Hop til indhold

DKK Ballerup 18+19 sept. - hvem kommer?


Recommended Posts

Ja. de er okay...tak.

Min søn forlod grædende pladsen, men vist mest skuffet over at misse store ring, vi havde ventet meget længe på.

Men Leffe gik panik bagud hver gang han så en sort hund og dem var der pludselig forbløffende mange af!!

 

Men ellers har vi haft en god oplevelse idag.

 

Vi krydser fingre for, at det ikke har skræmt ham for meget...han er ellers aldrig bange for noget.

 

Æv altså:cry: Nej, han var da ikke bange af sig i går:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 421
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var så vores første udstilling og det gik så fint.

Særdeles lovende, bedste hvalp (han var den eneste:lol:).

 

Meningen var at vi skulle i store ring, men Leffe blev overfaldet af en stor sort hund, der rev sig løs fra sin ejer....væltede min søn omkuld og sprang på Leffe:shock::evil:.

 

Han ville ingenting derefter, så jeg valgte ikke at presse ham og tog derfor hjem:cry:.

 

Meget trist i skulle have sådan en kedelig oplevelse med hjem derude fra :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja, vi havde skam også en rigtig hyggelig dag. Resultatet var lidt så som så, Nelson fik Vg og blev 4v (med kun 4 i klassen ;-)). Han var en darling i ringen, så det var godt. Kritikken er lige lidt kedelig synes jeg, men I får den alligevel...

 

 

 

Hund noch in entwicklung, korrekt gebiss, gut getragene ohren, rictige oberlinie, brust is zu flasch, korrekt haarkleid, gut temperament.

 

 

 

Tror forresten dommeren var den samme som dømte sammyer. :hmm:Krystyna Opara fra Polen?

 

/Mette *uden billeder fra dagen*

 

Jeps samme dommer:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

 

Fin kritik! Men hun er altså også bare en super flot pige! :hjerte:

 

Tusind tak:-D... Jeg synes også at den er helt god:5up:... slet ingen af hendes fejl er nævnt:lol:.

 

 

Nå, men for mig og Møffe gik det sådan set ganske fint! :mrgreen:

 

Vi blev Very Good, 2.vinder i Juniorklassen - der var kun fire, desværre, så det var ikke den HELT store sejrer :genert: Men fint var det! Og havde jeg bare formået at løbe i det rigtige tempo med Møffe, så tror jeg, at vi havde fået excellent :genert: Har i hvert fald fået at vide, at jeg skal løbe hurtigere både af dommer, opdrætter og en fremmed, som ville hjælpe :-D Jeg løber åbenbart for langsomt og det skulle ifølge dem være derfor, at Møffe er "løs" i fronten.

 

Ihhh hvor fint:5up:

 

Du kan også prøve ikke at løbe direkte på dommeren.. så ser fronten knapt så løs ud:5up:... bare lige kante retningen af til den ene eller anden side. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så vores første udstilling og det gik så fint.

Særdeles lovende, bedste hvalp (han var den eneste:lol:).

 

Meningen var at vi skulle i store ring, men Leffe blev overfaldet af en stor sort hund, der rev sig løs fra sin ejer....væltede min søn omkuld og sprang på Leffe:shock::evil:.

 

Han ville ingenting derefter, så jeg valgte ikke at presse ham og tog derfor hjem:cry:.

 

Aii, for helvede da, hvor ØV for en oplevelse! Håber han er ok? (må han jo være, siden det var af hensyn til hans sind, at I ikke deltog). Og håber ikke, han tager varig skade psykisk :cry:

 

Ja, vi havde skam også en rigtig hyggelig dag. Resultatet var lidt så som så, Nelson fik Vg og blev 4v (med kun 4 i klassen ;-)). Han var en darling i ringen, så det var godt. Kritikken er lige lidt kedelig synes jeg, men I får den alligevel...

 

 

 

Hund noch in entwicklung, korrekt gebiss, gut getragene ohren, rictige oberlinie, brust is zu flasch, korrekt haarkleid, gut temperament.

 

 

 

Tror forresten dommeren var den samme som dømte sammyer. :hmm:Krystyna Opara fra Polen?

 

/Mette *uden billeder fra dagen*

 

Husk, en oversættelse, til os, der ikke kan tysk, tak? Google translate KUNNE være mere behjælpelig - flaske :confused:

 

Hund stadig under udvikling, korrekt bid, godt bårne ører, rictige øverste linie, er bryst til flaske, korrekt pels, godt temperament

 

Men altså, tillykke anyways - I fik da VG! Og en god kommentar om temperamentet, det er jo det vigtigste :lun: Han ER altså også bare herlig! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super flotte billeder, *Rene*! :5up:

 

Ja. de er okay...tak.

Min søn forlod grædende pladsen, men vist mest skuffet over at misse store ring, vi havde ventet meget længe på.

Men Leffe gik panik bagud hver gang han så en sort hund og dem var der pludselig forbløffende mange af!!

 

Men ellers har vi haft en god oplevelse idag.

 

Vi krydser fingre for, at det ikke har skræmt ham for meget...han er ellers aldrig bange for noget.

 

Åh guder, hvor er jeg blind - havde fuldstændig overset, at der var flere indlæg :damn:

 

Æv, at han er blevet bange ved de sorte hunde! Men heldigvis skete der da ikke mere!

 

Håber han snart er glad og fro ved alt igen og så skal I nok få kæmpet jer vej op i Store Ring!

 

Tusind tak:-D... Jeg synes også at den er helt god:5up:... slet ingen af hendes fejl er nævnt:lol:.

 

 

 

 

Ihhh hvor fint:5up:

 

Du kan også prøve ikke at løbe direkte på dommeren.. så ser fronten knapt så løs ud:5up:... bare lige kante retningen af til den ene eller anden side. :engel:

 

Taaark :engel:

 

Tror ikke jeg har overskud til at tænke SÅ langt i ringen :mrgreen: Men han har jo nogle super flotte bevægelser, når han får lov til, at strække ud, så jeg SKAL løbe hurtigere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Husk, en oversættelse, til os, der ikke kan tysk, tak? Google translate KUNNE være mere behjælpelig - flaske :confused:

 

 

 

Men altså, tillykke anyways - I fik da VG! Og en god kommentar om temperamentet, det er jo det vigtigste :lun: Han ER altså også bare herlig! :hjerte:

 

Tak, jeg synes også han er fin. Men han mangler bryst (wow, det lyder mærkeligt....:???:).

Jeg sammenlignede kritikker med nogen af de andre, og synes de er sådan lidt 'flade'. Og det er altså ikke fordi han kun fik vg, for de andres kritikker 'sagde' heller ikke rigtig noget, og de fik Ex. Jeg læste 3 fra den samme opdrætter, og kunne på ingen måde sige, hvilke hunde der var hvem ud fra kritikken... Men vi hyggede os. Og det er jo mindst ligeså vigtigt.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Super flotte billeder, *Rene*! :5up:

 

 

 

Åh guder, hvor er jeg blind - havde fuldstændig overset, at der var flere indlæg :damn:

 

Æv, at han er blevet bange ved de sorte hunde! Men heldigvis skete der da ikke mere!

 

Håber han snart er glad og fro ved alt igen og så skal I nok få kæmpet jer vej op i Store Ring!

 

 

 

Taaark :engel:

 

Tror ikke jeg har overskud til at tænke SÅ langt i ringen :mrgreen: Men han har jo nogle super flotte bevægelser, når han får lov til, at strække ud, så jeg SKAL løbe hurtigere :-D

 

hey PS: jeg så dig ikke indenfor i hallen i lørdags, men kan det passe, at du gik ude langs vejen på vej op til den store vej, da du skulle hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg synes også han er fin. Men han mangler bryst (wow, det lyder mærkeligt....:???:).

Jeg sammenlignede kritikker med nogen af de andre, og synes de er sådan lidt 'flade'. Og det er altså ikke fordi han kun fik vg, for de andres kritikker 'sagde' heller ikke rigtig noget, og de fik Ex. Jeg læste 3 fra den samme opdrætter, og kunne på ingen måde sige, hvilke hunde der var hvem ud fra kritikken... Men vi hyggede os. Og det er jo mindst ligeså vigtigt.

 

/Mette

 

Men du har nu alligevel den skønneste og sjoveste vovse ever ! Han er en rigtig lille charmetrold :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du har nu alligevel den skønneste og sjoveste vovse ever ! Han er en rigtig lille charmetrold :lun:

 

Takker. Ligemeget hvad den polske dommer mener, så tager jeg jo den skønneste buller med hjem :hjerte:.

 

/mette

 

Ps. Hvordan gik det med jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg synes også han er fin. Men han mangler bryst (wow, det lyder mærkeligt....:???:).

Jeg sammenlignede kritikker med nogen af de andre, og synes de er sådan lidt 'flade'. Og det er altså ikke fordi han kun fik vg, for de andres kritikker 'sagde' heller ikke rigtig noget, og de fik Ex. Jeg læste 3 fra den samme opdrætter, og kunne på ingen måde sige, hvilke hunde der var hvem ud fra kritikken... Men vi hyggede os. Og det er jo mindst ligeså vigtigt.

 

/Mette

 

hey PS: jeg så dig ikke indenfor i hallen i lørdags, men kan det passe, at du gik ude langs vejen på vej op til den store vej, da du skulle hjem?

 

Jeg gik sammen med BlackGSD og Gizmo en del af vejen og kun det sidste stykke op til grusparkeringen var jeg "alene". Så det kan godt passe - kan bare ikke huske hvad tid :genert:

 

Tænk, jeg var ellers overbevist om, at det måtte være dig, jeg havde set på et tidspunkt og som sagde hej til mig... Hvem sørens var det mon så :hmm:

 

Men du har nu alligevel den skønneste og sjoveste vovse ever ! Han er en rigtig lille charmetrold :lun:

 

Så sandt!

 

Og undskyld, jeg blev lidt asocial :oops: Kan du ikke lige hilse Poul Erik og sige tusind mange mange tak fordi han endnu engang gad tage billeder?

 

PS. Hvordan lød Simbassens kritik? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik sammen med BlackGSD og Gizmo en del af vejen og kun det sidste stykke op til grusparkeringen var jeg "alene". Så det kan godt passe - kan bare ikke huske hvad tid :genert:

 

Tænk, jeg var ellers overbevist om, at det måtte være dig, jeg havde set på et tidspunkt og som sagde hej til mig... Hvem sørens var det mon så :hmm:

 

 

:engel:

 

Jamen jeg er ret smilende, så jeg kan da godt ha hilst uden at vide hvem du er eller uden bagtanker:genert: Det er da ikke helt udelukket.

Jeg var jo kun løvelejr eller humpede på krykker:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg er ret smilende, så jeg kan da godt ha hilst uden at vide hvem du er eller uden bagtanker:genert: Det er da ikke helt udelukket.

Jeg var jo kun løvelejr eller humpede på krykker:slem:

 

Kan godt være, at det var inde i hallen. Er helt lost om, hvor jeg så hende, der kunne minde om dig :vedikke: Fik jo i hvert fald hilst på Janni :mrgreen:

 

Var det så os du så ved parkeringen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik sammen med BlackGSD og Gizmo en del af vejen og kun det sidste stykke op til grusparkeringen var jeg "alene". Så det kan godt passe - kan bare ikke huske hvad tid :genert:

 

Tænk, jeg var ellers overbevist om, at det måtte være dig, jeg havde set på et tidspunkt og som sagde hej til mig... Hvem sørens var det mon så :hmm:

 

 

 

Så sandt!

 

Og undskyld, jeg blev lidt asocial :oops: Kan du ikke lige hilse Poul Erik og sige tusind mange mange tak fordi han endnu engang gad tage billeder?

 

PS. Hvordan lød Simbassens kritik? :engel:

 

Kritik ? Hvilken kritik ? Er det de 2½ linie på noget lyserødt papir, så lød den nærmest ord til andet som Lauritz´. Here goes: Nice head, shape light in eye, good neck an shoulders, nice topline, good enough angulation, move very loose in the front.

 

Jeg ved så ikke lige om det er vores hund, han har set på da han dikterede sin kritik, men altså det var hvad der stod....

 

Hvad skrev han til Møffe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kritik ? Hvilken kritik ? Er det de 2½ linie på noget lyserødt papir, så lød den nærmest ord til andet som Lauritz´. Here goes: Nice head, shape light in eye, good neck an shoulders, nice topline, good enough angulation, move very loose in the front.

 

Jeg ved så ikke lige om det er vores hund, han har set på da han dikterede sin kritik, men altså det var hvad der stod....

 

Hvad skrev han til Møffe ?

 

Det lyder jo ganske fint! :-D

 

Møffe kritik kan findes her, sammen med billeder :blink: http://www.hunde-forum.dk/udstillinger-foredrag-og-kurser/18882-dkk-ballerup-18-19-sept-hvem-kommer-35.html#post481101

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, helt OK - Det er jo også søndag aften ;-)

 

Jeps, og jeg er TRÆT! :mrgreen:

 

Også moving very loose in front. Gad vide om det var et nyt udtryk dommer-manden havde lært i dagens anledning :hmm:

 

Tror jeg ikke, det har Møffe altid fået kommentar for - eller, næsten altid :blink: Han (dommermanden) mener dog, at hvis jeg løb lidt hurtigere med vuffen, så ville det ikke længere være et problem. Hans ben skulle simpelthen være for lange til det tempo, jeg førte (også Møffe, der absolut forsøger at være doven og hænge helt omme bagi, nå :fornaermet: ) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, og jeg er TRÆT! :mrgreen:

 

 

 

Tror jeg ikke, det har Møffe altid fået kommentar for - eller, næsten altid :blink: Han (dommermanden) mener dog, at hvis jeg løb lidt hurtigere med vuffen, så ville det ikke længere være et problem. Hans ben skulle simpelthen være for lange til det tempo, jeg førte (også Møffe, der absolut forsøger at være doven og hænge helt omme bagi, nå :fornaermet: ) :mrgreen:

 

Oki. For os var den bare ny. Meeeeen nu skal det så heller ikke lige være det samme hver gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki. For os var den bare ny. Meeeeen nu skal det så heller ikke lige være det samme hver gang :mrgreen:

 

Nej, vel? :mrgreen:

 

Jeg synes jo efterhånden, at det begynder at blive lidt ensformigt :lol:

 

etwas lang gestrachte rude, mit sehr kraftigen kopf und stark offene lpelepzen, gute ohrenhaltung etwas kleine dunkle auge, gute halslange, brustrkorb noch nichct full augefulled, stand vorne leicht ausdrhend, hinten temmelich breitausreichende winkelungen, die bewegung solte swungfuller sein gute hadr freundliches verhalten

Dansk

Noget langstrakt hanhund med meget kraftigt hoved, og meget løse læber. God øreholdning, noget små meget mørke øjne, god halslængde, brystkurven ikke helt udfyldt. Stand for let udaddrejet, bag temmelig bredt, tilstrækkelig vinklet, bevægelserne skulle være mere kraftigere. Fronten er ikke fast, ryggen gir' efter. god pels, venligt temperament.

 

Stor lidt grov maskulin han med udmærket prop. i kroppen, ganske godt skåret hoved korrekt bid og tandsæt, velansatte ører, god hals og ovelinje god brystkasse for alderen, udmærkede benstammer og vinkling, bevæger sig med godt afskub endnu lidt ustabilt for, prima pels og farver, vel fremvist.

 

10mdr. stor noget højtstellet, velskåret hoved, ører ansat

noget tilbage, udmærket overlinie, er noget stejl i fronten

og kunne være bedre vinklet bag, gøde mørke øjne, sakse

bid, noget ustabile bevægelser, behøver mere ringtræning

udmærket pels og farveaftegn, godt temp.

 

Og så lige dagens kritik også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...