Hop til indhold

Hjælp! Har hun mistet træningslysten? Eller hvad er der med hende?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Jeg aner ikke hvad der går af min lille hundetøs for tiden! :megaked:

 

Ville ud i haven for at træne med hende i dag. Havde lige kogt hjerte og skåret det ud, hun havde siddet og pivet over det hele tiden mens jeg skar det ud.

 

Vi kommer ud på græsset og hun NÆGTER at lave noget! Hun vil bare ikke gå slalom mellem mine ben, holder hånden på den anden side af benet med hjerte i hånden, hun nægter! :confused:

 

Har en skål med hjerte-stykker stående på græsset.

 

Jeg vil så lige kigge på den anden side af garagen om græsset er kortere der, for det kunne være det, så jeg vender ryggen til hende i 2 sek. Da jeg så vender mig stå hun med hoevdet begravet i skålen :evil: Og hun VED at det er fyfy at tage direkte fra godbidstasken eller godbidder der står fremme, havde endda lige sagt til hende at hun ikke måtte! Hun har heller aldrig taget selv, andet end en eller to gange hvor der var en kæmpe labber på vej mod hendes guffer.

 

Så jeg farer hen og skælder hende ud, eller jeg siger "Hvad var det?" Højt og hårdt :oops:

 

Jeg slutter så af med lidt succes i et bukke, og vi går ind, for jeg magter ikke at kæmpe med hende om at gå på græsset.

 

Her til aften vil jeg så lige prøve igen, bare inde i stuen, hvor der aldrig har været noget med hende.

 

Tager hjertet med ind, og et stykke i hånden, og vil så gøre klar til at øve vores dogdancing. Hun laver da lidt, men stopper hele tiden op og kigger på skålen (som nu står på bordet), nogen ting nægter hun helt. Så jeg fjerner de (åbenbart?) for lækre godbidder og henter i stedet noget tørret and, som hun normalt eeeeelsker.

 

Nu nægter hun endnu mere! :evil::evil::evil: Vil ikke engang rejse sig op fra sitten :evil:

 

Jeg er SÅ frustreret lige nu! Og samtidig sk*de bange for at det måske er sygdom, for hun ligger hele tiden, og gider ikke rigtig at gå tur eller spæne afsted når hun er fri på turene. Samtidig synes jeg at hun går mærkeligt, ja selv min veninde som intet forstand har på hende sagde "Det er som om at hun ikke rigtig kan bruge hofterne" :megaked: Bare det at jeg satte mig på stolen gjorde at hun lagde sig på gulvet, og blev liggende :cry:

 

Ved ikke om jeg har placeret indlægget det rigtige sted :oops: Men jeg havde bare lige brug for at skrive det :genert:

 

Håber at der er noget der har indput eller kan hjælpe mig lidt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det lyder da ikke rart :cry:

 

Mit bedste råd vil helt klart være at du får hende tjekket grundigt igennem hos dyrlægen, især når du selv er inde på at hun ikke "virker rigtig" :ae:

 

Kunne jeg også rigtig godt tænke mig, men min far synes bare ikke at det er nødvendigt "for hun har det jo godt nok" :cry: Så overvejer meget kraftigt at gøre det selv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne jeg også rigtig godt tænke mig, men min far synes bare ikke at det er nødvendigt "for hun har det jo godt nok" :cry: Så overvejer meget kraftigt at gøre det selv :engel:

 

Jeg ville nok insistere og se om du ikke kan få din far til at indse, at når hun ikke er som hun plejer, så er det højst sandsynligvis fordi hun ikke har det godt :???:

 

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men alderen kan godt have en indflydelse på blandt andet hendes arbejdslyst, hvis hun går i gennem en kønsmodningsfase i øjeblikket, men jeg syntes bare at det du beskriver, lyder lidt for voldsomt til at at det virker helt sandsynligt at det bare er en modningsfase, så jeg vil helt klart holde på dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok insistere og se om du ikke kan få din far til at indse, at når hun ikke er som hun plejer, så er det højst sandsynligvis fordi hun ikke har det godt :???:

 

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men alderen kan godt have en indflydelse på blandt andet hendes arbejdslyst, hvis hun går i gennem en kønsmodningsfase i øjeblikket, men jeg syntes bare at det du beskriver, lyder lidt for voldsomt til at at det virker helt sandsynligt at det bare er en modningsfase, så jeg vil helt klart holde på dyrlægen.

 

Hun bliver tre til november.

 

Når jeg tænker over det, er hun heller ikke glad for at stå på bagbenene mere :megaked:

 

Må få ham overtalt..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har jo lige været igennem noget af det samme.. Hendes immunforsvar var helt nede pga en falsk drægtighed der var på vej over i en livmoderbetændelse, men aldrig blev det.

 

Hun var træt og ugidelig meget af tiden, appetitten var ikke særlig god og i det hele taget svingede hendes humør en del.

 

Hun er så lige blevet steriliseret og forinden nåede hun også at blive frisk igen, så nu har jeg min turbohund tilbage, der oven i købet gad at gå rally i regnvejr:shock::mrgreen:

 

I kunne overveje en blodprøve for at se om der var noget betændelse noget sted. drikker hun mere end normalt?

 

Hvordan med falsk drægtighed? Hvornår var hun i løbetid sidst?

 

Det kan selvfølgelig også være noget med hendes bevæge apperat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bliver tre til november.

 

Når jeg tænker over det, er hun heller ikke glad for at stå på bagbenene mere :megaked:

 

Må få ham overtalt..!

 

Ok, taget i betragtning af at hun er en mindre hund, virker modningsfase-teorien, ikke rigtig gangbar syntes jeg -men jeg troede nu heller ikke rigtig på den i forvejen :???:

 

Så ja, du må se at få overtalt din far så hurtigt som muligt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har jo lige været igennem noget af det samme.. Hendes immunforsvar var helt nede pga en falsk drægtighed der var på vej over i en livmoderbetændelse, men aldrig blev det.

 

Hun var træt og ugidelig meget af tiden, appetitten var ikke særlig god og i det hele taget svingede hendes humør en del.

 

Hun er så lige blevet steriliseret og forinden nåede hun også at blive frisk igen, så nu har jeg min turbohund tilbage, der oven i købet gad at gå rally i regnvejr:shock::mrgreen:

 

I kunne overveje en blodprøve for at se om der var noget betændelse noget sted. drikker hun mere end normalt?

 

Hvordan med falsk drægtighed? Hvornår var hun i løbetid sidst?

 

Det kan selvfølgelig også være noget med hendes bevæge apperat?

 

Hun kom i løbetid omkring d. 30 juli. Hun har aldrig været falsk drægtig. Synes ikke at hun drikker mere end hun plejer, det er hvertfald ikke noget jeg har lagt mærke til :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige haft ringet og snakket med hende der tog telefonen :engel:

 

Havde skrevet ned så jeg kunne huske hvad jeg havde lagt mærke til, og hun synes at det godt kunne lyde som om der var noget med hofterne.

 

Så nu har vi fået en tid til torsdag kl 9.30, og hun må ikke have spist siden kl 22 aftenen før. :cry:

 

Hold da helt op hvor er jeg bare nervøs! :megaked: Kan bare ikke klare at tænke på hvad hun kan fejle :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige haft ringet og snakket med hende der tog telefonen :engel:

 

Havde skrevet ned så jeg kunne huske hvad jeg havde lagt mærke til, og hun synes at det godt kunne lyde som om der var noget med hofterne.

 

Så nu har vi fået en tid til torsdag kl 9.30, og hun må ikke have spist siden kl 22 aftenen før. :cry:

 

Hold da helt op hvor er jeg bare nervøs! :megaked: Kan bare ikke klare at tænke på hvad hun kan fejle :megaked:

 

Godt du fik snakket med dem og aftalt en tid. Er din far med på det?

 

Hvis dyrlægen ikke finder noget, synes jeg, at I skal tage hende forbi en kiropraktor. De kan tit finde noget, som dyrlægen ikke kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du fik snakket med dem og aftalt en tid. Er din far med på det?

 

Hvis dyrlægen ikke finder noget, synes jeg, at I skal tage hende forbi en kiropraktor. De kan tit finde noget, som dyrlægen ikke kan.

 

 

Han synes stadig at det er ligegyldigt, og at hun har det fint :evil:

 

Men det har hun bare ikke :megaked:

 

Hvad kigger kiropraktore efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg kommet hjem fra skole, og dyrlæge.

 

hun blev undersøgt rigtig grundigt, og han kunne ikke finde noget med hendes hofter, heldigvis, de var fine og raske. :banan:

 

Hun fik så ikke taget røgtenbilleder.

 

Men foreslog at hun blev scannet for livmoderbetændelse, da det kunne være det der gjorde at hun var sløv.

 

Og hun havde livmoderbetændelse :megaked:

 

Han scannede sådan lidt rundt, og synes at der var noget med hendes nyrer også, og tog billeder af dem :shock:

 

han foreslog så at tage en blodprøve for at se nyrertallene, og kunne se om der var noget med de andre organer, men det var heldigvis fint det hele :klap:

 

Nu er der bestilt tid til sterelisition på mandag :cry:

 

 

han sgade at det ville komme til at koste omkring 9.000 ialt, med undersøgelserne i dag, og operationen på mandag :skraek:

 

Tror min far har fortrudt rigtig meget at han ikke fik tegnet den sygeforsikring lidt hurtigere! :stupid:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror min far har fortrudt rigtig meget at han ikke fik tegnet den sygeforsikring lidt hurtigere! :stupid:

 

Åh, ja - den er der vist flere der har fortrudt....

 

Godt I fandt frem til hvad der var problemet. Og godt du holdt på nødvendigheden af en tur til dyrlægen.

 

God bedring med hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...