Hop til indhold

Hvilken race?


Gæst Tanja_Simba
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanja_Simba

Hej alle

 

Jeg og min kæreste har lige købt en lille hvalp som skulle være 75% chihuahua og 25 % york terrier, men vi er meget i tvivl om han er de 2 racer? han ligner mest en pomaranian men vi er ikke sikre, hvad er jeres mening??

 

Tak på forhånd

 

Tanja

Link til indlæg
Del på andre sites

det tror jeg personligt bliver meget svært at afgøre... Når det er sagt, synes jeg nu egentlig ikke han ligner en pomeranier specielt meget.... måske lidt nemmere når vapsen bliver voksen...

 

men her er hvalpebilleder af chi, yorkie og poms...

 

[ATTACH]32730[/ATTACH]

 

[ATTACH]32731[/ATTACH]

 

[ATTACH]32732[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

hmm, jeg synes godt den kunne ligne en chi-york blanding.. den har ansigtet til chi, og øjnene.. og så den en lille smule fluffye pels fra yorken..

men det er svært at sige.. er ikke altid lige let at gennemskue hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba
det tror jeg personligt bliver meget svært at afgøre... Når det er sagt, synes jeg nu egentlig ikke han ligner en pomeranier specielt meget.... måske lidt nemmere når vapsen bliver voksen...

 

men her er hvalpebilleder af chi, yorkie og poms...

 

[ATTACH]32730[/ATTACH]

 

[ATTACH]32731[/ATTACH]

 

[ATTACH]32732[/ATTACH]

 

Mange tak for svaret :)

Vi Undre os bare da dyrelægen sagde at han nok ikke var så meget chihuahua som han skulle være, og der er mange forskellige meninger omkring hvad han er hehe så vi ville bare høre nogle flere meninger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba
hmm, jeg synes godt den kunne ligne en chi-york blanding.. den har ansigtet til chi, og øjnene.. og så den en lille smule fluffye pels fra yorken..

men det er svært at sige.. er ikke altid lige let at gennemskue hvalpe.

 

Mange tak for svaret :)

Ja sys os selv han ligner lidt men stadig sys jeg ikke helt hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba

Okay jamen så er han nok hvad der er blevet fortalt os fra start :)

Vi var bare meget i tvilv og hende vi købte ham af var lidt kuk kuk i hoved, og vi fik intet papir på ham, (har så fået hans sundhedsbog af lægen) men sådan kan det gå når det er første gang man køber hund hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor den dog yndig.... :lun:

 

her er et af min lille Jill, på fotoet er hun ca.6 mdr. og hun skulle være ½ chi.

Jeg syntes godt jeres kunne være blandet af de to racer du har fået oplyst for der kunne jo være tale om en langhåret chi.

 

[ATTACH]32808[/ATTACH]

 

Jill.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg og min kæreste har lige købt en lille hvalp som skulle være 75% chihuahua og 25 % york terrier,

Ørerne er terrier-ører og resten er bedårende tøjbamse. Det bliver sikkert nemmere af afgøre, når han bliver lidt ældre. Hvalpe kan skifte udseende, så det er forbløffende.

 

Da vores første airedale var 3 måneder, mødte vi en vrissen, ældre dame, der pegede på ham med sin stok, mens hun forhørte os om, hvilken race det dog var....hvis der da overhovedet var tale om en RACE.

 

Da jeg stolt berettede, at det skam var en airedale terrier, kiggede hun fornemt på mig og sagde: "Jaaar, sådan ser de i hvert fald ikke ud på udstillinger!", hvorefter hun uden videre vendte sig og gik sin vej.

 

Da vi havde grinet færdig, kunne vi i grunden godt se, at vores hvalp mest lignede en pjusket udgave af en slags rottweiler....med bjørnebande-briller.

 

Så fortvivl ikke....tingene kan hurtigt ændre sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også nok du kan regne med, at blandingen er som sælger siger, selv om hun virkede lidt "kuk":lol:.

 

Det eneste jeg lige tænkte ved første øjekast var, at den virker stor hvalpen i forhold til hvor små racer både chi og york begge er. Men igen det er så svært at se på et billed..

 

Hvad vejer han?? Jeg har lige nu 4 chihuahua/ pekingeser blandings hvalpe herhjemme lige nu og de er 4 uger gamle. De er jo nok noget lignende samme størrelse som den blanding du har købt..:blink:

 

Han er bare så skøn, så ligegodt hvordan han er "sat sammen", så er han jo bare rigtig dejlig. Nyd hvalpetiden, det går bare så stærkt med, at blive stor..:blink:

 

Tillykke med ham.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba
Ørerne er terrier-ører og resten er bedårende tøjbamse. Det bliver sikkert nemmere af afgøre, når han bliver lidt ældre. Hvalpe kan skifte udseende, så det er forbløffende.

 

Da vores første airedale var 3 måneder, mødte vi en vrissen, ældre dame, der pegede på ham med sin stok, mens hun forhørte os om, hvilken race det dog var....hvis der da overhovedet var tale om en RACE.

 

Da jeg stolt berettede, at det skam var en airedale terrier, kiggede hun fornemt på mig og sagde: "Jaaar, sådan ser de i hvert fald ikke ud på udstillinger!", hvorefter hun uden videre vendte sig og gik sin vej.

 

Da vi havde grinet færdig, kunne vi i grunden godt se, at vores hvalp mest lignede en pjusket udgave af en slags rottweiler....med bjørnebande-briller.

 

Så fortvivl ikke....tingene kan hurtigt ændre sig.

 

Okay hehe ja nogle gamle damer er da også noget for sig selv..

 

tak for svaret :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba
Jeg tror også nok du kan regne med, at blandingen er som sælger siger, selv om hun virkede lidt "kuk":lol:.

 

Det eneste jeg lige tænkte ved første øjekast var, at den virker stor hvalpen i forhold til hvor små racer både chi og york begge er. Men igen det er så svært at se på et billed..

 

Hvad vejer han?? Jeg har lige nu 4 chihuahua/ pekingeser blandings hvalpe herhjemme lige nu og de er 4 uger gamle. De er jo nok noget lignende samme størrelse som den blanding du har købt..:blink:

 

Han er bare så skøn, så ligegodt hvordan han er "sat sammen", så er han jo bare rigtig dejlig. Nyd hvalpetiden, det går bare så stærkt med, at blive stor..:blink:

 

 

 

 

 

Tillykke med ham.:vinken:

 

 

Jamen han vejer kun 1500 gram så det er ikke så meget og han er 11 uger på onsdag.

Og ja han er en rigtig dejlig og smart hvalp må jeg sige :D er super gald for ham :) og nyder hvert sekund med ham :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han vejer kun 1500 gram så det er ikke så meget og han er 11 uger på onsdag.

Og ja han er en rigtig dejlig og smart hvalp må jeg sige :D er super gald for ham :) og nyder hvert sekund med ham :)

 

Ok, så er det bestemt billedet der snyder, for det er ikke meget han vejer, mine på 4 uger svinger mellem 600 og 800 gr, så det passer nok meget godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Jeg og min kæreste har lige købt en lille hvalp som skulle være 75% chihuahua og 25 % york terrier, men vi er meget i tvivl om han er de 2 racer? han ligner mest en pomaranian men vi er ikke sikre, hvad er jeres mening??

 

Tak på forhånd

 

Tanja

 

jeg har ingen ide om racer, men kan det ikke være ligemeget, du har købt en blanding og sød ser den jo ud uanset hvad der er blandet i den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ingen ide om racer, men kan det ikke være ligemeget, du har købt en blanding og sød ser den jo ud uanset hvad der er blandet i den ;-)

 

Men det er jo meget sjovt at vide. :-) Jeg ville f.eks. ønske, at jeg vidste, hvad der er i Tyson udover poms. Ikke fordi jeg har brug for at vide det, han er jo bare min dejlige musling - men det kunne da være skægt at vide, synes jeg. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanja_Simba
Ok, så er det bestemt billedet der snyder, for det er ikke meget han vejer, mine på 4 uger svinger mellem 600 og 800 gr, så det passer nok meget godt:5up:

 

Hehe ja han ser osse større ud på det billede jeg har lagt ind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...