Hop til indhold

Liva har HD :(


Dorte
 Share

Recommended Posts

Darly ved Hasselager er dygtig. Jeg fretrækker Jakob fordi jeg oplever ham som lidt mere grundig og "hunde-minded", hvorimod Darly er meget lige på og hårdt agtig - hvis det giver mening :hmm:

 

 

Kender ikke ham Jakob men Darly er for mig et godt menneske for han fortæller hvis han kan gøre noget og han er et behagelig menneske, har været hos ham et par gange og ved at flere fra DcH Lemvig gerne kører over til ham når der er noget med deres hunde..:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 209
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her er lidt billeder af Ninja der svømmer...

 

Som du kan se, ligger hun meget roligt og lige i vandet, hvilket er vigtigt hvis det skal gavne hofterne ;-) (ryggen skal ligesom være synlig/fremme i vandoverfladen)

 

Har selv haft en HD-hund (Kimba), hendes hofter var dog så dårlige så der kun var en løsning :cry:

Men med hende forklarede kiropraktoren mig nemlig, hvor vigtigt det er, at hunden ligger rigtigt i vandet, og ikke svømmer opad - for det er nemlig ikke godt for hoftenerne, og slet ikke hvis disse/den i forvejen er dårlig.

 

Det kan også hjælpe at putte et korkbælte omkring bagparten hvis den ligger skråt i vandet! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også noget tilskud som hedder Atroflex og Flexivital - har dog ikke selv brugt det til mine hunde, men har hørt godt om det...

 

Det er det samme, arthroflex har skiftet navn til Flexvital:-D Det har vi brugt, men jeg synes ikke rigtig der var nogen ændring, så nu prøver vi (osse) Luposan'en..

 

Ellers kan jeg se, at de i "vores" fremtidige svømmehal også sælger noget til hunde (de har også en labrador kennel) med ledproblemer blandt andre ting. Bio Active mener jeg det hedder

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke ham Jakob men Darly er for mig et godt menneske for han fortæller hvis han kan gøre noget og han er et behagelig menneske, har været hos ham et par gange og ved at flere fra DcH Lemvig gerne kører over til ham når der er noget med deres hunde..:slem:

Jeg har også brugt Darly 2 gange, begge gange med stor succes - men det ændrer ikke på at jeg synes Jacob gør tingene mere på hundens præmisser :-)

 

I bund og grund er det et spørgsmål og temperament, det de gør er nøjagtigt det samme. De er uddannede samme sted :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte, du skal bestemt ikke miste modet, Liva kan sagtens leve et langt, godt liv til trods for HD. Det er godt, at det er blevet opdaget, så du kan tage dine forholdsregler.

Jeg har oplevet, at akupunktur kan gøre underværker - hvis det er noget du vil overveje.

 

Jeg har også selv tænkt akupunktur - og ved jo fra Lisbeth og Eddie, at Gudrun bruger akupunktur, så måske vi skulle overveje en tur derop, når jeg sådan lige får det hele på plads sådan rent mental og kan lægge en plan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også brugt Darly 2 gange, begge gange med stor succes - men det ændrer ikke på at jeg synes Jacob gør tingene mere på hundens præmisser :-)

 

I bund og grund er det et spørgsmål og temperament, det de gør er nøjagtigt det samme. De er uddannede samme sted :vedikke:

 

Er altså lidt uenig her mht. hundens præmisser :???:

 

Marianna Bendixen er nok noget ala Darly - det går tjept, hvor det hos Jakob går (temmelig :genert:) langsomt.

 

Jacki stresser helt vildt ved behandlinger af Jakob, men slet ikke ved behandlinger af Marianna - hvilke af de 2 type behandlinger foregår her på hundens præmisser :slem:

 

Behandlingsform og hunden temperament afgør tilsammen, om det er på hundens præmisser ikke behandlingsform alene - og hvordan og hvorledes ved man ikke før man har prøvet ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Er altså lidt uenig her mht. hundens præmisser :???:

 

Marianna Bendixen er nok noget ala Darly - det går tjept, hvor det hos Jakob går (temmelig :genert:) langsomt.

 

Jacki stresser helt vildt ved behandlinger af Jakob, men slet ikke ved behandlinger af Marianna - hvilke af de 2 type behandlinger foregår her på hundens præmisser :slem:

 

Behandlingsform og hunden temperament afgør tilsammen, om det er på hundens præmisser ikke behandlingsform alene - og hvordan og hvorledes ved man ikke før man har prøvet ....

Som sagt, det er et spørgsmål om temperament ;-)

 

Jeg vidste faktisk ikke at du også har været hos Darly :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også selv tænkt akupunktur - og ved jo fra Lisbeth og Eddie, at Gudrun bruger akupunktur, så måske vi skulle overveje en tur derop, når jeg sådan lige får det hele på plads sådan rent mental og kan lægge en plan.

Gudrun kan også noget kiropraktisk så vidt jeg husker, det er dog noget "blidere" end hvad man ser hos de nævnte kiropraktorer.

Uden at vide det, så tror jeg det baserer sig på noget andet sådan rent teoretisk. Men jeg er sikker på at hun kan fortælle dig om det, hvis du ringer og spørger :-) Behandlinger hos hende dækkes af forsikringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig virkelig ondt at høre :bighug:

 

Vi er jo også i gang med Hayly, og det mest frustrende synes jeg er alle de modstridende informationer, man nogle gange får hos dyrlæger, massør og trænere. Derfor er det hele tiden vigtigt, at du vurderer Liva - du kender hende bedre en andre.

 

Vi er begyndt på massage i tirsdags, og hun ville sige til, hvis der blev brug for kiropraktor, men indtil videre synes hun ikke, vi skulle starte med det. På tirsdag skal Hayly til træning i en water walker. Svømning skulle også være godt, men en water walker er meget effektiv, og de kan styre belastning bedre end ved svømning. Desuden fik jeg at vide, at for at det skal være effektivt ved gigt-patienter, så skal vandet helst være 24 grader eller mere (:vedikke: igen man får så mange informationer, så man må jo tro på det, man synes, lyder rigtigt - jeg tænker bare, at de måske er rigtig nok, eftersom mennesker med gigt, også bedst trives i opvarmet vand, når de skal motionere).

 

Hayly får Flexvital (flydende) + lakseoile pt som kosttilskud - har dog ikke mærket en effekt af det endnu!

 

Øv øv øv en masse I nu skal igennem:megaked:. Føler med jer:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden fik jeg at vide, at for at det skal være effektivt ved gigt-patienter, så skal vandet helst være 24 grader eller mere (:vedikke: igen man får så mange informationer, så man må jo tro på det, man synes, lyder rigtigt - jeg tænker bare, at de måske er rigtig nok, eftersom mennesker med gigt, også bedst trives i opvarmet vand, når de skal motionere).

 

Derfor har jeg også valgt en svømmehal med opvarmet vand:-D Her hos os koster 10 ture i waterwalk 2200 kr og 10 ture i svømmehal koster 850 kr.

 

Lidt af en pris-forskel:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor har jeg også valgt en svømmehal med opvarmet vand:-D Her hos os koster 10 ture i waterwalk 2200 kr og 10 ture i svømmehal koster 850 kr.

 

Lidt af en pris-forskel:???:

 

De svømmehaller jeg har lige i nærheden har max 19 grader vand - det er er droppet pt, og så må vi sætte vores lid til water walkeren:-D.

Har kun kunne finde en med 24 grader varmt vand, som ligger over 1 times kørsel fra os (water walkeren ligger 5 min kørsel:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

De svømmehaller jeg har lige i nærheden har max 19 grader vand - det er er droppet pt, og så må vi sætte vores lid til water walkeren:-D.

Har kun kunne finde en med 24 grader varmt vand, som ligger over 1 times kørsel fra os (water walkeren ligger 5 min kørsel:-D)

 

Hmm måske jeg skulle spørge dem, når de engang skriver tilbage, hvor mange grader deres vand er:hmm: Får ellers må vi jo spare endnu mere sammen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det en ny dag og Liva har fået oplevelsen i går ud af kroppen. Det er jo ikke just opmuntrende først at få beskeden og så resten af dagen, når man forsøger at fordøje den at kigge på sin hund, som bare ligger slapt hen. Helt forståeligt efter bedøvelsen og hiven og flåen i benene.

 

Efter en god nats søvn i vores nye seng (som kom i går midt i det hele), er hun igen fit for fight - det hjælper gevaldigt på mit humør :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det en ny dag og Liva har fået oplevelsen i går ud af kroppen. Det er jo ikke just opmuntrende først at få beskeden og så resten af dagen, når man forsøger at fordøje den at kigge på sin hund, som bare ligger slapt hen. Helt forståeligt efter bedøvelsen og hiven og flåen i benene.

 

Efter en god nats søvn i vores nye seng (som kom i går midt i det hele), er hun igen fit for fight - det hjælper gevaldigt på mit humør :-D

 

Det lyder godt, Dorte. Det er aldrig rart at se de små pus sove bedøvelsen ud, for de bliver nemlig helt fesne.

 

Mange tanker,

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...