Gæst Missing Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Jeg cykler hjemmefra, når det er bælgmørkt. Jeg møder ofte fodgængere og hundeluftere, der næsten er usynlige indtil man kører ind i dem (desværre) Men jeg har set noget, jeg synes er vildt smart og vil derfor dele det med jer. En dreng lufter en lille sort hund. Jeg har set dem i dagtimerne (eller når det er lyst) De ville være usynlige i mørket. MEN den sorte hund har oven på sin sele, en lille refleksplade siddende. Sådan en der stritter lige op i luften. Dét er smart. Hunden er tydelig for både bilister og cyklister :5up: :klap: Jeg ved ikke, hvor de har fået den, men den er langt mere synlig end reflekser på seler og halsbånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Ellers kan man købe refleksbånd og så bruge 10 sekunder´s lim og selv sætte på sele/halsbånd Det gjorde jeg for en del år siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Det der var smart ved det her er, at det står direkte op på ryggen af hunden, så det er nemmere at se. Jeg må søge på nettet og se, om jeg kan finde et billede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Det der var smart ved det her er, at det står direkte op på ryggen af hunden, så det er nemmere at se. Jeg må søge på nettet og se, om jeg kan finde et billede Håber du finder det, for det lyder godt nok smart! Der er ikke ret meget der funker, så snart man har en hund med bare lidt moderat pelslængde, men det dér må jo kunne bruges af alle! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Håber du finder det, for det lyder godt nok smart! Der er ikke ret meget der funker, så snart man har en hund med bare lidt moderat pelslængde, men det dér må jo kunne bruges af alle! Det var det jeg tænkte. Hvis jeg ikke finder det på nettet, så må jeg stoppe drengen, næste gang jeg ser dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Millepigen Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Jeg har sat en lille minilygte (til cykel) fast på snoren, ca 40 cm væk fra hunden. Det er de små fra daglivarebutikken, der sidder i en lille sort elastik. de er lette at have på snoren, og de tændes og slukkes ved at trykke på midten, også let når man har kolde fingre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 jeg bruger også en lille rød cykellygte, (med elastik), som jeg sætter fast i hans sele, (på ryggen).. det virker super godt og så med blink, så er han ikke svær at få øje på! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Jeg købte to refleksveste til menneske i netto vidstnok for 3o kr. stykket... Det passede lige med den str. hunde jeg har at de kan få deres forben ned til der hvor armene sku side og så lyner jeg den på ryggen.. har dog syet den lidt til under maven men den virker og nem at få på hunden :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Jeg har normalt også en lygte hængende i Luna's halsbånd, men de går bare altid ud. Og at hænge den i snoren nytter ikke noget, da hun render løs:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Ellers kunne man måske købe de der mennesker sætter rundt om arme/ben, de er ligesom lidt stive men "klikker" sig selv runde (giver det mening?). Hvis man satte dem på hundens 4 fødder? Og ja, jeg kunne sætte nok så meget refleks på Motors sele, om en måned ville det ikke kunne ses mere. Tror også vi skal ud i enten lygte eller vest, hvis det skal kunne ses. Eller den smarte plade der stikker op. Måske du må stoppe drengen på en tur og spørge ham - går til et godt formål (HF ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Ellers kunne man måske købe de der mennesker sætter rundt om arme/ben, de er ligesom lidt stive men "klikker" sig selv runde (giver det mening?).Hvis man satte dem på hundens 4 fødder? Og ja, jeg kunne sætte nok så meget refleks på Motors sele, om en måned ville det ikke kunne ses mere. Tror også vi skal ud i enten lygte eller vest, hvis det skal kunne ses. Eller den smarte plade der stikker op. Måske du må stoppe drengen på en tur og spørge ham - går til et godt formål (HF ) Det gør jeg faktisk. Både på Cleo og nu Rosita. Her passer den så bare perfekt tværs over ryggen:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Ellers kunne man måske købe de der mennesker sætter rundt om arme/ben, de er ligesom lidt stive men "klikker" sig selv runde (giver det mening?).Hvis man satte dem på hundens 4 fødder? Synes bare ikke jeg kan "klikke" dem langt nok ind, til at de kan passe om Luna's ben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Oktober 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2010 Jeg har bestemt tænkt mig at stoppe drengen, når jeg ser ham. Pudsigt nok, så var han der ikke her til morgen Men jeg er nødt til at se tæt på, hvad det er, de har lavet - og spørge, hvor de har fået det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts