Hop til indhold

Projekt: Gør Karla til en normal hund...


Amocca
 Share

Recommended Posts

...som synes at råt kød og ben er lækkert :lol:

 

Jeg var en tur i Havndal igår og fik en masse lækre smagsprøver med hjem... ged, lam, får, hest, elg! og dådyr... Karla var MEGET interesseret i posen, da jeg bar den ind... Hun var endda oppe at stå på bagben, for at se om hun kunne kigge op på køkkenbordet :shock: en ting jeg meget sjældent oplever (kun når jeg skærer hjerte ud til godbidder faktisk)...

 

Prøvede at give hende et frossent lammeribben, som hun tog imod meget forsigtigt og med stor ærbødighed :mrgreen: Herefter lagde hun det på køkkengulvet og undersøgte det grundigt...

 

Der blev snust, gået rundt om det, lavet snigangreb på det, danset kartecirkler om det og det blev forsøgt begravet i køkkengulvet :stupid: Hun slikkede sig om munden mange gange og snuste rigtigt meget... så mit umiddelbare bud var, at hun godt var klar over, at det var noget lækkert, men hvad hun skulle gøre med det, vidste hun ikke rigtigt... :rolleyes:

 

Efter en 10 minutters tid uden anstalter til at ville æde det, tog jeg det fra hende og lagde det i køleskabet...

 

Her til morgen (hvor det er tøet op) har hun så fået det igen... Samme seance gentog sig. Hun er meget interesseret i det, men kan ikke rigtigt gennemskue HVAD det er - men at det er en skat af en art, er hun ikke i tvivl om...

 

Nu får hun lov at have det lidt, så ser vi om det glider ned...

 

Lige nu ligger hun og sover sammen med det :rolleyes:

 

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs394.ash2/67293_442556182053_581222053_5386256_530077_n.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

ok ok, det krævede en hel del hjælp... først måtte jeg flå en del af kødet af benet og håndfodre hende med små stykker lam... det ville hun sandelig da gerne have mere af: ja tak mor! :mums:

 

Så forsøgte at stikke hende benet, som hun tog imod og lagde fra sig og derefter potede til og stirrede på mig :stupid:

 

Knækkede derfor benet i 2 (lammeben er godt nok bløde!) og stak hende den mindste del... den løb hun lidt rundt med i munden, vendte så tilbage til mig og gav det til mig igen... :rolleyes:

 

Jeg tilbød hende det igen, mens jeg holdt fast i det... og yes! Så gnavede hun lykkeligt... :banan:

 

Herefter fik hun anden del, som jeg holdt fast i ved første bid og gav så slip... Hun kiggede et øjeblik ret bebrejdende på mig og spyttede det ud... men bestemte sig så for at spise det ved siden af mig :5up:

 

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs796.snc4/67606_442611932053_581222053_5387226_605745_n.jpg[/media]

 

Så hurra! Karla har idag spist et helt lammeribben råt! Vejen er stadig lang (og jeg har IKKE tænkt mig at skulle håndfodre hende råt!) men det ser da absolut ikke umuligt ud at kunne råfodre hende... Lam kan hun ihvertfald godt lide :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

og hun har netop fortæret den anden portion lammeribben :klap: igen kunne hun ikke greje hvordan hun skulle komme igang... men et par snit - så der hang lidt "lunser" løst og så at jeg holder den når hun begynder at gnave... så går det :5up:

 

Lam kan ihvertfald skrives på listen over ting jeg skal have indkøbt... gad vidst hvor man skaffer det her omkring :hmm:

 

Så indtil videre ved jeg, at følgende vil glide ned:

 

Rådyr (har kun prøvet kød, ikke ben)

Oksekød (har kun prøvet hakket, ikke hverken rigtigt kød eller ben)

Lam (har kun prøvet ribben)

 

Hun har ikke fået tørfoder idag - og har vel ædt knap 100g lam... så hun er nok sulten imorgen, når hun skal prøve en af de andre varianter :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
og hun har netop fortæret den anden portion lammeribben :klap: igen kunne hun ikke greje hvordan hun skulle komme igang... men et par snit - så der hang lidt "lunser" løst og så at jeg holder den når hun begynder at gnave... så går det :5up:

 

Lam kan ihvertfald skrives på listen over ting jeg skal have indkøbt... gad vidst hvor man skaffer det her omkring :hmm:

 

Så indtil videre ved jeg, at følgende vil glide ned:

 

Rådyr (har kun prøvet kød, ikke ben)

Oksekød (har kun prøvet hakket, ikke hverken rigtigt kød eller ben)

Lam (har kun prøvet ribben)

 

Hun har ikke fået tørfoder idag - og har vel ædt knap 100g lam... så hun er nok sulten imorgen, når hun skal prøve en af de andre varianter :slem:

 

Du kommer bare til Havndal ved lejlighed, så finder vi ud af noget - ellers kan du evt finde det i gårdbutikker og andre lign. steder - dog er der stor kvalitetsforskel på lam, både mht smag og lugt - dansk lam er oftest det mest neutrale...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer bare til Havndal ved lejlighed, så finder vi ud af noget - ellers kan du evt finde det i gårdbutikker og andre lign. steder - dog er der stor kvalitetsforskel på lam, både mht smag og lugt - dansk lam er oftest det mest neutrale...

 

Tak tak :-D

 

Hvis hun er glad for ged, så har vi heldigvis en gedefarm ikke så langt herfra... Har også en gårdbutik i nærheden der sælger struds og noget hjortelignende dyr... så dem skal jeg ud og have fat i noget fra og se hvad hun siger til det...

 

Nu læste jeg lige andetsteds at hjerte ikke gælder som indmad, da det er en muskel... er det så bare kød? Når jeg laver min plan? Hun elsker det kogt, så jeg satser på, at det kunne glide ned råt også...

 

Indtil videre prøver vi de forskellige sager du har givet os med, og så laver jeg en plan baseret på hvad der glider ned her... skal vist også lige have fat i noget fisk og se hvad hun siger til det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak tak :-D

 

Hvis hun er glad for ged, så har vi heldigvis en gedefarm ikke så langt herfra... Har også en gårdbutik i nærheden der sælger struds og noget hjortelignende dyr... så dem skal jeg ud og have fat i noget fra og se hvad hun siger til det...

 

Nu læste jeg lige andetsteds at hjerte ikke gælder som indmad, da det er en muskel... er det så bare kød? Når jeg laver min plan? Hun elsker det kogt, så jeg satser på, at det kunne glide ned råt også...

 

Indtil videre prøver vi de forskellige sager du har givet os med, og så laver jeg en plan baseret på hvad der glider ned her... skal vist også lige have fat i noget fisk og se hvad hun siger til det :mrgreen:

 

Hjertet er i princippet kød, men man må ikke bruge for meget, da hjerte indeholder meget af et bestemt mineral, som jeg ikke lige kan huske hvad er :genert:

 

Bliver spændende hvad hun siger til fisk - det kender jeg flere der ikke er vilde med og andre der råelsker det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjertet er i princippet kød, men man må ikke bruge for meget, da hjerte indeholder meget af et bestemt mineral, som jeg ikke lige kan huske hvad er :genert:

 

Her er et link til rå okse hjerte:

 

Hjerte, okse, råt - indhold - Fødevaredatabanken - version 7.01

 

Jeg bruger det for at øge jern i kosten hvis den ellers er lav og lidt rækker langt.

E.G.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er røget et gederibben ned til her til aften, men det har ligget og "modnet" i 2 dage før hun mente det var optimalt til konsumering :rolleyes:

 

Det koncept er jeg ikke helt med på, især ikke fordi hun har det med, at ting "modner" bedst hvis far passer på det under dynen :oops::???: Et koncept han tolererer med tyggepinde, denticks tandbørster og legetøj.... men knaaaaap så godt med råt :genert: (han er så sippet :mrgreen::lol: )

 

men altså... ged kan spises, omend det tydeligvis ikke ligger ligesåhøjt på mums listen som lam :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Får :badr: nej tak! Efter 3 dages modning røg det i skraldespanden... Hun har ikke gjort andet end begrave det i et tæppe da hun fik det og derefter end ikke tjekket om det stadig var der, selvom katten var på besøg i går aftes :rolleyes:

 

Så pluslisten indeholder stadig

- hjort

- lam

- okse

- ged (efter et par dages betænkningstid)

 

Minuslisten so far:

- and

- får

- svin

 

Tænker vi skal prøve noget hest som det næste og se om det glider ned....

Link til indlæg
Del på andre sites

Får :badr: nej tak! Efter 3 dages modning røg det i skraldespanden... Hun har ikke gjort andet end begrave det i et tæppe da hun fik det og derefter end ikke tjekket om det stadig var der, selvom katten var på besøg i går aftes :rolleyes:

 

Så pluslisten indeholder stadig

- hjort

- lam

- okse

- ged (efter et par dages betænkningstid)

 

Minuslisten so far:

- and

- får

- svin

 

Tænker vi skal prøve noget hest som det næste og se om det glider ned....

hvad med struds?

det er en af ting cujo's madglade hjerte er ekstra glad for :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Får :badr: nej tak! Efter 3 dages modning røg det i skraldespanden... Hun har ikke gjort andet end begrave det i et tæppe da hun fik det og derefter end ikke tjekket om det stadig var der, selvom katten var på besøg i går aftes :rolleyes:

 

Så pluslisten indeholder stadig

- hjort

- lam

- okse

- ged (efter et par dages betænkningstid)

 

Minuslisten so far:

- and

- får

- svin

 

Tænker vi skal prøve noget hest som det næste og se om det glider ned....

 

Tænk sig, at hun ikke kunne lide Maude...Maude var ellers et meget fint får, dog med en dum tendens til at ignorere sine lam...måske Karla er en fårekender :mrgreen:

 

Fedt at der er så meget af det andet hun godt kan lide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...