Gæst thedjh Skrevet Oktober 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2010 Hejsa Allesammen... Yota er efterhånden blevet god til at hente ting, og han elsker det Han kommer med tingen og slipper den som regel lige foran mig og er klar igen. Men vil gerne have ham til at holde den i munden og sætte sig på plads, og så først slippe når jeg siger til og tager den. Hvis jeg fløjter ham på plads når han kommer med genstanden, slipper han den lige foran mig og sætter sig så på plads. Hvordan for jeg ham til at holde den mens han sidder på plads og indtil jeg tager den? Han har det også med at tygge i den, hvis jeg giver ham den mens han sidder, jeg vil bare have ham til at holde den, ikke tygge i den. Mvh Philip Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2010 Hvad er Yota blandet af og hvor gammel er han? Tygning er ofte et tegn på for stor opkørthed og/eller konflikt. En hund kan lave udløb, opsamling og returløb perfekt, men kan den ikke aflevere i tryghed og i ro kan alt dette være ligegyldigt. Derfor indlærer jeg altid aflevering til hånd som det første og dette skal sidde i skabet før min hund skal ud at hente emnet. Når aflevering til hånd er i orden kan du bede din hund sætte sig. Dropper han apporten der, så prøv at vente passivt og se om han ikke selv samler op. Det vil han gøre hvis hans motivation er høj nok og han ikke er vant til kun at gøre noget han bliver kommanderet til Ros roligt og bed ham sætte sig igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst thedjh Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Hej. Han er en blanding mellem Collie og Dalemantiner, og han er et år og 3 måneder. Nu er det jo indlært at han kan det andet, er der nogen ideer til hvordan jeg for ham til at aflevere i hånden ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Jeg har linket til den før, efter min mening den rigtige måde at indlære apport. apport Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Hej. Han er en blanding mellem Collie og Dalemantiner, og han er et år og 3 måneder. Nu er det jo indlært at han kan det andet, er der nogen ideer til hvordan jeg for ham til at aflevere i hånden ? Dropper han apporten der, så prøv at vente passivt og se om han ikke selv samler op. Har du prøvet det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Jeg har linket til den før, efter min mening den rigtige måde at indlære apport.apport :5up::5up::5up::5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Oktober 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2010 Jeg har linket til den før, efter min mening den rigtige måde at indlære apport.apport Ja det er en rigtig god måde og det var sådan at Victor lærte det. Min lille kyllingehjerne, havde svær ved at fatte, at det skulle være så meget bedre, inden vi startede til træningen. Men der gik ikke lang tid, så havde også jeg fattet fidussen. Det svære er ikke, at rende ud og hente apporten, det er til gengæld, at komme og aflevere. Ved at hunden som det første lære det, som sker tæt på hundeejeren og oplever det som noget possitiv, da det er imod hundens natur at aflevere noget, den har fundet, ja så kører resten af sig selv. Jeg anbefalder metoden til alle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bam Bam Besvaret Oktober 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2010 Min hund er jo en retriever, så selve det at apportere var íkke noget problem og jeg valgt i lang tid ikke at fokusere på selve afleveringen, men at glæde mig over en flot apportering. Senere begyndte jeg at lave sofa-apporteringer. Jeg satte mig i sofaen og tog en dummy frem. Når Murphy tog den og kort tid efter begydte at løsne kæben sagde jeg "hold fast", hvor efter jeg straks tog den igen og byttede med en godbid. Langsomt øde jeg tiden hvor han skulle sidde med den. "hold fast" kommandoen brugte jeg senere til træning, men kun hvis jeg kunne se, at han var på vej til at smide dummyen. Der gik ikke særlig lang tid før, at "hold fast" var overflødig, så jeg holdt self. op med at bruge den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts