Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu er vi vist efterhånden ved at være så mange der træner rally, at vi fortjener vores egen fælles træningstråd :mrgreen:

 

Jeg lægger ud.

 

Karla og jeg træner hos DCH Horsens, og det har vi gjort siden starten af august. Vi har været oppe til 3 begynderprøver i DGI og har klaret os rigtigt fint. :klap:

 

Nu skal vi starte øvet i DGI regi, og så håber vi, at det nye år byder på nogle officielle rallyprøver i Jylland, så vi kan få brug af vores fine startbog :-D

 

Kom frisk, I andre rally-mennesker

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jessie og jeg træner også Rally med henblik på prøver.

 

Vi skal til vores første Rally-prøve (vores første prøve ever) den 25/9-10, så jeg er i skarp mental træning nu, da det er mine nerver, der har det dårligst med prøver.

 

Mollie træner også lidt Rally, men det er "kun" i baghaven - hun skal ikke med ud til prøver med hendes temperament; det vil være synd for hende.

 

Jeg har valgt Rally, da det er noget mere afslappet end "rigtig" lydighed og fordi jeg kan søge støtte i skiltene.

Jeg er egentligt perfektionistisk nok til at dyrke LP, men lige pt. er det for alvorligt/for voksent til Jessie og jeg - vi skal have det sjovt og jeg skal lære at gå op til prøver *GG*

 

Jessie har kun et problem og det er fjolset i den anden ende af snoren :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor spændende, det er jo lige om lidt I skal op :5up:

 

Jeg må jo nok erkende, at jeg hverken ejer tålmodighed eller evner til LP, så rally passer mig perfekt... Med den rigtige fører er jeg dog slet ikke i tvivl om, at hunden kunne gå en "rigtig" lydighedsprøve... men det er mig der er den fører... :mrgreen: så hun må "nøjes" med rally

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor spændende, det er jo lige om lidt I skal op :5up:

 

Jeg må jo nok erkende, at jeg hverken ejer tålmodighed eller evner til LP, så rally passer mig perfekt... Med den rigtige fører er jeg dog slet ikke i tvivl om, at hunden kunne gå en "rigtig" lydighedsprøve... men det er mig der er den fører... :mrgreen: så hun må "nøjes" med rally

 

Ja, det er rystende spændende :mrgreen:

 

Når nu du træner i DCH, kan du så fortælle mig hvordan man tilmelder til prøver i den forening? Ringer man til kontaktpersonen eller er der en eller anden hemmelig måde at gøre det på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er rystende spændende :mrgreen:

 

Når nu du træner i DCH, kan du så fortælle mig hvordan man tilmelder til prøver i den forening? Ringer man til kontaktpersonen eller er der en eller anden hemmelig måde at gøre det på?

 

Rally prøver har de kun i DGI regi indtil videre hos DCH - så der skal man tilmeldes via en klub der er medlem af DGI... dvs. den lokale DCH men også nogle DKK klubber er medlemmer...

 

Alle andre prøver i dch regi kan tilmeldes via deres online tilmelding DcH Online tilmelding

Link til indlæg
Del på andre sites

Rally prøver har de kun i DGI regi indtil videre hos DCH - så der skal man tilmeldes via en klub der er medlem af DGI... dvs. den lokale DCH men også nogle DKK klubber er medlemmer...

 

Alle andre prøver i dch regi kan tilmeldes via deres online tilmelding DcH Online tilmelding

 

Så jeg skal have fat i den lokale DCH-afdeling for at tilmelde mig til en Rallyprøve i DCH?

 

Jeg tror det bliver til en irreterende opringning til kontaktpersonen for prøven *GG* Jeg kan ikke engang finde den lokale afdeling, hvor prøven hører til :damn:

 

Jeg er da totalt idiot :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også kastet mig over rally.

 

Begyndte at se på sporten, da den gamle tøs blev døv. Hun er dygtig og ville hørende nok godt kunne have klaret sig godt i LP (med den rigtige fører og startet ud på det rigtige tidspunkt). Men tror ikke på vi ville nå forbi LP1 som det er nu.

 

Salle som vi overtog i foråret har ikke været vant til så meget andet, end at løbe efter vildt. Så rally var oplagt som en del af kontakttræning.

 

Har tilmeldt mig første prøve - og i vildskab tilmedt alle tre til samme - i november. Men når nok at finde et par stykker mere forinden.

 

Og så er jeg en af dem, der træner bedst, hvis jeg har noget at træne frem til. Ellers bliver det som regel lidt formålsløst min træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg skal have fat i den lokale DCH-afdeling for at tilmelde mig til en Rallyprøve i DCH?

 

Jeg tror det bliver til en irreterende opringning til kontaktpersonen for prøven *GG* Jeg kan ikke engang finde den lokale afdeling, hvor prøven hører til :damn:

 

Jeg er da totalt idiot :mrgreen:

 

Indtil DCH gør sporten officiel (hvilket ifølge hear-say skulle ske i starten af 2011), så er alle DCH prøver uoficielle og i DGI regi... så ja, det kan være lidt af et detektivarbejde at finde frem til dem...

 

Den jeg var til i lørdags, var et opslag på en opslagstavle i klubhuset...

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil DCH gør sporten officiel (hvilket ifølge hear-say skulle ske i starten af 2011), så er alle DCH prøver uoficielle og i DGI regi... så ja, det kan være lidt af et detektivarbejde at finde frem til dem...

 

Den jeg var til i lørdags, var et opslag på en opslagstavle i klubhuset...

 

Så blev jeg så meget klogere - tak :-)

 

Jeg har fundet prøven på hundeweb, men der står intet om tilmelding eller hvilken lokalafdeling den hører til i; der står kun stedet og dommeren.

Dommeren har jeg styr på, men stedet???? Tja, det er et eller andet sted syd for Køge *GG* Og adressen findes ikke som lokalforening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev jeg så meget klogere - tak :-)

 

Jeg har fundet prøven på hundeweb, men der står intet om tilmelding eller hvilken lokalafdeling den hører til i; der står kun stedet og dommeren.

Dommeren har jeg styr på, men stedet???? Tja, det er et eller andet sted syd for Køge *GG* Og adressen findes ikke som lokalforening.

 

Er det den d. 16.10? Der står da sted:

Sted: Banerne v. Rishøj Hallen, Skolevej 7, 4600 Køge
Her er invitationen http://www.collie.dk/gen/aktivitet.htm#off_ral_lp_koge
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt... man burde virkelig bo på sjælland når det drejer sig om rally-prøver... der er bare lukket ned her i jylland... ingen officielle prøver efter august :???:

 

Håber DCH gør sporten officiel i det nye år - som det rygtes - for det vil jo automatisk give flere officielle prøver og dermed nemmere adgang til dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nana og jeg går også til Rally.

 

Vi skal forhåbentlig til vores første prøve d.10 okt. i Ølstykke ( har ikke tilmeldt mig endnu, håber der er plads)

Ellers bliver det d. 19 nov. i Hillerød. Det er indendørs, så det bliver meget spændende hvordan hun tager det.

 

Vi har efterhånden gået et stykke tid, men Nana havde en periode hvor hun ikke gad at træne, så derfor er det først nu at vi skal til prøve.

 

Jeg håber at hun opfører sig, som hun har gjort det nye sted vi går til agility.

Det er meget overvældende, at der er så mange hunde og mennesker og at det er et nyt, stort, sted ( vi er vandt til små steder)

Det har bevirket at hun er meget obs på mig og MEGET træningsvillig og MEGET skarp. Håber at det kan bruges positivt til en prøve :-D

(Hun var dog blevet mere tryg ved stedet allerede i torsdags, hvor det var vores anden gang i den nye klub)

 

 

Jeg selv, tager det ret roligt i sådanne situationer, så det skal nok gå :mrgreen:

Hvis det ikke går, ja så gør vi det da bare om - det gælder om at have det sjovt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor spændende Bamseida - sikke en masse folk der skal op til prøver i den kommende tid :x:

 

Karla og jeg har jo været til 3 prøver - de to der lå i Landstræf weekenden var absolut der hvor hun gik mest fokuseret... men der havde vi også lige løbet agility inden :mrgreen: så hun var helt og aldeles PÅ!

 

Hun gik også ganske fint i lørdags (det må hun jo ligesom have gjort eftersom hun vandt), men jeg skulle arbejde meget hårdere på at holde hendes fokus end jeg skulle i Viby... :vedikke: Er ret sikker på, at det var agilityen / manglen på agility der gjorde det...

 

Men det er nok så meget at forlange, at de kan have en ag-bane jeg kan varme op på inden en konkurrence :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige med på en lytter.

 

Jeg regner/håber på, at Liva og mig kan starte til rally, når sæsonen starter op i 2011.

 

Som jeg har forstået rally, kan vi sagtens være med - trods dårlig hofte, da der ikke er spring m.v. med.

 

Når du når op i klasserne, så kan der være et enkelt spring (ligesom i lydighed), men derudover er der intet der skulle kunne stoppe Liva fra at blive Rally-champ :mrgreen:... Du kan vælge at skippe øvelsen helt (det vil koste dig minus 10 point)... Jeg ved ikke hvor højt springet er dog....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må vel også hellere melde mig på banen i denne tråd:mrgreen:

 

Har også lige meldt mig ind i den der gruppe på Yahoo, som Amocca linkede til:-D

 

Uh konkurrence 16. oktober.. det er jo lige om snart, og nok for hurtigt. Vi starter jo først på søndag:-D

 

Vi glæder os:mrgreen:

 

Hvis I har god kontakt og hun reagerer godt på fingertarget, så kan du faktisk godt bestå en begynderprøve :slem: .... Karla og jeg havde kun trænet i en måned før vi gik op til vores første prøve ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom Dorte er jeg med på en lytter her :-D jeg regner også med at starte til rally til foråret. Vi har prøvet en enkelt "for sjov" bane og det var faktisk sjovt :lol: så det håber jeg bliver noget for os.

 

Mon ikke det er fint nok at starte når hunden er knapt 1 år eller er han stadig for ung? Altså mentalt - fysisk skal det jo nok gå.

 

Det kører for os på unghundeholdet :engel: men han er jo kun lige blevet 6 måneder så mon ikke der kommer et par ufokuserede måneder forude :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved ingen alderskrav i klasserne. Og modenheden tror jeg nu nok burde kunne være på plads i en alder af 1 år. Men det afhænger selvfølgelig af hunden. Den skal jo kunne koncentrere sig om opgaven, selvom der foregår meget andet omkring den.

 

Ved ikke om alle er obs på siden her Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund - men den er spækket med gode tips og nyttige informationer. Reglerne og skiltene er at finde her. Samt gamle baner brugt til officielle prøver, sådan at man ikke selv skal ud og finde på en god bane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved ingen alderskrav i klasserne. Og modenheden tror jeg nu nok burde kunne være på plads i en alder af 1 år. Men det afhænger selvfølgelig af hunden. Den skal jo kunne koncentrere sig om opgaven, selvom der foregår meget andet omkring den.

 

Ved ikke om alle er obs på siden her Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund - men den er spækket med gode tips og nyttige informationer. Reglerne og skiltene er at finde her. Samt gamle baner brugt til officielle prøver, sådan at man ikke selv skal ud og finde på en god bane.

 

Den er nemlig rigtig god :5up: Jeg har selv printet og lamineret alle begynderskiltene derfra og printet baneforslag til at træne efter ... nu skal jeg jo så til at printe de øvede skilte også :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...