Hop til indhold

VDH Kassel 2010


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Jaja, se nu er der jo næsten bestilt hotel og alt muligt, til et par udstillinger i Tyskland næste år, med en anden welsh tosse :blink:

Så nu er det min tur, til et par tøse ture syd på + vores Paristur + et par ture over sundet + alt det løse, puha må sende manden på overarbejde, han skal alligevel ikke med, så kan han jo ligeså godt arbejde :slem:

 

 

orv, hvor skal I hen?? Tror min næste tur i det tyske bliver i april i Dresden:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var sikkert mens isabella sad og gloede i kataloget efter dit eller MKs tlfnummer..

Og vi kørte så langsomt hele vejen til Hamburg..Bilen var lånt og jeg er jo lige kørt galt engnag og har smadret en bil. Så efter at have set ham der banke ind i autoværnet var jeg sq lidt nervøs..

Forresten havde vi fornøjelsen 2 gange at blive stoppet af tolderne/strisserne.. De kiggede efter våben :shock: De eneste våben vi havde var den hund som konstant fes...

Og så er det jo så herligt at blive overrumplet af strissere, især når man er så gode til tysk som Isabella og mig :mrgreen: Først spurgte han hast ihr waffen? hvortil ISabella svarer at vi ikke kunne finde nogle vafler på udstillingen.. SÅ spurgte han mig om noget med cigaretter..Jeg svarede pænt nej tak jeg ryger ikke..Så tror jeg de opgav os. .Den første bil lyste ind til os med en stor lygte mens vi kørte... den næste startede en eller anden lysavis i bagruden et stykke foran os..Men Isabella sov og jeg kunne ikke se så langt :shock:

JEg er 100 på de sagde til hinanden da de kørte videre "Dumme Dänen" :vuf:

 

Tak for et skønt eftermiddagsgrin:klap::klap::klap:

I er da også nogle værre rygende, våbensmuglende piger, der spiser ulovlige vafler:fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pt. er det Dortmund og Neumünster, så må vi se om der dukker andet op :blink:

 

Neumünster hyggelig udstilling. Dortmund har jeg aldrig været i - men der tæller certer jo dobbelt den ene dag :slem:.

 

Du burde i øvrigt have rigtig gode chancer dernede. Welsher er ikke noget af det, de gør sig så meget i. Og de der er, er ikke noget at prale af. Ej heller deres drentschens i øvrigt. Puha, for en karl vi så blive BIR i går. Er meget, meget ærgerlig over, at vi ikke nåede at tage billede. For ville gætte på, at selv du ikke ville have gættet racen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er bestemt ikke alle drenter, der ligner racen :shock: Nogle linier er direkte grimme.

Men her er min smuksak :lun:

 

Hvor store må de være (er for doven til at finde racestandard). Den vi så var seriøst på størrelse med en landseer. Og jeg vil aldrig i mit liv kunne forestille mig, at den hund ville kunne gå på jagt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor store må de være (er for doven til at finde racestandard). Den vi så var seriøst på størrelse med en landseer. Og jeg vil aldrig i mit liv kunne forestille mig, at den hund ville kunne gå på jagt...

 

Det er jo lige præcis én af de ting der er blevet kæmpet imod i mange år, de er efterhånden på størrelse med isbjørne, og egner sig mindre og mindre til mark arbejdet, pga af tyngden.

Hannerne skal være ca 60 cm, og veje ca. 26-28 kg, hvor mange hanner i dag kan være oppe på 34-36 kg, hvilket er alt alt for meget for racen.

Mine drenter er af de små, som en hollandsk dommer engang sagde til mig, så hører de store drenter i en kategori hun vil betegne som "bonde drenter", hunde der er deciderede gårdhunde.

Men da en forsvindende lille del af de drenter, der bliver solgt i DK ( og der er måske 3-4 kuld om året ) bliver brugt til jagt, er opdrætterne desværre lidt "ligeglade", bare de har en hund, der kan lave hvalpe :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...