Hop til indhold

Silles analkirtler er nu væk...


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Så fik vi fjernet Silles analkirtler i mandags. Jeg afleverede hende kl. 9.00 og blev ringet op kl. 12, at hun var ved at vågne. Så hentede jeg hende og fik en træt og slasket hund med hjem. Men operationen var gået godt og jeg fik smertestillende og pincilin med hjem. Vi fik af vide at hun ikke måtte gå ture de første 2-3 dage og derefter kun små korte ture til stingene blev fjernet. Men tirsdag morgen var hun fit-for-fight og legede med Molly og satte sig så hen til døren for nu skulle vi jo gå tur...

Så gik vi en lille bitte tur på 100 meter, men det var ok for hende, bare hun kom ud lidt.

Hendes temperatur har ligget mellem 37.4 0g 38.0 siden mandag, så hun har ikke feber. Jeg har taget billeder af måsen og sammenlignet dem og der er ikke tegn på infektion (selv om det er et noget udsat sted), så det er dejligt. Hun har krave på når vi ikke lige kan holde øje med hende, for det tager kun lige et lille nips for at bide trådene over og det skal vi ikke nyde noget af.

Hun er blevet lidt bedre til at gå med kraven. De første par dage troede hun at hun var fuldstændig handicappet når hun fik kraven på... Jeg tror hun troede at hendes hovede blev adskilt fra kroppen, hun kunne i hvert fald ikke koordinere det sammen... hehe, stakkels lille pus og så sad hun der og peb og hylede "er det ikke synd for mig.... hva´).

Selvfølgelig klør og genere måsen hende, det er jo ved at gro sammen og hun et tit omme for at "kigge" til stingene, men hun forstår godt at NEJ betyder "Ikke komme til måsen", men ellers har hun jo krave på. Jeg tror faktisk at det er kraven der generer hende mest. Lige nu ligger hun og tygger tyggeben og er slet ikke interesseret i måsen.

Hun var MEGET skuffet, da Molly og jeg drog til træning torsdag. Hun ville gerne have været med, bar rumpe eller ej. Men pga. infektions fare og hvis stingene skulle springe op, turde jeg ikke tage hende med...

Hun skal have fjernet stingene torsdag morgen, så det bliver dejligt at slippe for kraven.

Men alt i alt tror jeg det var den rigtige beslutning at få dem fjernet på hende. Vores dyrlæge sagde at de ikke var særlig fyldte eller store og så var de ret nemme at komme til, men på trods af det, kørte hun rumpen hen over gulvet hele tiden, selv lige inden hun fik dem fjernet.

Hun har også kørt på rumpen her efter operationen, men det tror jeg er fordi det klør, eller for gammel vanes skyld. (Molly fik dem fjernet for ca. 3 år siden og hun kører også sommetider på rumpen, så det er nok af gammel vane, eller måske hvis der hænger nogle røvribs...hehe).

Men alt i alt ser det fint ud og Sille er glad som hun plejer. I går var sidste dag hun fik smertestillende, så vi må se hvordan det går i dag, ellers må jeg ringe ind og få nogle flere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at operationen gik godt, det er jo altid med lidt sommerfugle i maven, at man indleverer sin hund.

 

Jeg har også tidligere brugt skærm, men det gør jo ondt at gå ind i ting med den tingest på, og Thailo begyndte at liste rundt i et langsomt tempo (forstod jo ikke at det var fordi skærmen fyldte mere end ham selv).

 

Nu har jeg så investeret i en oppustelig krave, der virker næsten ligeså effektivt (dog skal man sætte et halsbånd fast inde i remmene, for ellers kan hunden vride den af) og som han er upåvirket af at have på. Tror ovenikøbet han synes det er dejligt at have en lille "hovedpude" uanset hvor han smider sig henne. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D

Det er dog godt nok smart med både en oppustelig og nogle bukser. Det anede jeg ikke eksisterede, så havde vi da anskaffet det allerede. Men nu er hun slet ikke så interesseret i såret mere, heldigvis, så hun har ikke kraven på når vi er hjemme og kan holde øje med hende.

 

Det er FORFÆRDELIGT at indlevere sin hund, men dejligt når alt er gået godt og man henter den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da dejligt at læse, at operationen gik godt, og at helingen også skrider fremad, som den skal:5up:.

 

Sådan en kraver er jo altid irriterende for en hund, så det bliver da dejligt at komme af med den på torsdag! Da Hayly blev steraliseret, fik hun også krave, men hun blev så stresset af den, så vi valgte at tage den af hende. Og hun var super til ikke at interesse sig for såret:5up:. Men det er jo svært, hvis der er noget, som klør, og man ikke må komme derom:-D.

 

God bedring med vovse:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...