Hop til indhold

Træningsudfordring - Juni


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Nå, nu prøver vi og ser hvor mange der har lyst til at være med :mrgreen:

 

Kort og godt, så går dette koncept ud på at lære sin hund et nyt trick - på sigt et nyt for hver måned.

Tråden kan bruges til småsnak, erfaringsudveksling og hvad vi nu ellers har lyst til og når man er kommet så langt at man har lyst til at vise sit trick frem, uploader man et billede/video.

 

Jeg har besluttet mig for at gøre juni måneds udfordring lidt bred, i håb om at det vil ramme en bred målgruppe og har ladet mig inspirere af servicehundefunktionen.

 

Udfordringen er:

Lær din hund at trække i en line, for at åbne en skuffe, skabs- eller køleskabsdør, trække en stol ud eller lign..

 

For mit vedkommende er dette et delmål, på vejen til noget større. Nemlig at lære Stella at hente sodavand i køleskabet :cool:

Men målet for juni måned er, at lære hende at åbne vores køleskab.

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fidusen ja :mrgreen: Men der er jo næsten en måned til..

 

Hvis ikke det var så rodet i køkkenet, så kunne jeg godt gå ud og tage et billede nu:mrgreen: Jeg havde også planer om det der med at hente noget i køleskabet. Det blev til at hun kunne hente noget (med mundtlig hjælp)

fra et køkkenskab, da hun ikke kunne og kan åbne det køleskab jeg har:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Toffi har med garanti ikke kræfter / styrke i overbiddet til at åbne skuffer og skabe. Men jeg vil finde på noget andet med at hive i en snor og få et resultat ud af det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Toffi har med garanti ikke kræfter / styrke i overbiddet til at åbne skuffer og skabe. Men jeg vil finde på noget andet med at hive i en snor og få et resultat ud af det :-)

 

Det lyder velnok godt :-D

 

Endeligt være kreative, det er jo kun fantasien der sætter grænser!

 

Nå, vi har lige haft vores første korte træningssession. Det gik ganske ok.

 

Fremgangsmåde: Jeg bandt en læderline (gammel livrem) i et af vores køkkenskabe, satte mig på gulvet med en klikker og ventede.

Der gik ikke længe før Stella tog initiativet til at tage linen i munden og blev klikket herfor.

 

Problemet kom da vi skulle videreudvikle. Hun forstod ikke at hun skulle trække, men prøvede en masse andet uden succes og blev til sidst ret frustreret.

Jeg ventede til hun havde linen i munden igen og gav så "bakke" kommandoen. Hun tog ét skridt bagud og blev klikket for dette.

 

Jeg stoppede der, da jeg kunne mærke at hun var træt.

 

Fortsættelse følger i morgen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder velnok godt :-D

 

Endeligt være kreative, det er jo kun fantasien der sætter grænser!

 

Nå, vi har lige haft vores første korte træningssession. Det gik ganske ok.

 

Fremgangsmåde: Jeg bandt en læderline (gammel livrem) i et af vores køkkenskabe, satte mig på gulvet med en klikker og ventede.

Der gik ikke længe før Stella tog initiativet til at tage linen i munden og blev klikket herfor.

 

Problemet kom da vi skulle videreudvikle. Hun forstod ikke at hun skulle trække, men prøvede en masse andet uden succes og blev til sidst ret frustreret.

Jeg ventede til hun havde linen i munden igen og gav så "bakke" kommandoen. Hun tog ét skridt bagud og blev klikket for dette.

 

Jeg stoppede der, da jeg kunne mærke at hun var træt.

 

Fortsættelse følger i morgen :mrgreen:

 

 

Sejt!

 

Må man komme med tips?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bestemmer vi da selv :mrgreen: Så man må vel alt!!

 

Ok, et tip hvis hunden, som stella, ikke kan finde ud af at den skal trække i snoren. tag snoren i hånden og leg trækkeleg. klik når hunden trækker mest og beløn. gentag. Når hunden er sikker i dette, så sæt snoren i lågen igen, men hold hånden på den endnu. jackpot når hunden nu med fynd og klem åbner skabet og hold måske lidt igen i skabet, så lågen ikke ryger op i hovedet på hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, et tip hvis hunden, som stella, ikke kan finde ud af at den skal trække i snoren. tag snoren i hånden og leg trækkeleg. klik når hunden trækker mest og beløn. gentag. Når hunden er sikker i dette, så sæt snoren i lågen igen, men hold hånden på den endnu. jackpot når hunden nu med fynd og klem åbner skabet og hold måske lidt igen i skabet, så lågen ikke ryger op i hovedet på hunden:-D

 

Super godt tip og brugbart tip :-)

 

Bare ikke når man har en hund som Stella, der ikke gider trækkelege!

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Sheila, ikke? Eller en kort stund med dig?

 

Fremmede mennesker kan overtale hende til en kort trækkeleg, men ellers så er trækkeri kun noget hun gør med andre hunde :-)

 

Jeg er klart med på udfordringen :)

 

Mht trækkeleg så ved jeg Karen Ulrich var ved at klikke Lupus til at trække i et tov. Hun gad det nemlig heller ikke. Det var startet med dut på tovet og da vi var der var det kommet til en 3-4 træk... Så måske du kan klikke hende for det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der har en idé til hvordan man lærer sin hund at åbne grebsfrie låger? :lol:

 

Jeg får vist et problem med den her udfordring :-D

 

Så klog tror jeg desværre ikke Pero er - ikke med mindre han spontant kan gro tommelfingre :mrgreen::lol:

 

Men JEG kan da lige komme og lime nogle fiiiine nye greb på! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klart med på udfordringen :)

 

Mht trækkeleg så ved jeg Karen Ulrich var ved at klikke Lupus til at trække i et tov. Hun gad det nemlig heller ikke. Det var startet med dut på tovet og da vi var der var det kommet til en 3-4 træk... Så måske du kan klikke hende for det :)

 

Ja vi har vist snakket om det tidligere! Jeg tror jeg må prøve en af dagene..

 

Om jeg så kan få hende til at køre op over det ved at klikke må tiden vise :lol: jeg er skeptisk, ved du jo nok :lol: du kender efterhånden godt Stellas stressniveau!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi har vist snakket om det tidligere! Jeg tror jeg må prøve en af dagene..

 

Om jeg så kan få hende til at køre op over det ved at klikke må tiden vise :lol: jeg er skeptisk, ved du jo nok :lol: du kender efterhånden godt Stellas stressniveau!

 

Jeg kan godt forstå du er skeptisk... Men hvis hun ikke vil med dig, så kan jeg jo prøve at klikke hende for det :hmm: Måske hun vil trække med mig. hun har da haft fat i Oscar's fleecetov mener jeg :)

 

Så kan du træne med Oscar imens :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du er skeptisk... Men hvis hun ikke vil med dig, så kan jeg jo prøve at klikke hende for det :hmm: Måske hun vil trække med mig. hun har da haft fat i Oscar's fleecetov mener jeg :)

 

Så kan du træne med Oscar imens :blink:

 

Det er da lige det vi prøver i morgen :mrgreen:

Jeg tar kalkun-spegepølse med!! Eller måske cocktailpølser :gruble:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Super godt tip og brugbart tip :-)

 

Bare ikke når man har en hund som Stella, der ikke gider trækkelege!

 

Du kan starte med lågen på klem eller mere åben, så Stella ikke skal trække til.

Succesen kommer straks og hun vil efterhånden trække mere, når hun har fattet sammenhængen mellem træk og klik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er super med denne tråd!!

 

Vi er igang, og her er en video af Oscar der åbner skuffen. Se bort fra rodet i den, det er den letteste skuffe at åbne. De andre er så tunge :) Skuffen er ikke lukket helt, da vi har easyluk, så der skal han trække hårdere. Det kommer dog stille og roligt tror jeg. Jeg startede med at klikke ham for at dutte tovet, dernæst for at bide omkring tovet og så for at trække i tovet. Derefter bandt jeg det på et greb og klikkede ham igen for dut, bid og træk :)

 

[media]http://s221.photobucket.com/albums/dd316/Stjernetosse/?action=view&current=bneskuffe.flv[/media]

 

http://s221.photobucket.com/albums/dd316/Stjernetosse/?action=view&current=bneskuffe.flv

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er super med denne tråd!!

 

Vi er igang, og her er en video af Oscar der åbner skuffen. Se bort fra rodet i den, det er den letteste skuffe at åbne. De andre er så tunge :) Skuffen er ikke lukket helt, da vi har easyluk, så der skal han trække hårdere. Det kommer dog stille og roligt tror jeg. Jeg startede med at klikke ham for at dutte tovet, dernæst for at bide omkring tovet og så for at trække i tovet. Derefter bandt jeg det på et greb og klikkede ham igen for dut, bid og træk :)

 

[media]http://s221.photobucket.com/albums/dd316/Stjernetosse/?action=view&current=bneskuffe.flv[/media]

 

Hvor er han SEJ :mrgreen:

 

Vi har ikke fået trænet mere i dag, Stella siger der er for varmt til noget som helst, så hun har bare ligget og slikket sol lige siden vi kom hjem fra skoven!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han SEJ :mrgreen:

 

Vi har ikke fået trænet mere i dag, Stella siger der er for varmt til noget som helst, så hun har bare ligget og slikket sol lige siden vi kom hjem fra skoven!

 

Takker på herrens vegne. Vi har heller ikke gået så meget i dag, mest kørt i vores nye bil :mrgreen: Og siden vi er kommet hjem har han stået ude på havebordet og kigget ud over verden :lun: Det kan man lige klare sådan en dag som i dag.

 

Men så synes mor her jo lige hun skulle have noget mad, og der var lige en halv pølse til overs. Så kunne man jo klikke lidt :mrgreen:

 

Jeg synes forresten den næste udfordring skal være bakke 3 skridt på plads :oops: Det kan vi nemlig ikke så godt finde ud af herhjemme....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...