Hop til indhold

Hundesygeforsikring?


Gæst m.m.m.m
 Share

Recommended Posts

hvilken forsikring har du sam?

Jeg hedder Maria og min vovse hedder Sam :P

Vores forsikring er fra IF og på hjemmesiden hedder den Juno.. men det er if... og den er ikke vildt dyr.. 2000 et eller andet om året inkl. den alm. lovpligtige hundeforsikring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale at tegne forsikring. Vi har topdanmark, og de dækker hele beløbet, dog er der en selvrisiko på ca. 800 kr. De dækker indtil hunden er 10 år.

 

Vi fik brug for forsikringen hurtigt efter vi fik Nelson, og det gik smertefrit at sende regningen ind og få penge retur.

 

/mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale at tegne forsikring. Vi har topdanmark, og de dækker hele beløbet, dog er der en selvrisiko på ca. 800 kr. De dækker indtil hunden er 10 år.

 

Vi fik brug for forsikringen hurtigt efter vi fik Nelson, og det gik smertefrit at sende regningen ind og få penge retur.

 

/mette

 

mener if dækker hele livet.. Vil ikke stå og ikke kunne betale hvis sam får kræft når han er 11 år og han måske kunne leve nogle år mere med den rette behandling. Men ja altid godt med en sygeforsikring.. om det er det ene eller det andet sted:) lyder også godt og billigere med topdanmark, men bryder mig ikke om han ikke er forsikret efter han er ti år.man kan jo nemlig ikke få en forsikring på ham efter han er ti år hvis ikke han har haft den hele tiden, da de jo ikke vil tage en gammel hund de måske med stor chance skal dække noget hos.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville sige gid jeg nåede at lave forsikring på milo inden vi var til dyrlægen første gang, vi nåede at ligge næsten 10.000 kr bare den første måned fordi han var syg da vi fik ham hjem... så det var rigtig øv.. men tilgengæld har han ikke været syg siden:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alm. Brand og Dyrekassen Danmark skulle være de bedste.

 

Har selv Alm. Brand og er meget tilfreds.

 

Tak for alle svaren :) Jeg skal jo nok have sygeforsikring på ham hvilket jeg også vil have det bedst med - min kæreste ved bareikke helt. Men det kan jeg jo fortælle ham nu :) Men så er næste spørgsmål hvem skal jeg vælge? Ved at alm brand der koster det 1550 om årt inkl alt og der er en selvrisiko på 300 og derefter dækker de 80% - dog gælder den ikke den 1. mdr.

Men er der et sted hvor det er bedre? Syntes det er lidt træls den ikke dækker det 1. mdr. Men kunne se der vr en der skrev at dyrkassen gjorde det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg havde nået at få Pelle forsikret inden han var blevet 5 måneder havde jeg sparet ca 24000 kr på operation, efterbehandling og kiropraktor.

 

Det nåede jeg ikke, så det kom til at koste ca 30000 kr.

 

Efterfølgende er han forsikret i Dyrekassen, jeg har netop betalt årets præmie på 1806 kr. Dette beløb er allerede tjent ind i år, ligesom de øvrige år gik cirka i 0.

 

Jeg synes det er en god sikkerhed at have.

Link til indlæg
Del på andre sites

kun hvis hunden er 12 uger eller under. ellers er der 1 måneds karantæne :-D det står med småt et eller andet sted jeg havde i hvert fald ikke opdaget det før vi skulle bruge forsikringen, men heldigvis dækkede den lige præcis :mrgreen:

 

Hmmm, ved os stod der hvilken dato den skulle gælde fra, og så i policen står der den gælder fra den dag :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor gammel var molly da i meldte hende ind?

 

meldte hende ind for en lille måned siden, så ældre end 12 uger.

Det er da rimeligt trælst når den dame jeg talte med også sagde den galdt fra den dag vi meldte os ind :hmm:

Altså især fordi vi jo lige har givet kassen for røntgen :shock:

Må prøve at sende det ind, og så må jeg jo finde et natarbejde hvis de ikke dækker :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig turde ha' hund uden sygekasse... Som nogen skrev tidligere, så koster det jo kassen bare at vise sig inde hos dyrlægen!

 

Mine 2 første har været forsikret i det der nu hedder Garfors, og Frostie er det stadig. Iso valgte jeg dog (af én eller anden grund som jeg ikke husker..?) at ha' i Dyrekassen. Jeg begyndte at tjekke forsikringsselskaber allerede lang tid før jeg fik Iso, men opdagede at de er ret ferme til at ændre sine betingelser, tit og ofte. Kun for nytegninger, dog! Så jeg endte med at sidde og surfe nettet igennem lige før hun skulle forsikres, og fandt den der passede mig bedst, på det tidspunkt.

 

Jeg ville til enhver tid ha' en forsikring der gælder hele hundens liv. Og så kiggede jeg ellers på hvilke ting der havde betydning for mig. Kejsersnit er f.eks. uinteressant, da jeg ikke skal avle. Derimod vil jeg gerne være dækket, hvis der skulle ske et uheld på agilitybanen.

 

Jeg vil også lige nævne at man altså godt kan skifte selskab, bare hunden ikke er for gammel. Min første hund havde jeg oprindelig i et andet selskab, og skiftede da jeg fik Frostie. Jeg fik hende endda overflyttet på trods af at hun egentlig var lidt for gammel, og jeg ved at man kan gøre det samme også i andre selskaber, nogle gange mod et mindre gebyr.

 

God jagt på den rigtige forsikring!!!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kiggede (efter anbefalinger) på dyrekassens og alm. brand.

 

Kan ikk lige huske hvorfor det blev dyrekassen, men deres selvrisiko er på ca 600kr.

 

Vi valgte HundTotal der dækker din hund helt ind. Det er meget rart ikke at skulle gå og huske om man nu har udvidet ansvarsforsikring osv.

 

HundTotal kostede lidt under 2000kr. om året, og vi har allerede tjent omkring de 800kr ind. (vores dyrlæge jokede med at han burde lave et 10-turs klippekort til os :vedikke:)

 

...Og når man har en vovse der stædigt lægger sig syg i weekenderne kunne det hurtigt løbe op hvis vi ikke havde tegnet forsikring :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har hundene forsikret i dyrekassen, før var de ikke sygeforsikret og det har kostet os en hel del da Zulo har været kommet til skade nogle gange og Enzo har været en del syg førhen. Det fik os til at se det fornuftige i at sygeforsikre vores hunde, og de penge er godt givet ud.

Hundene har ikke været ved dyrlæge siden de blev sygeforsikret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...