Hop til indhold

Refleks-tip

Gæst Missing
 Share

Recommended Posts

Gæst Missing

Jeg cykler hjemmefra, når det er bælgmørkt. Jeg møder ofte fodgængere og hundeluftere, der næsten er usynlige indtil man kører ind i dem (desværre) Men jeg har set noget, jeg synes er vildt smart og vil derfor dele det med jer.

En dreng lufter en lille sort hund. Jeg har set dem i dagtimerne (eller når det er lyst) De ville være usynlige i mørket. MEN den sorte hund har oven på sin sele, en lille refleksplade siddende. Sådan en der stritter lige op i luften. Dét er smart. Hunden er tydelig for både bilister og cyklister :5up: :klap: Jeg ved ikke, hvor de har fået den, men den er langt mere synlig end reflekser på seler og halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der var smart ved det her er, at det står direkte op på ryggen af hunden, så det er nemmere at se. Jeg må søge på nettet og se, om jeg kan finde et billede :)

Håber du finder det, for det lyder godt nok smart! Der er ikke ret meget der funker, så snart man har en hund med bare lidt moderat pelslængde, men det dér må jo kunne bruges af alle!

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber du finder det, for det lyder godt nok smart! Der er ikke ret meget der funker, så snart man har en hund med bare lidt moderat pelslængde, men det dér må jo kunne bruges af alle!

Det var det jeg tænkte. Hvis jeg ikke finder det på nettet, så må jeg stoppe drengen, næste gang jeg ser dem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

Jeg har sat en lille minilygte (til cykel) fast på snoren, ca 40 cm væk fra hunden. Det er de små fra daglivarebutikken, der sidder i en lille sort elastik. de er lette at have på snoren, og de tændes og slukkes ved at trykke på midten, også let når man har kolde fingre. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kunne man måske købe de der mennesker sætter rundt om arme/ben, de er ligesom lidt stive men "klikker" sig selv runde (giver det mening?).

Hvis man satte dem på hundens 4 fødder?

Og ja, jeg kunne sætte nok så meget refleks på Motors sele, om en måned ville det ikke kunne ses mere. Tror også vi skal ud i enten lygte eller vest, hvis det skal kunne ses. Eller den smarte plade der stikker op.

Måske du må stoppe drengen på en tur og spørge ham - går til et godt formål (HF :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers kunne man måske købe de der mennesker sætter rundt om arme/ben, de er ligesom lidt stive men "klikker" sig selv runde (giver det mening?).

Hvis man satte dem på hundens 4 fødder?

Og ja, jeg kunne sætte nok så meget refleks på Motors sele, om en måned ville det ikke kunne ses mere. Tror også vi skal ud i enten lygte eller vest, hvis det skal kunne ses. Eller den smarte plade der stikker op.

Måske du må stoppe drengen på en tur og spørge ham - går til et godt formål (HF :mrgreen:)

Det gør jeg faktisk. Både på Cleo og nu Rosita. Her passer den så bare perfekt tværs over ryggen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestemt tænkt mig at stoppe drengen, når jeg ser ham. Pudsigt nok, så var han der ikke her til morgen :vedikke: Men jeg er nødt til at se tæt på, hvad det er, de har lavet - og spørge, hvor de har fået det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites