Hop til indhold

Ingen underuld..! Allergivenlig?


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg kom til at snakke med en veninde om det der med underuld.

Jeg fortalte hende, at Dexter lettere kan komme til at fryse bl.a. fordi han ikke har underuld.

Og at det netop også er derfor at han er aldergivenlig. Men er blevet helt i tvivl m dette nu... Er det derfor han er allergivenlig, eller er det på grund af noget med hans hud?

For nu har jeg jo fundet ud af, at der er flere andre hunderacer som ikke har underuld, vist nok bl.a. Rhodesian Ridgeback og Whippets. Men de er jo ikke allergivenlige.

 

Har i det hele taget fundet ud af, at jeg egentlig ikke ved så meget om det der underuld:mrgreen: Så kunne jo slet ikke forklare hende det, for hun havde aldrig hørt om, at der er nogle hunde som ikke har underuld. Hun troede at alle hunde har det..

Så hjælp mig lige med at udvide min horisont, kære hundefolk:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke super meget forstand på hvilke hunde der er allergi venlige.

 

Men undersøgte det lidt da vi var på hundejagt fordi svigermor og min bror har allergi :-D.

 

Vi valgte Westien, den HAR underuld, men er altså en af de racer som går som allergivenlig.. Både min bror og svigermor tåler ham også UDEN problemer :5up:.

 

Så selvom hunden har underuld kan den sagtens være allergi venlig alligevel :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke super meget forstand på hvilke hunde der er allergi venlige.

 

Men undersøgte det lidt da vi var på hundejagt fordi svigermor og min bror har allergi :-D.

 

Vi valgte Westien, den HAR underuld, men er altså en af de racer som går som allergivenlig.. Både min bror og svigermor tåler ham også UDEN problemer :5up:.

 

Så selvom hunden har underuld kan den sagtens være allergi venlig alligevel :-D.

 

Går den som allergivenlig? Den kan jeg ik tåle :-D Ihvertfald ikke da jeg var yngre og min allergi var værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg ved godt at det er pudlerne og bichonerne der går som allergivenlige. Derudover er det bl.a. Chinese crested-både powderpuff og dem uden hår:rolleyes:, Komodor, Lagotto Romagnolo. Kan endda se at Westien og Cairn Terrieren også gør. Og derudover, så også en masse andre racer.

 

Racerne kan ses på hundeleksikon.dk, hvis man går ind under 'hunderacer fra a-z' og så vælger 'allergivenlige hunderacer øverst på siden.

(kan ikke lave et link, for adressen ændrer sig ikke oppe i adresselisten)

 

Men hvilke racer er det så, som ikke har nogen underuld ud over de allergivenlige racer?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Det har ikke noget med underulden at gøre. Både Lhasa Apso og Shih Tzu hører til de allergivenlige hunde, og de har sammen med en del af Bichonerne underuld.

 

Det er hudlaget og skællene der afgør allergivenligheden.

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...