Hop til indhold

Frustrations tråd


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Min hund driver mig til vanvid, efterhånden tror jeg ikke på at der findes et foder som det kræ KAN fungere godt på :damn:

 

Råfodring: OK afføring/mave, skidt foderstand

Hjemmelavet: Skidt foderstand, OK/skidt afføring

Orijen: OK foderstand, skidt afføring/mave

Applaws: OK foderstand, skidt afføring/mave

Olivers maxx energy: OK foderstand, OK afføring, overdreven fældning

Wolfsblut: OK afføring, skidt foderstand, vil ikke spise det

 

Jeg er efterhånden blank, ved simpelthen ikke hvad jeg skal give hende for at hun fungerer.

Nu er maven gået totalt i stykker igen igen på Applaws og hun er tilbage på hjemmelavet/skånekost, men det er altså ikke lige det jeg havde forestillet mig dyret skulle leve af.

 

Ellers er hun jo sund og rask, har ikke orm eller allergi eller noget andet.

 

Ved ikke hvad jeg ville med tråden, andet end at klage min nød imens jeg sidder og tæsker igennem mærker der fører højenergi foder, i håb om at finde noget nyt som lever op til mine forventninger og som jeg kan bruge til hende - gerne i mange mange år frem i tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan du ikke tilsætte ekstra fedt til råfodring?

 

Lige midt bedste bud :genert:

Er prøvet, både dét og meget store mængder mad. For meget fedt gav dårlig mave, store mængder mad hjalp ikke på vægten :megaked: Hun har aldrig været så afpillet som i de perioder hvor hun blev råfodret - også med fede kødtyper og tilskud i form af diverse olier, fårefedt og jeg skal komme efter dig *suk*

Jeg tror desværre aldrig hun kommer til at fungere på råt, Gudrun og jeg talte om engang for længe siden at hun bruger for meget energi på at fordøje og dermed ikke kan optage nok - det tror jeg hun har ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, øv, "dumme" tøs da!

 

Ja, så har jeg desværre ikke rigtig nogen gode bud...

 

Hvad med en kombination af det, der giver god foderstand og dårlig mave med noget af det, der gav dårlig foderstand og god mave?

 

Måske lidt far fetched alligevel :???: Men tænkte, at det måske ville give en "næsten gylden middelvej"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver jeg hurtigt - har du overvejet at prøve noget med korn i? Det er jo ikke alle maver der duer til meget protein.

Har overvejet, men er jo ikke så meget for det :genert:

 

Altså, det er jo også noget pjat - for hvis hun ikke fungerer på noget som helst, så kan mine principper jo være noget så idealistiske men alligevel evigt ligegyldige. Men jeg har det bare ikke godt med det.

 

Og så har jeg trukket tingene i langdrag, fordi hun ikke lader sig påvirke af de her ting. Hun er altid glad, frisk, aktiv og træningsparat... selv i de perioder hvor hun er allermest afpillet eller dage hvor hun pøller blod fordi hendes tarme er så irriterende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, øv, "dumme" tøs da!

 

Ja, så har jeg desværre ikke rigtig nogen gode bud...

 

Hvad med en kombination af det, der giver god foderstand og dårlig mave med noget af det, der gav dårlig foderstand og god mave?

 

Måske lidt far fetched alligevel :???: Men tænkte, at det måske ville give en "næsten gylden middelvej"

Altså lige nu hælder jeg mest til at vende tilbage til Olivers. For det gav klart den mest stabile mave og en rigtigt god vægt. Men fældningen, åh gud det vil kræve 2 daglige støvsugninger igen og det ved jeg bare ikke om jeg magter :damn:

 

Jeg tror kombinering af ting vil slå hendes mave i stykker. Totalt sært i øvrigt, for når maven ellers er stabil, så kan hun slippe afsted med at æde ALT uden så meget som antydningen af blød afføring. Men på det forkerte "grund foder", skal hun næsten nøjes med at se på en frolic, så har vi blød afføring/diarré i dagevis (indimellem med blodig afføring som resultat), på trods af store mængder prokolin og skånekost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overvejet, men er jo ikke så meget for det :genert:

 

Altså, det er jo også noget pjat - for hvis hun ikke fungerer på noget som helst, så kan mine principper jo være noget så idealistiske men alligevel evigt ligegyldige. Men jeg har det bare ikke godt med det.

 

Og så har jeg trukket tingene i langdrag, fordi hun ikke lader sig påvirke af de her ting. Hun er altid glad, frisk, aktiv og træningsparat... selv i de perioder hvor hun er allermest afpillet eller dage hvor hun pøller blod fordi hendes tarme er så irriterende.

 

Hun dør ikke af korn, synes du skal prøve det - hellere det end blod i pøllerne?? Går ud fra at hun er blevet tjekket for diverse ting? Giardia og cambylobachtor o.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo forsøge med Acana? :hmm:

 

Der er ikke SÅ meget korn i :-D

 

Chicken meal, steamed oats, fresh free-run chicken, peas, brown rice, chicken fat

(preserved with mixed tocopherols and rosemary), fresh deboned salmon, chicken

liver, fresh whole eggs, sun-cured alfalfa, salmon oil, pumpkin, chicken cartilage

(natural source of glucosamine), red delicious apples, carrots, turnip greens,

cranberries, Saskatoon berries, organic sea vegetables (kelp, bladderwrack, dulse),

burdock root, marshmallow root, juniper berries, fenugreek, sweet fennel, angelica

root, sea buckthorn, chicory root, stinging nettle, red raspberry leaf, milk thistle,

peppermint leaf, marigold flowers, chamomile flowers, lactobacillus acidophilus,

enterococcus faecium + vitamins and minerals.

Vitamins (vit. A, vit. D3, vit. E, niacin, riboflavin, lysine, thiamine mononitrate, vit. B12,

pyridoxine, folic acid, biotin). Minerals (iron proteinate, zinc proteinate, manganese

proteinate, cobalt proteinate, copper proteinate).

 

Mener, at steamed oats er dampet havre - ellers har de ændret ingredienslisten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Acana, ja :5up: De har en med lam og æble (mener det var æble), det er en lyserød pakke, Motor har fået det i en uges tid fordi han havde irriteret mave. Det er ikke skånekost, men den mildeste udgave af Acana.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså lige nu hælder jeg mest til at vende tilbage til Olivers. For det gav klart den mest stabile mave og en rigtigt god vægt. Men fældningen, åh gud det vil kræve 2 daglige støvsugninger igen og det ved jeg bare ikke om jeg magter :damn:

 

Jeg tror kombinering af ting vil slå hendes mave i stykker. Totalt sært i øvrigt, for når maven ellers er stabil, så kan hun slippe afsted med at æde ALT uden så meget som antydningen af blød afføring. Men på det forkerte "grund foder", skal hun næsten nøjes med at se på en frolic, så har vi blød afføring/diarré i dagevis (indimellem med blodig afføring som resultat), på trods af store mængder prokolin og skånekost.

 

Jeg aner det virkelig heller ikke :vedikke: Det var bare en tanke.

 

To x støvsugning dagligt ville jeg i hvert fald aldrig kunne holde til :mrgreen: Det lyder helt ekstremt?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Acana, ja :5up: De har en med lam og æble (mener det var æble), det er en lyserød pakke, Motor har fået det i en uges tid fordi han havde irriteret mave. Det er ikke skånekost, men den mildeste udgave af Acana.

 

Havde oprindelig intentioner om at kopiere alle ingredienslisterne ind for ikke-BARF-udgaverne - desværre åbnede filerne bare FOR langsomt til mit hoved :genert:

 

But here goes - lamb and apple:

 

New Zealand lamb meal, steamed oats, peas, sunflower oil, de-boned New Zealand

lamb, red delicious apples, natural lamb flavor, flaxseed, alfalfa leaf, pumpkin, turnip

greens, cranberries, saskatoon berries, organic sea vegetables (kelp, bladderwrack,

dulse), burdock root, marshmallow root, juniper berries, fenugreek, sweet fennel,

angelica root, sea buckthorn, chicory root, stinging nettle, red raspberry leaf, milk

thistle, peppermint leaf, marigold flowers, chamomile flowers, Lactobacillus

acidophilus, Enterococcus faecium.

Vitamins (vit. A, vit. D3, vit. E, niacin, riboflavin, lysine, thiamine mononitrate, vit. B12,

pyridoxine, folic acid, biotin). Minerals (iron proteinate, zinc proteinate, manganese

proteinate, cobalt proteinate, copper proteinate).

 

Sport and agility (ih guder, den er lang tid om at åbne det! Grrr!):

Chicken meal, steamed oats, chicken fat (preserved with mixed tocopherols and

rosemary), peas, fresh free-run chicken, brown rice, fresh boneless salmon, fresh

whole eggs, chicken liver, salmon oil, sun-cured alfalfa, leaf pumpkin, chicken

cartilage (natural source of glucosamine), psyllium fiber, red delicious apples, carrots,

turnip greens, cranberries, Saskatoon berries, organic sea vegetables (kelp,

bladderwrack, dulse), burdock root, marshmallow root, juniper berries, fenugreek,

sweet fennel, angelica root, sea buckthorn, chicory root, stinging nettle, red raspberry

leaf, milk thistle, peppermint leaf, marigold flowers, chamomile flowers, Lactobacillus

acidophilus, Enterococcus faecium.

Vitamins (vit. A, vit. D3, vit. E, niacin, riboflavin, lysine, thiamine mononitrate, vit. B12,

pyridoxine, folic acid, biotin). Minerals (iron proteinate, zinc proteinate, manganese

proteinate, cobalt proteinate, copper proteinate).

 

33% protien

24% fedt (kom lige i tanke om, at det måske havde din interesse :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv haft en hund med samme problemer, som dig. Jeg fandt aldrig et foder, som kunne få ham til at tage på og han var hele livet for tynd.

 

Det vigtigste, er at din hund trives og har det godt. Gør hun det, vil jeg ikke være så bekymret.

Jamen hun har det som sagt super. Er frisk, glad og velfungerende, med masser af energi og alting. Det påvirker hende når maven er i udu, men kun imens hun skider :vedikke: Sidst den gik i stykker var lige efter en LP hvor vi vandt vores klasse. 20 minutter efter hun havde været inde og arbejde flot i 30 graders varme havde hun diarré med lidt blod i. Da hun havde skidt færdig, synes hun da lige at hun havde overskud til at karte rundt og lege med en flatter.

 

Jeg har bare en idé om at jeg ønsker mig en hund der ikke enten ligner et anorexi offer eller har diarré 2-3 gange om måneden. Vægtmæssigt tænker jeg særligt på udstillinger hvor vi i forvejen ikke ligefrem brillierer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner det virkelig heller ikke :vedikke: Det var bare en tanke.

 

To x støvsugning dagligt ville jeg i hvert fald aldrig kunne holde til :mrgreen: Det lyder helt ekstremt?!

Det VAR virkeligt også beond ekstremt! Man kunne hive kæmpe totter ud af hende, og bare hun satte sig og kløede sig lå der jo nærmest en Gatorhvalp tilbage på gulvet :lol:

 

Det sære var, at hendes pels var smuk. Skinnende og blank - som om hun hele tiden dannede nyt for at erstatte det gamle. Virkeligt sært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det VAR virkeligt også beond ekstremt! Man kunne hive kæmpe totter ud af hende, og bare hun satte sig og kløede sig lå der jo nærmest en Gatorhvalp tilbage på gulvet :lol:

 

Det sære var, at hendes pels var smuk. Skinnende og blank - som om hun hele tiden dannede nyt for at erstatte det gamle. Virkeligt sært.

 

Sært, ja, det må du nok sige! Synes altid sådan nogle hunde har den mest ru og grimme pels :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver bare lidt bange når folk skriver om blod i afføringen - er godt klar over, at hun ikke står og er ved at dø, men irriterede tarme kan simpelthen ikke være hverken rart eller sundt i længden.

 

Håber i finder et foder der virker. Motor var okay glad for den fesne lyserøde Acana, og det virkede rigtig fint på maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...