeg har ikke læst hele tråden, men hvis det har varet flere dage, ville jeg tage til dyrlæge.. Og ellers udelukkende skånekost og gerne ½-1 dags faste (afhænger af alder på hund) (kun vand), så mavsen kan få lidt ro. A38 er også godt til dårlig mave. Men har som sagt ikke læst hele tråden, så ved ikke hvad du har forsøgt indtil nu.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gekko og Sophie Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Jeg må ærligt indrømme at jeg også sværger til bur, min yngste er 11 uger og sover fra han bliver puttet et sted mellem kl. 22 og 02 til kl altid præcis 6, så jeg har en dejlig fredelig nat. Men i starten hylede han ganske gevaldigt, så jeg stak min hånd ind til ham gennem burets tremmer, derefter protest hylede han kun i ca. 10 minutter og nu sover han bare. Mine gamle hunde gjorde jeg ligedan ved, og det betyder jo ikke at de skal sove i bur til evig tid. Det hjælper bare i starten med at gøre dem renlige og lære at sove igennem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bountystar Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Mht. diarréen så havde vores lille hvalp også dårlig mave for et par uger siden. Vi endte hos dyrlægen, fordi han bare var helt smadret og heller ikke havde spist så meget i et par uger op til. Dyrlægen gav ham et skud antibiotika, gav os Zoolac med samt A/D fra Hill's (meget proteinrigt, så han fik spist igen, og vi slap for at sætte ham på skånekost - han ville nemlig ikke spise den ris, vi gav ham). Det hele hjalp. Så det kan være, Sofus har en lille bakterie, som han ikke kan komme af med? Så kan antibiotika hjælpe. Diarré er bare ubehageligt, og især det at stå op flere gange om natten og tørre op eller gå rundt på græsset med en lille hund, der bare har ondt i maven! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camijo Besvaret September 10, 2010 Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 Det er vist på tide med en staus på Sofus. :blink: Efter helvedesnatten med havebesøg hver anden time, havde vi en fantastisk nat efterfølgende. Tror det var fordi jeg simpelthen tog aftensmaden fra ham, han lagde sig ti at sove ved midnatstid og sov hele natten! I nat var han ude en enkelt gang ved 4:30 tiden. Jeg gav ham lidt A-38 i hans aftensmad. Han har ligget inde ved siden af mig hele natten og har ikke lavet ballade, så det ser ud som om det er i bedring. Mange mange tak til alle jer der har skrevet, det er SÅ skønt at I gider komme med jeres erfaringer og gode råd. :klap::klap::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 10, 2010 Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 Det er vist på tide med en staus på Sofus. :blink: Efter helvedesnatten med havebesøg hver anden time, havde vi en fantastisk nat efterfølgende. Tror det var fordi jeg simpelthen tog aftensmaden fra ham, han lagde sig ti at sove ved midnatstid og sov hele natten! I nat var han ude en enkelt gang ved 4:30 tiden. Jeg gav ham lidt A-38 i hans aftensmad. Han har ligget inde ved siden af mig hele natten og har ikke lavet ballade, så det ser ud som om det er i bedring. Mange mange tak til alle jer der har skrevet, det er SÅ skønt at I gider komme med jeres erfaringer og gode råd. :klap::klap::klap: Hvor skønt at høre :banan: Ja jeg husker stadig med gru de første 3-4 uger med skipper så snart man begynder at få sin nattesøvn så går det bare fremad! Held og lykke med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts