Hop til indhold

Får du skældud? Eller er du fredet?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Inspireret af en anden tråd, faldt en tanke lige ned i mit hoved....hvorfor er der nogen mennesker der blir overfaldet af folk der har behov for at råbe og belære, mens andre aldrig oplever den slags? :hmm:

 

Handler det om hvor man bor henne?? Eller hvor gammel man er? Hvilket køn? Hvilken hund?

 

For jeg fatter det ikke! :genert:

 

Min hund er lille, jeg er 23 og bor i byen hvor jeg tit går tur uden snor i skov og ved strand. Indtil august i år boede jeg på landet og året før

Jeg er ALDRIG blevet råbt af, ALDRIG blevet belært og ALDRIG følt mig forfulgt når jeg har været ude af gå tur. Og jeg har ellers aldrig taget hensyn til hvor hun måtte være løs :oops::genert: og det er kun indenfor de sidste par måneder at hendes indkald er blevet solidt.

 

Kom med jeres indput!! Hvorfor tror i det er? Er i blevet antastet? Hvor gamle er i, hvor i landet bor i? og hvor mange gange er det sket?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Jeg tror ikke det har noget med alder osv at gøre, men at man tager hensyn til og respekterer andres ejendom, er høflig og evner at 'se fremad' på turen = at man ikke lader sine hunde rende rundt og hoppe op af folk, rende hen til andre, rende i andres haver og på andres jorde, at man kender reglerne for brug af skove og naturområder og ellers bruger sin sunde fornuft. :5up:

 

9 udaf 10 gange når jeg læser eller hører om, at andre er blevet 'overfust', så tænker jeg, at den bad de selv om. :stupid:

 

Jeg er storforbruger af naturområder, skove, andres marker og enge, private veje, strande osv, men har aldrig oplevet at få skæld ud. Jeg bruger så også snoren, når det er påkrævet og jeg spørger altid om lov og tager aldrig 'chancen' - jeg gider ikke at have min tur ødelagt af dårligt humør og jeg gider ikke blive uvenner med naboer, jordejere osv, når det kræver så lidt, lige at banke på, ringe og i den dur og få lov...jeg har aldrig fået et afslag, når jeg har spurgt om lov til brug af arealer.

 

Tilgengæld har jeg et par gange skældt andre ud!:fyfy:

 

Jeg gider ikke at 'folk' lufter deres hunde løse på min jord og blandt mine får/geder/heste osv, jeg gider ikke andre lader deres hunde løbe hen i hovedet af mine, når vi er på stranden eller i engen og andres hunde skal ikke rende rundt og jagte mine får og heste, under påskud af 'at de jo bare leger' :evil:

 

Man skal huske at hvis man gerne selv vil respekteres, så bør man starte med at kigge indad først og følge reglerne.. eller spørge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 21, bor i byen og har en labrador blanding - hun er dog stadig lille og nuttet så tror næppe jeg skal høre nogle sure eller direkte onde kommentarer endnu.

 

Dog var jeg ude med hende hvor jeg satte mig ned for at hun kunne snuse lidt rundt. Hun fandt så noget cheeseburger-papir fra McDonalds og begynder at undersøge det med sine tænder, selvfølgelig.

 

Tæt på os står en dame, og hun har stået der længe. Jeg tænker at hun måske venter på nogen, og tager ikke rigtig notits af hende.

 

Pludselig kommer hun ret tæt på os, og spørger så om jeg ikke skal rydde op?

Øøøh ... nej det er ikke mig der har svinet med McD-papiret, og selvom min hund leger med det og måske får bidt det i mindre stykker, føler jeg stadig ikke at det er mit ansvar at rydde op efter andre folk der sviner på gaden (hvis jeg skulle smide alt ud som hun fik fat i kunne jeg jo ikke lave andet!)

 

Hun bliver ved: Jamen det er da ikke godt at hun bider i det?

Jamen for h* da ! Hun er en hvalp, JA ! Ting skal undersøges og allerhelst smages på. Jeg lader hende tage ting i munden og selv finde ud af hvis det smager grimt, stikker eller andet! (medmindre det selvfølgelig er direkte farligt for hende!) Hun spiser ikke ting, hun tager det blot i munden og tygger lidt - og spytter det ud igen. Hun skal vel have stillet sin nysgerrighed. (f.eks rører hun ikke cigarretskod - Been there, done that) Dette prøver jeg så at forklare hende.

 

Damen: Jamen har du ikke noget derhjemme?

Noget hvad ??

Damen: Noget hun kan tygge i? Det dér er da ikke godt for hende!

 

Aaaaij !!! NU ....!!!! Gad ikk engang svare hende. Rejste mig bare og gik - og lod McD-papiret ligge. :blink:

 

Jeg kunne mærke at jeg var irriteret længe efter. Men hun skal måske lige forsvares lidt - tror ikk hun var helt normal, eller også var hun bare småfuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig 33, Cody glad lab, Melby overdrev, dog i sommers med mange sommerhusgæster

 

Cody gik løs i noget busk/skovområde ved vores strand, så han lige ku "ordne hvad ordnes skal" inden vi gik ned på selve stranden.

 

Mand, midt 40, kommer gående på en sti på den anden side af buskene, og skrå'er pludselig ind over og kommer ud på "vores" sti..

 

Cody løber glad ned mod mand, jeg kalder ham på plads.

Cody stopper op og kigger på mand.

Jeg kalder igen på plads med hård stemme. Cody kommer ned mod mig igen.

Og sur mand råber hvorfor helvede jeg ikke får snor på den hund. Den må slet ikke gå løs.

Jeg spørger pænt, hvorfor mand ikke bare lukker R....

Ja, han var fandeme træt af at folk ikke havde styr på deres hunde og så sku man høre på deres råberi!

 

Her valgte jeg så at holde mund og bare ryste på hovedet

 

Havde jeg ikke været ung, enlig kvinde havde jeg næppe fået en sviner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får ikke så tit skæld ud, men har da fået et par gange. Og har fået nogen latterlige kommentare om milo's mundkurv. men jeg tror ikke altid det handler om at være høflig osv, for milo er altid i kort snor og går i en stor bue uden om mennesker og deres hunde medmindre de vil hilse, nogengange møder man bare nogen fjolser der syntes de er så meget bedre end alle andre.

Men vil så også sige at jeg også nogengange møder nogen hundeejere jeg selv får lyst til at skælde ud, når de har deres hunde løse og ikke kan styre dem.

forresten er 21 og bor i københavn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja jeg tror en af faktorerne er hvilken type hund man har - der er en hel del (mænd i 40-60 års alderen, der typisk selv har schæfer eller anden brugshund) der gerne vil fortælle mig, hvordan jeg bør behandle Ozzie, og sådan har det været siden jeg fik hende.

 

De har fx sagt at jeg skulle smide den klikker væk, for når Ozzie blev voksen, ville hun ikke høre efter mig eller have nogen respekt for mig, hvis ikke klikkeren røg ud NU og fysisk vold ind NU. Skældt mig ud fordi jeg ikke vil øve fysisk vold på Ozzie, skældt mig ud fordi jeg har frabedt mig at de rører ved min hund (for at straffe hende) osv osv. De mest vanvittige ting har jeg måttet høre på, fordi Ozzie er en schæfer og sådan en skal holdes nede osv.

 

Tror måske det at jeg er en ung kvinde gør mig endnu mindre fredet - hvordan kan sådan én da overhovedet klare en schæferhund... tror jeg ville være meget mere fredet, hvis jeg var en mand - i særdeleshed hvis jeg var en ældre mand.

 

Jeg ved ikke om du har gået til træning med Izzie, Tonks? Men det er primært til træning jeg har fået skæld ud/de elendige råd og heldigvis har Ozzie og jeg gang på gang bevist at mine metoder virker. :klap:

 

Af familie og venner mødte jeg i starten meget en mening om at det da heller ikke ville gå - typisk mente folk det fordi sådan en schæfer jo er en stor og besværlig mundfuld, men der må jeg sige at de har været gode til senere at indrømme at Ozzie er blevet en dejlig hund - og det helt uden at jeg har været ond ved hende. Der oplever jeg at folk bliver interesserede i min måde at gøre tingene på og fx prøver de så på deres egne hunde at træne med klikker/bruger godbidder osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

7-9-13 BANK BANK BANK

 

Jeg har aldrig oplevet det, men ved at det forkommer.

Nu har vi vores egne marker og folde som vi kan gå på, men uanset så kan vi færdes på samtlige marker rundt omkring (sålænge vi ikke skader afgrøder o.l.)

I skoven (privat skov) færdes vi frit og tit møder vi andre som hilser, vinker og slår en sludder af uanset om de har hund med eller ej.

 

Jeg tror klart at området betyder meget, om man er herboende eller tilflytter osv osv ... folk er underlige :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig til om det har noget med alder eller udstråling at gøre. Da jeg var yngre oplevede jeg også nogle gange at blive overfuset af andre mennesker - med eller uden grund.

Dengang var mit selvværd ikke hvad det er nu, og jeg tror simpelthen at folk kan mærke, på det ubevidste plan, om den de står overfor er typen der tager til genmæle, eller finder sig i alt.

 

Men uanset om man går på en andens mark eller på anden måde uforvarende gør sig skyldig i et eller andet, har man efter min mening ikke fortjent et møgfald. Det kan også lade sig gøre at sige tingene på en høflig måde, selv om man føler sig "i sin gode ret" til at irettesætte andre.

Jeg ved i hvert fald godt hvem jeg respekterer mest - den der bare skriger "skrub ud fra min mark!", eller den der henvender sig høfligt og tager sig tid til at forklare hvorfor det ikke er så godt med andre folks hunde på marken. Jeg har mødt begge slags, og jeg garanterer for at førstnævnte får ikke et ben til jorden hvis jeg møder dem i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja jeg tror en af faktorerne er hvilken type hund man har - der er en hel del (mænd i 40-60 års alderen, der typisk selv har schæfer eller anden brugshund) der gerne vil fortælle mig, hvordan jeg bør behandle Ozzie, og sådan har det været siden jeg fik hende.

 

De har fx sagt at jeg skulle smide den klikker væk, for når Ozzie blev voksen, ville hun ikke høre efter mig eller have nogen respekt for mig, hvis ikke klikkeren røg ud NU og fysisk vold ind NU. Skældt mig ud fordi jeg ikke vil øve fysisk vold på Ozzie, skældt mig ud fordi jeg har frabedt mig at de rører ved min hund (for at straffe hende) osv osv. De mest vanvittige ting har jeg måttet høre på, fordi Ozzie er en schæfer og sådan en skal holdes nede osv.

 

Tror måske det at jeg er en ung kvinde gør mig endnu mindre fredet - hvordan kan sådan én da overhovedet klare en schæferhund... tror jeg ville være meget mere fredet, hvis jeg var en mand - i særdeleshed hvis jeg var en ældre mand.

 

Jeg ved ikke om du har gået til træning med Izzie, Tonks? Men det er primært til træning jeg har fået skæld ud/de elendige råd og heldigvis har Ozzie og jeg gang på gang bevist at mine metoder virker. :klap:

 

Af familie og venner mødte jeg i starten meget en mening om at det da heller ikke ville gå - typisk mente folk det fordi sådan en schæfer jo er en stor og besværlig mundfuld, men der må jeg sige at de har været gode til senere at indrømme at Ozzie er blevet en dejlig hund - og det helt uden at jeg har været ond ved hende. Der oplever jeg at folk bliver interesserede i min måde at gøre tingene på og fx prøver de så på deres egne hunde at træne med klikker/bruger godbidder osv.

 

Puha kan slet ikke forstå sådan noget... goddt du ikke har lyttet til de fjolser :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

smiler i når i møder andre mennesker når jeres hunde er løse? Jeg smiler nemlig altid til folk hvis jeg går forbi dem, efter Izzie lige er kommet i snor. og hilser pænt.

 

Jeg har nu altid troet at grunden til at jeg ikke er blevet overfuset, er at jeg er en ung pige med en lille hund :vedikke: tænker sådan et bambi-kompleks :lol: altså man skælder jo ikke bambi ud for bambi ser glad ud og sød ud og tog jo lige hunden i snor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste lige Malene Nielsens indlæg og sådan havde jeg slet ikke tænkt på spørgsmålet, men vil da lige svare på den problemstilling også. :-D

 

Jeg går også alle mulige og umulige steder - dog primært offentlige steder, fordi jeg ikke kan lide at gå på privat område uden at være HELT sikker på at jeg godt må gå der.

 

Jeg er én gang blevet skældt ud over at gå på en privat mark - og det skyldtes at jeg mødtes med en hundeven der, og vedkommende havde fortalt at vi gerne måtte gå der - det troede jeg så på, men pludselig kom ejeren og skældte ud.. det var så pinligt! Men så lærte jeg ikke at stole på lige den hundeven - det viser sig at hun er ligeglad med at gå private steder, hvor man ikke har lov. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig 33, Cody glad lab, Melby overdrev, dog i sommers med mange sommerhusgæster

 

Cody gik løs i noget busk/skovområde ved vores strand, så han lige ku "ordne hvad ordnes skal" inden vi gik ned på selve stranden.

 

Mand, midt 40, kommer gående på en sti på den anden side af buskene, og skrå'er pludselig ind over og kommer ud på "vores" sti..

 

Cody løber glad ned mod mand, jeg kalder ham på plads.

Cody stopper op og kigger på mand.

Jeg kalder igen på plads med hård stemme. Cody kommer ned mod mig igen.

Og sur mand råber hvorfor helvede jeg ikke får snor på den hund. Den må slet ikke gå løs.

Jeg spørger pænt, hvorfor mand ikke bare lukker R....

Ja, han var fandeme træt af at folk ikke havde styr på deres hunde og så sku man høre på deres råberi!

 

Her valgte jeg så at holde mund og bare ryste på hovedet

 

Havde jeg ikke været ung, enlig kvinde havde jeg næppe fået en sviner.

 

 

Altså jeg kan nu ennang godt forstå ham manden. Jeg var altså også blevet gal over at du havde sluppet din hund, når du ikke kunne kalde den ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har også overrasket mig at der har været SÅ mange, der er kommet med så dybt elendige råd. Der er virkelig en hel del schæfere derude, der bliver behandlet retti skidt. :megaked:

 

Ja puha.. og blev mere overrasket da du sagde det var folk du mødte på træningssteder..

for har tit hørt fra folk der mødte milo at man ikke kan opdrage en amstaff uden at banke den, og at man skal låse dem inde i en kælder og jeg ved ikke hvad jeg har hørt om amstaff, men det er primært været fra folk der ikke kender til racen.

Men at folk der træner deres hunde, og har forstand på racen kan sige sådan noget.. puha..

må jeg spørge ind til hvilken trænings metoder de bruger hvor du træner:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Jeg er ALDRIG blevet råbt af, ALDRIG blevet belært og ALDRIG følt mig forfulgt når jeg har været ude af gå tur."

 

Det er jeg heller aldrig. Jeg har tilgengæld råbt af folk, belært folk... og ja, der er sgu nok også nogen der har følt sig forfulgt af mig:oops:

 

Jeg er mildest talt pis-hamrende træt af folk med løse hunde. Mine hunde må aldrig hilse på fremmede hunde på gåturen, medmindre jeg har givet kommando. Det er en ufravigelig regel, der gør at mine hunde kan passere andre hunde uden at tage kontakt og gå løs på alle gåture. Gang på gang oplever jeg at folk gladeligt slipper deres hunde og bliver decideret sure og fornærmede, når jeg siger at de skal kalde deres hund ind. Jeg oplever at blive ignoreret og ligefrem gjort til grin, når jeg dækker mine hunde af, for "nåå, de stakkels hunde må ikke hilse". Jeg oplever at folk lader deres hunde strække helt ud i flexilinen, for at stikke snotten hen i mine hunde, selvom de sidder plads. Det er enormt provokerende og skideirriterende. Så ja, jeg råber og belærer jævnligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg ved ikke om du har gået til træning med Izzie, Tonks? Men det er primært til træning jeg har fået skæld ud/de elendige råd og heldigvis har Ozzie og jeg gang på gang bevist at mine metoder virker. :klap:

 

Joo har da gået til lydighed med hende :hmm: og har fået plads på et agility hold med start i januar :blink: men er aldrig blevet overfuset :vedikke:

 

nej vent....én gang da Izzie var et par måneder gammel gik vi tur og gik rundt og rundt og pludselig kunne jeg ikke finde ud af at komme tilbage til den sti jeg kom fra :genert: så jeg gik tværs igennem en legeplads mellem 2 lejlighedsbygninger...der var INGEN skilte nogen steder hvor der stod af man ikke måtte gå på græsset (det var jo en legeplads :rolleyes:) vi er næsten ovre på den anden side (og vi snakker altså 50 m græs her) hvor izzie så lige tisser en lille tår på græsset...hvorefter en mand kommer flyvende :shock: og skælder mig ud! Noget med at her må man ikke lufte hunde! og hvor bor jeg henne!!!?? Jeg siger at jeg bor tæt på (vil jo ikke lige fortælle vred man hvor jeg bor, og måske er det kun beboere der må færdes på græsset:genert:) han flipper så råden skråt! Fordi man fanderme ikke må holde hund her! :evil: og han vil anmelde mig og alt muligt bæ!

Jeg går så bare min vej, og beder ham rende mig! For jeg gik squ tur, jeg luftede ikke min hund på græsset! Der ER forskel :fornaermet: Råbte vist noget med at han skulle fucke af og få sig et liv og gik så hjem :genert: rystende vred :mrgreen::lol:

 

Tænk at jeg havde glemt den narrøv :lol: nå men mødte ham så aldrig igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja puha.. og blev mere overrasket da du sagde det var folk du mødte på træningssteder..

for har tit hørt fra folk der mødte milo at man ikke kan opdrage en amstaff uden at banke den, og at man skal låse dem inde i en kælder og jeg ved ikke hvad jeg har hørt om amstaff, men det er primært været fra folk der ikke kender til racen.

Men at folk der træner deres hunde, og har forstand på racen kan sige sådan noget.. puha..

må jeg spørge ind til hvilken trænings metoder de bruger hvor du træner:vedikke:

 

Det lyder da helt sindssygt - låse sin hund i kælderen. :shock:

 

Jeg går ikke til træning nu, men de to steder jeg har gået med Ozzie var det ene sted et med de gode, positive metoder og det andet primært med gammeldags hårde metoder. Sidstnævnte sted holdt jeg fordi jeg ikke kunne holde ud at træne i de negative omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det var en lille fyr der kom over og fortalte hans storebror havde haft sådan en, og den skulle man bare låse ind i en mørk kælder uden mad og vand et par dage så lyttede den efter når den kom ud.

Var også helt chokket da jeg hørte det, så gav mig god tid til at forklare at det må man under ingen omstændigheder gøre, og lod ham klappe milo og prøve at træne med godbidder, så han kunne se hvordan man behandler en hund.

Han fortalte så også hans bror havde solgt den da den blev ældre fordi den bed, så håber da den er kommet et godt sted, eller er blevet aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Jeg er ALDRIG blevet råbt af, ALDRIG blevet belært og ALDRIG følt mig forfulgt når jeg har været ude af gå tur."

 

Det er jeg heller aldrig. Jeg har tilgengæld råbt af folk, belært folk... og ja, der er sgu nok også nogen der har følt sig forfulgt af mig:oops:

 

Jeg er mildest talt pis-hamrende træt af folk med løse hunde. Mine hunde må aldrig hilse på fremmede hunde på gåturen, medmindre jeg har givet kommando. Det er en ufravigelig regel, der gør at mine hunde kan passere andre hunde uden at tage kontakt og gå løs på alle gåture. Gang på gang oplever jeg at folk gladeligt slipper deres hunde og bliver decideret sure og fornærmede, når jeg siger at de skal kalde deres hund ind. Jeg oplever at blive ignoreret og ligefrem gjort til grin, når jeg dækker mine hunde af, for "nåå, de stakkels hunde må ikke hilse". Jeg oplever at folk lader deres hunde strække helt ud i flexilinen, for at stikke snotten hen i mine hunde, selvom de sidder plads. Det er enormt provokerende og skideirriterende. Så ja, jeg råber og belærer jævnligt!

 

 

Jeg er så ved at lære Izzie at møder vi en fremmed og meget stor hund på turen, så sætter jeg mig ned på hug og hun kravler ind imellem mine ben for at komme i dækning. For staklen er rædselsslagen for store hunde der er alt for ivrige :cry:

 

Min mor blev eddermuggerme også rasende for noget tid siden. Hun havde Izzie med ude og gå ovre i en skov nær ved (ikke den jeg normalt går i) og pludselig kommer der 2 giga store hunde farende og Izzie panikker og løber som om død og helvede var i røven på hende. Fuldstændig panikken over at blive forfulgt af to store dyr som hun tydeligvis er bange for.

Havde så ikke regnet med at min mor ville rende ind i så store løse hunde heromkring, ellers havde jeg fortalt hende om Izzies problem.

 

Det er derfor vigtigt for mig at hendes indkald virker 100% så hun ikke skræmmer mindre hunde eller børn eller voksne. og det er bare blevet SÅ godt det sidste stykke tid!

 

Men kan godt forstå hvis nogen folk blir sure, når andre folk ikke kan respektere at deres hunde ikke skal hilse. Netop derfor Izzie lærer at kravle ind under mig, for folk sir jo bare "han vil jo bare hilse" :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joo har da gået til lydighed med hende :hmm: og har fået plads på et agility hold med start i januar :blink: men er aldrig blevet overfuset :vedikke:

 

nej vent....én gang da Izzie var et par måneder gammel gik vi tur og gik rundt og rundt og pludselig kunne jeg ikke finde ud af at komme tilbage til den sti jeg kom fra :genert: så jeg gik tværs igennem en legeplads mellem 2 lejlighedsbygninger...der var INGEN skilte nogen steder hvor der stod af man ikke måtte gå på græsset (det var jo en legeplads :rolleyes:) vi er næsten ovre på den anden side (og vi snakker altså 50 m græs her) hvor izzie så lige tisser en lille tår på græsset...hvorefter en mand kommer flyvende :shock: og skælder mig ud! Noget med at her må man ikke lufte hunde! og hvor bor jeg henne!!!?? Jeg siger at jeg bor tæt på (vil jo ikke lige fortælle vred man hvor jeg bor, og måske er det kun beboere der må færdes på græsset:genert:) han flipper så råden skråt! Fordi man fanderme ikke må holde hund her! :evil: og han vil anmelde mig og alt muligt bæ!

Jeg går så bare min vej, og beder ham rende mig! For jeg gik squ tur, jeg luftede ikke min hund på græsset! Der ER forskel :fornaermet: Råbte vist noget med at han skulle fucke af og få sig et liv og gik så hjem :genert: rystende vred :mrgreen::lol:

 

Tænk at jeg havde glemt den narrøv :lol: nå men mødte ham så aldrig igen :engel:

 

Orv, godt du ikke mødte ham igen - han lyder godt nok hidsig. :shock:

 

Okay, til træning går jeg så ud fra at både du og de andre har trænet på den positive måde - med positiv forstærkning og undgåelse af positiv straf osv.

 

Det er det der har været problemet for mig på to træningspladser (den ene har jeg aldrig trænet på, men kommer jævnligt forbi, når der trænes der og mange af dem ved hvem jeg er) nemlig at de andre straffer deres hunde for vildt - sætter dem op til at fejle og så straffer lystigt, og det har jeg alle dage nægtet at gøre ved Ozzie, og det har så skabt en masse skæld ud til slemme mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er mildest talt pis-hamrende træt af folk med løse hunde. Mine hunde må aldrig hilse på fremmede hunde på gåturen, medmindre jeg har givet kommando. Det er en ufravigelig regel, der gør at mine hunde kan passere andre hunde uden at tage kontakt og gå løs på alle gåture. Gang på gang oplever jeg at folk gladeligt slipper deres hunde og bliver decideret sure og fornærmede, når jeg siger at de skal kalde deres hund ind. Jeg oplever at blive ignoreret og ligefrem gjort til grin, når jeg dækker mine hunde af, for "nåå, de stakkels hunde må ikke hilse". Jeg oplever at folk lader deres hunde strække helt ud i flexilinen, for at stikke snotten hen i mine hunde, selvom de sidder plads. Det er enormt provokerende og skideirriterende. Så ja, jeg råber og belærer jævnligt!

 

Jeg er fuldstændig enig - jeg bliver også meget provokeret af løse hunde, der kommer stormende i hovedet på mine.

Her hvor jeg bor, der er der rigtig mange hunde, og nogle mennesker lukker bare døren op, så hunden lige kan løbe en tur på vejen og tisse m.m.

Der er specielt 3 hunde, som tit løber rundt på må og få...De er fredelige nok, men de kommer tit stormende og lægger op til leg... ret irriterende:evil:

Jeg er endnu ikke begyndt at konfrontere ejerne, men det er et spørgsmål om tid.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så ved at lære Izzie at møder vi en fremmed og meget stor hund på turen, så sætter jeg mig ned på hug og hun kravler ind imellem mine ben for at komme i dækning. For staklen er rædselsslagen for store hunde der er alt for ivrige :cry:

 

Min mor blev eddermuggerme også rasende for noget tid siden. Hun havde Izzie med ude og gå ovre i en skov nær ved (ikke den jeg normalt går i) og pludselig kommer der 2 giga store hunde farende og Izzie panikker og løber som om død og helvede var i røven på hende. Fuldstændig panikken over at blive forfulgt af to store dyr som hun tydeligvis er bange for.

Havde så ikke regnet med at min mor ville rende ind i så store løse hunde heromkring, ellers havde jeg fortalt hende om Izzies problem.

 

Det er derfor vigtigt for mig at hendes indkald virker 100% så hun ikke skræmmer mindre hunde eller børn eller voksne. og det er bare blevet SÅ godt det sidste stykke tid!

 

Men kan godt forstå hvis nogen folk blir sure, når andre folk ikke kan respektere at deres hunde ikke skal hilse. Netop derfor Izzie lærer at kravle ind under mig, for folk sir jo bare "han vil jo bare hilse" :rolleyes:

 

 

Netop for en hund som Izzie er det jo et kæmpe problem at folk ikke respekterer at hun ikke skal hilse. Øv for en oplevelse lige at blive tromlet at to store hunde.

Og som du selv skriver, så er det jo komplet ligegyldigt hvad hundens intention er og hvor sød den er - den skal bare stadigvæk ikke hilse på mine hunde. Det kan godt være at golden retrieveren Fido er virkelig sød og rar, men når Fido forsøger at hoppe ovenpå min tæppetisser på 5 kilo, så synes vi altså ikke at han er hverken sød eller rar:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 15 år, pige, (blond :mrgreen:) og lille. Men hund er 3 år, tæve (blond :mrgreen:) og lille. :lol:

 

Vi bor på landet, omgivet af marker, skov og alt det der hører til.

 

Hun går løs på togskinnerne (der kører ikke tog mere :blink:), Hun går løs på stubmarker, på solbærmarker, i skoven for der kommer nemlig ingen andre ned os :genert:

 

Vi har adrig spurgt om lov :oops: Og vi har aldrig fået et møgfald :banan:

 

Hun går dog ikke løs i skoven i jagtsæsonen, og hvis det er jægere på markerne, så går hun heller ikke løs der.

 

Vi har altid gået til træning, og hendes indkald er da, hvis jeg selv skal sige det, super godt. Bortset fra hvis hun ser en hare eller et rådyr :engel:

 

Ved ikke om jeg er heldig, eller markejerne bare er flinke, eller ikke har opdaget mig endnu :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig enig - jeg bliver også meget provokeret af løse hunde, der kommer stormende i hovedet på mine.

Her hvor jeg bor, der er der rigtig mange hunde, og nogle mennesker lukker bare døren op, så hunden lige kan løbe en tur på vejen og tisse m.m.

Der er specielt 3 hunde, som tit løber rundt på må og få...De er fredelige nok, men de kommer tit stormende og lægger op til leg... ret irriterende:evil:

Jeg er endnu ikke begyndt at konfrontere ejerne, men det er et spørgsmål om tid.....

 

Vi har også én hund på vejen, som bare bliver lukket ud. Heldigvis har jeg skræmt den halvt til døde, så når den ser mig, skrider den med det samme. Men det er da utrolig synd for den stakkels hund. Vi har konfronteret ejerne, som er ligeglade. Næste skridt bliver at melde ejerne til politiet, for det er jo et klart brud på loven.

 

Og som du siger, det er jo ligemeget om hundene vil lege og er fredelige - det er stadig skide irriterende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...