Hop til indhold

nyfødt barn og cairn terrie


Gæst kschildt
 Share

Recommended Posts

Gæst kschildt

Hej

 

Vi skal ha barn til jul og har en cairn terrie på 2 1/2 år. Hun er rigtig menneske glad og en rigtig hyggetrold her hjemme :-D

 

Hun har også været sammen med mange børn og klare det rigtig godt. Hun vil gerne lege med dem og de kan gøre stort set alt ved hende! Og hvis hun syntes det bliver for meget går hun sin vej. Så det er rigtig godt :klap:

 

Min frygt er bare, når nu der kommer en baby herhjemme og selvfølgelig tager noget af vores opmærksomhed, og som er her hele tiden, kan få hende til at ændre adfærd overfor børn/baby´er. Og i så fald kan man så komme det i forkøbet?

 

Jeg er selvfølgelig klar over at hunden ikke må miste alt vores opmærksomhed, og det sker heller ikke. Men den vil jo miste lidt!

 

Men hvis nu der er nogle der har et par tips til hvordan man opbygger et godt forhold hund og baby imellem allerede fra starten ville det være rigtig dejligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min frygt er bare, når nu der kommer en baby herhjemme og selvfølgelig tager noget af vores opmærksomhed, og som er her hele tiden, kan få hende til at ændre adfærd overfor børn/baby´er. Og i så fald kan man så komme det i forkøbet?

Julen er en hektisk tid og nu kommer der til overflod endnu et lille medlem af familien (og stort til lykke med det!). Folk vil komme væltende med gaver og højt humør og dikkedikke den lille ny, så en lille hund nemt kan blive overset. Det er godt, at du allerede nu er opmærksom på det.

 

Jeg tror, at I må tvinge jer selv til at skiftes til at være der for hunden. Og når jeg skriver "tvinge", så er det, fordi det at få et lille barn er "værre" end den største forelskelse og man er i periode totalt tabt for omverdenen.

 

Så er det godt at huske på, at den ene af jer kan sidde med barnet, mens den anden nusser hunden. Men alfa og omega er, at hunden fra dag 1 bliver fortrolig med den lille ny og får en følelse af, at det også er dens barn, og dér skilles vandene ofte, fordi folk er nervøse for, om hunden bliver jaloux og i stedet vil æde barnet.

 

Men hvis der første dag kun er jer to + barn, så burde der faktisk ingen problemer være med at lade jeres - børneglade! - hund gennemsnuse den lille. Jo mere (begrundet) tillid, man viser hunden, jo roligere bliver hele situationen.

 

Jeg er sikker på, at I nok skal finde ud af det - til stor fælles glæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt

Tak for det og tak for svaret :-D

 

Som du skriver, vil det være en god ide, så snart vi kommer hjem med den lille, at ligge den ned på gulvet og lade vores hund snuse godt og grundt, selvfølgelig under skarp opseversion!!

 

Jeg har hørt nogle snakke om at man skal ligge noget af det første tøj som barnet har på, hjem i hundens kurv indtil barnet kommer hjem. Så hund kan genkende lugten når barnet kommer.....

 

Hvad mener du/I om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det lyder som en god idé at smide noget af barnets tøj "i hovedet" på hunden. Den vil da sikkert elske det.

 

Jeg gjorde som du mht at lade vores airedale gennemsnuse vores første barnebarn. Min svigersøn fik nærmest et lille nervesammenbrud, da jeg sagde: "I er jo unge folk. I kan sagtens nå at få flere børn", og så satte jeg mig prompte med den nyfødte i armene ned på gulvet til hunden. Dog lod jeg hunden gennemsnuse "den anden ende" først. Better safe than sorry, hæ.

 

Men jeg vidste jo, at han elskede børn og ganske rigtigt blev han på stedet den lilles selvbestaltede barnepige. Intet foregik, uden at han opmærksomt fulgte med i, at alt nu også gik for sig, som det skulle. Og da den lille dreng skulle sove, lagde hunden sig ved foden af hans seng.

 

Flere år senere, da drengen (faktisk retfærdigt) fik en lille røffel af sin far, rejste hunden sig omgående, gik imellem søn og far og gøede beslutsomt ad min svigersøn. Der var ingen, der skulle skælde "hans barn" ud.

 

Så jeg har egentlig kun gode erfaringer med hunde og børn, men trods min store tillid, må jeg alligevel sige, at ingen af mine hunde på noget tidspunkt har været alene med et barn. Men det er nu mest, fordi børn i tankeløshed kan finde på de underligste ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt
Flere år senere, da drengen (faktisk retfærdigt) fik en lille røffel af sin far, rejste hunden sig omgående, gik imellem søn og far og gøede beslutsomt ad min svigersøn. Der var ingen, der skulle skælde "hans barn" ud.

 

 

Hi Hi han fik sin egen synlige skødsengle :engel: Håber vores hund for samme forhold til vores kommende barn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst amandacollie

Tillykke med det kommende barn!

Jeg synes også det med at lægge barnets tøj ned til hunden, er en god ide. og ja, sørg for at hunden også får indtrykket af, at barnet er i dens familie. Og vær ikke bange for kontakt mellem hund og barn. lad hunden snuse, hvis den ikke får lov og babyen bliver noget hunden ikke kender, kun som noget i nusser om i stedet for hunden, vil hunden nok føle sig jaloux. Men ellers hvis i sørger for at hunden kender barnet, vil der nok ikke opstå problemer. Held og lykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Tillykke med det kommende barn!

Jeg synes også det med at lægge barnets tøj ned til hunden, er en god ide. og ja, sørg for at hunden også får indtrykket af, at barnet er i dens familie. Og vær ikke bange for kontakt mellem hund og barn. lad hunden snuse, hvis den ikke får lov og babyen bliver noget hunden ikke kender, kun som noget i nusser om i stedet for hunden, vil hunden nok føle sig jaloux. Men ellers hvis i sørger for at hunden kender barnet, vil der nok ikke opstå problemer. Held og lykke :-D

 

indlægget er fra oktober 2010 så tror hun har født :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt

Ja, vi har fik en dejlig velskabt pige (Alberte) d. 13 dec. og det går rigtig godt med vores hund (Sille).

 

Jeg tog noget af Albertes tøj med hjem og lagde i Silles kurv, indtil vi kom hjem fra sygehuset. Da vi kom hjem fik Sille lov til at snuse til Alberte med det samme! Hun var endelig ret uinterresseret, snusede kortvarigt til Alberte og gik igen :-)

 

Vi har ikke haft nogen problemer med jalouxi. Vi har hele tiden givet Sille lov til at snuse til Alberte hvis hun var interresseret, eller hvis hun bare ville være ved siden af os samtidig med at vi sad med Alberte! Det tror jeg er meget vigtig, så Sille ikke føler sig udenfor, eller opfatter Alberte som en konkurrent!

 

Nu er Alberte begyndt at krype rundt oog vil gerne hen til sille når hund ligger på køkken gulvet! Men når Alberte nærmer sig, går Sille et andet sted hen og ligger sig :klap: Go hund :klap:

 

Vi roser Sille meget når hun er ved Alberte stille og rolig. Så det går rigtig godt :banan:

Redigeret af kschildt
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...