Hop til indhold

Oksekød og vildt uegnet til hunde?


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Mine forældre har fået at vide af en af deres venner, at hunde ikke må få vildt eller oksekød! De har dog ikke fået at vide, hvad der er skadeligt ved det og på hvilken måde.

 

Mine forældre og flere andre, der var tilstede, har haft hunde i mange år uden at kende til det og har aldrig haft noget problem med at give hunde både oksekød og vildt - og det har jeg da heller ikke.

 

Har I hørt noget om det og er der noget om snakken (hvilket jeg tvivler lidt på ...)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt at oksekød skulle være skadeligt, tvært imod! Okseknogler er det mest sikre man kan give sin hund, fordi de ikke splintrer.

 

Mht. vildt er der dels en risiko for splintrende knogler, og dels for at kødet kan indeholde parasitter, der kan smitte hunden.

 

Jeg har én gang givet mine hunde vildt, men gør det aldrig mere, pga. knoglerne. Vinnie brækkede sit op, men Bo sked benstumper i flere dage :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. vildt er der dels en risiko for splintrende knogler, og dels for at kødet kan indeholde parasitter, der kan smitte hunden.

 

Jeg har én gang givet mine hunde vildt, men gør det aldrig mere, pga. knoglerne. Vinnie brækkede sit op, men Bo sked benstumper i flere dage :shock:

 

Hvis man bare giver hunden kødet, altså uden ben, og det samtidig er tilberedt, er der så stadig risiko for parasitter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Mine forældre har fået at vide af en af deres venner, at hunde ikke må få vildt eller oksekød! De har dog ikke fået at vide, hvad der er skadeligt ved det og på hvilken måde.

 

Mine forældre og flere andre, der var tilstede, har haft hunde i mange år uden at kende til det og har aldrig haft noget problem med at give hunde både oksekød og vildt - og det har jeg da heller ikke.

 

Har I hørt noget om det og er der noget om snakken (hvilket jeg tvivler lidt på ...)?

 

Der er intet til hinder for at give hunden både okse eller vildt.

Okse kan være længere tid om at passere hundens tarmsystem da det er sværere at fordøje. Men det er langt fra lige så længe i hundens system som alt det skrammel der fyldes i tørkost.

 

For så vidt Vildt angår så har jeg kun haft den oplevelse at hunden slet ikke ville have det før det havde ligget et par dage på græsplænen og " mørnet":slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...