Hop til indhold

Jer der har mops


Gæst Lewis
 Share

Recommended Posts

Gæst Lewis

Jer herinde der har mops, hvor har i købt den?

Er det et sted i vil anbefale?

Vil rigtig gerne have en mops, men hører os bare meget dårligt om den fra folk. Er der mange ulemper ved den? Vi har i forvejen en labrador. Tror i de vil kunne sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Tessa

Jeg har ikke selv mops (endnu :-)), Men jeg ville gå ind på "Klubben for små selskabshunde" hjemmeside http://www.canis-minor.dk/

Og så gå ind og kigge på deres opdrætterliste.

 

Mopsen kan sjældent ikke med andre hunde. Så den vil sagens kunne gå med en lab..

 

Mopsen har som andre hunde nogle sygdomme/skavanker. :-)

Mange mops har HD (hoftedysplasi), men det er kun en meget lille del der rent faktisk lider under det.

Man ser tit hos mops der er importerede fra østlandene eller mops der kommer fra hundehandlere og hundefabrikker, at de har hårsækkemider og vejrtrækningsproblemer.

 

Derfor køb din mops hos en DKK opdrætter. Så kan du ikke gå helt fejl i byen. Men se dig for. Det er en modehund for tiden. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer herinde der har mops, hvor har i købt den?

Er det et sted i vil anbefale?

Vil rigtig gerne have en mops, men hører os bare meget dårligt om den fra folk. Er der mange ulemper ved den? Vi har i forvejen en labrador. Tror i de vil kunne sammen?

 

Jeg kender nogen, der har mops og labrador. To frække drenge:mrgreen:. De har det fint sammen.. Og de virker sunde og raske... Mopsen hører måske ikke så godt..:lol:

 

 

:mrgreen:Vær rar at klikke på linket herunder:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst hundrup89

jeg har to mops'er, og det er vedens sødeste rase... er det er overhoved ikke en rase der er svær at have... de følger en i tykt og tyndt og heletiden....

og de kan rigtig godt med store hunde, de regner nemlig med at de er meget større end de andre.... vores plejer at lage med labrador'er, sankt bernart, border collie, og mine mopser regner stadig med at de er større end dem...

 

vi har købt vores ved nogle private.... men har planer om at skal have hvalpe (måske til inter og) til forår/sommer næste år....

Link til indlæg
Del på andre sites

Racen har problemer med den arvelige sygdom der hedder "generaliseret demodicosis". Mopsen er endda den race af alle, der har flest problemer. Og et sygdomsforløb kan godt koste omkring 20-40.000 kr.

http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Haarsaekmideproblemer_Generaliseret_demodicosis.pdf

 

Så hvis man ønsker at anskaffe en mops, så er det temmelig vigtigt, at man finder en DKK-opdrætter. Og at man spørger om undersøgelser for lige netop DEN sygdom. Selv om der ikke er krav om at avlshundene skal være undersøgt, så er der altså ansvarlige og forsigtige opdrættere, der lader deres hunde teste alligevel inden parring.

 

---og så må jeg lige nævne: Joo, de kan sagtens gå sammen med labradorer... Nogle gange...

menne.... jeg kender altså osse en hanmops, der har mistet sit ene øje i slagsmål med en stor hund. ---Et skub på siden af øjet med en hjørnetand er nok til at øjet popper ud af sin hule..... Og så er det sjældent, at det står til at redde.... :shock: --Enhver mopsejers værste mareridt... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
Racen har problemer med den arvelige sygdom der hedder "generaliseret demodicosis". Mopsen er endda den race af alle, der har flest problemer. Og et sygdomsforløb kan godt koste omkring 20-40.000 kr.

http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Haarsaekmideproblemer_Generaliseret_demodicosis.pdf

 

Så hvis man ønsker at anskaffe en mops, så er det temmelig vigtigt, at man finder en DKK-opdrætter. Og at man spørger om undersøgelser for lige netop DEN sygdom. Selv om der ikke er krav om at avlshundene skal være undersøgt, så er der altså ansvarlige og forsigtige opdrættere, der lader deres hunde teste alligevel inden parring.

 

---og så må jeg lige nævne: Joo, de kan sagtens gå sammen med labradorer... Nogle gange...

menne.... jeg kender altså osse en hanmops, der har mistet sit ene øje i slagsmål med en stor hund. ---Et skub på siden af øjet med en hjørnetand er nok til at øjet popper ud af sin hule..... Og så er det sjældent, at det står til at redde.... :shock: --Enhver mopsejers værste mareridt... :(

 

alle de mopser som jeg kender har ikke nogle problemer af den slags.... og jeg kender 14....

mht. prisen på sygdomme er jo ligemeget hvis man elsker din hund og har en sygeforsikring

Link til indlæg
Del på andre sites

alle de mopser som jeg kender har ikke nogle problemer af den slags.... og jeg kender 14....

mht. prisen på sygdomme er jo ligemeget hvis man elsker din hund og har en sygeforsikring

 

 

---Det er jo godt for dig og de 14 hunde, du kender. Så tager dyrlægerne nok helt fejl, når de registrerer at mops er førende m.h.t. dermodicosis. :???:

 

..Og angående forsikring, så har min sygeforsikring altså et maximum på ca. 20.000 pr år. (Alm. Brand) :shock:

 

--Desuden er der vist ingen forsikring, der dækker medicin og medicinske bade, som vil være en væsentlig del af udgiften.

 

Behandling af alvorlige sygdomme er altså dyr... OGSÅ selv om man har sin hund sygeforsikret.

 

De alvorlige sygdomme hos racen vil gøre, at ansvarlige hvalpekøbere aldrig ville købe en hvalp, hvor forældrene ikke er undersøgt.

 

Men du kan jo bare få hundene undersøgt.. Sørg for at få attest på at de ingen hudsygdomme har. For en ansvarlig hvalpekøber vil helt sikkert spørge efter sådan en attest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mops- og jeg synes det er en svær race at købe. Rigtig mange kommer galt afsted og ender med at bruge en formue på dyrlæge, en ting er pengene, det er straks værre at uansvarlige "opdrættere" masseproducerer syge hvalpe.

 

Vælg en fornuftig opdrætter i DKK-regi, så giver du dig selv og din kommende moppe de bedste odds.

 

Hvis Jeres labrador er alm. fornuftig, så vil I sagtens kunne anskaffe Jer en mops.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret i at mopsen er en af de hunde der kan lide af generaliseret demodicosis. Største delen af de mops jeg har hørt om der lider af hårsækkemider er dog hunde der er importeret fra østlandene eller hunde der kommer fra ikke særlige gode forhold.

 

Så hvis man køber fra en god opdrætter (fra DKK) så har man virkelig gode chancer for at undgå generaliseret demodicosis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke noget som helst om Mopsen udover den ser sød ud.

Jeg har selv en stor og lille hund på henholdsvis 30 og 2 kg(flatcoat og yorkshire terrier) og ser ikke nogen, som helst forhindringer for at en Labrador og en Mops skulle kunne blive rigtig gode venner.

Hvis din Labrador er lige så venlig, som retriever er flest og ikke alt for ung(under to år) så vil de med garanti blive rigtig gode venner.

Held og lykke med at finde en sund og rask mops.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundrup89
---Det er jo godt for dig og de 14 hunde, du kender. Så tager dyrlægerne nok helt fejl, når de registrerer at mops er førende m.h.t. dermodicosis. :???:

 

..Og angående forsikring, så har min sygeforsikring altså et maximum på ca. 20.000 pr år. (Alm. Brand) :shock:

 

--Desuden er der vist ingen forsikring, der dækker medicin og medicinske bade, som vil være en væsentlig del af udgiften.

 

Behandling af alvorlige sygdomme er altså dyr... OGSÅ selv om man har sin hund sygeforsikret.

 

De alvorlige sygdomme hos racen vil gøre, at ansvarlige hvalpekøbere aldrig ville købe en hvalp, hvor forældrene ikke er undersøgt.

 

Men du kan jo bare få hundene undersøgt.. Sørg for at få attest på at de ingen hudsygdomme har. For en ansvarlig hvalpekøber vil helt sikkert spørge efter sådan en attest.

 

jeg siger ikke noget om at dyrelæger tager fejl....

jeg har bare ikke mødt nogle med de problemer.....

ok.... vores har ikke et max.... der er kun en selvrisiko på 600 kr

Link til indlæg
Del på andre sites

generaliseret demodicosis er det hårsækmider eller misforstår jeg hvad I skriver??

 

Ja....... generaliseret demodicosis forårsages af hårsækmider, ---som næsten alle hunde har... :???:

 

Men hos nogle hunde forårsager hårsækmiderne symptomer, der kan blive temmelig slemme og pinefulde. --Det skyldes et nedsat immunforsvar. Det kan enten være hos små hvalpe, der endnu ikke har et fuldt udviklet immunforsvar. De vil selvfølgelig nok vokse fra det når immunforsvaret udvikler sig. --Eller det kan være hos hunde, der har en underliggende alvorlig sygdom som f.eks. kræft. Eller der kan være tale om arveligt betinget nedsat immunforsvar.. Og det er de sidste hunde man skal undgå at avle på.

 

:cry:Det er virkelig, virkelig rædselsfuldt at stå med en hund med kroniske hudproblemer. Så hvis man har en hund af de udsatte racer, hvis man elsker sin hund, --og dens eventuelle hvalpe--- så sørger man for i det mindste at få den undersøgt for sygdommen INDEN man lader den få hvalpe. Uanset om det er en han eller en tæve, man har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Ja....... generaliseret demodicosis forårsages af hårsækmider, ---som næsten alle hunde har... :???:

 

Men hos nogle hunde forårsager hårsækmiderne symptomer, der kan blive temmelig slemme og pinefulde. --Det skyldes et nedsat immunforsvar. Det kan enten være hos små hvalpe, der endnu ikke har et fuldt udviklet immunforsvar. De vil selvfølgelig nok vokse fra det når immunforsvaret udvikler sig. --Eller det kan være hos hunde, der har en underliggende alvorlig sygdom som f.eks. kræft. Eller der kan være tale om arveligt betinget nedsat immunforsvar.. Og det er de sidste hunde man skal undgå at avle på.

 

:cry:Det er virkelig, virkelig rædselsfuldt at stå med en hund med kroniske hudproblemer. Så hvis man har en hund af de udsatte racer, hvis man elsker sin hund, --og dens eventuelle hvalpe--- så sørger man for i det mindste at få den undersøgt for sygdommen INDEN man lader den få hvalpe. Uanset om det er en han eller en tæve, man har.

 

Mange tak - jeg var ikke lige sikker på jeg kunne følge med da jeg læste tråden :oops: og de dersens fine ord kan jeg ikke altid oversætte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak - jeg var ikke lige sikker på jeg kunne følge med da jeg læste tråden :oops: og de dersens fine ord kan jeg ikke altid oversætte :-D

 

:roll:Det er så "ulempen" ved at jeg har været tosset med hunde siden jeg var meget lille barn...

Og jeg fik først hund, da jeg var 22. --Så jeg har vænnet mig til at læse alt hvad jeg kunne få fingre i om hunde. Især dengang jeg ikke havde hund selv...

---over 50 år med den interesse sætter sine spor....... :lol:

Bær over... og spørg hvis der er noget du ikke forstår.....

 

Når jeg bruger den "fine" vending, så er det for at skelne mellem den sygelige tilstand og bare det, som alle hunde har..

På dansk ville man kalde det noget i retning af "en udbredt hudinfektion forårsaget af hårsækmider"......:shock:

 

Generaliseret demodicosis er lidt kortere.....

Og nemmere at slå op på Nettet, hvis man vil det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Tine Allerød

Jeg har en sund og rask mops på 6 måneder, alle tiders hund!

 

Hun er importeret fra Litauen, men havde alle papirer iorden + at jeg kendte andre der har købt af samme importør, alle uden problemer (mops, fransk bulldog, eng. bulldog og chihuahua). Hun tager kun 1 eller 2 kuld hjem af gangen og kommer selv fra Litauen, og hun kender til hundenes opvækst.

 

Min Mops har aldrig fejlet noget, MEN PAS PÅ...... :evil: der bor en kvinde i vestsjælland som impoterer hunde fra et ukendt land (sikkert polen). Hun er meldt til politiet pga af ulovlig import og syge hvalpe.....:evil:

 

PAS på hende, jeg købte en hvalp der døde efter ca. 9 dage (Parvo mener min dyrlæge)--- en meget traumatisk oplevelse, hvalpene hun solgte var ogaå ALT for små, ned til 6 uger!!!

 

Hun sælger de små racer man kan tjene mest på og lyver om deres herkomst, FORLANG AltiD at se moderen, lad jer ikke forføre af en løgn som jeg gjorde :( Kvinden der sælger disse hunde hedder Emilie (er ganske ung) og bor i Nykøbingsj, skifter adresser og tlf numre som vi andre skifter trusser. Hun ER meldt til politiet, de viste sig at hun havde over 20 meget små hvalp i sin garage, sikkert fra et østland. Jeg er desværre bange for at hun forsætter i andet navn eller adresse da der er en fortjeneste på ca. 7-8000 kr pr hvalp hun får solgt.

Lad venligst være med at støtte hende og advar om hende overalt.

 

Venligst Tine

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en sund og rask mops på 6 måneder, alle tiders hund!

 

Hun er importeret fra Litauen, men havde alle papirer iorden + at jeg kendte andre der har købt af samme importør, alle uden problemer (mops, fransk bulldog, eng. bulldog og chihuahua). Hun tager kun 1 eller 2 kuld hjem af gangen og kommer selv fra Litauen, og hun kender til hundenes opvækst.

 

Min Mops har aldrig fejlet noget, MEN PAS PÅ...... :evil: der bor en kvinde i vestsjælland som impoterer hunde fra et ukendt land (sikkert polen). Hun er meldt til politiet pga af ulovlig import og syge hvalpe.....:evil:

 

PAS på hende, jeg købte en hvalp der døde efter ca. 9 dage (Parvo mener min dyrlæge)--- en meget traumatisk oplevelse, hvalpene hun solgte var ogaå ALT for små, ned til 6 uger!!!

 

Hun sælger de små racer man kan tjene mest på og lyver om deres herkomst, FORLANG AltiD at se moderen, lad jer ikke forføre af en løgn som jeg gjorde :( Kvinden der sælger disse hunde hedder Emilie (er ganske ung) og bor i Nykøbingsj, skifter adresser og tlf numre som vi andre skifter trusser. Hun ER meldt til politiet, de viste sig at hun havde over 20 meget små hvalp i sin garage, sikkert fra et østland. Jeg er desværre bange for at hun forsætter i andet navn eller adresse da der er en fortjeneste på ca. 7-8000 kr pr hvalp hun får solgt.

Lad venligst være med at støtte hende og advar om hende overalt.

 

Venligst Tine

 

 

Det lyder som om at du har købt fra hundehandler Egle i Fredensborg. Hende skal der BESTEMT også advares imod. Jeg gider ikke i aften, men jeg finder gerne links om hende- og Bukanosis som hun samarbejder med.

 

Tv-kanalen NBC har bl.a lavet en tv-udsendelse om en mellemhandler i USA, som også fpr hunde fra Bukanosis. Jeg kan også finde retsudskrifter der handler om syge hunde og ulovligt import fra Bukanosis.

 

Egle har ikke de fornødne tilladelser til kommercielt import og er i øvrigt også smidt ud af DKK. Hun kan simpelthen ikke frarådes nok!!

 

Og at du har en hund på 6 mdr. der er rask er da skønt, men mange sygdomme viser sig først senere. Jeg ville aldrig i livet hverken anbefale eller støtte en hundehandler!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tine Allerød

Rolig nu! Ja, min mops er købt af hende i Fredensborg. Min hun var 11 uger da jeg købte hende, og er 6 mdr i dag. Som sagt kender jeg flere der har voksne hunde, købt af hende der er sunde og raske.

 

Jeg har ingen interesse i at forsvare hende, jeg går bare ud fra at tingene er i en bedre orden når hunden er fløjet til kastrup og at der følger pas og vacc. attester med, ud over det er hunden mærket (tatoveret).

 

Jeg er selv hunde-elsker, og håber aldrig at andre skal opleve det samme som jeg gjorde, da min første hvalp bogstaveligt talt sked sig selv ihjeld. Det var som jeg skrev en ulovlig importeret mops, taget alt for tidelig fra sin mor :cry: Hundehandleren hedder Emilie og husere omkring Nykøbing Sjælland.

 

Hvis du vil sende mig nogle af de links om det sted i Litauen hvor min mops stammer fra, ville jeg blive glad. Jeg er interesseret i at se nærmere på sagen.

Jeg vil håbe, at du ligesom mig ,håber at min elskede hund, kommer til at leve et langt og sygdomsfrit liv, det lyder ikke sådan på det du har skrevet ovenover og det bliver jeg naturligvis ked af at læse....

 

Venligst Tine og Molly (mops)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tine Jeg håber bestemt, at din mops lever et langt og lykkeligt liv!! Det er ikke hendes skyld, at hun er født sådan et sted. Jeg har til gengæld intet tilovers for, at du anbefaler hundehandleren!

 

Spørg om importtilladelse (da de ikke er rabiesvaccinerede ved import) og tracescertifikat, så bliver Egle nok stille!

 

Jeg ved faktisk ikke om jeg må linke i forum, så du får også lige en besked.

 

Her er et par links, vil lige finde alle links (så det giver mening) senere i aften eller i morgen.

 

Fra en bulldog ejer:

Vygandas Banys, Bukanosis Kennel, Lithuania operates under several names. There are several good reports on this man as well as the bad but as the bad outweigh the good, his name stays. Complaints include deaf pups, pups with severe ringworm infestations, dogs grow up to have many health issues such as generalized demodex, pups arrive with severe respiratory infection, I am not talking a little cold, I mean life threatening, drowning in fluid pneumonia. I have seen these pups first hand.Several of the adults that I personally know of produced all water babies, I am talking about 6 dogs male and female, did not matter 75% -90% of each litter born to or of his dogs in Iowa had water babies. His main buyer in the USA, southern part, is in the middle of huge law suit now due to all the sick and dead pups.

 

________________________________________________________

 

En side om en amerikansk hundehandler, som får sine hunde fra bukanosis

http://www.complaints.com/directory/2005/october/13/49.htm

 

http://www.apria.com/resources/1,2725,494-745699,00.html

 

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.usdoj.gov/usao/tne/pr/2008/April/Blountville%2520Press%2520Release.htm&sa=X&oi=translate&resnum=3&ct=result&prev=/search%3Fq%3D%2522Rebel%2BRidge%2BKennels%2522%26start%3D10%26hl%3Dda%26sa%3DN (på dansk icon_smile.gif )

 

"This is the guy who sold Gina Price most of her puppies!!!

His name is Vygandas Banys and those are his websites. He lives in Lithuania

and exports sick puppies all over the world."

 

 

http://www.ripoffreport.com/reports/0/138/RipOff0138463.htm

 

 

Link til indslag på NBC det er om hundehandleren som får sine hunde fra Bukanosis http://www.knbc.com/news/8881243/detail.html

(denne påstand bekræftes af retsudskriftet)

 

Her er retsudskrifter

http://64.233.183.104/search?q=cache:kaMcMZxvqbYJ:tennessee.gov/attorneygeneral/cases/rebelridge/rrcomplaint.pdf+%22rebel+ridge%22%2BVygandas+Banys&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

 

http://64.233.183.104/search?q=cache:RKWEzSvOzzYJ:tennessee.gov/attorneygeneral/cases/rebelridge/rrmemo.pdf+%22rebel+ridge%22%2BVygandas+Banys&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk

 

Fra hundegalleri om Egle

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=249245

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=245788

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=215019

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=207488

Redigeret af Tine
Link til indlæg
Del på andre sites

Tine, en del af dine links virker ikke. Check dem lige selv...

 

 

 

Tine Allerød:

-----Jeg synes at alle former for hundehandel er SÅ usympatisk. Det, at man køber hunde op for at sælge dem videre, det er mig så inderligt imod!

 

Selvfølgelig går det godt en gang imellem. Ellers var der jo nok ikke nogen, der beskæftigede sig med den form for handel.

 

...........Men det går altså osse galt en masse gange. Det kan være hvalpe, der er arvemæssigt belastede, -hvalpe, der noget helt andet end de bliver udgivet for, --og hvalpe, der hverken ernæringsmæssigt eller mentalt har fået hvad de havde brug for i deres tidlige liv. Mange kommer aldrig over det... Nogle dør endda i ung alder.

Og så er der hvalpe, der bliver transporteret hertil under ubehagelige vilkår og måske bliver smuglet ind i landet. Og der er hvalpe, der bliver fjernet ALT for tidligt fra deres mor.

 

---Mange af de ting kan man som køber ikke se eller bevise. Og fordi man så brændende ønsker sig en hvalp, så bilder man sig ind, at papirer og løfter er nok til at bevise, at lige netop DEN hvalp, som man køber, -har haft forsvarlige vilkår. Og at det er ok, det man gør.

 

-------Men det er det IKKE!

 

Når man køber hvalp hos en hundehandler, så er man med til at støtte den industri som der vitterligt er tale om. Og der er garanteret masser af hvalpe, der slet, slet ikke får en chance overhovedet i livet. -Der er masser af tæver, der bliver holdt i bure som fødemaskiner, --hele deres liv.

DET er man med til at støtte, når man vælger en hvalp fra en hundehandler. :megaked:

Det er oprørende, at der er nogen der tror at en hvalp bare er en "ting" man kan anskaffe sig. Og endnu mere oprørende hvis nogen tror, at de redder den pågældende hvalp "for et liv værre end døden"... Det gør de måske. Men de er samtidig med til, at måske 10 andre hvalpe må gennemgå det samme! De penge, de betaler for deres hvalp er med til at financiere den næste parring. Og den næste igen.. DET er ondt!

 

---Eneste mulighed for at stoppe hundehandel er ved at oplyse om, hvad der foregår. Og at få en ny regering, der vil handle i forhold til dyrs velfærd. ---For hundehandler-hvalpene har det klart ikke så meget værre end f.eks. de 20 millioner grise, der bliver produceret herhjemme hvert år.

Hvalpe -eller grise-- det er ligegyldigt. For producenterne er det "produktionsdyr". IKKE levende væsener.

 

Tine Allerød, er DET virkelig det du synes man skal støtte?

Link til indlæg
Del på andre sites

---og så må jeg lige nævne: Joo, de kan sagtens gå sammen med labradorer... Nogle gange...

menne.... jeg kender altså osse en hanmops, der har mistet sit ene øje i slagsmål med en stor hund. ---Et skub på siden af øjet med en hjørnetand er nok til at øjet popper ud af sin hule..... Og så er det sjældent, at det står til at redde.... :shock: --Enhver mopsejers værste mareridt... :(

Mops'ers nærvær er altså osse noget af det, der får mig til at sætte snor i Fenris. Han er simpelthen for tung og voldsom til dem, selvom det kun er leg - og de virker så skrøbelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle alle links fungere

 

Tak for det.....

Det er lidt tung læsning... Så vidt jeg kan se er retsudskrifterne dels et anklageskrift og dels en domfældelse..

 

Jeg kunne megagodt tænke mig en strafudmåling osse... Det kunne være interessant at vide, hvad straffen er for den massive svindel som hundehandleren har gennemført.

 

---Vi ER bedre stillet herhjemme. Vores stambøger er noget nemmere gennemskuelige.. Jeg kan da ikke se, om de "kennelklubber" der henvises til i linksene -er af særlig betydning, eller om det er en mindre klub, der ikke dækker meget mere end navnet.

 

---Jo mere jeg beskæftiger mig med svindel med racehundes stambøger, jo mere er jeg taknemmelig for vores gode solide Dansk Kennelklub. Den er da ikke perfekt, men alene det, at der er procentvis så mange medlemmer gør at klubben ikke kun er en kommerciel forretning og heller ikke udelukkende er topstyret.

 

---Men selvfølgelig vil der stadig være mennesker, der køber hunde gennem hundehandlere. Af helt egoistiske grunde, -fordi de ikke ønsker at vente til der er mulighed for at købe en fra en anerkendt kennel.

---Jeg tror slet ikke, de mennesker tænker på, at de gør en masse skade. De håber bare på, at lige netop deres egen hvalp er sund og rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Men selvfølgelig vil der stadig være mennesker, der køber hunde gennem hundehandlere. Af helt egoistiske grunde, -fordi de ikke ønsker at vente til der er mulighed for at købe en fra en anerkendt kennel.

---Jeg tror slet ikke, de mennesker tænker på, at de gør en masse skade. De håber bare på, at lige netop deres egen hvalp er sund og rask.

 

Eller også skyldes købet simpel uvidenhed og at køberne måske ikke har set andet. Normalt reklamere hundehandlerne jo ikke ligefrem med at de hører til den gruppe, ligesom de heller ikke fortæller om hvalpen er taget for tidligt fra eller om der er forhøjet risiko for sygdomme.

 

Men mange af dem der køber hos hundehandlerne begår nok den klassiske fejl, nemlig at de godt kan se det vist ikke er et ret godt sted de er kommet til, men det så synd for den søde lille hvalp, så de kan da i det mindste redde en af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...