Hop til indhold

Hvem blev taberen??


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

På lørdag henter jeg en hund hjem fra en familie som lige har fået en baby... De har ikke overskud til ham mere, selvom han elsker baby og baby ham..

Historien er lang..Hunden 2½ år gammel..og menneskene voksne..

 

For 2½ år siden hentede hans nye forældre ham heroppe 10 uger gammel. begge studerede og havde 2 måneder fri før skolen startede igen. Som altid gav jeg dem en cd med hvor der også står om alene-hjemme træning. Og sagde husk nu at træne hunden selvom I har ferie hele sommeren..

En fredag i august fik jeg pludselig en mail "vi har glemt at alene-træne..kan han lære det til på mandag?".. Det måtte jeg jo sige at han ikke kunne nå.. I må tage ham med, få en til at passe ham etc.

Et par måneder gik og jeg hørte ingenting... Fik fat i dem og alt var fint, men han gøede en del når han var alene.. Prøv at tænde radione sagde jeg..I er sikre på han har lært at være alene? Jo det var de..

Pludselig fik jeg en mail om at det ikke gik..han gøede og hylede..Naboerne klagede.. Hvad gør vi hurtigt? jeg sagde kontakt en adfærdskonsulent og få det trænet rigtigt denne gang..

De spurgte om jeg kendte en god en? jo da..prøv Irene Liljequist.. De kontaktede hende men hun skulle jo have penge for at komme ud :shock::shock: Det var virkeligt alt for dyrt.. De ville tænke over det..

Jeg skrev i ny og næ en mail og spurgte hvordan det gik..JEg vidste jo at de havde fravalgt Irene..

Så en dag læste jeg på hundegalleriet at de havde haft besøg af en adfærdskons. som havde sagt han ikke måtte ligge i sengen/sofaen..Ikke måtte spise før eller samtidig med dem.. At han skulle ignoreres døgnet rundt og kun have kontakt af dem 15 minutter om dagen..Når DE ønskede det.. :megaked:

Jeg skrev igen til dem, men fik ingen svar..Det var jo sådan set også deres hund.

 

Forleden dag fik jeg så en mail med et billede af ham sammen med en lille baby.. Kærligheden lyste nærmest ud af ham :hjerte:

En lang mail om hvor træls han var og de havde opgivet ham.. Der var ikke plads til ham hos dem mere..

Han kunne (stadig) ikke være alene, han kan ikke lide gæster, han stikker af når de kalder, kommer aldrig på sit navn, boller sine bamser (selvom han er kastreret), er utrænbar.

Jeg fik et chok!

Jeg skrev at så måtte han jo tilbage hertil hvis andet ikke er muligt...

Hvad ville jeg give for ham?? :shock:

Ingenting.. ihvertfald ikke før jeg ved om han kan omplaceres..

Ingen penge?? ok de ville lige finde ud af noget andet..Hendes veninde kendte en der ville kigge på ham gratis..En som var ved at uddanne sig..

 

Næste dag fik jeg en kopi af hvad hun havde skrevet til adfærdsdamen..Og fik et endnu større chok... Hvis bare det halve af det passer så er den hund bedre tjent med en aflivning...

Adfærdsdamen ville da hellere ikke kigge på ham gratis, og bad dem også samtidig om at få ham tjekket hos dyrlægen og kiropraktor..

Nej tak ikke flere udgifter på ham... Hvad så?

 

JEg skrev at jeg stadig gerne vil tage ham tilbage, han skal hvertfald ikke sættes i den blå avis...

 

Jeg henter ham på lørdag, og så må vi tage den derfra...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 222
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kan være rigtig svært med en hund, der ikke kan være alene, og der kan være mange grund til, at de også har en masse andre problemer med hunden. Det behøver jo ikke være fordi, de bare er trætte af hunden og har opgivet. Desuden lyder det også til, at de har søgt hjælp, men ikke har fået nogle råd, de har kunne bruge, og hvordan skal man som alm. hundeejer vide at det ikke er comme il faut at anvende de råd, de har fået?

 

Men held og lykke med ham. Håber han kan få et nyt godt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være rigtig svært med en hund, der ikke kan være alene, og der kan være mange grund til, at de også har en masse andre problemer med hunden. Det behøver jo ikke være fordi, de bare er trætte af hunden og har opgivet. Desuden lyder det også til, at de har søgt hjælp, men ikke har fået nogle råd, de har kunne bruge, og hvordan skal man som alm. hundeejer vide at det ikke er comme il faut at anvende de råd, de har fået?

 

Men held og lykke med ham. Håber han kan få et nyt godt hjem.

 

En lang mail om hvor træls han var og de havde opgivet ham.. Der var ikke plads til ham hos dem mere..

Han kunne (stadig) ikke være alene, han kan ikke lide gæster, han stikker af når de kalder, kommer aldrig på sit navn, boller sine bamser (selvom han er kastreret), er utrænbar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh den stakkels hund. Jeg kan blive helt harm. Hvorfor anskaffe sig en hund, hvis man ikke vil tage sig godt af den.

Jeg tror den hund har brug for en masse kærlighed og positiv træning, så den synes det er sjovt at lære noget og sjovt at være til, i stedet for at være et problem.

Sender positive tanker til jer :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da k**t!!

Hvordan kan man smadre en løve så meget???

 

Den er jo mega let at opdrage, hvis man bare gider!! Og hvis man ikke engang gider opdrage en Löwchen, så kan jeg da slet ikke forstå hvor dælen de overhovedet fik tanken dengang, at de ville have en hund...:shock:

 

Og som Guanomo siger, gad vide om de overhovedet evner et barn... :roll:

 

Stakkels lille kræ... Jeg håber at han bliver rimelig okay, når han kommer op til dig igen... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lang mail om hvor træls han var og de havde opgivet ham.. Der var ikke plads til ham hos dem mere..

Han kunne (stadig) ikke være alene, han kan ikke lide gæster, han stikker af når de kalder, kommer aldrig på sit navn, boller sine bamser (selvom han er kastreret), er utrænbar.

Jeg foretrækker bare historier hvor man hører begge parter, og derfor er jeg ikke så glad for at råbe "dårligere ejere" efter nogle mennesker, som ikke er herinde og kan forsvare sig og hvis historie jeg reelt ikke kender.

 

Taberne i den her? Alle. Familien, Kennel Löwchen og hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det en træls historie. Godt dit hjem altid er åbent!

 

Det er simpelthen utroligt at ligegyldigt hvor meget arbejde man lægger i at finde gode ejere, og ruste dem til opgaven at have hvalpen, så vil der så let sådanne ting alligevel. Hvor er det bare ærgerligt, og synd for hunden. Men godt han ikke skal være hos dem længere, når de ikke brænder for opgaven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da k**t!!

Hvordan kan man smadre en løve så meget???

 

Den er jo mega let at opdrage, hvis man bare gider!! Og hvis man ikke engang gider opdrage en Löwchen, så kan jeg da slet ikke forstå hvor dælen de overhovedet fik tanken dengang, at de ville have en hund...:shock:

 

Og som Guanomo siger, gad vide om de overhovedet evner et barn... :roll:

 

Stakkels lille kræ... Jeg håber at han bliver rimelig okay, når han kommer op til dig igen... :ae:

 

Hmm ved ikke om jeg vil sige at en löwchen er mega let at opdrage, nu har vi jo haft store problemer med alenehjemme træningen og ved hvor udmattende det kan være...

Det at de har kontaktet en adfærdsterapeut synes jeg da siger noget om, at de gider at træne, om rådene så er de rigtige det kan jo til enhver tid diskuteres, men de har da i det mindste taget initiativ til at få hjælp udefra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være rigtig svært med en hund, der ikke kan være alene, og der kan være mange grund til, at de også har en masse andre problemer med hunden. Det behøver jo ikke være fordi, de bare er trætte af hunden og har opgivet. Desuden lyder det også til, at de har søgt hjælp, men ikke har fået nogle råd, de har kunne bruge, og hvordan skal man som alm. hundeejer vide at det ikke er comme il faut at anvende de råd, de har fået?

 

Men held og lykke med ham. Håber han kan få et nyt godt hjem.

 

Det jeg lidt bider mærke i er "hovsa løsninger", fx. i forbindelse med alenehjemmetræning, og manglende vilje (måske grundet evne :vedikke:) til at betale for professionel hjælp til afhjælpning af hovsa løsningerne ................ bare en anelse mere forudseenhed (ansvarlighed ville nogle kalde det" ville have været ønskværdigt ..............

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hold da ferie en tid den stakkels hund åbenbart har haft :shock:

 

håber ikke for baby de bliver så trætte af den når den skal lære pottetræning ect. :shock:

 

bliver spændende hvad du skal hente :hmm: om opmærksomhed/stimulering "bare" er nok til at give ham et værdigt liv.

Stimuleringen tænkte jeg også på..Jeg bor jo på landet, så jeg ved ikke hvad der er rimelig luftetid for en hund i en lejlighed..Han bliver luftet 3 x 30 min hver dag. Altid i snor fordi han jo stikker af. Ingen træning da han er utrænbar..Og ingen legetøj fordi han boller bamser.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være rigtig svært med en hund, der ikke kan være alene, og der kan være mange grund til, at de også har en masse andre problemer med hunden. Det behøver jo ikke være fordi, de bare er trætte af hunden og har opgivet. Desuden lyder det også til, at de har søgt hjælp, men ikke har fået nogle råd, de har kunne bruge, og hvordan skal man som alm. hundeejer vide at det ikke er comme il faut at anvende de råd, de har fået?

 

Men held og lykke med ham. Håber han kan få et nyt godt hjem.

Du har fuldstændig ret i at det kan være svært..Men det jeg undrer mig over er at jeg først hører om det når det er helt ude i tovene..Hvorfor holder man ikke kontakten? Hvorfor slutter man problemmailene med at fortælle at alt går godt og så ikke melder tilbage når det ikke går så godt?

Og hvorfor skriver man en mail om at man har de her problemer, kan du evt omplacere ham? ja jeg kan godt omplacere en hund som har alene hjemme problemer... jeg kontakter en dame som jeg ved vil have en hund. Og venter på en lidt ældre herfra..Hun er ikke helt vild med tanken om en hund som har været andre steder, men hvis du siger god for den JAnni..

Pludselig får jeg en kopi af den mail hun har sendt til adfærdsdamen og i mine øjne er hunden ikke i stand til at blive omplaceret hvis de problemer virkelig er rigtige. Og jeg ved godt at hun MÅSKE har overdrevet overfor adfærdsdamen, og MÅSKE har underdrevet overfor mig... Men jeg skal VIDE med 100 % sikkerhed hvad en hund har af problemer hvis jeg skal finde et hjem til den. Jeg tør sq ikke satse mit navn på en hund leveret videre med alene-hjemme problemer og så viser det sig at den måske bider alle eller pisser i alle møblerne.. Folk har krav på ærlighed så de kan har alle prblemer at vælge ud fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

På lørdag henter jeg en hund hjem fra en familie som lige har fået en baby... De har ikke overskud til ham mere, selvom han elsker baby og baby ham..

Historien er lang..Hunden 2½ år gammel..og menneskene voksne..

 

For 2½ år siden hentede hans nye forældre ham heroppe 10 uger gammel. begge studerede og havde 2 måneder fri før skolen startede igen. Som altid gav jeg dem en cd med hvor der også står om alene-hjemme træning. Og sagde husk nu at træne hunden selvom I har ferie hele sommeren..

En fredag i august fik jeg pludselig en mail "vi har glemt at alene-træne..kan han lære det til på mandag?".. Det måtte jeg jo sige at han ikke kunne nå.. I må tage ham med, få en til at passe ham etc.

Et par måneder gik og jeg hørte ingenting... Fik fat i dem og alt var fint, men han gøede en del når han var alene.. Prøv at tænde radione sagde jeg..I er sikre på han har lært at være alene? Jo det var de..

Pludselig fik jeg en mail om at det ikke gik..han gøede og hylede..Naboerne klagede.. Hvad gør vi hurtigt? jeg sagde kontakt en adfærdskonsulent og få det trænet rigtigt denne gang..

De spurgte om jeg kendte en god en? jo da..prøv Irene Liljequist.. De kontaktede hende men hun skulle jo have penge for at komme ud :shock::shock: Det var virkeligt alt for dyrt.. De ville tænke over det..

Jeg skrev i ny og næ en mail og spurgte hvordan det gik..JEg vidste jo at de havde fravalgt Irene..

Så en dag læste jeg på hundegalleriet at de havde haft besøg af en adfærdskons. som havde sagt han ikke måtte ligge i sengen/sofaen..Ikke måtte spise før eller samtidig med dem.. At han skulle ignoreres døgnet rundt og kun have kontakt af dem 15 minutter om dagen..Når DE ønskede det.. :megaked:

Jeg skrev igen til dem, men fik ingen svar..Det var jo sådan set også deres hund.

 

Forleden dag fik jeg så en mail med et billede af ham sammen med en lille baby.. Kærligheden lyste nærmest ud af ham :hjerte:

En lang mail om hvor træls han var og de havde opgivet ham.. Der var ikke plads til ham hos dem mere..

Han kunne (stadig) ikke være alene, han kan ikke lide gæster, han stikker af når de kalder, kommer aldrig på sit navn, boller sine bamser (selvom han er kastreret), er utrænbar.

Jeg fik et chok!

Jeg skrev at så måtte han jo tilbage hertil hvis andet ikke er muligt...

Hvad ville jeg give for ham?? :shock:

Ingenting.. ihvertfald ikke før jeg ved om han kan omplaceres..

Ingen penge?? ok de ville lige finde ud af noget andet..Hendes veninde kendte en der ville kigge på ham gratis..En som var ved at uddanne sig..

 

Næste dag fik jeg en kopi af hvad hun havde skrevet til adfærdsdamen..Og fik et endnu større chok... Hvis bare det halve af det passer så er den hund bedre tjent med en aflivning...

Adfærdsdamen ville da hellere ikke kigge på ham gratis, og bad dem også samtidig om at få ham tjekket hos dyrlægen og kiropraktor..

Nej tak ikke flere udgifter på ham... Hvad så?

 

JEg skrev at jeg stadig gerne vil tage ham tilbage, han skal hvertfald ikke sættes i den blå avis...

 

Jeg henter ham på lørdag, og så må vi tage den derfra...

 

Næ.:shock:. Menneskene er ikke voksne.

Taberen er barnet.

 

Vinderen er hunden, der heldigvis kommer hjem til dig igen.

 

Husk endelig at stryge de forvoksede børn med hårene, indtil du har fået den lille fyr trygt og godt ud af deres hus..

 

VENT med at sende dem en rigtig barsk og ærlig hademail til ejerskabet er i orden.

 

OG så håber jeg du har mulighed for at blackliste ejerne så de ikke farter ud og køber en ny lille løve om et år eller to et andet sted.. :evil:

 

Hvor må det være svært at skulle sende sine hvalpe ud i den store verden til fremmede mennesker. Man kender jo reelt ikke folk, bare fordi man har set dem et par timer nogle få gange inden hvalpen flytter hjemmefra...

 

Og som hvalpekøber vil man jo til hver en tid skjule den mindste smule som opdrætter kan opfatte som negativt.. OGSÅ hvor umoden man reelt er..

 

Vi hører forhåbentlig hvordan det går med ham efter du har hentet ham..

 

Mon han kan kende dig? Har I slet ikke set hinanden siden han var 10 uger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh den stakkels hund. Jeg kan blive helt harm. Hvorfor anskaffe sig en hund, hvis man ikke vil tage sig godt af den.

Jeg tror den hund har brug for en masse kærlighed og positiv træning, så den synes det er sjovt at lære noget og sjovt at være til, i stedet for at være et problem.

Sender positive tanker til jer :hjerte:

Men de ville vel også tage sig af ham da de fik ham..

Men vores liv ændrer sig efterhånden og pludselig er nogen ting pludselig i vejen...

En hund tager meget tid..Og det gør en baby også..Hvis man skal prioritere er det vel nødvendigvis hunden der må ryge? Uanset hvor meget hundemennesker vi er så beholder vi da vores baby og smider hunden ud, ikk??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foretrækker bare historier hvor man hører begge parter, og derfor er jeg ikke så glad for at råbe "dårligere ejere" efter nogle mennesker, som ikke er herinde og kan forsvare sig og hvis historie jeg reelt ikke kender.

 

Taberne i den her? Alle. Familien, Kennel Löwchen og hunden.

Jeg råber ikke dårlige ejere..

Den eneste virkelige taber her er hunden.. Vi mennesker forstår jo hvad der sker.. Vi kan snakke om det og blive enige om hvad der er bedst for hunden..Eller hvad vi synes er bedst for hunden...

Jeg har fuld forståelse for at man ikke kan magte en hund.. Og vil af med den...

Men hunden? Han ved ikke at fra på lørdag er hans normale liv slut.. Der bliver han hentet og skal ind i en flok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.:shock:. Menneskene er ikke voksne.

Taberen er barnet.

 

Vinderen er hunden, der heldigvis kommer hjem til dig igen.

 

Husk endelig at stryge de forvoksede børn med hårene, indtil du har fået den lille fyr trygt og godt ud af deres hus..

 

VENT med at sende dem en rigtig barsk og ærlig hademail til ejerskabet er i orden.

 

OG så håber jeg du har mulighed for at blackliste ejerne så de ikke farter ud og køber en ny lille løve om et år eller to et andet sted.. :evil:

 

Hvor må det være svært at skulle sende sine hvalpe ud i den store verden til fremmede mennesker. Man kender jo reelt ikke folk, bare fordi man har set dem et par timer nogle få gange inden hvalpen flytter hjemmefra...

 

Og som hvalpekøber vil man jo til hver en tid skjule den mindste smule som opdrætter kan opfatte som negativt.. OGSÅ hvor umoden man reelt er..

 

Vi hører forhåbentlig hvordan det går med ham efter du har hentet ham..

 

Mon han kan kende dig? Har I slet ikke set hinanden siden han var 10 uger?

Du har nemlig ret..

Ejerskabet er forresten stadig mit.. De har ALDRIG fået ham omregistreret, til trods for at jeg har rykket flere gange.. :shock:

 

Jeg skal selvfølgelig nok holde jer orienteret om ham løbende

 

Nej han har ikke set mig siden han blev hentet... han skal nok genkende mig :mrgreen: jeg har et dirty trick som altid virker..jeg råber babi, babi, biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisss...Det kan kan alle hvalpe huske fra de var hvalpe her..virkelig mærkeligt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de ville vel også tage sig af ham da de fik ham..

Men vores liv ændrer sig efterhånden og pludselig er nogen ting pludselig i vejen...

En hund tager meget tid..Og det gør en baby også..Hvis man skal prioritere er det vel nødvendigvis hunden der må ryge? Uanset hvor meget hundemennesker vi er så beholder vi da vores baby og smider hunden ud, ikk??

 

Øø? Når man har en baby så er man da netop mere hjemme end når man bare er to unge mennesker:shock:...

 

Og med de udmærkede bæreseler der findes i dag, så kan man da sagtens lave altmuligt med sin hund samtidig med at man bærer barn?

Barnevognen er jo også opfundet..

 

Hvad vil de unge mennesker mon gøre, hvis der kommer et barn til:mrgreen:?

 

Man smider kun en hund ud hvis man ser det som en mulighed!:evil:

 

Etellerandet sted synes jeg det burde være sådan, at hvis man ikke kan have sin hund mere, så må man sætte den i pleje et sted.

Det koster. Men sådan er livet jo, når man forpligter sig til mere end man orker. Så må man købe hjælp:evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øø? Når man har en baby så er man da netop mere hjemme end når man bare er to unge mennesker:shock:...

 

Og med de udmærkede bæreseler der findes i dag, så kan man da sagtens lave altmuligt med sin hund samtidig med at man bærer barn?

Barnevognen er jo også opfundet..

 

Hvad vil de unge mennesker mon gøre, hvis der kommer et barn til:mrgreen:?

 

Man smider kun en hund ud hvis man ser det som en mulighed!:evil:

 

Etellerandet sted synes jeg det burde være sådan, at hvis man ikke kan have sin hund mere, så må man sætte den i pleje et sted.

Det koster. Men sådan er livet jo, når man forpligter sig til mere end man orker. Så må man købe hjælp:evil:.

Hvor gammel må man max være hvis man er ung?
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel må man max være hvis man er ung?

 

Orrk... det er jo DET, der gør det svært for opdrætter...

Der er unge mennesker på 18, der fuldt ud er i stand til at have ansvar for en hund... (--Jeg går ikke ud fra, at man handler hund med nogen under 18 år.)

 

Og der er mennesker over 40, der ikke er gamle (modne) nok ..

 

Absurd nok er det måske netop BABYEN, der vil modne de unge mennesker, -når de oplever, at nogen og noget er vigtigere for dem end dem selv.

Det har man da lov til at håbe for dem.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orrk... det er jo DET, der gør det svært for opdrætter...

Der er unge mennesker på 18, der fuldt ud er i stand til at have ansvar for en hund... (--Jeg går ikke ud fra, at man handler hund med nogen under 18 år.)

 

Og der er mennesker over 40, der ikke er gamle (modne) nok ..

 

Absurd nok er det måske netop BABYEN, der vil modne de unge mennesker, -når de oplever, at nogen og noget er vigtigere for dem end dem selv.

Det har man da lov til at håbe for dem.. :roll:

Men de her 2 mennesker er over 30 år gamle og har i forvejen en datter på 11 år

 

Jeg kan forstå hvis en baby overrumpler et ung menneske..Men "gamle" mennesker som ovenikøbet har et barn i forvejen :shock::vedikke:

 

Men lad os nu se, måske er hunden meget værre end jeg tror..måske ender jeg med at gå fra hus og hjem og sætte alle mine andre hunde til afhentning her på HF :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de her 2 mennesker er over 30 år gamle og har i forvejen en datter på 11 år

 

Jeg kan forstå hvis en baby overrumpler et ung menneske..Men "gamle" mennesker som ovenikøbet har et barn i forvejen :shock::vedikke:

 

Men lad os nu se, måske er hunden meget værre end jeg tror..måske ender jeg med at gå fra hus og hjem og sætte alle mine andre hunde til afhentning her på HF :slem:

 

Helle for Atticus!!

.....- Hmm.. Tror jeg er ved at blive besat af ham:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...