Hop til indhold

Placering af Line ved gåtur


Gæst thedjh
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen :)

 

Har efterhånden fået lært Min hund Yota på 1år og 4 måneder at gå pænt i snor, men ville da lige høre jer andres erfaring...

Når jeg går med ham i halsbånd og han har lang line og går ved siden af mig, så ramer linen jo hans ben hver gang fordi han faktisk er god og går ved siden af mig, men hvis han så går lidt længere frem så limen ikke er helt slap, så støder den jo ikke mod hans ben længere, og det er ligesom han finder det mere behageligt. Men kan jo ikke gå og stramme og øge linen hele tiden...

Han går med halsbånd.... Har prøvet med sele, men går han slet ikke pænt i....

Hva er jeres andre erfaring, hva gør i?

 

Mvh

Philip

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bruger også den teknik som dig med lang line- og nu har min hund jo krølle på hale så det kan måske gøre en forskel- men jeg gør det at jeg lægger snoren i en blød bue tværs over ryggen på -og halen holder ligsom på linen. Eftersom han aldrig trækker i snoren og jo heller ikke løber- når vi "går pænt"- ja så bliver linen liggende.

 

min skal jo trække slæde om 11/2 års tid så jeg er meget stille begyndt at bruge selv indimellem- men jeg synes faktisk at linen bliver mere besværlig for hunden både ved "fri gang" og "gå pænt" eller jeg har mere besvær med at holde den fri fra hans ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

 

Vil helst undgå at skulle bruge sele, da jeg syntes det er besværligt at skulle ha den af, når han nu ska være fri, og så tilbage i line igen. Så søger mest løsning med halsbånd eller andet hvor man lige kan hægte ham af.

det kan man også med selen, men synes ik godt om at han ska løbe og lege med selen på, da andre hunde kan få fat i den.

 

God dag til jer

 

Mvh

Philip

Link til indlæg
Del på andre sites

Har efterhånden fået lært Min hund Yota på 1år og 4 måneder at gå pænt i snor, men ville da lige høre jer andres erfaring...

Hvad med en fjollesnor....altså en flexline? Når vi lufter Sofus i ikke-trafikerede områder, så bruger vi altid flexline, der jo ruller ind og ud af sig selv. Hvis du ikke har prøvet at bruge en sådan, er en god lang skovtur et godt sted at begynde.

 

Nogle mennesker hader flexliner, andre elsker dem. Jeg hører selv til sidstnævnte, men erkender dens mangler og bruger den kun visse steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden går pønt er det en mulighed at bruge en lettere og kortere snor med en mindre karabinhage, så hunden ikke er generet af snoren, hvis det er en af de der dobbelte med 2 karabinhager på.

 

Jeg bruger kun sele til cykling, til gåture er det kun halsbånd. Gracie går næsten som hun har lyst til, bare snoren ikke bliver stram. Dvs. at hun gerne udnytter den længde hun har at gøre godt med, så snoren aldrig rører jorden.

Ved kommandoen "plads" smækker hun skulderen mod mit lår og går der, og jeg korter selvfølgelig snoren af, så den ikke rører jorden. Jeg har det fint med, at jeg kan bruge den kommando, når vi passerer andre, hun bliver uopmærkson eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...