Hop til indhold

Svømning


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at købe en introduktion og så et ti-turs kort til svøming til Aslan.

 

Mest for hyggens skyld og fordi han gerne måtte få nogle større muskler så de beskytter hans knogler når han skal trække vogn.

 

Men hvor tit skal man gøre det?

 

Er det en gang om ugen?

eller hver 14 dag?

 

Hvor tit for at øge muskelerne og hvor tit for at holde dem ved lige?

 

 

Hvor mange gange går der inden man kan se at det hjælper på det?

Link til indlæg
Del på andre sites

KAN Aslan svømme?:???: Eller skal han først lære det:lol:?

 

Det er en god ide at svømme en gang om ugen, hvis I har mulighed for det.

Min Ramses fik ordineret svømning 2 gange om ugen, men det kunne vi ikke klare, for vi skulle med både tog og busser hver vej. Men en enkelt gang er også supergodt.

--Ramses gik til svømning en gang om ugen fra han var 4 måneder til han blev syg da han var ca. 3 år.. :cry:.

 

Når først hunden er blevet begejstret for svømningen, så kan man da ikke bare stoppe igen..;-)

 

Men start med introduktionen. Jeg går ud fra, at den indbefatter en vandtur osse? Hvis DET så går nogenlunde, så kan I købe klippekort i næste omgang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der, hvor vi svømmer (dvs. Liva svømmer og jeg render rundt langs kanten), er det en adfærdsbehandler, der har stedet.

 

Hun anbefaler, at man starter op med svømning hver 4-5 dag. Det er tid nok til at stressen ved svømning er helt ude af kroppen, men der er stadig en genkendelse ved stedet og det at svømme i pool.

 

Når Aslan så har fundet ud af hvad dælen det svømning er for noget underligt noget, kan I gå hver eller hver anden uge, som det nu lige passer.

 

Vi har svømmet fire gange nu og jeg synes altså, at jeg små småt kan se lidt ekstra muller på Livas baglår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, ja... Når man har svømmet 4-5 gange, så er det et KRAV at man tager billeder... :shock:

 

I starten er det nok vigtigst at fokusere 100% på hunden:mrgreen:.

 

:banan::banan::banan: (billeder, billeder, billeder..... )

Når Aslan er så glad for vand, at han faktisk har været ude på dybt vand, så skal han nok blive glad for at svømme i bassin osse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er afsted (godt i nok i water walker) 2 gange om ugen - har fået at vide, at 2 gange om ugen for at øge og 1 gang for vedligeholdelse:-D

 

Er det i Fyens hundecenter, du vil starte? Der skal jeg ned med Hayly snart - de går nemlig med i vandet, til hun er tryg ved det og vandet er over 24 grader:5up:. Derudover kan de optage hendes svømning under vand, så vi kan se, om hun svømmer rigtigt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal I også begynde til svømning? Spændende hvad hun siger til det:klap:

 

Såsnart jeg har fundet pengene, starter vi til svøm (istedet for waterwalk).. Vi har svømmet før, så jeg ved at hun kan;-)

 

Vi kan desværre bar eikke bruge det nærmeste sted, da karrene er for tætte på hinanden.. Der er ikke meget mere end 20 cm imellem 2 kar.. Og så ligger Luna og holder øje med naboen (vi har haft en veninde med en lab med, og Tusse - venindens hund - hoppede over i karret til Luna:mrgreen:), så hun ligger skævt i vandet.. Det dutter ikke, så vi må i den anden retning.

 

Planen er at vi skal svømme vinteren over.. Gerne 2 gange om ugen, hvis jeg kan få det fixet med bilen - og evt aktivering/job

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er afsted (godt i nok i water walker) 2 gange om ugen - har fået at vide, at 2 gange om ugen for at øge og 1 gang for vedligeholdelse:-D

 

Er det i Fyens hundecenter, du vil starte? Der skal jeg ned med Hayly snart - de går nemlig med i vandet, til hun er tryg ved det og vandet er over 24 grader:5up:. Derudover kan de optage hendes svømning under vand, så vi kan se, om hun svømmer rigtigt:5up:

 

Ja det er fyns hundecenter hvis det er, kan man se ind i svømmehallen bag en rude eller noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...