Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Anne / Holly.
Har du snakket med Anja om skiltet?

 

For hun træner den ikke med target måtte... Hun shaper den simpelthen bare... :-)

 

Og tak for en god gang træning tidligere.. I har virkelig rykket jer siden jeg sidst så jer i forået...

 

Jeps har snakket med Anja om det. Hun gav mig selv valget :-D

 

Selv tak, det var god træning i dag. Og ja, der er virkelig sket noget. Det er som om det først er nu, vi begge har fattet det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Jeps har snakket med Anja om det. Hun gav mig selv valget :-D

 

Selv tak, det var god træning i dag. Og ja, der er virkelig sket noget. Det er som om det først er nu, vi begge har fattet det :klap:

 

Super duper at du har snakket med hende om den.. Hun har jo altid en smart ide til indlæringen.. Glæder mig til at høre om jeres træning i løbet af ugen.

 

Måske vi skulle holde hinanden oppe?

 

Vi skal jo til konkurrence på lørdag, og jeg er lige kommet hjem fra en uges ferie = Caia har været træningsfri i 10 dage. Vi har dog både været til lydighed igår, og jeg har også trænet med hende her og der. Men min plan er at vi skal træne på 3 skilte hver morgen når vi er ude at gå tur.. Og hvis jeg kan tage mig sammen også om eftermiddagen. Men her er det kæresten der går med hende. Så må lige se hvor aktuelt det bliver. Ser gerne at vi træner forskellige steder, nye miljøer.. Tror jeg vil tage hende med op på søborg hovedgade og træne der også.. Puha, ambitioner er der nok af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Rally folket:

 

Hvordan er jeres dæk fra gang?

 

Må man til en rally prøve godt stoppe et kort sek. op idet du afgiver dæk kommandoen?

 

Jeg synes stadig at vores dæk fra gang halter... og jeg frygter virkelig dette skilt til en evt. prøve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Kæresten optog lige lidt fra træningen idag.

 

Vi trænede med en del af Caias yndlingslegetøj på gulvet pluds lækre godbidder i skåle også.. De er lidt svære at se.

Og tag evt. lyden fra hvis i vil undgå at høre al min ros og kæresten kommentar om mine lyde med åbent vindue :-)

 

 

 

Jeg ville egentlig bare se om hun holdte en fin kontakt på trods af legetøj og gufferne... Og heldigvis kigger hun da næsten kun op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæresten optog lige lidt fra træningen idag.

 

Vi trænede med en del af Caias yndlingslegetøj på gulvet pluds lækre godbidder i skåle også.. De er lidt svære at se.

Og tag evt. lyden fra hvis i vil undgå at høre al min ros og kæresten kommentar om mine lyde med åbent vindue :-)

 

 

 

Jeg ville egentlig bare se om hun holdte en fin kontakt på trods af legetøj og gufferne... Og heldigvis kigger hun da næsten kun op...

 

 

Uhh, hun er bare så dygtig til at holde kontakten til dig - super flot :klap:

I kommer til at sparke r.. på lørdag.

 

:sjov: over kærestens bemærkning om det åbne vindue :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rally folket:

 

Hvordan er jeres dæk fra gang?

 

Må man til en rally prøve godt stoppe et kort sek. op idet du afgiver dæk kommandoen?

 

Jeg synes stadig at vores dæk fra gang halter... og jeg frygter virkelig dette skilt til en evt. prøve..

 

Nøjagtig som dig, frygter jeg virkelig at møde det skilt til en prøve.

 

Tror nok at det er tilladt at liiige stoppe op et split sekund - det har jeg i hvert fald set andre gøre uden at det trak fra, men...........:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Uhh, hun er bare så dygtig til at holde kontakten til dig - super flot :klap:

I kommer til at sparke r.. på lørdag.

 

:sjov: over kærestens bemærkning om det åbne vindue :lol:

 

Han synes jeg er noget så tosset når jeg sådan siger alle de der lyder når jeg træner med hende.. Men altså han forstår ikke al ting:blink:

Og han var mega pinlig over at vinduet var åbent.. Hahaha:mrgreen:

 

Hav nu ikke alt for høje forventninger til os:genert:.. Vi er på ingen måde i kamp form jo.. Så nerverne kommer nok til at sidde uden på tøjet.. Men håber på at vi har det sjovt der inde... Skidt pyt med pointen.. Hun skal bare hygge sig og have det godt der inde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nøjagtig som dig, frygter jeg virkelig at møde det skilt til en prøve.

 

Tror nok at det er tilladt at liiige stoppe op et split sekund - det har jeg i hvert fald set andre gøre uden at det trak fra, men...........:vedikke:

 

Jeg HADER det skilt big time... den sidder bare ikke i skabet. hun dækker fint, men hun smider sig ikke ned. Jeg er også i tvivl..

 

Måske jeg skulle spørge Splinten og Anja.. Bare for at være sikker.. For så er det altså et skilt vi skal øve os på i ugens løb.. lorte skilt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HADER det skilt big time... den sidder bare ikke i skabet. hun dækker fint, men hun smider sig ikke ned. Jeg er også i tvivl..

 

Måske jeg skulle spørge Splinten og Anja.. Bare for at være sikker.. For så er det altså et skilt vi skal øve os på i ugens løb.. lorte skilt :-)

 

Ja, prøv at spørge dem og skriv så lige hvad de svarer :-D

 

Nana laver så absolut heller ikke smæk dæk, så jeg hader det også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, prøv at spørge dem og skriv så lige hvad de svarer :-D

 

Nana laver så absolut heller ikke smæk dæk, så jeg hader det også :mrgreen:

 

I will do that..

 

Kunne også spørge Johanna...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.

Jeg tror det er ok, at stoppe op bare et nanosekund, men jeg er ikke 110% sikker

(Jeg husker det fra begynder kl.)

Det er sindsygt vigtigt, at hunden ikke ligger skævt eller laver sit, inden i går fremad.

Kan ikke forestille mig, at Caia ligger skævt med al den lydighedstræning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tror det er ok, at stoppe op bare et nanosekund, men jeg er ikke 110% sikker

(Jeg husker det fra begynder kl.)

Det er sindsygt vigtigt, at hunden ikke ligger skævt eller laver sit, inden i går fremad.

Kan ikke forestille mig, at Caia ligger skævt med al den lydighedstræning :blink:

hun kommer direkte ind i plads positionen uden at sitte først når vi snakker fra dæk af.. Men godt at vide at det er direkte videre fra dæk.. Trækker det hvis hunden ligger skævt da? Det var jeg klar over! Åh er jo helt grøn når det kommer til rally.
Link til indlæg
Del på andre sites

hun kommer direkte ind i plads positionen uden at sitte først når vi snakker fra dæk af.. Men godt at vide at det er direkte videre fra dæk.. Trækker det hvis hunden ligger skævt da? Det var jeg klar over! Åh er jo helt grøn når det kommer til rally.

 

Alt under 45 gr. er tilladt. Det er først ved 45 gr., at positionen bliver skæv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Alt under 45 gr. er tilladt. Det er først ved 45 gr., at positionen bliver skæv.
mente godt at der var noget med de 45 grader.. Nu er jeg ikke fan af skæve positioner, så ser jo helst at de er perfekte alle sammen.. Men rart at der er plads til lidt skævhed:-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hver sin måde :-D

Men har du så indøvet en anden kommando end touch ? og i så fald, hvad er din kommando?

nu er det mig der er nysgerrig :blink:

 

 

Nej har ingen kommandoer på til target. kommando kommer først på når øvelsen er indlært og så hedder udløb til kegle bare kegle, og det fordi den er shapet frem til han skal løbe ud og dreje rundt om den og stå ved den hvis det giver mening :-) Så kan man diskutere hvor meget target adfærd der er over keglen men den havde ihvertfald foks og den han løb til og så den bare shapet i indlæringen et par gange knaldede jeg en stå af når han stod korrekt og nu hedder den kegle :-)

 

 

Jeg HADER det skilt big time... den sidder bare ikke i skabet. hun dækker fint, men hun smider sig ikke ned. Jeg er også i tvivl..

 

Måske jeg skulle spørge Splinten og Anja.. Bare for at være sikker.. For så er det altså et skilt vi skal øve os på i ugens løb.. lorte skilt :-)

 

Du er nødt til at stoppe lidt op for ellers kommer hunden ud af positionen hvis du fortsætter med at gå og hunden skal dække så du stopper ved skiltet siger dæk og så er det hunden der skal dække under gang det vil sige den må IKKE sætte rumpen i jorden først, til en prøve må du gerne hjælpe med hånden og f.eks sige dæk mens du ligger din hånd et sted mod mellem hendes forben så vil hun sikkert ligge forparten ned først :-)

 

Hun må gerne ligge lidt skævt det gør ikke spor bare hun ikke ligger foran dig agtigt :-)

 

 

Og skønne filme hihi og som bamseida elsker din kærstes vindue bemærkning jonas ku ha sagt det samme de forstår ikke alvoren i det hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Helt enig.

Til træning laver jeg dem også om - selvom de ville blive godkendt til konkurrence

 

Man kan ligeså godt gå efter det perfekte :-) :-)

 

---------

 

Vi havde en super morgentræning.. Hun var skarp!

 

Følgende blev trænet:

 

Dæk fra gang

 

180 grader venstre/højre med stop

 

90 grader venstre/højre med stop

 

Ind at sidde foran ( Hos os hedder den front) direkte fra gående, men også hvor hun sidder på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej har ingen kommandoer på til target. kommando kommer først på når øvelsen er indlært og så hedder udløb til kegle bare kegle, og det fordi den er shapet frem til han skal løbe ud og dreje rundt om den og stå ved den hvis det giver mening :-) Så kan man diskutere hvor meget target adfærd der er over keglen men den havde ihvertfald foks og den han løb til og så den bare shapet i indlæringen et par gange knaldede jeg en stå af når han stod korrekt og nu hedder den kegle :-)

 

 

 

 

Du er nødt til at stoppe lidt op for ellers kommer hunden ud af positionen hvis du fortsætter med at gå og hunden skal dække så du stopper ved skiltet siger dæk og så er det hunden der skal dække under gang det vil sige den må IKKE sætte rumpen i jorden først, til en prøve må du gerne hjælpe med hånden og f.eks sige dæk mens du ligger din hånd et sted mod mellem hendes forben så vil hun sikkert ligge forparten ned først :-)

 

Hun må gerne ligge lidt skævt det gør ikke spor bare hun ikke ligger foran dig agtigt :-)

 

 

Og skønne filme hihi og som bamseida elsker din kærstes vindue bemærkning jonas ku ha sagt det samme de forstår ikke alvoren i det hihi

 

Ihhh 1000 tak søde søde søde Linda.. Nu fatter jeg skiltet... Men for en sikkerheds skyld kunne du så ikke lige lave en mini video af denne øvelse bare? Så jeg liiige kan se den..

 

Jeg havde forstået skiltet sådan her: Vi kommer hen til skiltet, Caia skal smide sig ned i dæk uden at jeg som føre må stoppe op og så skulle jeg gå lidt videre...

 

Men altså det jeg skal gøre er at sige dæk til hende, hun skal så dække direkte fra stående/gående position, korrekt forstået?

 

Ham Casper manden er lidt skør, han synes jo bare at jeg er møg pinlig.. hahaha... Men hey han tager sku med på lørdag og støtter os.. Det er stort!! og jeg elsker ham for at han gider :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh 1000 tak søde søde søde Linda.. Nu fatter jeg skiltet... Men for en sikkerheds skyld kunne du så ikke lige lave en mini video af denne øvelse bare? Så jeg liiige kan se den..

 

Jeg havde forstået skiltet sådan her: Vi kommer hen til skiltet, Caia skal smide sig ned i dæk uden at jeg som føre må stoppe op og så skulle jeg gå lidt videre...

 

Men altså det jeg skal gøre er at sige dæk til hende, hun skal så dække direkte fra stående/gående position, korrekt forstået?

 

Ham Casper manden er lidt skør, han synes jo bare at jeg er møg pinlig.. hahaha... Men hey han tager sku med på lørdag og støtter os.. Det er stort!! og jeg elsker ham for at han gider :-)

 

Det er sådan jeg gør og så har jeg et meget tydeligt håndsignal ved en prøve just in case :-)

 

skal lige prøve se hvad jeg har i gemmerne, og hvis nu skræk scenariet er at du hjælper med din hånd på jorden og siger dæk og hun dækker men meget langsomt så er jeg ret sikker på de kun trækker 1 point for forsinket reaktion så bare hjælp hende, synes næsten altid den er med hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er sådan jeg gør og så har jeg et meget tydeligt håndsignal ved en prøve just in case :-)

 

skal lige prøve se hvad jeg har i gemmerne, og hvis nu skræk scenariet er at du hjælper med din hånd på jorden og siger dæk og hun dækker men meget langsomt så er jeg ret sikker på de kun trækker 1 point for forsinket reaktion så bare hjælp hende, synes næsten altid den er med hehe

 

Heldigvis dækker hun fint på min håndtegn. Kunne så bare lige bruge håndtegn og VERBAL kommando, så vi er på den sikre side. Og så kunne jeg måske lige føre håndtegnet lidt ned foran hende.. men behøver ikke at få hånden helt ned på jorden... Men du stopper så op for at sige kommandoen ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det dæk under gang du gjorde sådan?

 

Du gik lidt videre imens Tempo lagde sig?

 

Ja jeg lavede den som jeg ville lave den i stå/sit/dæk under gang i LP3. Og så gik jeg tilbage og stillede mig ved siden af ham. Men jeg tror som Linda også er inde på at skiltet bare betyder at hunden IKKE skal i sit (eller stå) inden den lægger sig.

 

...Og så var jeg lige inde og se øvelsesbeskrivelsen på rally-lydighed.dk og der står faktisk at føreren stopper idet kommandoen gives.

 

Skiltet hedder jo også "dæk fra gang" så det reffererer til hvad hunde gør og ikke hvad føreren gør. Altså hunden skal i dæk direkte fra gang. Så tror jeg faktisk det er underordnet hvad føreren gør :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja jeg lavede den som jeg ville lave den i stå/sit/dæk under gang i LP3. Og så gik jeg tilbage og stillede mig ved siden af ham. Men jeg tror som Linda også er inde på at skiltet bare betyder at hunden IKKE skal i sit (eller stå) inden den lægger sig.

 

...Og så var jeg lige inde og se øvelsesbeskrivelsen på rally-lydighed.dk og der står faktisk at føreren stopper idet kommandoen gives.

 

Skiltet hedder jo også "dæk fra gang" så det reffererer til hvad hunde gør og ikke hvad føreren gør. Altså hunden skal i dæk direkte fra gang. Så tror jeg faktisk det er underordnet hvad føreren gør :vedikke:

 

Jamen så er der styr på det.

 

Har også været inde og læse på skiltet for lang tid siden, men bliver altid i tvivl om udførelsen.. :-)

 

Jeg kan jo altid lige spørge hvis nu skiltet er med på banen...

 

Det vigtigeste er som du selv og Linda er inde på, at det er en flydende bevægelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...