Hop til indhold

Min lille hanhund humper ben!


Rams
 Share

Recommended Posts

Hej folkens!

 

Jeg har oplevet et par gange i løbet af den sidste uge, at min lille hanhund på 8 mdr. er begyndt at 'humpe' ben på henholdsvis en veninde og min fars kone.

 

Hvad er jeres teorier om, hvorfor han gør det? Og vigtigst.. Hvordan får jeg ham til at stoppe!!??? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke umiddelbart at det er stress når han gør det. I lørdags gjorde han det, da jeg og to veninder sad stille og roligt ved et bord og forberedte bacheloropgave. Pludselig blev han bare meget glad for min venindes ben. :stupid:

 

Jeg tror også det lidt er hans kønsmodning, som gør ham skør..

 

Kan du, som nævnte at der er nogle tråde herinde om det, fortælle hvilke, det er som omhandler emnet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra din hund er teenager og har hormonernes rasen i kroppen. Men det at humpe ben er såvidt jeg ved et tegn på dominans.

Jeg ville få ham til at lade være evt. via aktivering eller gå en god lang tur lige inden læsegruppen starter.

(Jeg hører til dem, der ikke har noget imod at sige et bestemt nej til min hund).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Hos min dyrlæge har jeg fået at vide at humpen ikke handler om noget seksuelt overhovedet. Vi forstår det bare sådan fordi "bevægelserne" får os til at tænke i disse baner.

 

Det er mere sådan en "går den, så går den"-attitude og det passer jo også meget godt med at det starter, når hunden nærmer sig teen age-alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra din hund er teenager og har hormonernes rasen i kroppen. Men det at humpe ben er såvidt jeg ved et tegn på dominans.

Jeg ville få ham til at lade være evt. via aktivering eller gå en god lang tur lige inden læsegruppen starter.

(Jeg hører til dem, der ikke har noget imod at sige et bestemt nej til min hund).

tvivler meget på det har noget med domians at gøre. Det er en hvalp på 8 mrd. der "humper" et ben... ikke en hund der vil bestemme i en hundefolk (hvilket nok ville være andre tegn end et humpen)

Jeg tror ikke jeg kender nogle der IKKE har lært sin hund betydningen af nej, det er mere hvordan man gør det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra din hund er teenager og har hormonernes rasen i kroppen. Men det at humpe ben er såvidt jeg ved et tegn på dominans.

Jeg ville få ham til at lade være evt. via aktivering eller gå en god lang tur lige inden læsegruppen starter.

(Jeg hører til dem, der ikke har noget imod at sige et bestemt nej til min hund).

 

 

Jeg har selv hørt, at dominans er en forældet forståelse af det at hunden 'humper'.

Jeg havde lige gået en lang tur inden vi de kom, men hvis jeg går for kort tid før, er han så helt overgearet, når der kommer mennesker.. Og så fik han et grisehudsben, som han kunne blive aktiveret med mens jeg holdt møde med min bachelorgruppe.

 

 

Det, som gik galt igår, da min fars kone 'blev humpet', tror jeg var lidt stress-relateret. Vi var nemlig først lige kommet hjem fra en lang gåtur, som gør ham lidt overgearet, da familien kom på besøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det, som gik galt igår, da min fars kone 'blev humpet', tror jeg var lidt stress-relateret. Vi var nemlig først lige kommet hjem fra en lang gåtur, som gør ham lidt overgearet, da familien kom på besøg.

uden at kende meget til jeres hund og hverdag, kan det lyde som han var/er overtræt / overaktiveret, han har simpelthen ikke kunne finde ro.

 

Men godt du selv kan se det, det kan jo bare være små ting i forhold til gæster der skal ændres.

ELLER det bare er et tilfælde, men i stadigvæk skal være opmærksom på hans signaler.

Et godt ben som du nævner eller andet han kan tygge for at få afløb er en god ide.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

uden at kende meget til jeres hund og hverdag, kan det lyde som han var/er overtræt / overaktiveret, han har simpelthen ikke kunne finde ro.

 

Men godt du selv kan se det, det kan jo bare være små ting i forhold til gæster der skal ændres.

ELLER det bare er et tilfælde, men i stadigvæk skal være opmærksom på hans signaler.

Et godt ben som du nævner eller andet han kan tygge for at få afløb er en god ide.:5up:

 

Det er bare tilfælde, tror jeg. For det var bare hans almindelige weekend-morgengåtur på 30 min. Som han havde fået om lørdagen og han var nået at falde ned, inden min bachelorgruppe var kommet.

 

Igår var det hans almindelige eftermiddagsgåtur, han fik. Men jeg fik gæster i anledningen af min fødselsdag og de kom i lidt god tid.

Men jeg ved godt, at han skal have mulighed for at falde til ro efter gåturen, inden der sker noget nyt. Så igår var det lidt min egen skyld.

 

Han får bare 2 mindre gåture morgen og aften. Og en lang gåtur på ca 3 kvarter om eftermiddagen. Med inkluderede løbeture om morgenen og eftermiddagen, for ellers får han ikke brændt så meget energi af.

Og så får han lidt af sit foder i en aktivitetsbold, samt lidt træning af øvelser 15 min om dagen.

Godt nok er han en selskabshund, men han er en unghund og har enormt meget energi og begynder at gø en masse om aftenen, hvis han ikke er blevet stimuleret nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...