Hop til indhold

Liva har HD :(


Dorte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 209
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Bakker

Må indrømme at jeg ikke har læst hele tråden, men kan forstå at du er anbefalet at bruge Hills J/d og har droppet det bl.a. på grund af vægtforøgelse. Er du klar over, at den findes i en version specielt tilrettet hunde med vægtproblemer? Min egen hund har OC (dysplasi i skulderen) og har nu fået j/d i slankeversioen i 3 år. Det har hjulpet gevaldigt på hende, og jeg er helt fri for, at give hende smertestillende. Må indrømme at jeg personligt er ret ligeglad med, hvad korn der er i, hvis det kan holde min hund sund, rimeligt smertefri og blank i pelsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme at jeg ikke har læst hele tråden, men kan forstå at du er anbefalet at bruge Hills J/d og har droppet det bl.a. på grund af vægtforøgelse. Er du klar over, at den findes i en version specielt tilrettet hunde med vægtproblemer? Min egen hund har OC (dysplasi i skulderen) og har nu fået j/d i slankeversioen i 3 år. Det har hjulpet gevaldigt på hende, og jeg er helt fri for, at give hende smertestillende. Må indrømme at jeg personligt er ret ligeglad med, hvad korn der er i, hvis det kan holde min hund sund, rimeligt smertefri og blank i pelsen...

 

Det var reduced calories hun fik.

 

Men det var nu ikke kun p.g.a. vægtøgning jeg droppede det. Hun sked som jeg ved ikke hvad.

 

Jeg foretrækker at give et godt foder og så tilskud af glucosamin ved siden af. Så kan jeg justere på begge dele, som jeg finder det nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var reduced calories hun fik.

 

Men det var nu ikke kun p.g.a. vægtøgning jeg droppede det. Hun sked som jeg ved ikke hvad.

 

Jeg foretrækker at give et godt foder og så tilskud af glucosamin ved siden af. Så kan jeg justere på begge dele, som jeg finder det nødvendigt.

 

Luna var også ved at skide sig halvt ihjel på j/d.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hejsa.

Jeg, har først set denne tråd nu, og jeg har ikke læst alle indlæg gennem endnu, men jeg har selv haft en hund med HD....

 

Det, var en sort Labrador, King, og han blev kun 8 år, desværre..

 

Det, hele startede med, at han begyndte at halte en smule, og jeg troede ikke det var noget, så jeg gjorde ikke noget, men det blev så småt værre, og han begyndte at gå underligt, og virke til at have smerter.....så måtte jeg finde ud af, hvad det var.

King, blev røntgenfotograferet, og jeg fik den kedelige besked i telefonen, at det var HD, og det var MEGET fremskredent, desværre.

Han, begyndte også på Metacam, det virkede godt på smerterne, men benet blev dog stadig meget, meget værre, og han begyndte at tisse ned af sig selv, ikke kunne rejse sig uden at han peb, osv.

Det, gjorde såå ondt på mig at se ham sådan, mit lille barn, med de smerter, hjælpeløs....

 

Jeg, tog så den meget sørgelige beslutning, at han skulle have fred, og slippe for smerterne og ubehaget, så jeg bestilte tid hos dyrlægen.....han sagde også, at det var det bedste jeg kunne gøre, da de ikke kunne hjælpe ham mere, det var alt for fremskredent, og det ville kun blive værre, så det bedste jeg kunne gøre, var at få ham aflivet...

 

Det, foregik stille og roligt, jeg sad hos ham da han blev bedøvet, og fik den sidste sprøjte.... han mærkede ingenting, heldigvis, men hold op, hvor gjorde det ondt, og jeg er glad for, at min mor var med, og at hun var der for mig, for det havde jeg ikke kunne klare, alene.

 

Men, i dag, er jeg glad for at jeg gjorde det for King, da det ikke var et værdigt liv, for ham.

 

Da, han begyndte på Metacam, gik der kun 8 dage, til det blev såå slemt, og dyrlægen sagde også, at han havde sjældent, set det så slemt...

 

Alt det her ligger tilbage fra 2006, men det er noget, som jeg ALDRIG glemmer, vil for evigt sørge over King....

 

R.I.P min dejlige King, jeg elsker dig min skat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

Jeg, har først set denne tråd nu, og jeg har ikke læst alle indlæg gennem endnu, men jeg har selv haft en hund med HD....

 

Det, var en sort Labrador, King, og han blev kun 8 år, desværre..

 

Det, hele startede med, at han begyndte at halte en smule, og jeg troede ikke det var noget, så jeg gjorde ikke noget, men det blev så småt værre, og han begyndte at gå underligt, og virke til at have smerter.....så måtte jeg finde ud af, hvad det var.

King, blev røntgenfotograferet, og jeg fik den kedelige besked i telefonen, at det var HD, og det var MEGET fremskredent, desværre.

Han, begyndte også på Metacam, det virkede godt på smerterne, men benet blev dog stadig meget, meget værre, og han begyndte at tisse ned af sig selv, ikke kunne rejse sig uden at han peb, osv.

Det, gjorde såå ondt på mig at se ham sådan, mit lille barn, med de smerter, hjælpeløs....

 

Jeg, tog så den meget sørgelige beslutning, at han skulle have fred, og slippe for smerterne og ubehaget, så jeg bestilte tid hos dyrlægen.....han sagde også, at det var det bedste jeg kunne gøre, da de ikke kunne hjælpe ham mere, det var alt for fremskredent, og det ville kun blive værre, så det bedste jeg kunne gøre, var at få ham aflivet...

 

Det, foregik stille og roligt, jeg sad hos ham da han blev bedøvet, og fik den sidste sprøjte.... han mærkede ingenting, heldigvis, men hold op, hvor gjorde det ondt, og jeg er glad for, at min mor var med, og at hun var der for mig, for det havde jeg ikke kunne klare, alene.

 

Men, i dag, er jeg glad for at jeg gjorde det for King, da det ikke var et værdigt liv, for ham.

 

Da, han begyndte på Metacam, gik der kun 8 dage, til det blev såå slemt, og dyrlægen sagde også, at han havde sjældent, set det så slemt...

 

Alt det her ligger tilbage fra 2006, men det er noget, som jeg ALDRIG glemmer, vil for evigt sørge over King....

 

R.I.P min dejlige King, jeg elsker dig min skat...

 

Du burde virkelig læse tråden inden du skrev dette.. Liva har det fint pt.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
men jeg har jo længe gået og haft et godt øje til rally. Måske skulle vi give det en chance, når vi lige er ovre den første måneds tid.

 

Sad lige og læste den her tråd igennem og faldt over den her bemærkning.

 

Tænk engang her 2 år efter går vi i ekspert-klasse, har været til DCH's DM sidste år og ligger lunt med i svinget i år.

 

Liva har ingen symptomer i dag. Hun får glucosamin fra Vital-Horse og æblecidereddike. Det eneste, der er gået lidt i ged, er hendes vægt. Hun er ikke fed, men der skal 5+ kilo af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er SÅ dejligt med sådan nogle positive opdateringer :5up: Vi går også til Rally, men er ikke nået så langt. Det er så en helt anden historie hehe, noget med en hund der synes ALT skal snuses til :mrgreen: og som tilmed er ved at blive døv :megaked:

Den anden er allerede små døv og gider IKKE arbejde uden at få noget for det :blink:

Men vi bruger det som hygge og hundene synes det er fedt at komme ud til de andre hunde og de får masser af opmærksomhed under træningen, så er de glade, så er vi glade :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...

Kom i tanke om den her tråd i går aftes.

 

Opdateringen er, at her 6 år efter den grumme besked har Liva det fint. Hun blev 8 år i maj.

Hun er champion i rally og har deltaget i 4x DCH DM og er på vej til det femte. P.t. ligger hun som nr. 4 på landslisten i DCH.

 

Vi er også kommet i gang med DCH-programmet igen og fik i går den 1. oprykning til A-klassen.

 

Rent fodermæssigt spiser hun lidt af hvert. Hun vinder indimellem en sæk foder og så får hun den. Ved siden af får hun tilskud fra Natures Best.

Vægten sagde 28,8 kilo i sidste uge - det er meget bedre end de 33 kilo, som den stod på tilbage i 2010.

 

Behøver jeg sige, at jeg er lykkelig over, at min dejlige hund stadig er her - og i fuld vigør

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...