Hop til indhold

Frustrations tråd


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der er faktisk ikke ret meget at spare i forhold til alttildyr, så dem tror jeg da bare jeg holder mig til :-D

Ind til videre holder jeg mig til Aslan, for der kan jeg jo få en sæk for 300 kr :mrgreen:

ja det så efter jeg havde postet linket .. bemærk dog det er 18 kg sæk den ene :slem: men igen, ja så er det ikke det store hvis man tænker på fragt også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om du har prøvet det, men at give mindre portioner, og så fodre fire gange om dagen.

En hunds tarm er ikke længere end hunden selv, og det vil sige, at den ikke har så lang tid til at optage fodret, før det er ude igen.

Så hvis man bare øger mængden af foder, vil det "ubrugte" foder komme ud som tynd aff. og så er det spild af foder.

Giver man hunden 3-4 mindre portioner om dagen, vil tarmen kunne nå at optage foderet, og har hunden brugt det hele, kommer der kun affaldsstoffer ud igen som fast aff.

Det er værd at prøve om det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha lille Asta altså!

 

Jeg altså jeg har jo i flere år måtte fodre med RC.. af samme grund, det eneste de gad at spise og som de fungerede udmærket på..

Hvis ikke de fungerede på Applaws måtte jeg også tilbage til RC.. Jeg ved de har et Energy 4500 og 4800 til hunde med meget højt energiniveau.. Og trods alt, uden majs..

Der er også sensitive, til hunde med et skørt fordøjelsessystem.. Det har alt andet lige været det der har givet pænest pøller her.. bare pisse dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha lille Asta altså!

 

Jeg altså jeg har jo i flere år måtte fodre med RC.. af samme grund, det eneste de gad at spise og som de fungerede udmærket på..

Hvis ikke de fungerede på Applaws måtte jeg også tilbage til RC.. Jeg ved de har et Energy 4500 og 4800 til hunde med meget højt energiniveau.. Og trods alt, uden majs..

Der er også sensitive, til hunde med et skørt fordøjelsessystem.. Det har alt andet lige været det der har givet pænest pøller her.. bare pisse dyrt.

Ja, det er noget skidt med hende :???:

 

RC er ikke en mulighed synes jeg. Det har ris som 1. ingediens, og indeholder både majsgluten og hvedegluten. Det ville jeg have det så skidt med at servere for hende :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha lille Asta altså!

 

Jeg altså jeg har jo i flere år måtte fodre med RC.. af samme grund, det eneste de gad at spise og som de fungerede udmærket på..

Hvis ikke de fungerede på Applaws måtte jeg også tilbage til RC.. Jeg ved de har et Energy 4500 og 4800 til hunde med meget højt energiniveau.. Og trods alt, uden majs..

Der er også sensitive, til hunde med et skørt fordøjelsessystem.. Det har alt andet lige været det der har givet pænest pøller her.. bare pisse dyrt.

 

Synes også hypo er dyr, men på den anden side, så holder det mange dyrlægebesøg fra døren her og på den måde bliver der sparet en del kr., samt hunden ikke gå og har det skidt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er noget skidt med hende :???:

 

RC er ikke en mulighed synes jeg. Det har ris som 1. ingediens, og indeholder både majsgluten og hvedegluten. Det ville jeg have det så skidt med at servere for hende :???:

 

Ikke deres Energy 4800? Eller jo, der er ris i.. men som.. 3. ingrediens.. Og ja, hvedegluten.. men ingen majs så vidt jeg kan se..

Også ligemeget, håber Acana bliver et hit :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det :lol: Mit affældige gulvtæppe er også lige blevet færdig med at smide AL sin pels, det har også stået på siden før sommerferien :shock:

 

Mit indtryk er bare at det ikke var en fældeperiode på Olivers. Det foregik jo også fra november-februar måned - da der var -18 grader udenfor smed hun jo stadig alt. Det gav ikke rigtigt mening synes jeg :???:

 

Men jeg vil da ikke udelukke at det kunne være dét, jeg tror det bare ikke :-)

 

Tror altså ikke helt, at du kan udelukke almindelig fældning på trods af frost grader :genert: kender til mange hunde, der helt naturligt er i fæld i vintermånederne :hmm: - hvor naturstridigt det end må forekomme os :???:

 

Men prøv Acana - har kun hørt godt om det mærke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er noget skidt med hende :???:

 

RC er ikke en mulighed synes jeg. Det har ris som 1. ingediens, og indeholder både majsgluten og hvedegluten. Det ville jeg have det så skidt med at servere for hende :???:

 

Hvorfor ville du have det skidt med at servere noget for hende som hun evt. fungerede på ?

 

Hunden kan ikke læse hvad foderet indeholder og i min verden er det langt vigtigere at hunden trives, fremfor den går og har det skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Belastende problem at have :cry:

 

Har du overvejet Qinoa som erstatning for en del af risene, når du laver hjemmelavet mad?

 

Qinoa skulle være det mest næringsrige næringsmiddel overhovedet.

 

Det kunne jo være at en mindre øgning af fodermængden i sammenhæng med mere næring i foderet kunne hjælpe så hun optog mere.

 

Når du skriver at hun skal have meget store portioner hvor store er det så af hjemmelavet?

 

Pelle vejer ca 39 kg og er ikke en almindeligt aktiv hund, han får ca 1 kg hjemmelavet daglig + et måltid tørfoder, der skal jo meget til pga den store vædskemængde :-D

 

Selv har jeg kun haft bøvl med hundene (dårlig mave) når jeg har haft afprøvet performance foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også hypo er dyr, men på den anden side, så holder det mange dyrlægebesøg fra døren her og på den måde bliver der sparet en del kr., samt hunden ikke gå og har det skidt ;-)

Jeg tror ikke dyrt er et issue for Tweesa'en - hendes hunde vejer hvad? 3 kg tilsammen :lol: Det må være begrænset hvor meget de kan fortære, uanet hvor hårdt de forsøger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ville du have det skidt med at servere noget for hende som hun evt. fungerede på ?

 

Hunden kan ikke læse hvad foderet indeholder og i min verden er det langt vigtigere at hunden trives, fremfor den går og har det skidt.

Fordi jeg har stor respekt for ting som allergi, og jeg oprigtigt er bange for at stå med en hund der udvikler det pga. for mange allergener i foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har de nemlig, men ikke Pasta :vedikke:

 

Måske det der fældning ikke var så slemt som jeg husker det :hmm: Hvis jeg kigger på listen, så ér det det foder hun har fungeret allerbedst på. Hun havde ikke tynd mave én eneste gang, ikke engang i overgangsfasen. Faktisk havde hun jernmave, fin appetit og en ganske stabil vægt... Men det fældning må da være et udtryk for at noget alligevel ikke var optimalt? Eller hva?

 

Årh - dumme hund altså!

 

eller også var hun bare inde i en fældningsperiode samtidig?

 

men ellers kender jeg godt til den der frustration og at man må lægge egne idealer på hylden, hvis det ikke er det hunden fungerer på..

 

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men har du set på robur hundefoder?

 

Lavet til slædehunde specielt med lidt specielle ingredienser. (kan dog ikke huske om der er majs i)

Link til indlæg
Del på andre sites

Belastende problem at have :cry:

 

Har du overvejet Qinoa som erstatning for en del af risene, når du laver hjemmelavet mad?

 

Qinoa skulle være det mest næringsrige næringsmiddel overhovedet.

 

Det kunne jo være at en mindre øgning af fodermængden i sammenhæng med mere næring i foderet kunne hjælpe så hun optog mere.

 

Når du skriver at hun skal have meget store portioner hvor store er det så af hjemmelavet?

 

Pelle vejer ca 39 kg og er ikke en almindeligt aktiv hund, han får ca 1 kg hjemmelavet daglig + et måltid tørfoder, der skal jo meget til pga den store vædskemængde :-D

 

Selv har jeg kun haft bøvl med hundene (dårlig mave) når jeg har haft afprøvet performance foder.

Jeg bruger typisk 50-50 quinoa-ris i det hjemmelavede, så ja det har jeg :-D

 

Har ikke slavisk vejet det hjemmelavede, men vil tro vi har ligget på 800-1000 g dagligt. Hun vejer omkring 20 kg :hmm:

Du har helt ret i det med væskemængden, har jeg faktisk ikke overvejet. Det virker bare så voldsomt, jeg fodrer 2 gange dagligt og det var jo salatskåle jeg skulle bruge til servering :lol:

Noget andet med det hjemmelavede var jo, at afføringen aldrig var helt ok. Ikke tynd, men aldrig så hård som jeg ønskede det skulle være - uanset hvordan jeg fik sammensat ingredienserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

eller også var hun bare inde i en fældningsperiode samtidig?

 

men ellers kender jeg godt til den der frustration og at man må lægge egne idealer på hylden, hvis det ikke er det hunden fungerer på..

 

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men har du set på robur hundefoder?

 

Lavet til slædehunde specielt med lidt specielle ingredienser. (kan dog ikke huske om der er majs i)

Tjoh, jeg begynder jo mere og mere at overveje om hun vitterligt VAR i en voldsom fældeperiode. Det virker bare... voldsomt? Altså, så har jeg en hund der fælder 3-4 månedelige perioder 2 gange årligt :shock:

 

Robur? Jeg tjekker lige :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Robur:

Ingredienser: Kylling, majsmel, ris, majsspirer, animalsk fedt, Specialproduceret havre (SPC), kyllingebouillon, hørfrø, roefibre, fersk svensk elgkød, kartoffelprotein, natriumklorid, kaliumklorid, bryggerigær, Skaldyrshydrolysat (indeholder glucosamin), Broskhydrolysat (indeholder chondroitin), gær (ß 1,3 / 1,6 glucan).

 

Næringsindhold: Protein 22%, 16% fedt, kulhydrater (NFE) 45%, 3% træstof, mineraler (aske) 6% (1,2% calcium, fosfor 0,9%), 8% vand. Omsættelig energi 1548 kJ/100gr.

 

Rigtigt meget majs, hvilket stemmer dårligt overens med at hun jo altså har en lav stresstærskel - også selvom det er fint kontrolleret og jeg ikke er bekymret for det :hmm:

 

Fedt og protein indhold er meget lavt, i forhold til hvad jeg mener det bør være. Og hvad jeg har erfaring med at hun holder vægten oppe med.

 

Æv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger typisk 50-50 quinoa-ris i det hjemmelavede, så ja det har jeg :-D

 

Har ikke slavisk vejet det hjemmelavede, men vil tro vi har ligget på 800-1000 g dagligt. Hun vejer omkring 20 kg :hmm:

Du har helt ret i det med væskemængden, har jeg faktisk ikke overvejet. Det virker bare så voldsomt, jeg fodrer 2 gange dagligt og det var jo salatskåle jeg skulle bruge til servering :lol:

Noget andet med det hjemmelavede var jo, at afføringen aldrig var helt ok. Ikke tynd, men aldrig så hård som jeg ønskede det skulle være - uanset hvordan jeg fik sammensat ingredienserne.

 

Sheila på 27 kg skal have 900 gr hjemmelavet + lidt tørfoder som godbidder for at holde vægten, så synes ikke asta mængden er vild. Hun er jo yngre end sheila.

 

I starten var Sheilas mave heller ikke super, super. Men det er den nu. Hun har i lang tid fået halv tør, halv hjemmelavet og det har fungeret fint. Den sidste måned har hun så kun fået hjemmelavet og det er dælme ikke meget der kommer ud og de er da så faste at de ruller og knækker på midten:lol:

Men det tog mig en del forsøg at finde den opskrift der virkede;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Robur:

Ingredienser: Kylling, majsmel, ris, majsspirer, animalsk fedt, Specialproduceret havre (SPC), kyllingebouillon, hørfrø, roefibre, fersk svensk elgkød, kartoffelprotein, natriumklorid, kaliumklorid, bryggerigær, Skaldyrshydrolysat (indeholder glucosamin), Broskhydrolysat (indeholder chondroitin), gær (ß 1,3 / 1,6 glucan).

 

Næringsindhold: Protein 22%, 16% fedt, kulhydrater (NFE) 45%, 3% træstof, mineraler (aske) 6% (1,2% calcium, fosfor 0,9%), 8% vand. Omsættelig energi 1548 kJ/100gr.

 

Rigtigt meget majs, hvilket stemmer dårligt overens med at hun jo altså har en lav stresstærskel - også selvom det er fint kontrolleret og jeg ikke er bekymret for det :hmm:

 

Fedt og protein indhold er meget lavt, i forhold til hvad jeg mener det bør være. Og hvad jeg har erfaring med at hun holder vægten oppe med.

 

Æv :vedikke:

 

øv, men majs og stress er jo kun hvis hun er en hund der mangler tryptofan og er hun ikke det, så skulle det jo ikke påvirke hende i den retning? Jeg holdte mig også fra majs af den årsag bla, men kom så alligevel til at give dyret noget med majs i de sidste par mdr og ingen ændring overhovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, men majs og stress er jo kun hvis hun er en hund der mangler tryptofan og er hun ikke det, så skulle det jo ikke påvirke hende i den retning? Jeg holdte mig også fra majs af den årsag bla, men kom så alligevel til at give dyret noget med majs i de sidste par mdr og ingen ændring overhovedet...

Det er rigtigt... Jeg har bare indtrykket at det jo også påvirker den momentære håndtering af stressende situationer :hmm: og selve stresshåndteringen er jo virkeligt noget jeg har brug for - både i træning men også generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt... Jeg har bare indtrykket at det jo også påvirker den momentære håndtering af stressende situationer :hmm: og selve stresshåndteringen er jo virkeligt noget jeg har brug for - både i træning men også generelt.

:5up: Tænkte bare man jo heller ikke skal blive helt majs forskrækket uden grund. Hørte jo lige for nylig at hunde altså blev hyperaktive af ris... så deeet:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Tænkte bare man jo heller ikke skal blive helt majs forskrækket uden grund. Hørte jo lige for nylig at hunde altså blev hyperaktive af ris... så deeet:blink:

Nå er dét det sidste nye? :lol:

 

Der er ris i Acana, så jeg kan vende tilbage om en måneds tid og give feedback på dén.

*forestiller mig en Gator der løber rundt og rundt og rundt om sig selv*

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå er dét det sidste nye? :lol:

 

Der er ris i Acana, så jeg kan vende tilbage om en måneds tid og give feedback på dén.

*forestiller mig en Gator der løber rundt og rundt og rundt om sig selv*

 

Ja, gør endelig det. Vedkommende her var sikker på at den hund vi snakkede om var stresset pga ris i dens foder, helt sikker, indtil jeg pointerede at der ikke var nogen som helst kornprodukter i det han fik:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...