Hop til indhold

Om mig og min hund Zuki, vi er nye herinde


Gæst dansbo
 Share

Recommended Posts

Hej Hunde-forum-brugere :vinken:

 

Jeg er 44 år og har en blandingshund på 9 år knap og nap (fylder i december). Jeg havde hans mor dengang, som var en Briard, og hun blev ved et uheld parret med en blandingshund. Det kom der 9 hvalpe ud af, heraf Zuki som jeg jo så valgte at beholde.

Zuki er en pragtfuld hund, han har pels og størrelse efter en Golden Retriever, og sindet er såmænd også meget lig. Han er nem og rolig. Nu hvor han er blevet en ældre herre er han blevet lidt doven anlagt, men han elsker stadig væk vores daglige gåture, som jeg dog er begyndt at afkorte lidt, fordi han har lidt gigt.

Det seneste års tid har han været meget plaget af allergi, og det har været et rigtig hårdt år. Han har haft eksem og sår mange steder på kroppen, og har kløet sig så vi alle var ved at blive vanvittige. Helt bugt med allergien får vi aldrig, fordi det bl.a. er støvmider der er årsagen. Men han får allergifoder og så holder vi ham fri for lopper fordi han også har loppeallergi. Nu er han så kommet på prednisolon fast hver dag, og det er ikke noget jeg er særlig glad for må jeg indrømme, men det var sidste løsning, for han gik og kløede sig HELE tiden, også selvom vi havde fået eksemet og sårene helet. Jeg håber han kan få sig et par gode år på den måde, vil jo gerne beholde ham så længe som overhovedet muligt. Han er min guldklump, min bedste ven, ja han har utrolig stor betydning for mig. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

 

Angående allergi så har jeg også en hund med alllergi og han er 100 % sympton fri, han er allergisk over for lagermider, støvmider og græs.

 

Vi har valgt daglig prednisolon fra fordi tacco bliver irritabel af det og går i stedet foe ved en dyrlæge i Århus, der hedder Gudrun Frandsen. Hun er udover dyrlæge også uddannet i akupunktur og kinesologi og har reddet tacco fra aflivning. Der er en lang tråd om hele Tacco sygdoms forløb herinde et sted, der er nok nopgle af de andre der kan finde ud af at få den hevet frem hvis du er interesseret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...