Hop til indhold

Hvalpetræf hos opdrætter


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Skipper og jeg er lige kommet hjem efter et super hyggeligt hvalpetræf hos hans opdrætter :-D Der kom 6 ud af 9 hvalpe så det var skønt at se hvordan hans søskende har udviklet sig. De kan i hvert fald ikke løbe fra at de er søskende og hvem deres mor er :lun:

 

Og hvor er min lille hvalp dog bare skøn, han rendte rundt og fedtede for alle de andre hundeejere så de kunne give ham godbidder og da hans bror hoppede op på bordet og åd chokoladekagen var det i hvert fald ikke skipper der stod og holdt vagt :engel::mrgreen:

 

Der var dog lige et par trælse oplevelser for mig med en af kuldbrødrene. Han var MEGET dominerende, primært overfor skipper og en af tæverne :???:

Skipper er typen der elsker vilde brydelege, men når det bliver alvor så underkaster han sig med det samme. Den anden hund var bare fuldstændig ligeglad og fortsatte med at holde ham nede og ruske ham på trods af at skipper lå på ryggen, med halen mellem benene og pev højlydt :evil:

 

Jeg valgte så at hive den anden hund væk og kunne så bagefter høre dens ejere stå og snakke om at skipper jo havde lagt op til det ved at smide sig på ryggen deres var jo bare en rigtig hanhund :vedikke: tjah jeg går normalt ind for at lade hunde klare den slags selv, men jeg kommer altså min hund til undsætning når den anden hund kun er ude på at kanøfle min hund...

 

Ja og så var en af hvalpene kommet tilbage til opdrætter pga vanrøgt :megaked: hun er lillebitte og krumbøjet fordi hun har fået for lidt og forkert foder og har tilbragt store dele af døgnet i en alt for lille trnasportkasse, og så havde hun et brækket ribben pga spark :evil: det har heldigvis ikke ødelagt hende psykisk og hun er kommet videre til en rigtig sød familie som opdrætter kender :5up: men hvor bliver man dog rasende over sådan en historie :evil:

 

Bortset fra det så var dagen rigtig skøn :-D mine billeder blev elendige men de bedste er her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skrevet til dig og spurgt til hvordan det gik. Du må gerne svare på alle mine spørgsmål her, for jeg er da vildt nysgerrig.

 

Er det moderen på billede nr. 3? For den der lyse hund er da meget større?

 

Det er da træls med den anden hund. Sådan noget blander jeg mig også i, for jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for. Vi vil da også blande os, hvis nogle børn mobber hinanden i skolegården jo :vedikke:

 

Trist med den anden hund, men godt at den er kommet sig - mentalt - over det. Opdrætter må da virkelig være blevet skræmt over den oplevelse, for hvordan sikrer man sig lige mod det, hvis hun ellers har været varsom med at screene køberne. Men godt at den oprindelige familie da tilsidst har kastet håndklædet i ringet og har afleveret hvalpen tilbage! Stakkels lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blander mig jo selv, når jeg syntes noget er nok, så ikke et ondt ord fra min mund :blink:

 

 

Jeg gætter på at skipper er ham dem sorte hund på billederne :mrgreen:

 

 

Seriøst, åd den kagen? :shock:

Og her troede jeg Aslan var en 'bord pestilens' :mrgreen:

 

Jeps resterne var blevet sat ind i et skur og pludselig opdagede jeg at skipper var væk så jeg fik en frygtelig mistanke om at noget var galt :oops: skippers bror stod så oppe på bordet med hovedet nede i bradepanden mens skipper stod og kiggede beundrende på :lol:

 

Hehe jeg er faktisk en smule i tvivl med nogle af billederne hans ene bror ligner ham godt nok meget :shock: opdrætter fik vist taget en masse gode billeder så håber der snart kommer en mail :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skrevet til dig og spurgt til hvordan det gik. Du må gerne svare på alle mine spørgsmål her, for jeg er da vildt nysgerrig.

 

Er det moderen på billede nr. 3? For den der lyse hund er da meget større?

 

Det er da træls med den anden hund. Sådan noget blander jeg mig også i, for jeg kan ikke se hvad det skal gøre godt for. Vi vil da også blande os, hvis nogle børn mobber hinanden i skolegården jo :vedikke:

 

Trist med den anden hund, men godt at den er kommet sig - mentalt - over det. Opdrætter må da virkelig være blevet skræmt over den oplevelse, for hvordan sikrer man sig lige mod det, hvis hun ellers har været varsom med at screene køberne. Men godt at den oprindelige familie da tilsidst har kastet håndklædet i ringet og har afleveret hvalpen tilbage! Stakkels lille hund.

 

Nope det er skippers bror den lyse :shock: skipper er jo bare et lille fnug i sammenligning :shock:

 

Den oprindelige familie havde egentlig bare ringet for at sige at nu blev hunden aflivet for den var syg og de ville have pengene tilbage. Opdrætter kørte heldigvis derop og den lille er bare så sød og tillidsfuld, jeg fik næsten tårer i øjnene af at se hende humpe rundt bag de andre, selvom opdrætter og den nye familie sagde hun gik meget bedre end da de hentede hende hjem...

 

Hmm dine spørgsmål hvad var det nu :hmm: Den store lyse bror udstiller også og klarer sig vist ret godt, han skal heldigvis til Herning lørdag så vi ikke skal op imod ham :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope det er skippers bror den lyse :shock: skipper er jo bare et lille fnug i sammenligning :shock:

 

Den oprindelige familie havde egentlig bare ringet for at sige at nu blev hunden aflivet for den var syg og de ville have pengene tilbage. Opdrætter kørte heldigvis derop og den lille er bare så sød og tillidsfuld, jeg fik næsten tårer i øjnene af at se hende humpe rundt bag de andre, selvom opdrætter og den nye familie sagde hun gik meget bedre end da de hentede hende hjem...

 

Hmm dine spørgsmål hvad var det nu :hmm: Den store lyse bror udstiller også og klarer sig vist ret godt, han skal heldigvis til Herning lørdag så vi ikke skal op imod ham :lol:

 

Okay, Skipper får jo tydeligvis ikke nok mad så, når det der er hans bror :lol: Stakkels hund der ikke får det mad, han skal bruge, så han kan vokse sig stor som sine søskende (er helt sikker på at Skipper er enig med mig):engel:

 

Ej, den lyse kan I godt udkonkurrere, så bare rolig. Medmindre dommerne er vilde med jo større de er? :hmm:

 

Ih, sikke nogle dumme folk med den stakkels hund. Det var da heldigt for hunden, at familien åbenbart mente, at den var syg, så den kunne reddes :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, Skipper får jo tydeligvis ikke nok mad så, når det der er hans bror :lol: Stakkels hund der ikke får det mad, han skal bruge, så han kan vokse sig stor som sine søskende (er helt sikker på at Skipper er enig med mig):engel:

 

Ej, den lyse kan I godt udkonkurrere, så bare rolig. Medmindre dommerne er vilde med jo større de er? :hmm:

 

Ih, sikke nogle dumme folk med den stakkels hund. Det var da heldigt for hunden, at familien åbenbart mente, at den var syg, så den kunne reddes :evil:

 

Nej og skipper rendte jo rundt og fedtede sig til godbidder ved alle de tilstedeværende. Han er så god til at komme og sætte sig lige så pænt foran folk og så stirrer han bare sødt på dem til de giver op :oops:

så de andre blev enige om at der vist var endnu et tilfælde af vanrøgt i kuldet :lol:

 

Jeg har købt både kaninører og skinkeben med hjem så mon ikke han snart bliver stor og stærk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som et hyggeligt træf og det må være sjovt at se hans søskende, imponerende at én af dem endda var større end Skipper :shock::mrgreen:

 

Aj, hvor en frygtelig historie med den ene som var blevet udsat for vanrøgt :evil:

 

Og ja, selvfølgelig griber man da ind, hvis legen blir lige lidt for voldsomt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyde det til at have været et hyggeligt hvalpetræf. Det må være sjovt at sammenligne Skipper med de andre. Den lyse er godt nok enorm. Skipper er jo slet ikke så stor til sammenligning, selvom han også er stor.

 

Rigtig trist historie med den lille forkrøblede pige. Tænk at købe en hund og så behandle den sådan. Godt hun blev reddet i tide.

 

Håber du smider billederne fra opdrætter herind også, i hvert fald dem med Skipper på - hvis du kan kende ham.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyde det til at have været et hyggeligt hvalpetræf. Det må være sjovt at sammenligne Skipper med de andre. Den lyse er godt nok enorm. Skipper er jo slet ikke så stor til sammenligning, selvom han også er stor.

 

Rigtig trist historie med den lille forkrøblede pige. Tænk at købe en hund og så behandle den sådan. Godt hun blev reddet i tide.

 

Håber du smider billederne fra opdrætter herind også, i hvert fald dem med Skipper på - hvis du kan kende ham.:lol:

 

Jeg sidder og tjekker mailen med meget korte mellemrum for nu må de billeder da snart komme! :lol: hun tog bl.a. nogle af skipper hvor han står i udstillingsposition så hun kunne sende dem til hans fars ejer sammen med kritikken fra Billund :engel:

 

Jeg tvivler nu på at faren helt har styr på alle sine børns bedrifter 145 hvalpe and counting :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...