Hop til indhold

En broholmer savler ikke!!!!

Aslan
 Share

Recommended Posts

Det var vad vi fik at vide af Aslans opdrætter :mrgreen:

Og faktisk har jeg været noget lunde overbevist i de sidste 2½ år, indtil i dag!

I dag kom han hjem fra tur med Martin.

Han havde 2 hvde tykke klumper savl, en i hver mundvig, men det er nu ikke det væreste................

Der sad også en fra venstre øje og hele vejen over til venstre øje :badr:

IMG_0206.jpg

Lalle savle glade Aslan

IMG_0205.jpg

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Ahhh, hvor hyggeligt og velkendt :engel: Tika savler heldigvis ikke, men det skal jeg love for at mange af internatshundene gør og det værste er, at man kan være næsten bombesikker på, at hvad der bliver akkumuleret af savl under en gåtur, uundgåeligt vil blive skænket som gave når man kommer hjem og skal have sele og snor af hunden :blink: Vi har lige passet en cocker (ja, nogle cockere savler!) der var sand ekspert i at danne lange savltråde, der, ved hjælp af små kække hovedbevægelser, blev 'viklet' fuldstændig ind i hele hovedet: snude, pande, hals - de gik på kryds og tværs overalt - og jeg VIDSTE, ALTID ude på turene, at disse dejlige tråde om kort tid ville pryde min jakke/hænder/arme/hals :banan:

Hvordan gik det med Aslans fine savltråd? Blev den også skænket til jer som gave? :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vad vi fik at vide af Aslans opdrætter :mrgreen:

Og faktisk har jeg været noget lunde overbevist i de sidste 2½ år, indtil i dag!

Dèt passer ihvertfald ikke!!!. :lol: De 4 jeg har kendt har bare haft for vane at ryste sig ude i skoven, så al "flødeskummet" har været havnet på alle andre indenfor en radius af 2-3 meter. :5up:

.... men nu opfører Aslan sig da i det mindste som en rigtig broholmer,... det har bare taget sin tid. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Undskyld, men eeeeew, kan ikke ha savl:oops::oops:

Så skal du nok være glad for jeg ikke lige kan finde et bestemt billede jeg ledte efter... En stor hund med to savltråde, hver på længde med og tykkelse som sugerør. Konsistensen var nærmest som gummi, hvilket man erfarede når hunden på magisk vis fik 'klistret' den løse ende fast til ens tøj og tråden så blev strakt som en elastik, for tilsidst at løsne sig fra hundens mund og vikle sig om ens arm :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh, hvor hyggeligt og velkendt :engel: Tika savler heldigvis ikke, men det skal jeg love for at mange af internatshundene gør og det værste er, at man kan være næsten bombesikker på, at hvad der bliver akkumuleret af savl under en gåtur, uundgåeligt vil blive skænket som gave når man kommer hjem og skal have sele og snor af hunden :blink: Vi har lige passet en cocker (ja, nogle cockere savler!) der var sand ekspert i at danne lange savltråde, der, ved hjælp af små kække hovedbevægelser, blev 'viklet' fuldstændig ind i hele hovedet: snude, pande, hals - de gik på kryds og tværs overalt - og jeg VIDSTE, ALTID ude på turene, at disse dejlige tråde om kort tid ville pryde min jakke/hænder/arme/hals :banan:

Hvordan gik det med Aslans fine savltråd? Blev den også skænket til jer som gave? :drille:

Man får et helt andet forhold til savl, når man er i det til hverdag :mrgreen:

Nej vi tørrede den væk, men vi har da også fået en del gaver.

Der var den han engang lagde lige i håret ved nakken, som jeg først opdagede da den var tørret næsten ind :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dèt passer ihvertfald ikke!!!. :lol: De 4 jeg har kendt har bare haft for vane at ryste sig ude i skoven, så al "flødeskummet" har været havnet på alle andre indenfor en radius af 2-3 meter. :5up:

.... men nu opfører Aslan sig da i det mindste som en rigtig broholmer,... det har bare taget sin tid. :lol:

Narh, han har sq savlet siden dag et, igår var bare toppen på I'et :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal du nok være glad for jeg ikke lige kan finde et bestemt billede jeg ledte efter... En stor hund med to savltråde, hver på længde med og tykkelse som sugerør. Konsistensen var nærmest som gummi, hvilket man erfarede når hunden på magisk vis fik 'klistret' den løse ende fast til ens tøj og tråden så blev strakt som en elastik, for tilsidst at løsne sig fra hundens mund og vikle sig om ens arm :genert:

Aaaaaaadrk adrk adrk:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh, han har sq savlet siden dag et, igår var bare toppen på I'et :mrgreen:

Ja og det skal enhver broholmer med respekt for sig selv gøre,..altså når de går tur og der er interessante dufte. Men kan du ikke strikke en lille hagesmæk til Aslan, det ser jeg da newfoundlændere have på når de er på udstilling. :lol: Den behøver jo ikke være pink og du kan lave en lille lomme på bagsiden, så han selv kan bære sine høm-høm poser. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAHA, fantastiske billeder. Nu er det jo sådan at cavaliers i hvert fald ikke savler... Vores tørrer mulerne af i ALT, så de ikke risikere at der sidder noget snadder i mulen... På det punkt er de meget forfængelige... meeen, så alligevel da vi var til træning i torsdags. Vi havde lige gået en runde og Molly havde snuset til alle de dejlige dufte og sørme om hun så ikke havde to store savle klatter hængende fra hver mundvige... Det var jeg godt nok meget forbavset over, når jeg ved hvor meget hun HADER det, så jeg kom til at grine lidt over det. Tror bare at der var FOR mange lækre dufte til at hun kunne styre mundvandet, HEHE.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og det skal enhver broholmer med respekt for sig selv gøre,..altså når de går tur og der er interessante dufte. Men kan du ikke strikke en lille hagesmæk til Aslan, det ser jeg da newfoundlændere have på når de er på udstilling. :lol: Den behøver jo ikke være pink og du kan lave en lille lomme på bagsiden, så han selv kan bære sine høm-høm poser. :5up:

Adder han gider da ikke gå at snuse til sin egen lort :mrgreen:

<igår da vi var o grotten gravede han efter mus lige ved siden af sin egen lort og pludselig løb han nysende væk derfra :lol::lol::lol:

Og han har jo charmeklude :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

MmmMumss....Dejlige hunde og dejlige Aslan :lol:

Se DET savner jeg ikke ved gamle Max, hans savl virkede perfekt som tapetklister og andet klamt-klister-lim! :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites