Hop til indhold

En umulig opgave


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg stiller jer hermed en næsten umulig opgave: Find mig min hund nr 2! :mrgreen:

 

Der er en million krav :genert:

 

- Den skal gerne være under 43 cm høj fuldt udvokset

- Den må ikke være langhåret (og helst heller ikke skulle trimmes)

- Den må heller ikke være uden hår

- Den må ikke være terrier

- Den må ikke være spidshund

- Den skal helst heller ikke være hyrdehund

- Den skal være førerminded

- Den må ikke være "sært" sat sammen, dvs. ingen lange rygge eller små kommodeben

- Den skal kunne bruges til agility på "lidt højere end hyggeplan"

- Den må desværre helst heller ikke have pudelkrøller

- Den skal ikke være af en race med mange skavanker

 

og de sidste 2 krav (som kan afviges)

- Må helst ikke være af en race der har tendens til egetkønsaggression / som er meget skarp i mælet

- Den må helst ikke koste over 3000 kr :roll:

- Den skal gerne være sort eller brun

 

----

 

Og før i siger det: Ja! Jeg vil have endnu en Karla - I know! Men jeg synes bare ikke hun har et temperament / sind som jeg ønsker at avle videre på... derudover orker jeg ikke 5+ hunde og jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville kunne købere der kunne leve op til mine krav :oops::genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bortset fra prisen, og farven, har du jo lige beskrevet en Dansk/svensk gårdhund :slem:

 

jeps... :mrgreen: I know....

 

Problemet med den er, at jeg ikke ville turde købe uden tavle (af skræk for at ende med en fox terrier blanding) - og så er vi laaaaangt over prisen for hvad min kære mand mener er rimeligt for en hund...

 

Derudover, så er de (generelt) ret skarpe i det - tæverne er ihvertfald - og jeg har allerede en rappenskralde, ved ikke om jeg orker to :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej - det er da nemt ... Du skal helt klart have en løve og en klippemaskine.

 

Så kan du på kort tid klippe den korthåret..... i lige den længde, som du ønsker.

 

- og en ekstra fordel - den fælder ikke :5up:

 

Løver har desværre alt for meget pels - jeg gider hverken frisere, trimme, barbere eller klippe - bliver nødt til at være realistisk...

 

Derudover er der prisen :shock: ville nok blive skilt hvis jeg foreslog at købe en hund til den pris :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, elsker den slags opgaver :slem:

Hvad med en lille korthåret kromfohrländer, en bostonterrier, en gårdhund, en barberet sheltie (mener der er en eller anden tysker der løber med sådan en)....det er selvfølgelig lidt en hyrdehund...det kunne også være en dværgpincher, måske østrigsk pincher, kan ikke huske hvor største den bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Løver har desværre alt for meget pels - jeg gider hverken frisere, trimme, barbere eller klippe - bliver nødt til at være realistisk...

 

Derudover er der prisen :shock: ville nok blive skilt hvis jeg foreslog at købe en hund til den pris :lol::lol::lol:

 

Jamen altså - hvis du holder den kort, så kan du køre en børste/karte igennem en gang om ugen.....

- men prisen er jo godt nok lidt over dit max :lol: - kan du ikke sælge nogle sko eller lamper -sådan for at vise din gode vilje:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

mit bud er også en dansk svensk gårdhund. har jo selv en fantastisk en af slagsen :slem:

 

hmmm tja ellers ved jeg ikke rigtig hvad race det burde være :roll: det er skida svært med alle de krav :damn: hmmmmm

 

hmmm Beagle? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er hende nej-damen på banen, med... årh hvad fanden var det.. østrisk pinscher? Ud over at hun have trukket al motivation ud af dem, så er de faktisk ret søde og vældig trænbare..

 

Den østrigske pinscher er en meget sjælden race også i Østrig, så man skal regne med ventetid på en hvalp.

 

De er lærenemme og førerfikserede. Men de kan have problemer med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, elsker den slags opgaver :slem:

Hvad med en lille korthåret kromfohrländer, en bostonterrier, en gårdhund, en barberet sheltie (mener der er en eller anden tysker der løber med sådan en)....det er selvfølgelig lidt en hyrdehund...det kunne også være en dværgpincher, måske østrigsk pincher, kan ikke huske hvor største den bliver.

 

Den østrigske pincher bliver desværre for stor... Sheltie - nej! stressdyr der hyrder, det kan jeg ikke arbejde med...

 

Krohmforlænder - skal den ikke trimmes? :hmm: udover at den er ret grim, kunne den være et bud, hvis den findes i en glat version?

 

Boston terrier.... de er da sådan ret kommodeagtige er de ikke - altså knap så meget fransk bulldog og mops - men stadigvæk... kan de trække vejret og løbe stærkt monstro? de er jo ret flade i ansigtet...

 

Dværgpincher - jeg er stadig i tvivl om den er for rotteagtig

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en tysk pinscher?

 

"Tysk pinscher er en glathåret, middelstor hund med elegante og flydende linier. Den er gennemført harmonisk i hele sin figur, men dog kraftig, med en vel fordelt muskulatur. Bygningen er kvadratisk som hos en Schnauzer, men Pinscheren virker med sin korte, glatte pels mere elegant og let. Travet afvikles diagonalt. Af væsen er den temperementsfuld, opmærksom og venlig med stor legelyst, hengiven over for sin herre, og den er ubestikkeligt vagtsom uden dog at være stridbar. Med sin korte pels er den nem at have i boligen. Den har tillige højt udviklede sanser, er klog og lærevillig, ubekymret, udholdende og robust over for sygdomme, hvad der alt sammen medvirker til at gøre den fremragende egnet som vagt- og selskabshund."

 

fra dansk schnauzer og pincher klubs hjemmeside (må ikke ligge links endnu)

 

45-50 cm...

Redigeret af sammar
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

jeps... :mrgreen: I know....

 

Problemet med den er, at jeg ikke ville turde købe uden tavle (af skræk for at ende med en fox terrier blanding) - og så er vi laaaaangt over prisen for hvad min kære mand mener er rimeligt for en hund...

 

Derudover, så er de (generelt) ret skarpe i det - tæverne er ihvertfald - og jeg har allerede en rappenskralde, ved ikke om jeg orker to :vedikke:

 

Det er rigtigt :engel: Det med at tæverne, er ja, tæver :mrgreen:

 

Kan du ikke bruge lidt kvindelist :slem: Haha! Du skal da have en gårdhund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Hva' med en hul-i-hækken d/s ? :hmm:

 

Faldt over bla. d/s med en knivspids pudel blanding, 3 uger, salgsklare – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

eller med en spiseske cocker i ? blandings hvalpe, 8 uger, b... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

 

 

.......Ej skulle ALDRIG have set de billeder..nu har JEG jo lyst til at købe dem :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...