Hop til indhold

Hvem blev taberen??


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 222
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så kommer her en lille update på det lille skravl :engel:

 

Jeg hentede ham jo lørdag..Der havde han været sendt "bort" siden beslutningen blev taget..Hans ting var pakket og han var klar til afgang..Det vidste han bare ikke..

Jeg havde taget MAgic (som er hans mor) og Toffee som havde hvalpe samtidig med han blev født (og som derfor også gav ham mælk) med..De er samtidig 2 overvenlige og søde hunde som aldrig laver ballade..

Vi drak en kop kaffe sammen og småsludrede lidt.. Ace virkede ikke så interesseret i hverken mig eller hundene..Han hilste lige på dem da vi kom ind. Og MAgic kunne helt klart kende ham. Hun sørgede for at vaske hans tissemand. Den var nok heller ikke blevet vasket ordentlig siden han flyttede :mrgreen: Han var lige henne og snuse til mig så lagde han sig ind under sofaen. Hvor familien sagde han havde ligget de sidste 2½ år..

De fortalte lidt om dagligdagen med ham.Han kan ikke være alene hjemme, dog an han godt være alene i bilen, hos veninden og deres forældre.. Han var vant til at blive luftet 2-3 gange ca ½ time om dagen. Altid i snor, da han stikker af.

De havde haft hundepsykolog opå ham da han ikke var så gammel. de kunne ikke huske hvornår, og jeg kan heller ikke. HP sagde de skulle ignorere ham hele døgnet pånær et kvarter hvor de tog kontakt til ham.Han var ved at overtage hele herrredømmet derhjemme. Han skulle også kastreres da han bollede sit legetøj. Et helt klart dominansproblem!!

Mens jeg var der virkede han apatisk og træt.. Bevægede sig (når han endelig bevægede sig) med små skridt, dukket hovede og uendelig langsomt. Virkede ikke som om han brød sig om berøring og :hmm:øjnene virkede trætte... Han tog ikke øjenkontakt med mig en eneste gang, hvilket alle løver ellers gør meget..

Da vi gik fik han sin sele og snor på og slæbte sig nærmest afsted. Vel henne ved bilen livede han gevaldigt op da Toffee og MAgic sprang ombord. Han blev læsset ind i buret sammen med de 2 damer..og snusede lystigt rundt og tjekkede legetøj og griseører ud..Det var faktisk første gang jeg så noget som bare lignede interesse for omverdenen..

 

Efter København skulle vi til fødselsdag på Falster.. Nu havde jeg jo hørt at kræet ikke kommer når man kalder så han blev luftet i snor mens damehundene (og senre Ivy og Domino) spurtede rundt..Han havde ingen problemer med hundene, og spillede ikke op.

 

I går var så første dag herhjemme. HAn brugte det meste af dagen på bare at observere hvad de andre hunde gjorde. Ved aftensmaden kom han snigende da de andre tiggede ved bordet..Og selvom jeg fik at vide at han var utrænbar, så lærte han lynhurtigt den disciplin :mrgreen:

Han var ude i junglen sammen med mig og de andre flere gange i løbet af dagen.. Og holdt sig ret tæt på enten mig eller Natascha..

Om aftenen da vi sad bare og sad kom han hen og ville selv op og ligge hos mig..Han lå der nok en time. SÅ skulle de natluftes og han måtte ned..

 

I dag tænkte jeg så at vi skulle ud og gå en tur uden snor..Jeg tog Nomi og Blaster med... Og Ace selvfølgelig... Så snart vi kom ud fik han fart på..Halvvejs oppe af vejen sprintede han pludselig afsted :shock: Jeg råbte Blaster og Nomi an - Kom vi vender- Han vendte sig og kiggede.. og styrtede så afsted igen - væk fra os... Vi gik jo bare stille og toligt hjemad..Min filosofi er at de selv må vælge hvad de vil - de ved jo ikke at vhis de vælger forkert hedder det snor på den næste uge :mrgreen:

Nå men vi gik jo og han strøg afsted væk fra os... DA han var nået 8-900 meter væk, blev jeg bekymret..Tænk hvis nu han virkelig skred? men netop som jeg mærkede panikken begynde - stoppede han og kiggede igen efter os - vi jokkede videre og gik ind af døren - og så tog fanden ved ham og han spænede alt hvad remmer og tøj kunne holde HJEMAD.. Jeg holdt øje og gik så ud og hen til bilen og begyndte at rode med døren..Så kunne jeg høre ham bagved mig og roste ham og smed pålægstykker hen til ham..Han kom ikke nærmere end 1½ meter.. Han har tydeligvis fået skæld ud når han endelig er blevet fanget.

Så gik jeg ind og lod døren stå åben og han fulgte med.. Men der gik nok en ½ time før han turde komme hen til mig. Jeg lod bare som ingenting. Om nogle dage stoler han nok på at jeg ikke skælder ud når han stikker af..

 

Forresten kan man tydeligt se at Magic er hans mor..Det tog ham 5 minutter at regne kattelemmen ud..Og den er endda lukke så man kun kan komme ind og ikke ud..Men han fandt da hurtigt ud af at hive lemmen indad så kan man komme ud..De eneste der kan det er Magic og Aces bror, Hunter, og hans søster Donna...

 

Måske problemet med ham har været at han ikke har brugt sin hjerne nok :vedikke:

 

Men vi er fulde af forhåbninger... Han skal nok blive en god og glad hund :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer her en lille update på det lille skravl :engel:

 

Jeg hentede ham jo lørdag..Der havde han været sendt "bort" siden beslutningen blev taget..Hans ting var pakket og han var klar til afgang..Det vidste han bare ikke..

Jeg havde taget MAgic (som er hans mor) og Toffee som havde hvalpe samtidig med han blev født (og som derfor også gav ham mælk) med..De er samtidig 2 overvenlige og søde hunde som aldrig laver ballade..

Vi drak en kop kaffe sammen og småsludrede lidt.. Ace virkede ikke så interesseret i hverken mig eller hundene..Han hilste lige på dem da vi kom ind. Og MAgic kunne helt klart kende ham. Hun sørgede for at vaske hans tissemand. Den var nok heller ikke blevet vasket ordentlig siden han flyttede :mrgreen: Han var lige henne og snuse til mig så lagde han sig ind under sofaen. Hvor familien sagde han havde ligget de sidste 2½ år..

De fortalte lidt om dagligdagen med ham.Han kan ikke være alene hjemme, dog an han godt være alene i bilen, hos veninden og deres forældre.. Han var vant til at blive luftet 2-3 gange ca ½ time om dagen. Altid i snor, da han stikker af.

De havde haft hundepsykolog opå ham da han ikke var så gammel. de kunne ikke huske hvornår, og jeg kan heller ikke. HP sagde de skulle ignorere ham hele døgnet pånær et kvarter hvor de tog kontakt til ham.Han var ved at overtage hele herrredømmet derhjemme. Han skulle også kastreres da han bollede sit legetøj. Et helt klart dominansproblem!!

Mens jeg var der virkede han apatisk og træt.. Bevægede sig (når han endelig bevægede sig) med små skridt, dukket hovede og uendelig langsomt. Virkede ikke som om han brød sig om berøring og :hmm:øjnene virkede trætte... Han tog ikke øjenkontakt med mig en eneste gang, hvilket alle løver ellers gør meget..

Da vi gik fik han sin sele og snor på og slæbte sig nærmest afsted. Vel henne ved bilen livede han gevaldigt op da Toffee og MAgic sprang ombord. Han blev læsset ind i buret sammen med de 2 damer..og snusede lystigt rundt og tjekkede legetøj og griseører ud..Det var faktisk første gang jeg så noget som bare lignede interesse for omverdenen..

 

Efter København skulle vi til fødselsdag på Falster.. Nu havde jeg jo hørt at kræet ikke kommer når man kalder så han blev luftet i snor mens damehundene (og senre Ivy og Domino) spurtede rundt..Han havde ingen problemer med hundene, og spillede ikke op.

 

I går var så første dag herhjemme. HAn brugte det meste af dagen på bare at observere hvad de andre hunde gjorde. Ved aftensmaden kom han snigende da de andre tiggede ved bordet..Og selvom jeg fik at vide at han var utrænbar, så lærte han lynhurtigt den disciplin :mrgreen:

Han var ude i junglen sammen med mig og de andre flere gange i løbet af dagen.. Og holdt sig ret tæt på enten mig eller Natascha..

Om aftenen da vi sad bare og sad kom han hen og ville selv op og ligge hos mig..Han lå der nok en time. SÅ skulle de natluftes og han måtte ned..

 

I dag tænkte jeg så at vi skulle ud og gå en tur uden snor..Jeg tog Nomi og Blaster med... Og Ace selvfølgelig... Så snart vi kom ud fik han fart på..Halvvejs oppe af vejen sprintede han pludselig afsted :shock: Jeg råbte Blaster og Nomi an - Kom vi vender- Han vendte sig og kiggede.. og styrtede så afsted igen - væk fra os... Vi gik jo bare stille og toligt hjemad..Min filosofi er at de selv må vælge hvad de vil - de ved jo ikke at vhis de vælger forkert hedder det snor på den næste uge :mrgreen:

Nå men vi gik jo og han strøg afsted væk fra os... DA han var nået 8-900 meter væk, blev jeg bekymret..Tænk hvis nu han virkelig skred? men netop som jeg mærkede panikken begynde - stoppede han og kiggede igen efter os - vi jokkede videre og gik ind af døren - og så tog fanden ved ham og han spænede alt hvad remmer og tøj kunne holde HJEMAD.. Jeg holdt øje og gik så ud og hen til bilen og begyndte at rode med døren..Så kunne jeg høre ham bagved mig og roste ham og smed pålægstykker hen til ham..Han kom ikke nærmere end 1½ meter.. Han har tydeligvis fået skæld ud når han endelig er blevet fanget.

Så gik jeg ind og lod døren stå åben og han fulgte med.. Men der gik nok en ½ time før han turde komme hen til mig. Jeg lod bare som ingenting. Om nogle dage stoler han nok på at jeg ikke skælder ud når han stikker af..

 

Forresten kan man tydeligt se at Magic er hans mor..Det tog ham 5 minutter at regne kattelemmen ud..Og den er endda lukke så man kun kan komme ind og ikke ud..Men han fandt da hurtigt ud af at hive lemmen indad så kan man komme ud..De eneste der kan det er Magic og Aces bror, Hunter, og hans søster Donna...

 

Måske problemet med ham har været at han ikke har brugt sin hjerne nok :vedikke:

 

Men vi er fulde af forhåbninger... Han skal nok blive en god og glad hund :mrgreen:

Tak for en dejlig opdatering. Er helt sikker på at du nok skal få gjort ham til en dejlig tryg hund igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

glæder mig SÅ meget over, at han er kommet op til dig. Håber, at han snart får tilliden til mennesker tilbage - men det går jo stille og roligt fremad :banan:
JA altså Cleo kan jo ikke se ham..Han er jo ikke engang løveklippet :shock: men hun kan jo så heller ikke lide bomuldshundene til ringtræning..Sådan nogle små grimme hvide tingester med pels alle steder..Ligner slet ikke rigtige løver :fornaermet: og opfører sig ikke som løver :fornaermet:
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Jeg tror det hele skyldes den "hundepsykolog".. Hvis man kun får et kvarters kontakt dagligt bliver man sq da apatisk :megaked:

 

Ja det var noget af et horribelt råd !!! Øv da, men selvom du ikke sælger hvalpe for at få dem retur, så er det nu rart, at den bette mand er kommet hjem igen. Det andet dér var da så kikset som det næsten kunne blive. Stakkels lille dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Er Cleo en hund...? Det var Dexter vist ikke klar over:oops: Han troede vist bare det var en busk, som stod der:damn:

 

 

Den lille løve lyder da helt deprimeret.. Han trænger da vist til lidt fornyet livsglæde! Godt, at han er kommet til det glade løveland:-D

Cleo en hund?? :shock::shock::shock: Nej hun er en wannabe-løve..Hvis du spørger hende selv er hun en rigtig løve..lange ben, løvemanke og kvadratisk..Hun kigger alridg i vandpytterne :mrgreen:

 

Luna var busken..Var det ikke hende han pissede op af?? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo en hund?? :shock::shock::shock: Nej hun er en wannabe-løve..Hvis du spørger hende selv er hun en rigtig løve..lange ben, løvemanke og kvadratisk..Hun kigger alridg i vandpytterne :mrgreen:

 

Luna var busken..Var det ikke hende han pissede op af?? :slem:

 

Hmm.. Hvilken hunderace er Luna?

For er næsten sikker på at den var en Coton, han lege busk og hanhund med...

 

Men under alle omstændigheder, har jeg mere ondt af Atticus som blev brugt lidt som parringsbamse...

Dexter= klam teenagehanhund:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Jeg tror det hele skyldes den "hundepsykolog".. Hvis man kun får et kvarters kontakt dagligt bliver man sq da apatisk :megaked:

 

Det må du nok sige :megaked:

 

Hvor er det altså bare godt, at han er hjemme hos dig nu. Stakkels lille mand da... Og for helvede da, for en idiotisk hunde"psykolog" :evil:

 

Et kvarters kontakt om dagen, hvordan kan man overhovedet selv tro på, at det gør godt for nogen?! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du nok sige :megaked:

 

Hvor er det altså bare godt, at han er hjemme hos dig nu. Stakkels lille mand da... Og for helvede da, for en idiotisk hunde"psykolog" :evil:

 

Et kvarters kontakt om dagen, hvordan kan man overhovedet selv tro på, at det gør godt for nogen?! :megaked:

Men han kostede kun 800 kr :engel: meget billigere end hende jeg anbefalede. Mne hvis de havde taget hende jeg havde anbefalet havde de hvertfald ikke fået den slags råd :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havanaise... Men hun var da hvid :mrgreen:

Stakkels lille atticus :mrgreen:

 

Og stakkels lille Luna:mrgreen:

 

Tilbage til tråden:

Historien fortæller da, at man ikke skal stole blindt på en hundepsykolog, men også lytte lidt til sin egen mavefornemmelse.

---Og ikke tage det billigste tilbud!

 

Men det var da godt, at du fik en rolig snak med de tidligere ejere, inden du tog hunden med dig, så du lige fik afsluttet det ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er fantastisk, løvemor :hjerte:

 

Hvor gør det mig glad at høre, at livsglæden allerede ruller frem i ham. Beholder I egentlig det gamle navn? Eller skal det være helt ny start?

:oops: tak :lol:

 

Han hedder jo Ace på stamtavlen..Men vi kalder ham Aciiieee..det lyder ligesom lidt gladere...

 

Han re lige kommet stormende og hoppede op på mig..HAn så helt forskrækket ud over at han gjorde det :klap: Så kiggede han lige på mig og slikkede mig i hovedet og lagde sig ned og sover nu :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han kostede kun 800 kr :engel: meget billigere end hende jeg anbefalede. Mne hvis de havde taget hende jeg havde anbefalet havde de hvertfald ikke fået den slags råd :damn:

 

Uh, ja, det har jo også så meget at sige den pris der :roll: :damn:

 

Fatter ikke, at nogen hundepsykolog selv kan tro på det og fatter næsten lige så lidt at nogen som helst amatør kan tro på det :damn:

 

:oops: tak :lol:

 

Han hedder jo Ace på stamtavlen..Men vi kalder ham Aciiieee..det lyder ligesom lidt gladere...

 

Han re lige kommet stormende og hoppede op på mig..HAn så helt forskrækket ud over at han gjorde det :klap: Så kiggede han lige på mig og slikkede mig i hovedet og lagde sig ned og sover nu :lun:

 

Åååhr, lyder så godt! :lun:

 

Han er snart tip top igen, han lyder virkelig til at være godt på vej i hvert fald! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
På lørdag henter jeg en hund hjem fra en familie som lige har fået en baby... De har ikke overskud til ham mere, selvom han elsker baby og baby ham..

Historien er lang..Hunden 2½ år gammel..og menneskene voksne..

 

For 2½ år siden hentede hans nye forældre ham heroppe 10 uger gammel. begge studerede og havde 2 måneder fri før skolen startede igen. Som altid gav jeg dem en cd med hvor der også står om alene-hjemme træning. Og sagde husk nu at træne hunden selvom I har ferie hele sommeren..

En fredag i august fik jeg pludselig en mail "vi har glemt at alene-træne..kan han lære det til på mandag?".. Det måtte jeg jo sige at han ikke kunne nå.. I må tage ham med, få en til at passe ham etc.

Et par måneder gik og jeg hørte ingenting... Fik fat i dem og alt var fint, men han gøede en del når han var alene.. Prøv at tænde radione sagde jeg..I er sikre på han har lært at være alene? Jo det var de..

Pludselig fik jeg en mail om at det ikke gik..han gøede og hylede..Naboerne klagede.. Hvad gør vi hurtigt? jeg sagde kontakt en adfærdskonsulent og få det trænet rigtigt denne gang..

De spurgte om jeg kendte en god en? jo da..prøv Irene Liljequist.. De kontaktede hende men hun skulle jo have penge for at komme ud :shock::shock: Det var virkeligt alt for dyrt.. De ville tænke over det..

Jeg skrev i ny og næ en mail og spurgte hvordan det gik..JEg vidste jo at de havde fravalgt Irene..

Så en dag læste jeg på hundegalleriet at de havde haft besøg af en adfærdskons. som havde sagt han ikke måtte ligge i sengen/sofaen..Ikke måtte spise før eller samtidig med dem.. At han skulle ignoreres døgnet rundt og kun have kontakt af dem 15 minutter om dagen..Når DE ønskede det.. :megaked:

Jeg skrev igen til dem, men fik ingen svar..Det var jo sådan set også deres hund.

 

Forleden dag fik jeg så en mail med et billede af ham sammen med en lille baby.. Kærligheden lyste nærmest ud af ham :hjerte:

En lang mail om hvor træls han var og de havde opgivet ham.. Der var ikke plads til ham hos dem mere..

Han kunne (stadig) ikke være alene, han kan ikke lide gæster, han stikker af når de kalder, kommer aldrig på sit navn, boller sine bamser (selvom han er kastreret), er utrænbar.

Jeg fik et chok!

Jeg skrev at så måtte han jo tilbage hertil hvis andet ikke er muligt...

Hvad ville jeg give for ham?? :shock:

Ingenting.. ihvertfald ikke før jeg ved om han kan omplaceres..

Ingen penge?? ok de ville lige finde ud af noget andet..Hendes veninde kendte en der ville kigge på ham gratis..En som var ved at uddanne sig..

 

Næste dag fik jeg en kopi af hvad hun havde skrevet til adfærdsdamen..Og fik et endnu større chok... Hvis bare det halve af det passer så er den hund bedre tjent med en aflivning...

Adfærdsdamen ville da hellere ikke kigge på ham gratis, og bad dem også samtidig om at få ham tjekket hos dyrlægen og kiropraktor..

Nej tak ikke flere udgifter på ham... Hvad så?

 

JEg skrev at jeg stadig gerne vil tage ham tilbage, han skal hvertfald ikke sættes i den blå avis...

 

Jeg henter ham på lørdag, og så må vi tage den derfra...

 

AND THE LOOSER IS..

 

 

(DRUM ROLL)

 

THE BABY

 

tror ikke det bliver nemmer at opdrage et barn, hvis man ikke evner at opdrage en hund. Det positive er at de kan få betalt det af kommunen hvis der bliver noget med barnet...

Link til indlæg
Del på andre sites

ih hvor lyder det dejligt - og hvilken kvik lille frisk gut! Eeeelsker de små lømmel-tricks de hunde kan finde på. Det virker som om han er ved at finde sig på plads.

Kom til at tænke på, ihvorhold til at reagere på hans navn... Det kan jo være at han skal have trænes sit navn ind som noget positivt igen, hvis de har brugt det mere i skæld ud end i hygge og ro (bla. pga. det ene kvarters opmærksomhed:shock:).

 

ELSKER at det første han lærte var at tigge! DYYYGTIG wuffer!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...