Hop til indhold

Kiropraktor


Gæst Arkiveringsalf
 Share

Recommended Posts

Gæst Arkiveringsalf

Jeg har overvejet ret seriøst lige at få tjekket Wash ud af en kiropraktor, synes han har lidt slør på bagbenene og så var han jo i rigtig dårlig stand da vi fik ham, så vil bare lige være sikker på at han sidder ordentlig sammen...

 

Nu er det jo sådan bare lidt, jeg er ikke specielt tryg ved hele tanken om kiropraktorer, så hvis nogen kunne anbefale en, gerne i kbh, så ville det være fantastisk - desuden, hvordan er det med uddannelser? Er der en eller anden form for kontrol med det? Hvis der er flere, er der så nogen der er bedre end andre?

 

Tak:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Frigast er jeg ikke helt pjattet med. Hun er sød og dygtig på mange punkter. Men efter jeg var forgæves hos hende tre gange med samme hund, hvor jeg ikke følte hun hørte hvad vi havde observeret på hunden, men i stedet symptombehandlede, mistede jeg noget fidus til hende.

 

En enkelt gang hos Lone The Touch og hun fik løsnet på alt det, som Charlotte ikke formåede på tre gange. Måske netop fordi Charlotte vedblev at ville behandle ryggen, selvom vi fortalte at vi kunne se, problemet sad i hofte og bækken.

 

Så jeg ville pege mod Lone - som vist også kører ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Omvendt så var Charlotte stærkt medvirkende til at finde Fie´s problem, havde jeg blot taget til hende først...

 

Vil til hver en tid "betro" min hund til hende, hun er desuden uddannet dyrlæge.

 

Men har også hørt meget godt om Lone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Omvendt så var Charlotte stærkt medvirkende til at finde Fie´s problem, havde jeg blot taget til hende først...

 

Vil til hver en tid "betro" min hund til hende, hun er desuden uddannet dyrlæge.

 

Men har også hørt meget godt om Lone.

 

Charlotte har også tidligere hjulpet min den gamle. Men Lone har jeg virkelig været glad for i behandlingen af alle mine tre hunde.

 

Sagen er jo blot, at som behandler af den ene eller anden art, kan man stort set ikke tillade sig at fejle eller tage fejl, for der er kontant afregning. Fejlbehandling er selvfølgelig det værste, men har man som klient bare været ude for en uheldig eller utilfredsstillende oplevelse, er man hurtigt videre.

 

Og hvor nogen har haft en dårlig oplevelse med en behandler, er der en bunke andre, der udelukkende har haft gode oplevelser. Der findes vist desværre ikke én sandhed på området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefale Lone fabricius Jørgensen der har arbejdet med ledmanipulation som det altså hedder da man kun har kiropraktik for mennesker;-)

 

Hun tager også ud og hun laver foredrag om emnet hvor folk samme aften kan høre et foredrag og få tjekket hund samtidig..

 

Jeg bruger hende selv til mine hund og har INGEN dårlige erfaringer med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg kan anbefale Lone fabricius Jørgensen der har arbejdet med ledmanipulation som det altså hedder da man kun har kiropraktik for mennesker;-)

 

Hun tager også ud og hun laver foredrag om emnet hvor folk samme aften kan høre et foredrag og få tjekket hund samtidig..

 

Jeg bruger hende selv til mine hund og har INGEN dårlige erfaringer med hende.

 

Hmm..mener da bestemt dyrlæger kan uddanne sig til kiropraktorer ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

Ifølge Den Danske Dylægeforening findes kiropraktik for dyr - de har et fagligt selskab der hedder "Dansk Selskab for Veterinær Kiropraktik", det er altså godt nok til mig.

 

Er der virkelig kun to der er gode på sjælland? Ikke at jeg har brug for mere end en, men det overrasker mig lidt, selvom det da er et nichejob.

 

Rigtig mange gange tak for det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lone fra The Touch er jo ikke dyrlæge, men massør, men det udelukker jo ikke at hun kjan noget , andre ikke kan.

Jeg har kun oplevet mirakler med hendes hjælp.

Hun er billig, kørte hertil og behandlede incl moms = 500 kr.

Vil aldrig glemme at bruge hende efter behov. Og så havde hun rigtig god tid.,

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja dyrlæger kan uddanne sig til hunde kiropraktorer men iflg dem der udfører dette på mennesker må man ikke bruge ordet "kiropraktor" da dem der gør dette på mennesker faktisk har patent på det ord;-)

 

Og dyrlæger kan tage et kursus over nogle weekender og så kan man bruge dette. Det er jeg så bare ikke helt tryg ved hvis man ikke har praktiseret disse ting før.

 

Jeg vælger så bare personligt at finde nogen der er uddannet i USA som bla marianna bendixen er og bruge i stedet og yderligere har arbejdet med dette i mange år ligesom lone jørgensen har. Jeg går heller ikke til læge hvis jeg har tandpine. Vælger dem der har specifik erfaring og speciale på et bestemt felt hvis jeg skal bruge en speciel viden.

 

Alle dyrlæger kan jo ikke være eksperter i alt og derfor udvælger jeg også disse alt efter hvad de selv har interesse og ekspertise i. Det samme gør jeg så med ledmanipulations eksperterne;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Nu har charlotte eks. en hel del erfaring på området, men hvor hun er uddannet aner jeg ikke....

 

Dengang jeg søgte kiropraktorer var det vigtigt for mig at de også var uddannet dyrlæger, det har jeg det absolut bedst med ;-)

 

En af dem du skriver om, får aldrig lov at rører nogen af mine hunde, dertil har jeg simpelt hen hørt for mange kedelig historier, men heldigvis vælger vi jo selv vores behandlere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Nu har charlotte eks. en hel del erfaring på området, men hvor hun er uddannet aner jeg ikke....

 

Dengang jeg søgte kiropraktorer var det vigtigt for mig at de også var uddannet dyrlæger, det har jeg det absolut bedst med ;-)

 

Det er ikke et must for mig - måske endda lidt det modsatte. Forstået på den måde at jeg har brugt begge kategorier, altså både med og uden dyrlægeuddanelsen og min oplevelse er at de dyrlægeuddannede kiropraktorer kan virke lidt låst af deres dyrlægebaggrund.

 

De kiropraktorbehnadlinger jeg har set størst og mere varig effekt af har været hos den første jeg brugte, som ikke er uddannet dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan anbefale Lone fabricius Jørgensen der har arbejdet med ledmanipulation som det altså hedder da man kun har kiropraktik for mennesker;-)

 

Man har jo behandlingsformen kiropraktik for hunde og andre dyr.

 

Ligesom jeg arbejder med hundepsykologi selvom jeg ikke er human psykolog :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man har jo behandlingsformen kiropraktik for hunde og andre dyr.

 

Ligesom jeg arbejder med hundepsykologi selvom jeg ikke er human psykolog :-D

 

Hvis du fortæller en menneske kiropraktor at du går til hunde kiropraktor kan jeg så fortælle at du får KRAFTIG instruktioner om at man IKKE må bruge det ord om hunde.. de tager der meget alvorligt med brug af det ord kan jeg hilse og sige. Derfor bruger dem der arbejder med det her altså ledmanipulation;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...