Hop til indhold

Liva har HD :(


Dorte
 Share

Recommended Posts

Hun var meget fesen i går.

 

Lisbeth og manden var på besøg i går aftes - manglede muskelkraft til at bære de nye madrasser på af trappen og tøsen lignede jo en, der fik tæsk når de ville hilse på hende.

 

Men den nye seng er hun glad nok for - eller dvs de nye madrasser som ligger på gulvet. Jeg har gjort sengen HD-venlig og ikke sat benene på boxmadrasserne så nu bor vi på japansk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 209
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun var meget fesen i går.

 

Lisbeth og manden var på besøg i går aftes - manglede muskelkraft til at bære de nye madrasser på af trappen og tøsen lignede jo en, der fik tæsk når de ville hilse på hende.

 

Men den nye seng er hun glad nok for - eller dvs de nye madrasser som ligger på gulvet. Jeg har gjort sengen HD-venlig og ikke sat benene på boxmadrasserne så nu bor vi på japansk :mrgreen:

 

Super godt med sengen :5up: og tak for pizza i går. Og selvfølgelig godt at høre Liva-pigen er frisk igen. Hun var jo lidt ved siden af sig selv i går aftes. Men jeg kan jo aldrig lade være med at lige gå i hendes guffe-spand og finde noget godt til hende, hun forstår bare at sætte de der... "åh ha' ondt af mig - øjne" op. Smukke tøs.

Vi snakkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er jeg ked af at læse at Liva har fået konstateret HD, Dorte :ae: Knus og positive tanker jeres vej.

 

Håber på det bedste og krydser alt hvad krydses kan.

 

Ligesom flere skriver kender jeg også hunde som lever et godt og aktivt liv med D og E hofter.

 

Er helt enig med A9 og fl. når de skriver, at det er vigtigt at holde Liva i god form med veltrænede og stærke muskler, da de bla skal stabilisere omkring det svage led. Ligesom den slanke linie er ekstrem vigtig.

 

Det lyder godt at I skal opstarte svømning.

 

Flere og flere dyrlæger får tilknyttet en fys (typisk vet. sygepl. med efteruddannelse) Jeg har personligt aldrig benyttet en sådan, så kender ikke kompetanceniveau. Men tænker det kunne være godt at få lagt et træningsprogram ud fra hendes aktuelle fys. niveau (ved ikke om kiropraktorer gør i det også?)

 

Min gamle dejlige schæferknejt fik muskelatrofi i ballemusklerne og balanceproblemer i bagparten hans sidste leveår (sandsynligvis DM). Til førstnævnte lavede jeg et målrettet træningsprogram med svømning og bakketræning, hvilket virkelig gjorde en forskel.

 

Min første hund fik med succes Vital Animin mod HD, så det kan jeg bestemt også anbefale. Herudover ville jeg kigge nærmere på produkter med glucosamin, condrotin og msm. Hun fik desuden også lagt guld ind, hvilket også havde en positiv virkning.

 

Dejligt at læse at Liva er friskere igen - og fornemt med en HD-venlig seng :5up:

Redigeret af Sammy
knudret tekst
Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig virkelig ondt at høre :bighug:

 

Vi er jo også i gang med Hayly, og det mest frustrende synes jeg er alle de modstridende informationer, man nogle gange får hos dyrlæger, massør og trænere. Derfor er det hele tiden vigtigt, at du vurderer Liva - du kender hende bedre en andre.

 

Vi er begyndt på massage i tirsdags, og hun ville sige til, hvis der blev brug for kiropraktor, men indtil videre synes hun ikke, vi skulle starte med det. På tirsdag skal Hayly til træning i en water walker. Svømning skulle også være godt, men en water walker er meget effektiv, og de kan styre belastning bedre end ved svømning. Desuden fik jeg at vide, at for at det skal være effektivt ved gigt-patienter, så skal vandet helst være 24 grader eller mere (:vedikke: igen man får så mange informationer, så man må jo tro på det, man synes, lyder rigtigt - jeg tænker bare, at de måske er rigtig nok, eftersom mennesker med gigt, også bedst trives i opvarmet vand, når de skal motionere).

 

Hayly får Flexvital (flydende) + lakseoile pt som kosttilskud - har dog ikke mærket en effekt af det endnu!

 

Øv øv øv en masse I nu skal igennem:megaked:. Føler med jer:ae:

 

Derfor har jeg også valgt en svømmehal med opvarmet vand:-D Her hos os koster 10 ture i waterwalk 2200 kr og 10 ture i svømmehal koster 850 kr.

 

Lidt af en pris-forskel:???:

 

De svømmehaller jeg har lige i nærheden har max 19 grader vand - det er er droppet pt, og så må vi sætte vores lid til water walkeren:-D.

Har kun kunne finde en med 24 grader varmt vand, som ligger over 1 times kørsel fra os (water walkeren ligger 5 min kørsel:-D)

 

Jeg er i gang med at finde os en svømmehal. Karmdal i Varde er for kold (16-20 gr.) ellers surt for de har også massør og kiropraktor tilknyttet. Faurholt v/Ribe er 21-23 gr., så den kunne være en mulighed. Jeg har også skrevet til Doxx. De skriver nemlig ikke noget på deres hjemmeside om temperaturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i gang med at finde os en svømmehal. Karmdal i Varde er for kold (16-20 gr.) ellers surt for de har også massør og kiropraktor tilknyttet. Faurholt v/Ribe er 21-23 gr., så den kunne være en mulighed. Jeg har også skrevet til Doxx. De skriver nemlig ikke noget på deres hjemmeside om temperaturen.

 

Jeg har kun kunne finde en med 24 grader vand - saltvand, så her undgår man klor. Den ligger i Sunds:cry:, så er nok også lidt langt fra dig. Men de har også massage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den i Sunds er super god , det er den vi bruger og er virkelig godt tilfreds med at komme der og har gjort det on/ off i 1½ år nu ikke pga syg hund men bare for at de skal svømme andre steder end vesterhavet nogle gange og Bamse har også fået massage dernede.

Hun er vældig sød hende der har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun kunne finde en med 24 grader vand - saltvand, så her undgår man klor. Den ligger i Sunds:cry:, så er nok også lidt langt fra dig. Men de har også massage :-D

 

Den i Sunds er super god , det er den vi bruger og er virkelig godt tilfreds med at komme der og har gjort det on/ off i 1½ år nu ikke pga syg hund men bare for at de skal svømme andre steder end vesterhavet nogle gange og Bamse har også fået massage dernede.

Hun er vældig sød hende der har det.

 

Vi har små 100 km til Sunds, så det er måske liiige langt nok, hvis vi skal afsted en gang eller to om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i gang med at finde os en svømmehal. Karmdal i Varde er for kold (16-20 gr.) ellers surt for de har også massør og kiropraktor tilknyttet. Faurholt v/Ribe er 21-23 gr., så den kunne være en mulighed. Jeg har også skrevet til Doxx. De skriver nemlig ikke noget på deres hjemmeside om temperaturen.

 

Jeg spurgte lige min dyrlæge nu her, da vi var nede og blive vejet og hun siger også det med 24 grader.. Men den i Ribe kunne nok gå, det er jo stadig lunere end 16-20 grader..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har små 100 km til Sunds, så det er måske liiige langt nok, hvis vi skal afsted en gang eller to om ugen.

 

Bare til info:

 

Da jeg startede med at svømme med Jacki - fik jeg at vide, at jeg den første måned skulle svømme mindst 3 gange om ugen for at opbygge muskelmasse. Efter den første måned kunne jeg så skrue ned til min. 1 gang i ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun kunne finde en med 24 grader vand - saltvand, så her undgår man klor. Den ligger i Sunds:cry:, så er nok også lidt langt fra dig. Men de har også massage :-D

 

Jeg har nu hørt fra Doxx. Deres vand er 23 gr. - efter anbefaling fra en dyrlæge og Marianna Bendixen. Der renses med ultralyd.

 

Det ligger i Jordrup v/Kolding, ved ikke hvor langt der er fra dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu hørt fra Doxx. Deres vand er 23 gr. - efter anbefaling fra en dyrlæge og Marianna Bendixen. Der renses med ultralyd.

 

Det ligger i Jordrup v/Kolding, ved ikke hvor langt der er fra dig

 

Det lyder da ok:5up: Kolding er ikke så langt fra os - ca 40 min. kørsel. I morgen starter vi med water walker - vi skal afsted 2 gange i denne uge. Og de kan styre temperaturen helt op til 40 grader. Så vi starter med det, og så evt senere kan vi starte svømning, når hendes muskulatur er blevet mere veltrænet.

 

Skal I starte svømning der så? Og evt hvornår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da ok:5up: Kolding er ikke så langt fra os - ca 40 min. kørsel. I morgen starter vi med water walker - vi skal afsted 2 gange i denne uge. Og de kan styre temperaturen helt op til 40 grader. Så vi starter med det, og så evt senere kan vi starte svømning, når hendes muskulatur er blevet mere veltrænet.

 

Skal I starte svømning der så? Og evt hvornår?

 

Det regner jeg med.

 

Vi skal til dyrlæge igen på torsdag, hvor jeg lige skal høre om vi kan gå i gang med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tid til opdatering:

 

Vi har ved dyrlægen i går for den næste cartophen-indsprøjtning.

Liva er nu nede på 33,2 kg, så det går stille og roligt fremad mod de 31 kg.

Hun var ikke voldsomt begejstret for selve dyrlægen (ikke den samme som sidst), men da han fik fat i de gode guffer, tøede hun lidt op.

 

Vi har fået grønt lys til at starte op med svømning og massage, så det skal jeg have gang i nu.

 

Vi er nu startet op på Troxocil. Hun fik den første pille i morges og skal have den næste om 14 dage, derefter 1 gang om måneden.

 

Luposan'en kom (endelig) i går og blev serveret rørt ud i hendes olie. Det blev sådan lidt pasta-agtigt, men røg ned uden nogen problemer og skålen blev slikket godt og grundigt bagefter.

 

Alt-i-alt har hun taget rigtig godt imod alle mine tiltag. Mad (J/D) og tilskud spises med glæde. Det bliver spændende, hvad hun siger til massage og svømning.

 

Da jeg kom hjem fra arbejde i tirsdags, var hun i et gevaldigt humør - superglad og livlig. Det smertestillende er klart begyndt at virke. Jeg tror, at noget af det, som jeg havde troet var "modenhed og rolig" i stedet har været smerter :megaked:.

 

Vores gåture er indtil videre 20-30 minutter om morgenen og det samme om eftermiddagen. Jeg er begyndt at bruge flexlinen meget mere; hun har lidt frihed og jeg har lidt mere styr på hende (pludselige hop og så'n). I eftermiddag tror jeg, at vi tager ud i vores lille skov og går en rundtur.

 

Jeg havde mailet til min klikkertræner i sidste uge og fortalt de dårlige nyheder og skrevet, at vi nok ikke kom i sidste og denne uge. Hun har så lige ringet til mig - bare lige for at høre hvordan det gik og om det ikke var en god idé at stå efterårstræningen over. Men hun ville da godt lige se os og sige god bedring ved sidste træningsgang i næste uge. Jeg blev dælme rørt til tårer :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for opdateringen :5up:

 

godt tøsen tager den med ro...

 

Den med "min hund er voksen og moden nu" den hoppede vi desværre også på :ae: det skal du ikke bebrejde dig selv.

 

Jeg har bare så mange gange her den sidste uges tid kommet i tanke om flere små situationer, hvor hun højst sandsynligt har haft ondt :damn:, men jeg får ikke noget ud af at bebredje mig selv for det nu. Men jeg må tage det med videre og så lægge mærke til, om de opstår igen og så handle på dem på det tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare så mange gange her den sidste uges tid kommet i tanke om flere små situationer, hvor hun højst sandsynligt har haft ondt :damn:, men jeg får ikke noget ud af at bebredje mig selv for det nu. Men jeg må tage det med videre og så lægge mærke til, om de opstår igen og så handle på dem på det tidspunkt.

Nemlig, vi huskede også pludselig de småting.

 

Nu skal vi bare huske hvad det er, vi har jo ikke kendt vores hunde i smerter før nu, på den måde, så svært at vide deres reaktioner på ting.

 

Og tror ikke liva bære nag :blink:

 

cujo's er forresten begyndt at prutte lidt på det seneste og de lugter kraftigt af musling :shock::shock: så er du forberedt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig, vi huskede også pludselig de småting.

 

Nu skal vi bare huske hvad det er, vi har jo ikke kendt vores hunde i smerter før nu, på den måde, så svært at vide deres reaktioner på ting.

 

Og tror ikke liva bære nag :blink:

 

cujo's er forresten begyndt at prutte lidt på det seneste og de lugter kraftigt af musling :shock::shock: så er du forberedt :blink:

 

Nej - hun er jo Liva Lalleglad :banan:

 

Tak for advarslen :blink:

Hvor meget får Cujo. Jeg har læst mig frem til (på ubehjælpsom tysk), at hun skal have 1 måleske, men dobbelt her i starten

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for opdateringen! Dejligt at læse, at hun reagerer langsom på tiltagende:5up:.

 

God fornøjelse med svømningen og massagen! Hayly er blevet rigtig glad for massagen - om ikke andet er det en god oplevelse for hende:lol:.

 

Skal du give kosttilskud samtidigt med J/D??? Hayly er lige blevet startet på J/D i onsdags, og de frarådede mig (både min egen dyrlæge samt dyrehospitalet) at give kosttilskud i form af glucosamin og olie ved siden af, da foderet indeholder den rette balance, og hvis man giver ekstra tilskud, så piller man ved denne balance:vedikke: - men man får så mange forskellige info afhængig af hvem man snakker med, så du skal vælge at gøre, hvad du mener/føler er det rette:-D.

 

Glæder mig til at høre, hvad du synes om cartrophen-behandlingen???

 

:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - hun er jo Liva Lalleglad :banan:

 

Tak for advarslen :blink:

Hvor meget får Cujo. Jeg har læst mig frem til (på ubehjælpsom tysk), at hun skal have 1 måleske, men dobbelt her i starten

han får en hel i sin morgenmad og så har jeg blandet noget i hans frosne ben han for hverdag.

3-4 uger før vi fik det fyldte vi ham med nogle tyggeben/stick pedigree havde udviklet.

 

Ja de skal have dobbelt i starten, skal de også hvis det havde være flexvital.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...