Hop til indhold

DKK Ballerup 18+19 sept. - hvem kommer?


Recommended Posts

du har også glemt mig :engel: jeg kommer lørdag med haltefanden.

 

Undskyld! Du er også straks på! Det var også fordi der lige pludselig var så mange at holde styr på og nogen der ikke skrev hvilken dag og alt muligt :engel:

 

Ja. Men hvilken prøve er afhængig af hvilken race der er tale om.

 

Hos retrieverne skal "brugsprøven" være bestået (en lille dressurprøve, hvor hunden afprøves i lineføring, afdækning, indkald og apportering). Hos spaniels er det en markprøve (simuleret jagt med apportering indlagt). Mens det hos mynderne er lure coursing.

 

Syntes at huske at man nogle steder har brugsprøve på newfoundlænderne også. Hvilket naturligvis er vandprøven.

 

Det er den enkelte specialklub der bestemmer hvad der skal til for at stille i brugsklassen. Men det skal godkendes af national kennel klub og efterfølgende i FCI.

 

For de forskellige racer er der stor forskel på hvilke prøver i hvilke lande, der giver hvilke muligheder. I Finland giver en bestået anlægsprøve for spaniels således mulighed for hurtigere at kunne opnå INTCH, mens det herhjemme både kræver apporteringsprøve og bestået markprøve i åbenklasse.

 

Men hvis man har bestået en prøve i et andet land, der giver ret til at starte i brugsklasse i pågældende land (også selv om man ikke bor i det land hvor prøven er taget), så kan man stille i brugsklasse i alle lande. Uanset hvilke regler for prøver de måtte have i det land man udstiller i.

 

Oka, tusind takker for info! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 421
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil da også gerne date dig :slem: - hvis du altså kan om lørdagen :-D

Jo-joow absolut om lørdagen og yees så kan vi date en-to-mange :banan:

 

Og så krydser jeg fingre for at JeanetteH har bil for så kan jeg tage tøsen med, jeg skal på dyrelægens opfordring, ha fundet et varmt dækken til hende og det er jo smartest hvis hun kan prøve det på før jeg evt. køber.

 

Jeg aner i øvrigt heller ikke hvodan jeg kommer derud med bus, eller hvor det egentlig er henne, andet end i Ballerup :oops::vedikke:

 

Sååååå KRYYYYDS for bil til J lørdag :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo-joow absolut om lørdagen og yees så kan vi date en-to-mange :banan:

 

Og så krydser jeg fingre for at JeanetteH har bil for så kan jeg tage tøsen med, jeg skal på dyrelægens opfordring, ha fundet et varmt dækken til hende og det er jo smartest hvis hun kan prøve det på før jeg evt. køber.

 

Jeg aner i øvrigt heller ikke hvodan jeg kommer derud med bus, eller hvor det egentlig er henne, andet end i Ballerup :oops::vedikke:

 

Sååååå KRYYYYDS for bil til J lørdag :pray:

 

Jeg sender lige min far en mail med det samme.. Vi kan jo ikke have, at du sidder der og får kramper:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo-joow absolut om lørdagen og yees så kan vi date en-to-mange :banan:

 

Og så krydser jeg fingre for at JeanetteH har bil for så kan jeg tage tøsen med, jeg skal på dyrelægens opfordring, ha fundet et varmt dækken til hende og det er jo smartest hvis hun kan prøve det på før jeg evt. køber.

 

Jeg aner i øvrigt heller ikke hvodan jeg kommer derud med bus, eller hvor det egentlig er henne, andet end i Ballerup :oops::vedikke:

 

Sååååå KRYYYYDS for bil til J lørdag :pray:

 

 

Ellers bor du jo stort set på vejen derud - så henter jeg jer da bare :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ fandt jeg det jeg søgte, sku ikke sårn når DKK laver hjemmesiden om :lol:

 

FCI Gruppe 1 – Hyrde og Kvæghunde (LØRDAG)

FCI Gruppe 8 – Apporterende jagthunde (LØRDAG)

FCI Gruppe 9 – Selskabshunde (LØRDAG)

FCI Gruppe 5 – Spidshunde (LØRDAG)

 

FCI Gruppe 2 – Schnauzere, pinschere, molosser og sennenhunde (SØNDAG)

FCI Gruppe 3 – Terriere (SØNDAG)

FCI Gruppe 4 – Gravhunde (SØNDAG)

FCI Gruppe 6 – Drivende jagthunde og schweisshunde (SØNDAG)

FCI Gruppe 7 – Stående jagthunde (SØNDAG)

FCI Gruppe 10 – Mynder (SØNDAG)

Hmmm.....ser ud til at jeg også er nødtil at komme søndag :hmm: for jeg vil jo også se og ikke mindst nusse Schnauzere, pinschere, molosser og sennenhunde :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt dit spørgsmål. Der er ikke noget med at regne, kan bare se på lørdagens program at de står som de sidste i den ring de skal være i.

 

På DKKs hjemmeside?

 

Hvad tid skal samojederne så i ringen? Kan du se det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke tider.. Det starter kl 9 (plejer at være kl 9 ihvertfald) og så kan man gætte sig frem, hvis man ved, hvilke racer der skal i jeres ring inden jer.

 

Kan man :genert: Bernerazuro siger, der cirka bliver bedømt 20 i timen og der er altid nogen der ikke kommer alligevel - men hvor ser jeg hvem der ellers skal være i den ring vi skal?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man :genert: Bernerazuro siger, der cirka bliver bedømt 20 i timen og der er altid nogen der ikke kommer alligevel - men hvor ser jeg hvem der ellers skal være i den ring vi skal?

 

Aner det ikke. Jeg har kun set det, når man ER ved selve ringen:oops:

 

Ja "man" kan.. Jeg kan ikke, og vælger at komme tidligt, hvis jeg skal udstille:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Først: ja, boderne tager mod dankort. Så ingen undskyldning for ikke at ekvipere sig...

 

Ringlisterne finder man på DKK's hjemmeside. Gå ind under udstillinger. Vælg udstillingskalender og dernæst den udstilling man er interesseret i. Så altså her "Ballerup 2010". Herunder er der al information i forhold til udstillingen. Også ringlister.

 

Der er service på i dag, så her er direkte link:

Ballerup 2010

 

Vælg "ringliste lørdag" og tag et kig i pdf filen. Samojeder er på i ring 15 og de hunde der skal udstilles der er følgende (her efterfulgt af antal hunde i parantes):

Puli, øvrige farver (4)

Puli, hvid (3)

Pumi (6)

Pyrenæisk Hyrdehund (4)

Pyrenæisk Hyrdehund m/korthårshoved (1)

Schipperke (10)

Kleinspitz, brun/sort (1)

Kleinspitz , orange/ulvegrå/andre farver (4)

Mittelspitz, hvid (3)

Mittelspitz, brun/sort (1)

Mittelspitz, orange/ulvegrå/andre farver (2)

Samojedhund (23)

 

Så der er altså 39 hunde på før samojederne. Da det er så mange forskellige racer, går det ofte ikke helt så hurtigt som når der er mange hunde i én race. Så gætter på de nok vil ligge på et snit på ca. 15 hunde i timen. Men regn hellere med 20-22 og vær ved ringen i god tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man :genert: Bernerazuro siger, der cirka bliver bedømt 20 i timen og der er altid nogen der ikke kommer alligevel - men hvor ser jeg hvem der ellers skal være i den ring vi skal?

 

Du skulle gerne ha' fået en mail med dit nummer. Der er et link til de praktiske meddelelser. Der kan du se, hvilke racer der skal være i hvilke ringe, og hvor mange i hver race. Det er rigtigt, at man siger, der når ca. 20 hunde igennem på en time.

 

Mener altså udstillingen starter kl. 10...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

50 for voksne uden hund og 10 kr for børn:-D

 

Okay,tak. Hvor kan man så se hvornår hvilke grupper udstilles? Går ikke ud fra at alle racerne udstilles kl. 10 ;-)

Jeg vil gerne se disse i ring 11:

3 Landseer

1 Hovawart

1 Mallorca Mastiff / Ca De Bou

2 Mastin de los Pirineos

3 Mastino Napoletano

4 Tibetansk Mastiff

4 Pyrenéerhund

2 Cane Corso Italiano

34 Dogo Canario

4 Leonberger

2 Grosser Schweizer Sennenhund

Appenzeller Sennenhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...